Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussion in 'MMM clubs' started by reallove, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Hoi silly, welkom. Meteen door naar ivf, heb je veel onderzoeken achter de rug? Heb je al een intakegesprek gehad voor ivf of komt dat allemaal na de uitslag van de bloedtest?
    Wat ik het rotst vind is de onzekerheid of het wel gaat lukke en daardoor het gevoel dat mijn leven stilstaat terwijl het leven van anderen doorgaat. Wat me erg meeviel was de punctie.

Beschuitje, zo, nu op t wachtbankje! 4x invriezen, wauw, fijn zeg! Hopelijk allemaal niet nodig natuurlijk. Gelukkig viel het je vandaag mee. 19 dagen, ik spreek je nog tegen die tijd haha. Lijkt me ondoenlijk zo lang!

U&d, spannend wordt het nu!! Op naar donderdag!

Julia, mooi dat er nu 5 zijn! Mijn man moest ook in het zh, maar dat is omdat we te ver weg wonen. Wel gek, maar t is voor het goede doel.

Klaproos, wat naar dat de Lyme je nog steeds parten speelt!

Ego: nog steeds niet ongi. Pffff. Gister dacht ik even aan een bbz; pijn in m'n schouder en in m'n buik, maar dan zou ik positief getest moeten hebben. Maar rustig afwachten.

2. silly31

silly31 Actief lid

Apr 12, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi m676,
    dank je voor je welkom,
    heb nog geen intake gesprek gehad,dat komt na de uitslag(we moeten helaas hiervoor naar een ander ziekenhuis) heb wel alle onderzoeken gehad, we zijn nu 7 jaar bezig.
    ben blij te horen dat je de puncties mee vond vallen, dat klinkt hoopvol iig.
    ja die onzekerheid kan ik goed snappen,dat lijkt me zo erg(heb ik nu al last van,laat staan als straks het traject begint)
    en heb je ook nog erg last van hormonen spuiten?
    ik heb een jaar clomid geslikt en ben er haast depressief van geworden, daar ben ik nu ook een beetje bang voor eigenlijk.

3. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Silly welkom, hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Weten jullie waar het aan ligt?
    Wow....al 7 jr....lang gewacht met het ziekenhuis?

Beschuitje. ...ik mag 15dgn na punctie testen. ...spuit ovitrelle

Meiden allemaal bedankt voor jullie lieve reacties. ....hoop zo dat het meevalt.

4. Evertje

Evertje Lid

Jan 23, 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Julia wat fijn!!! Oh nu gaat het ineens snel he en gaat het gewoon echt gebeuren! Spannend spannend, hoop dat je eitjes mooi groeien en allemaal goed geprikt gaan worden straks.

Silly, welkom! Als ik het achteraf bekijk vond ik IVF tot dusver mee vallen. Heb hiervoor 7 x IUI gehad met en zonder hormonen. Bij mij was het wel gelijk nu de eerste poging raak. Ik kan me goed voorstellen dat als je een hele IVF poging (inclusief cryo) en dan nog eens, en misschien nog eens er door moet dat je dan echt wel in de put zit. Inhoudelijk vond ik zelf het hormonen spuiten het zwaarst. Ik had erg last van de decapeptyl (niet het spuiten zelf), ik kreeg daar vervelende bijwerkingen van zoals angstaanvallen. De punctie, terugplaatsing vond ik mee vallen. Spannend meid!

Beschuitje... het wachten is begonnen. De mooiste zit in je buik en wat goed dat ze toch ook kunnen gaan invriezen. Dat zijn altijd nog achter-de-hand-bonuskansen. En ja het klopt dat als je kunt volhouden tot de echte testdatum is natuurlijk mooi. Alleen ik kon dat echt niet, stresskip die ik ben.

Hier gaat het goed. Ik ben morgen dan officieel 5 weken zwanger. Ik heb op 7 weken een echo. Dus nog twee weken wachten. Ik voel dat echt als de volgende hobbel die moet worden genomen, ik ben er nu niet onbezorgd in. Wel ben ik al bijna helemaal afgebouwd met de utrogestan. Ondanks dat ik dat door wilde gebruiken, maar het voelt nog wel goed zo, nog geen bloed gespot, keep my fingers crossed.

5. Doom8

Doom8 Bekend lid

Aug 7, 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Evengoed een heel mooi resultaat beschuitje!

Ik had op dag 10 getest duurde mij ook veelste lang haha

Julia mijn vriend moest het idd ook in zijn eentje in Amsterdam doen toen ik in Beverwijk lag uit te rusten na de punctie.

Maar alle jongens hebben wel eens met zichzelf gespeeld toch? Er liggen boekjes en ze kunnen ook een filmpje aanzetten. Met jou kerel komt dat ook vast goed!

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Silly voor mij is het allerergste de punctie zelf geweest. Ik vind het ook moeilijk dat ik snel reageer op de hormonen. Ik ben emotioneler, sneller bozig ( arme vriend !) en ben ook snel misselijk. Je denkt vaak al dat je zwanger bent, maar dat is niet zo. Het is zo verwarrend allemaal. Maar meid ik kan je zeggen ik ben een heel angstig persoon. Ik had noooooit gedacht dat ik dit ooit zou durven allemaal. Je groeit er stapje voor stapje in. Ik denk dat jij alleen maar meer gespannen wordt van al onze negatieve verhalen. Ik zou zeggen graag juist lekker naar de positieve kant luisteren 😄

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Trouwens even om misverstanden te voorkomen.. Ze gaan kijken of de vier embryo's ingevroren kunnen worden maar of dat ook daadwerkelijk kan horen we over twee weken pas. Geen idee waarom eigenlijk.

8. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ster welkom terug van vakantie! Heb je t leuk gehad?
    Vervelend dat je niet zo goed in je vel zit, maar goed dat je je dan je rust pakt en ook een stapje terug doet op je werk. Nu nog even genieten van de hormoonvrije periode en dan volgende maand de plakbeeb ;)

Julia ik mag bijna beginnen met een nieuwe poging (rond 11 juni), ruim een jaar na de eerste. Zal wel weer even wennen zijn om mezelf te prikken, maar ik kan niet wachten :D
    Wat goed dit keer 5 eitjes! Ik voelde trouwens niks van de groei ondanks dat er 12 zaten waarvan 9 aan de rechterkant! Alvast succes voor woensdag!
    Oh en mijn vriend moest ook in zo'n kamertje in t ziekenhuis.

Doom gefeliciteerd met de goede uitslag van de combinatietest. Gaan jullie ook een geslachtsbepaling doen of laten jullie je verrassen bij de geboorte?

Klaproos jeetje wat ontzettend balen dat de laatste cryo's niet eens teruggeplaatst konden worden :(. Nu weer even opladen voor de volgende poging van de zomer. Gaan jullie nog op vakantie om de tijd wat sneller te laten gaan ;)?
    Met mij gaat t redelijk, merk wel dat ik nu erg ongeduldig begin te worden om eindelijk weer een kans te hebben. Gelukkig hoef ik niet lang meer te wachten :)

Kriti leuk om weer een keer iets van je te horen. Wat vervelend van je voet. Hebben jullie in Griekenland ook geen ziekenfonds of zo, omdat je niet betaald krijgt als je niet werkt? Weet je al wanneer je weer een poging zou kunnen doen? Sterkte nog met je voet

Beschuitje de punctie al achter de rug en helaas toch behoorlijk tegengevallen lees ik. Het is inderdaad een afvalrace vaak met het aantal eitjes en de bevruchtingen. Ook het aantal cryo's is vaak weer een afvalrace. Ik had 12 eitjes, 7 bevruchtingen en uiteindelijk maar 3 emmy's die goed genoeg waren. Broedse en ik ben benieuwd of je de 19 dagen gaat halen :D

m676 een lf van 10 dagen is inderdaad net op t randje. Gelukkig krijg je met ivf utro wat je lf verlengd.
    Zul je altijd zien dat je je ongi op zich laat wachten als je wilt dat hij komt ;). Moet je nu eerst weer aan de pil of mag je gelijk beginnen met stimuleren?
    Oh en die ovulatietesten van de kruidvat staan niet zo heel goed bekend ;), ik bestel ze altijd online van zwanger&kids, goedkoop en supersnelle levering.

U&D jeetje meis wat een verhaal met je ziekenhuisbezoek! Gaat t nu weer helemaal goed? Ik heb hier op zp ook een keer een verhaal gelezen van een vrouw die zulke pijnklachten had na de tp, maar ze is wel zwanger dus hou hoop. Ik heb trouwens 12 dagen na de tp positief getest ;). Hopelijk donderdag dan een echte knaller, geen bloed geeft al goede hoop :)

Pien wat heerlijk dat je op dit moment zo weinig bezig bent met de mmm, wilde dat ik dat ook kon :). Geniet ervan en als je zin hebt kom je gewoon weer buurten :)

Silly welkom hier. En jeetje al 7 jaar bezig! Respect! Het heeft dan wel heel lang geduurd voor er verdere stappen worden ondernomen. Ik moet zeggen dat ik de stap van clomid naar ivf best groot vind. Is iui geen optie voor jullie? Als het zaad goed is, dan is dit in ieder geval een stuk minder intensief dan ivf?
    Ik vond ook het onzekere van elke stap het vervelendste. Groeien er wel genoeg eitjes, worden ze goed bevrucht, delen ze goed door en dan natuurlijk nog de wachtweken ;) Het spuiten valt allemaal ontzettend mee en qua bijwerkingen is het niet te voorspellen, de een heeft er meer last van dan de ander. Hopelijk donderdag meer duidelijkheid voor jullie.

Yaraah irritant hè dat wachten op je cyclus :cool:

Evertje dat wachten op de eerste echo is nog erger dan de wachtweken na de tp! Fijn dat je een goed gevoel hebt.

Sorry als mijn reacties een beetje van de hak op de tak springen, maar ik lees en reageer tegelijk dus kom elke keer weer iets nieuws tegen :)

Hier ook weinig te melden. Woensdag hopelijk de uitslag en dan nog 1 wwekje tot de start :D

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#4689 Klaproos, Jun 3, 2014
    Last edited by a moderator: Jun 3, 2014
    Beschuitje,snap dat het een tegenvaller is! Wij hebben van de13 eitjes ook maar 5 bruikbare overgehouden en dan nog de laatste twee cryos moeten verliezen. Maar ik hoop dat dit jullie toppertje word,ik duim!

Ups& downs,ik zou gewoon testen. Heb dat met icsi altijd wel gedaan omdat ik niet ongesteld word door de utro. Ik test wel 14 dagen na de terugplaatsing dus vrij laat.

Boboke,ik duim datde week snel voorbij gaat en jullie mogen beginnen! Je verdiend het echt na de ellende die je gehad hebt :(

Ster,welkom terug. Kan me voorstellen dat je even pauze neemt. Het is ook gewoon zwaar,dit hele traject.

Julia,ik duim ook voor jou!

Silly,welkom. 7 jaar gewacht,respect! Ik heb 4 jr gewacht vond ik al lang maar moest eerst beter worden ;)

M676 zit je aan de utro? Even niet bijgehouden sorry :)maar ik word niet ongesteld als ik dat gebruik. En anders duim ik stiekem voor je dat je toch positief zal testen ;) oeps sorry zie dat jullie eerste ivf mislukt is,sterkte meis :( echt k*t zoiets.

10. silly31

silly31 Actief lid

Apr 12, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    dames, bedankt voor jullie eerlijke reacties, daar heb ik wat aan! ook de negatieve verhalen hoor, iedereen ervaart het toch anders.
    ja 7 jaar is lang, mn huisarts wilde ons steeds niet doorsturen, uiteindelijk was ik het zo zat dat ik naar een ander ben gestapt en binnen 5 min stond ik buiten met een verwijsbrief.achteraf spijt natuurlijk dat ik dat niet eerder gedaan heb, maar ja,terugdraaien kan niet meer.
    waarom gelijk ivf weet ik eerlijk gezegd niet precies, er is bij ons geen duidelijke oorzaak gevonden, misschien dat dat er mee te maken heeft? zal het donderdag gelijk vragen. eigenlijk heb ik alles maar een beetje over me heen laten komen, we hebben nu een half jaar rust achter de rug omdat ik het allemaal even niet meer zag zitten.
    ik haal jullie verhalen nog een beetje door elkaar, maar probeer wel mee te lezen.
    klaproos, jij had het over beter worden? had jij lyme? volgens mij heb ik je blog gelezen

11. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Klaproos, thx, geen utro of iets. De eerste cyclus na ivf kan langer duren en ik testte negatief. Maar nu is het al ruim een week later en nog steeds niets, ik begin ongeduldig te worden 😉

Silly, bij ons was ook onverklaarbaar. Wij hebben eerst iui gedaan. Dat was bij ons succesvol (wel 2mk, maar ook een kindje nu). Helaas nu over op ivf omdat het voor de tweede niet lukt na een bbz
    Goed dat je rust hebt genomen. Hoop dat je er nu weer met goede moed tegenaan kunt!

Boboke, ik gebruik nooit meer kruidvat testen!! Helaas deze maand dus blijkbaar in de verkeerde periode geklust! Ik moet wel eerst weer aan de pil, dus ergens eind juli zal ik uitkomen denk ik
    Wat fijn dat je nu echt binnenkort mag starten!!

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Silly bij ons ook niet zwanger onverklaarbaar hoor ! Wij hebben ook eerst zes keer iui gedaan. Als je mag kiezen zou ik daarmee beginnen, is veel minder heftig dan ivf. Of ben je al ver boven de 30 jaar? Dan kan dat ook een reden zijn.
    Zelf heb ik bij de tweede iui ook kort een zwangerschap mogen meemaken, helaas ging dat toen mis. De kansen zijn bij ivf wel iets groter dat het lukt dat wel. Maar ja je hebt ook recht op iui dus je kunt er altijd eens naar vragen ..

13. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

Aug 5, 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Sorry even ego berichtje... Bloedverlies en net deze test.... En nu?!?! :'-(

Attached Files:

14. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ups....ik dacht gelijk yes ze is zwanger. Gebeurt toch wel vaker dat er wat bloedverlies is? Bel straks even met je arts, misschien mag je bloed prikken.
    Ik begrijp je angst, maar duim voor een plakkert!

Ik ga me maar is klaarmaken, bijna de punctie. ....spannend!

15. Evertje

Evertje Lid

Jan 23, 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ups, dat is in elk geval een positieve test! Bloedverlies kan ook natuurlijk nog met je innesteling samen hangen! Onzekerheid dus, bah... Morgen weer testen kijken of hij lichter of donkerder wordt?

Julia... Heeeeeeeel veel succes vandaag! Je kunt het! Ik hoop op een goede score! Sterkte!!

16. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Thnx evertje!

17. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Upsanddowns wat dubbel zeg... Ik snap je stress hoor. Ik zou even bellen naar het ziekenhuis om advies te vragen. Bloed je erg , heb je ook krampen? Tegen mij werd gezegd zolang je geen krampen hebt is het goed. Dat klopte later ook toen ik de miskraam kreeg had ik veel kramp. Probeer in ieder geval een beetje rustig te blijven tot je meer weet... Knuffel

18. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

Aug 5, 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Thanks lieve meiden!! Ik ga straks bellen. Zal wel bloedprikken worden? Ik probeer rustig te blijven ;) heb geen krampen, maar het is wel echt rood en geen bruinverlies. Had me toch iets anders voorgesteld bij mijn allereerste positieve test ooit!

Julia super veel succes. Duim voor je meid, op 5 mooie eitjes. Hoop dat het he mee gaat vallen!! X

19. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Punctie is klaar maar 4 follikels aangeprikt. De andere follikel wilde niet. Wat pijnlijk was dat zeg. Tot 2 x gepuncteerd en drukken op mn buik...maar helaas.
    Nu is manlief op pad met het koffertje. Ik lig bij te komen. Later meer.

20. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

Aug 5, 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Lieve Julia, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt gehad. Nu eerst even lekker bijkomen! En als de kwaliteit straks goed is en er zijn 4 bevruchtingen is dat nog steeds een hele mooie score.

Even lekker rustig aan doen, jou taak zit er even op en dat heb je super goed gedaan!

Ik wordt na 12 uur door de verpleegkundige terug gebeld. Nog afwachten dus. Een tweede test van de apotheek was ook wel positief maar wel een hele hele lichte streep. Ben dus nog niets verder...

Share This Page