Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ohhh evertje wat akelig dit....je kan ben ik bang alleen afwachten. En probeer de arts te bellen voor overleg. Denk aan je. Hopelijk niks geks

2. Evertje

Evertje Lid

23 jan 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Arts gesproken. die zegt geen utrogestan gebruiken. Mag morgen komen. Kijken of er wat te zien valt (wel erg vroeg voor 5 weken en dan 3 dagen) of bloedprikken ofzo?? Pffffff.

3. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Evertje: pfff niet leuk dat bruinverlies, maar ik duim voor je dat er niks aan de hand is en dat dit gewoon een gevolg is van het stoppen met de utro... Het zijn bange uren voor je nu, dikke knuffel meid

4. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Fijn dat je de arts hebt gesproken, wat ontzettend spannend en eng dit Evertje! Ik duim voor goed nieuws meid! Hoelaat mag je morgen komen?
    Wat was bij jullie eigenlijk de reden dat je IVF moest, want je hebt al 2 kinderen toch? Of zijn die ook via IVF gekomen.

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Evertje, oh nee! Dat is schrikken!! Hopelijk betekent het niets ernstigs! Duim voor je dat het gewoon 'loos' bruinverlies is!!
    Bij mij nog niet bekend wanneer de operatie gaat plaatsvinden. Normaliter hebben ze ca. 3 mnd wachttijd, mijn gyn zei dat het nu gezien de zomerperiode in aantocht is, het wel wat rustiger is. Ik sta al 1 maand op de wachtlijst, dus ik heb goede hoop dat ik eind juni/begin juli mag?? Hij ging er nog even extra druk achter zetten bij de planning zei hij gister (vond ik wel fijn :)) en mijn cyclus ligt plat (ivm lucrin) dus ik kan zeg maar altijd tussendoor ingepland worden (normaal mag je alleen in de eerste 2 weken van je cyclus geopereerd worden ivm mogelijkheid zwangerschap)
    Ik belde dus vanmorgen met de opname-planning, zeiden ze doodleuk dat ze dus nog geen idee heeft :$ kunnen ze dus helemaal niets van zeggen! Vind dat zo bizar! Je kunt toch een planning maken voor de komende 2 maanden zou je zeggen?! :( Maar blijkbaar dus niet.

Heeft iemand hier ervaringen met het VU op dit gebied?

Julia, fijn dat dit achter de rug is voor je! Succes morgen!! Erg snel gaat het helaas niet, moet na de operatie nog 2 maanden lucrin :( baalbaal...

Thanks Ups.. ben redelijk positief hoor :) maar het blijft idd toch een tegenslag... Hoop voor jou dat het bloeden snel stopt en dat het niets ernstigs is!! Toch wel lekker dat je geen krampen voelt!!

Vero, spannend voor je dus! Volgende week testen?

6. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Willeke, ik heb voorgaand aan de ivf ook eerst een operatie ondergaan om mijn eileider te laten verwijderen, dat was in januari. Probeer van de rust die je nu nog hebt te genieten, want helaas moet je toch wachten op je operatie. Herken het wel hoor, alles duurd en duurd maar....pfff!
    Hopelijk word je snel ingepland en na herstel snel starten met de ivf!

7. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Julia, ja hoop echt dat ik snel ingepland kan worden.. want ik word van dit 'wachten' eigenlijk alleen maar super gestresst en eerder gefrustreerd! Kijk de dagen echt óm!
    Had afgelopen november bij mijn eigen gyn 2 keer per week een follikelmeting (hij ging mn cyclus monitoren) en ik vond dat perfect! Dan zit je gevoelsmatig bovenop en ben je er actief mee bezig...
    Ben meer het type van aanpakken en doorgaan! ;);)

8. Veroo

Veroo Actief lid

7 nov 2013
    107
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Willeke bij mij gaan de dagen ook echt voor geen meter!
    Vreselijk... Zit ook alleen maar icsi en kinderdingen te googlelen... Kan mijn hoofd echt niet omzetten naar werk.

Idd volgende week zondag testen

9. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Haha ja erg he Vero, ik dwaal ook regelmatig weer af naar bijv. het forum :D
    Maar ik ben zelfst. ondernemer (webshop) dus ik móet soms wel even doorbikkelen anders heb ik ontevreden klanten ;)
    Wel fijn dat jij al een groot gedeelte van het traject erop hebt zitten! (jaloers hier haha) Hopelijk met een positief einde!!

10. Evertje

Evertje Lid

23 jan 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    @julia. Dat klopt, wij zijn al heel erg gelukkig met twee kinderen (dat besef ik al te goed). Dit waren natuurlijke zwangerschappen. Na de laatste bevalling was er ineens iets ´veranderd´. Ik had telkens een week voor NOD al bruinverlies, nooit last van gehad. En rara ineens wilde het zwanger worden niet meer lukken. 2.5 jaar geprobeerd. Alle onderzoeken gehad, kwam niet iets overduidelijk uit. Ik heb altijd gezegd dat ik het vermoeden had dat het door dit bruinverlies kwam (lees: falend geel lichaam die te snel bms afbreekt). Maar ik was gek. Nu bij deze eerste IVF poging, goede reactie op stimulatie, 100 procent bevruchting van de eitjes, en 4 x A en 2 x B (ik ben dus overtuigd dat het niet aan de bevruchting ligt) Ik kreeg nu voor het eerst utrogestan en rara... ineens zwanger! Nu gestopt met utro en.... rara 3 dagen later bruinverlies!! Het is voor mij echt geen toeval meer alhoewel de arts blijft zeggen dat het niet zou uitmaken. In elk geval ben ik heel eigenwijs vanmiddag weer begonnen met 2 x utro, vanavond 2, en dan gewoon weer 3 x daags. Ik ga nu dus echt niet meer stoppen tot 12 weken. Desnoods bestel ik via internet. Hopelijk ben ik er nog op tijd bij. Ik kan morgen om 09.30 uur terecht. Sorry voor het lange verhaal.

11. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Willeke, nu een operatie! Bah. Is het al snel?

Yaraah, probeer zoveel mogelijk momentjes te pakken om rust te nemen, ook al zijn ze maar kort!

Julia, ik wens je vast succes voor zaterdag (en ik duim voor je). Ik ga naar haarlem dus zal wel niet teveel op dit forum zijn voor zaterdagavond.

Veroo welkom! Hopelijk snel op de onderste plek in ons lijstje!

Evertje, voor jou ook zoveel onzekerheid! Gelukkig mag je morgen langs. Probeer je Niet te druk te maken, het gebeurt heel vaak dat er bloedverlies is tijdens zwangerschap.

Ego, net gehoord dat m'n collega graag nog een kindje wil. Ik gun het haar, maar ik zie er zo tegenop dat ze straks heel snel zwanger kan zijn!! Bah, ik kan wel huilen, maar ik voel me ook vervelend omdat ik er tegenop zie!

12. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    M676, nog geen idee wanneer, de planning had ook nog geen idee :(
    Nog onzeker dus maar ik hoop echt dat ik deze maand nog terecht kan, dan zou ik 'blij' zijn.
    Oooh ik herken zo je gevoel!! Ik denk ook dat iedereen zomaar in eens zwanger is, zodra ze er voor gaan lukt het! Ben dus ook continu bang zwangerschappen van anderen te horen... Zo'n rot gevoel is dat.. Tuurlijk gun je het anderen, maar jezelf het meest (en dat is ook volkomen logisch naar mijn idee) Knuffel voor jou!!

13. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Kan het niet gewoon oud bloed zijn evertje?
    Bij een miskraam is het toch rood helder bloed?

Tja meiden ben eerlijk dat ik het echt raar vind dat er hier een aantal zijn die zo vroeg al met utro moeten stoppen.
    Ik moest doorgaan tot na mijn eerste echo. Vele ziekenhuizen gaan idd door tot 22 weken...

14. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh Evertje het is al verschrikkelijk om te lezen, laat staan als het je overkomt! Hele dikke knuffel voor jou en zal ontzettend aan je denken om half 10. Hoop dat je Emmy er gewoon nog lekker warmpjes bij zit en er verder niets is...

Doom ik ben het met je eens dat er wel heel veel verschil tussen zit met utro gebruik, mijn kliniek zegt dat het achterhaald is om zo lang door te gaan. Wie zal het zeggen? Dat ons lichaam het uiteindelijk moet gaan doen en daar een risico zit is duidelijk. En als dat niet lukt en het is na 6 wk of 10 dg is je gevoel wel heel anders...

Julia ik heb 2 jr. Geleden een kijkoperatie gehad. Daarbij was het ook pas 1,5 wk van te voren bekend! En dat was ongeveer een maand voor mijn bruiloft dus kneep hem echt! Het schijnt dat dit door alle spoedgevallen (ook keizersnede) niet lang vooruit te plannen is. Rot die onzekerheid!

Veroo wat spannend!! De laatste wachtweek is super moeilijk. Wij slepen je er wel doorheen ;)

Net een nieuwe test gedaan op advies van onze arts gister. Nog steeds positief... Nu moet ik straks weer bellen wat te doen. Het bloedverlies lijkt iets minder te worden, maar goed het kan nog steeds een ongesteldheid zijn qua verloop. Lastig, spannend en jawel weer wachten!

Sorry voor iedereen die ik ben vergeten, kom te laat op mijn werk hihi. Zwaai en geniet van het weer. Zonnetje schijnt speciaal voor ons dit weekend, omdat we het even nodig hebben!! X

15. Veroo

Veroo Actief lid

7 nov 2013
    107
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Willeke dat lijkt me leuk werk!!!

Ja het traject zit er eigenlijk op en nu is het dus afwachten, maar dit is wel verschrikkelijk. Nu hoop je dat je alles goed gedaan hebt en dat ie blijft zitten, maar je kunt niks meer!!
    Ja, gezond eten en op tijd naar bed en stress ontwijken en rustig aan en en en. Ik twijfel aan alles!!! Sport ook niet meer want dan heb ik weer de zenuwen dat het dalijk daardoor niet blijft plakken.
    Pff word er gek van en dan nemen die hormonen ook nog eens een loopje met je! Alles voelt 'zwanger' aan. Wat buikpijn, gevoelige tepels, opgezwollen buikje, doodmoe. Maar je kunt er niks van maken want die utro doet van alles met je.

Ik snap ook niet hoe dat protocol zo afwijkend kan zijn. Ik moest de avond na de punctie al beginnen met de utro, 3 x per dag 2 bolletjes en zeker door tot 7 weken. (eerste echo) Tenzij echt duidelijk is dat je niet (meer) zwanger bent

Dank je ups and downs!!! Nu beginnen de zenuwen wel echt de komen ja!! Nog maar een week tot DE test... AAARHHGG

16. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Evertje, weet je al wat?

17. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Evertje al meer nieuws?

UPS and downs: wel goed dat de test nog steeds posi is. Ik blijf duimen voor je

18. Evertje

Evertje Lid

23 jan 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames.

Hier terug uit het zh. Het zag er voor 5 weken goed uit! Er was een vruchtzakje te zien maar verder nog niks daarvoor te vroeg. Het bloeden is gestopt (door de utro)? Ik heb wel afgesproken dat ik nu dus doorga tot 12 weken met utro, zij zegt voegt niets toe maar als jij je daar beter bij voelt (ja dus!) dan prima. Pfff wel opgelucht zeg. Nu wachten tot de 7 weken echo... Altijd maar wachten wachten.

Ups, getver nog steeds geen zekerheid! Maar.... dat de test positief blijft is al wat toch (dus geen afname hcg). Wanneer kun jij dan voor controle of bloed prikken ofzo?

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Nou meiden, dan kom ik ook nog even met mijn utro ervaring haha Ik moest de avond van de punctie beginnen en vijftien dagen gebruiken, twee pilletjes drie keer per dag. Daarna mag ik stoppen. Ik ben nu wel een beetje nerveus gemaakt door al jullie verhalen moet ik eerlijk zeggen. Ik krijg bijna het gevoel dat het gaat mislukken omdat ik niet door blijf slikken. De artsen zullen het toch vast wel weten lijkt me...

Hier lijken de buikklachtjes vandaag veel minder aanwezig te zijn. Ik moet zeggen dat ik meteen wel een beetje nerveus, onzeker begin te raken of het wel goed gaat. Vandaag was de punctie alweer een week geleden. Het gaat hard. Voor ik het weet is de eerste week voorbij. Spannend hoor, de tweede week vind ik altijd het moeilijkst.

Evertje fijn dat het er goed uit zag vandaag ! Nu nog even de komende spannende weken door zien te komen hè.

Veroo ik heb hetzelfde hoor. Ik heb afgelopen week niet zo heel gezond gegeten en voel me meteen heel schuldig pfff.. Ik moest veel alleen eten en had echt geen zin om te koken. Jij dus nog een weekje. Wanneer ga je precies testen?

Upsanddowns goed dat het zonnetje schijnt, maar morgen wordt het wel weer meteen heel erg heet ! Dat hoeft voor mij ook weer niet. Ik hou meer van het weer zoals vandaag. Lekker warm maar niet te heet.
    Goed dat het goed met je gaat. En ohh wat blijft het spannend.

20. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    De artsen zullen het idd wel weten beschuitje? Maar waarom zegt iedere arts wat anders?? Kennelijk weten ze het niet...

Het is toch op eigen kosten als je er geen problemen van ervaart ga je toch wat langer door? Ik blijf het raar vinden gezien de uitleg van onze arts...
    Je lichaam moet de tijd krijgen om het over te nemen..

En meer zeg ik er niet meer over haha wil ook geen bemoeial zijn!

Deel Deze Pagina