ik kom even in breken voor Ups. Ik heb in mijn zwangerschap ook een paar keer best wat rood bloed verloren en ik heb nu een gezonde zoon. Het hoeft niets te betekenen. Ik ken zelfs iemand wakker werd in een plas bloed na een postieve zwangerschap test en dacht nu is het over. Die is inmiddels 30 weken zwanger en alles gaat gewoon goed. Ik hoop voor je dat het goed af loopt. Allebei de zwangerschappen waren/zijn ivf zwangerschappen trouwens
Super bedankt voor je berichtje hyper! Ik krijg er weer hoop door! ik probeer rustig en positief te blijven en wacht het wel 'rustig' af. Lief dat je dit even laat weten!!
Punctie was niet fijn van de 5 follikels maar 4 kunnen aanprikken en 2 goede eitjes. Wat een tegenvaller
Ups spannend!! Ook mijn zusje zwanger en de eerste maand ongesteld. Kan dus wel gewoon! !! Houd ons op de hoogte. Julia waardeloos meid, worden vast 2 top embryo's! !!
Oh Julia dat is echt balen. Hoop ontzettend voor je op een tp vrijdag van een kanjer en duim voor ook nog een cryo dan! Ok snap dat je heel teleurgesteld bent, probeer positief te blijven hoe lastig ook. Je hebt er maar 1 nodig! (Ik weet, makkelijk praten...) Doom, al die berichten geven hoop. Van de verpleegkundige niet veel wijzer geworden. Óf nog van een innesteling wat kan, of het is ingenesteld maar wordt nu afgestoten. Volgende week heeft weer testen pas zin en tot die tijd afwachten... Vanwege mijn ziekenhuis verhaal van vorige week wordt ik wel morgen nog gebeld door onze eigen arts, of we inderdaad tot volgende week gaan wachten. Als ik heel eerlijk ben valt dit me wel zwaar, maar goed mag niet zeuren want de kans is nog steeds aanwezig dat ik dan toch echt zwanger ben. Beschuitje hoe voel jij je nu? Je pijn van de punctie weg getrokken? Fijn hè die utro. Tot wanneer moet je die gebruiken. Ik vind 19 dagen wel echt heul lang! Hihi. Maar sterkte meid!
Ups&downs: wauw die test is wel mooi positief hoor, ik heb zelf geen ervaring met zwangerschap en bloedingen, maar heb wel al vaak gehoord dat het kan... duimen voor een plakbeeb Julia: niet leuk dat de punctie je zo tegenviel, hopen maar dat je vrijdag een mooie embryo teruggeplaatst krijgt hier: pfff best wel moe de laatste tijd, mss toch wel nog een gevolgje van de operatie...
m676 en beschuitje, ik ga nu zeker morgen vragen hoe dit zit, als iui minder belastend is, dan heb ik dat liever natuurlijk. (ben trouwens 33) ups, pff wat een onzekerheid, maar ook ik ken verhalen van (veel) bloedverlies en toch zwanger, hou hoop! julia, wat rot zeg! sterkte! en maar hopen dat die 2 eitjes dan van superkwaliteit zijn!
Upsanddowns wat balen he altijd maar dat wachten.. Om gek van te worden. Je zou het liefst heel blij zijn en lekker ongecompliceerd willen genieten. Laat je koppie niet hangen hoor. Er is nog hoop. Julia lekker dat de punctie erop zit. Twee eitjes is niet zoveel, dus logisch dat je wel even teleurgesteld bent hoor. Het belangrijkste is nu dat ze goed doordelen en dat je een mooi embryo kunt terugplaatsen. Weet je al wanneer dat zal zijn? Upsanddowns ik moet de utro pillen vijftien dagen gebruiken. En nee hoor 19 dagen wachten gaat mij vast niet lukken. Ik denk dat we ergens in de week van de 16e gaan testen. Ik heb vandaag gehoord dat er van de vier maar 1 eitje ingevroren kan worden. Viel me eigenlijk ook wel tegen. Ik zou daar best eens meer van willen weten. Waarom lukt dat dan niet he. Hier is alle kramp weer helemaal verdwenen. Heb nog wel een opgezette buik en als ik een beetje in elkaar zit op de fiets of zo dan zit het niet heel lekker. Maar verder ben ik heel blij dat ik weer lekker bijgekomen ben. Wat moeten we allemaal doorstaan he. Ik vind dat we stoere meiden zijn !! ❤️
Beschuitje, 1 ingevroren. Liefst meer natuurlijk, maar het is nog een kans. Ik wilde ook graag weten hoe het zat: waardoor niet allemaal bevrucht, waarom niet ingevroren. Maar de antwoorden bleven erg vaag helaas. Moeilijk hoor om j helemaal over te geven aan de medewerkers van het zh en te blijven vertrouwen! Maar hey, deze blijft vast zitten bij je!! Yamaha, vervelend om steeds moe te zijn! Heb je voldoende tijd omrust te nemen? U&d, spannend voor je! En dan steeds niets zeker weten, je weet dat het erbij hoort maar de hoop is zo groot!! Ik denk aan je! Julia je hoopt op zoveel meer! Maar naar wat ik gelezen heb, staat kwantiteit zeker niet voor kwaliteit! Wanneer hoor je over de tp? Hoe voel je je nu?
Wat raar ups! Dat het ziekenhuis je zo behandeld... ik zou eisen op en bloedtest daarvan uit kunnen ze toch je waardes in hcg zien? Ben even kwijt wie het was maar er was hier iemand die bijna om de 2 dagen bloed moest prikken toen. Girrliej volgens mij??? Ik zou wat meer op je strepen gaan staan, hoe is het bloeden nu?
Wat gek dat overal de regels anders zijn beschuitje ik heb tot mijn 7 de week zwangerschap utro moeten gebruiken. Je baarmoeder moet wel de kans krijgen om de stoffen van de utro zelf te gaan maken ene lichaam reageert anders dan de andere. Vele ziekenhuizen doen het zelfs nog langer Google maar... Zelf zou ik echt langer door gaan hoor, stel je blijkt zwanger en blijft niet zitten door die stomme utro waar je mee moest stoppen. Misschien maak ik je nu ongerust maar wilde je toch even waarschuwen.
in afwachting om te starten: willeke86 - 1e kindje - ivf 1 - boboke - 1e kindje - ivf 2 - start juni siepie85 - 1e kindje - ivf 1 - nog even uitgesteld tot '15 kriti81- 1e kindje - ivf2 -sept okt girlliej -1e kindje - icsi 2 - enschede007 - 1e kindje - jan10 - 1e kindje - fisher - 1e kindje - ivf2 - y84 - 1e kindje - icsi 1 - nijntje00 - 1e kindje - ivf 2 - start juni mimami - 2e kindje - ivf 1 - m676 - 2e kindje - ivf 2 - ster - 1e kindje - ivf1 - cryo tp? Klaproos-1e kindje icsi 2 start aug/ sept onderdrukkende fase (lang protocol): stimulerende fase: punctie/terugplaatsing/nod: ups and downs - 1e kindje - icsi 1 - punctie 19/5 tp 22/5 test 5/6 Beschuitje - 1e kindje - ivf1- punctie 30/5 julia1984 - 1e kindje - ivf1- 4/6 punctie zwanger: doom8 - 1e kindje lusvi - 1e kindje tebbie27 - 1e kindje Evertje - 3e kindje Hallo meiden, ik heb mijn status bijgewerkt. Helaas vandaag gehoord dat ik eerst geopereerd moet worden om met ivf door te kunnen gaan. De endo-cyste op mn eierstok zit op zo'n ongelukkige plek dat ze er met een punctie niet bij kunnen, te gevaarlijk. Dus voorlopig blijf ik nog even op het wachtbankje om uberhaupt te kunnen starten zitten Hier een hoop gebeurd! Wat fijn, al 4 zwangeren!! Dat geeft moed!! Hopelijk voor jullie ook snel positief nieuws Ups&downs en beschuitje! Julia succes met de tp!! Rest, zwaai!!
@m676: nee niet echt veel tijd om te rusten. Heel erg druk op t werk en dan thuis ook nog veel te doen...
Beschuitje, hopelijk heb je die cryo niet eens nodig en heb je gewoon nu een goeie plakkert! Nu wachten wachten wachten, hou vol! Ups, hoe is het nu? Is het bloeden minder geworden of hetzelfde? Julia, hopelijk heb je een beetje kunnen bijkomen nu. Een tegenvallende score bah, maar zoals ik hier eerder las het gaat idd om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Krijg je vandaag telefoontje over bevruchting? Spannend, ik hoop op een topemmy voor je! Nog een utro ervaring. Het verschilt wel of je cryo terug krijgt of een verse. Cryo is sowieso doorgaan tot 12 weken. Ik mocht ook gelijk na een positieve test stoppen. Durfde ik niet. Ik ben nu wel gestopt. Maar heb elke dag 1 bolletje minder gedaan, soms 2 dagen. Ik vond het heel spannend maar tot op heden gaat het goed. Willeke dat is mooi balen. Is al bekend wanneer je mag ´komen´?
Meiden, thanks voor jullie lieve reacties. De punctie was links gewoon goed te doen met aanprikken, natuurlijk wel pijnlijk maar te overzien. Toen rechts, pfffff 2x aangeprikt en op mn buik duwen, maar die follikel wilde maar niet leeg. Jeetje zeg, als de hele punctie zo gaat, begrijp ik dat sommige meiden dit als traumatisch ervaren. Gisteravond nog lekker een naproxen ingenomen en nu gaat het wel redelijk. Mn buik is nog gevoelig, maar het nabloeden is gestopt. Nu weer de volgende mijlpijl en dat is zaterdag, dan worden we in de ochtend gebeld of we smiddags een terugplaatsing hebben. Jeetje wat een traject is dit toch, heb je het ene gehad, kan je je weer druk maken om de volgende....pffff! Ik hoop zo dat die 2 eitjes gaan delen, we kunnen nu alleen maar wachten en hopen.
Beschuitje, ik snap je teleurstelling, maar wel super fijn dat er nog een cryo is. Duim gewoon dat deze blijft plakken uiteraard. Evertje, wat vreemd van die utro bolletjes, ik heb maar voor 10 dagen meegekregen, dat is toch ook raar. Willeke, spannend meid, hopelijk mag je snel weer door. Ups, hoe is het nu met het bloedverlies, word het al minder? Yaraah, doe maar rustig aan, die vermoeidheid zou heel goed kunnen komen van de operatie hoor.
Doom, ik snap je reactie! Maar ik ben er wel blij mee. Elke twee dagen bloedprikken geeft bij mij net zoveel stress en zorgen als een week wachten. Ik ben namelijk erg moeilijk te prikken. Bovendien geeft dat ook pas na 3 keer prikken wat meer zekerheid en dat is ook over 6 dagen. Ik vind het dus prima zo. Evertje en Julia het is helaas niet minder geworden. Het is gewoon een ongesteldheid, ik voel me wel wat anders (geen kramp ofzo) maar ja dat kan ook tussen mijn oren zitten. Ik probeer nog steeds positief te blijven, maar.... Beschuitje, die 'last' van het zitten en opgezette buik komt mij erg bekend voor!! Ik weet niet meer voor wie, maar ik heb ook 10 dagen utro meegehad en gebruikt. Dus het is net welke 'filosofie' ze zelf hebben als kliniek/ziekenhuis. Je kunt altijd aangeven waar je jezelf prettig bij voelt. Maar ik heb na 10 dagen echt een gevoelige alles van die bolletjes, dus prima als ik er dan vanaf ben want dat kan ook niet goed zijn. Van de Lutinus kreeg ik overigens echt allergische reactie dus dat kan ook met mijn lichaam te maken hebben. Yaraah, het is lastig maar probeer echt tijd in de plannen voor jezelf hoor! Dat is zo belangrijk, zeker nu je bijna weer kunt beginnen. Het is al druk, moeilijk en zwaar genoeg allemaal. Even een half uur in bad of een avond uit een leuk boek lezen heb je gewoon nodig om alles vol te kunnen houden!! Julia, ontzettend spannend! Ik duim heel erg met je mee. Nog weer 2 nachtjes slapen.... Rot hè dat je gewoon van het een in het ander valt... Willeke bah!! Das niet waar je op zat te wachten eerst een operatie!! Hoop dat je dit nieuws een beetje kunt verwerken. Sterkte meid.
Hallo dames, Graag wil ik meelezen en schrijven in jullie topic. Ik ben bezig met mijn allereerste ICSI behandeling. Hiervoor niks gehad. Ik werd maar niet ongesteld en toen ik naar de gynaecoloog ging, heeft mijn vriend zijn zaad laten testen. Dat bleek zo slecht dat we meteen alles hebben overgeslagen en bij ICSI beland zijn. Vorige week heb ik de punctie gehad. Vier eitjes, waarvan 2 bevrucht. Wel beiden goed en ik heb vrijdag 1 terugplaatsing gehad en de ander is ingevroren. Ik zit nu dus in de wachtweken en mag volgende week zaterdag testen!
ik heb even 2 pagina's terug gelezen... Ik had dus ook 'maar' 4 eitjes. Ik had ook zoiets van ik wil er veel meer, maar ik heb pco en heeeeel veel eiblaasjes dus ik mocht maar 75 eenheden gonal spuiten en toen had ik na een week 4 eitjes. Een eventuele volgende keer mag ik dus wel meer spuiten. De punctie is mij dus echt 100% meegevallen. Ik kreeg een prik met een spierverslapper en een pijnstiller en heb echt niks gevoeld... Moesten jullie ook hoesten bij een prik? Ik was echt zoooo blij! Na alle horrorverhalen zat ik echt met enorme zenuwen, maar die prik zorgde voor mij voor een dronken gevoel en ik vond alles best. Die utro moest ik de dag na de punctie beginnen te gebruiken. En moet ik nu tot aan de test. Bij een positieve test moet ik ze volgens mij nog 3 weken gebruiken. Dus wel het langste van iedereen volgens mij he? Ik vind alles best... Al moet ik de hele dag op mn kop gaan staan. Als mini beebje maar blijft plakken... Ik hoop het zo!!! Ik zie in het lijstje dat er iemand mag testen vandaag! Spannend Hopelijk kunnen jullie iemand aan het zwanger lijstje toevoegen!
Hallo dames hier een ego bericht.... HELP Ik heb afgelopen maandag ochtend voor het laatst een bolletje utro genomen (moest al eerder stoppen maar heb afgebouwd). Gisteren (woensdag) nog een knalpositieve test gehad. Nu naar het toilet ineens wat bruinverlies!!! Schrik! Kan dat komen door het stoppen van de utro? Ik lees wel eens vaker dat als je stopt je dan bruinverlies krijgt? Of gaan we richting foute boel? Wat zal ik doen? Weer beginnen met de utro snel of zou dat slecht zijn om steeds je progesteron waarde op en neer te laten gaan? Krijg de arts niet te pakken pffff