ik ben weer terug van weggeweest na onze eerste poging was ik eventjes zwanger maar helaas al heel vroeg weer misgegaan de Cryo die we hadden is ook niet ontdooit... dus nu gaan we binnenkort starten met poging 2.. mijn dosering word verhoogd van 100 eh naar 150 eh ivm vorige x maar 8 eicellen dat vonden ze toch een beetje weinig.. ik zie er nu alweer tegenop om de deca te gaan spuiten had daar toen al zoveel last van maar helaas ze hebben hier in nederland geen alternatief.. Ik ga vanaf nu weer meelezen en reageren!! Succes allemaal
Girliej, heftig traject is dit toch ook! Nu weer de moed gevonden door te gaan? Was jij nu degene met grote kans op overstimulatie? Weet t even niet meer (omdat je maar 100 kreeg, of was het je leeftijd?) ik moet ook ophogen, maar dan naar 225.
Ik gebruik dit keer cetrotide ipv deca dus er is wel een alternatief...maar moet zeggen dat ik liever deca heb. Van cetrotide heb ik rode plek en jeukt onwijs.. Spannend dat je weer gaat beginnen!
Fisher ik heb ook ceto gespoten. Het jeukte de eerste 2 dagen, daarna niet meer. Heb het maar 6 dagen hoeven spuiten. Ik vind het echt een fijn middel vergeleken met deca. Helemaal geen bijwerkingen.
Hihi zo zie je maar weer dat de meningen verschillen, maar jij spoot dus met cetro toen je die overstimulatie kreeg? Of had jij dat niet....sorry ben t soms even kwijt
M676 nee ik was die gene die wel niet en wel niet wel zwanger was...het begon heel onzeker bij mij door een lage waarde hcg maar dat begon daarna heel goed door te stijgen dus kon ik zeggen dat ik zwanger was maar net 3 dagen voor de eerste echo daalde het weer en mocht ik wachten op een miskraam Fisher waarom kreeg jij dan de cetrotide? als ik vragen mag? bij mij doet de deca heel veel zeer met inspuiten en daarna brand het nog wel eventjes na..ze dachten dat ik misschien allergisch was. en gingen overleggen wat ze nu gingen doen maar blijven toch bij de deca dus ik dacht dat er niets anders bestond..:S Nijntje waarom heb je dat zo kort moeten spuiten? die deca had ik toen de tijd echt een maand moeten spuiten van begin tot t eind zeg maar of heb jij een kort protocol?
Ik krijg cetrotide omdat mijn waardes de bocht uit vlogen en ik elke keer tegen overstimulatie aan zat, niet qua hoeveelheid eitjes maar eerder de waardes die ik had. Moest vorige keer al vrij snel stoppen met stimuleren omdat mn waardes hoog waren. De dokter legde uit dat deca blijkbaar ook een klein beetje stimuleert of zoiets en dat je dat met cetro minder hebt. Ik kwam ook op internet tegen dat het vaker word gebruikt bij vrouwen die last hebben van overstimulatie. Ik zou eerder verwachten dat ze dan iets zouden aanpassen in het stimulatie middel (gonal) ipv onderdrukkende, maar hij zal het wel weten
He dames, Ik lees zo af en toe met jullie mee, want ik ga binnenkort beginnen met onze 2 ivf/isci poging. Echter nu nog niet veel te melden. Alleen ik wilde even melden dat er naast cetrotide nog een alternatief is in Nederland voor deca namelijk Orgalutran. Echter de meeste ziekenhuis geven dit niet graag aan veel patienten want het is minder stabiel. Deca mag/kan je langer gebruiken zonder dat de eitjes gaan springen. Wat ik begrepen heb van Orgalutran kan niet zoals bij deca eerst een week apart worden gegeven zodat ze zeker weten dat alles stil ligt en daarna simuleren. Bij Orgalutran wordt na 2 dagen gelijk begonnen met simuleren. Wel is bekent dat van Orgalutran weinig bijwerkingen zijn, dus als je echt last heb kun je ook hier naar vragen.
Ik had met deca ernstige overstimulatie en slechte waardes vandaar overgegaan op ceto. Ik moet met de ceto pas op dag 7 beginnen en gonal f dag 3. Korte protocol dus.
Ahaa ben blij dat ik het goed onthouden hebt dat jij het was met overstimulatie. Ik weet niet waarom maar moest op dag 4 al beginnen met ceto en dag 2 met Gonal. Vanmorgen weer echo gehad en het was gegroeid, zag er mooi uit en ongeveer rond de 12/14mm. Ik heb trouwens niet meer zoveel last als vorige week! Heb van het weekend alweer gefietst. Ik denk dat ik oververmoeid was en serieus slaap te kort kwam, met het WK ga ik elke keer een soort laat naar bed vanwege alle programma's die zo laat nog op zijn en normaal ga ik later dan mijn man naar bed en nu zit hij elke keer nog te kijken dus krijg ik ook geen seintje om naar bed te gaan ofzo Dit weekend heeeel veel geslapen en voel mij dus stukken beter. Heb er weer helemaal een positief gevoel over.
Fisher gelukkig dat je dan over kon gaan op ceto... ik dacht ook dat je dan gewoon je gonal moest verlagen maar het kan dus ook aan t remmende medicijn liggen Gelukkig was je echo goed hoeveel eitjes heb je? of zeggen ze dat nooit bij jouw? Je punctie zit er al aan te komen spannend.. Nijntje had je daarvoor ook kort protocol? toen je tegen de overstimulatie zat? kort lijkt me opzich wel fijn nou hopelijk geen overstimulatie meer voor jullie.. Hyper heel veel succes alvast met je 2de poging! hopelijk met heel een mooi eind resultaat!
Dag meiden! Wordt weer lekker gekletst hier Nijntje had je niet je tp vandaag of telefoontje over bevruchtingen? Spannend, hoe voel je je nu na je punctie. Geen last meer? Fisher wat fijn dat je er weer vertrouwen in hebt en dan blijkt dat ook nog terecht te zijn na zo'n mooie echo!! Ga zo door meid en goed voor jezelf zorgen en lekker rust pakken! Doe anders een dutje tussen de wedstrijden van 18 uur en 22 uur Hyper, wat rot dat je weer het hele circuit in moet. Heb je lang pauze genomen na je eerste poging? Heel veel succes straks met de 2e ronde! Girlliej, hoe is het met jou nu? Is al bekend hoeveel je straks gaat spuiten? Jij had wel moeite met de injecties toch? Succes in ieder geval! Ik ben zelf ontzettend zenuwachtig voor morgen... Wel of geen hartje... Mijn klachtjes die ik had voel ik eigenlijk niet meer en dat maakt me erg onzeker. Maar goed nog maar tot morgen 15 uur gedulde hebben
Kheb vanmiddag de terugplaatsing gehad. Van de vijf waren er drie bevrucht en ze gaven al aan dat ik er niet van uit moet gaan dat er iets ingevroren wordt. Er waren vier medewerkers bij de terugplaatsing. Van mij mochten het er minder zijn, leek wel een sollicitatiegesprek. Voelde me zo erg ongemakkelijk. Heb niet eens gevraagd hoeveel cellig het embryo is.
ups en down wat een goed nieuws Ik wist niet dat je zwanger was..! Gefeliciteerd! Spannend morgen ik hoop op een heel mooi sterk hartje! ik ga duimen voor je! Was het in je 1ste poging? Ja ik had zo een last van de deca helaas Ik ga als het goed is van 100 eh naar 150 zodat ik meer eitjes krijg vorige keer had ik 8 eitjes. Aah wat jammer nijntje dat dat dan tegen valt..gelukkig had je er 1 die wel goed genoeg was.. en hopelijk blijft deze lekker plakken! Nu nog even door de spannende wachtweken maar dat ga je redden! ik duim ook voor jou!
Ups and downs: ik zal duimen voor je morgen Nijntje: dat is minder nieuws, maar laat ons hopen dat je 1 knaller hebt ego: spuiten lukt aardig. Ben wel blij dat vandaag de laatste decapeptyl was, want begon toch lastig te worden om die spuit er in te krijgen. Puregon lukt wel goed. Heb wel sinds vandaag last van pijnlijke (.)(.) en ze zijn ook gegroeid.
Girliej, nu herinner ik het me weer. En dan wachten tot de mk, Pffff niet niks! Yaraa, puregon is echt een verademing tov deca hè? Nijntje, ja wel veel mensen om je heen hè? Nu lekker laten verwennen en hopelijk over een week of twee een mooi gekleurde test! U&d. Heb je wel morgenvroeg een afspraak? Ik duim voor je! Fisher mooie score lijkt me! Ik heb vandaag de nieuwe data ontvangen. 28-7 echo. Dan heb ik 8 dagen gonal gespoten.
U&D heel veel succes vandaag! Ik duim nog steeds! Nijntje nu lekker broeden en woooow 5 medewerkers is wel errug veel! Hopelijk is het de moeite waard geweest Ik gisteren ruim 2,5u op kraamvisite gweest bij een collega die ook met hulp zwanger is geworden (zijn vriendin) het was echt zooo onwijs leuk ik heb de kleine nog even mogen verschonen en de fles gegeven, ik ben zooo weggelegd om mammie te worden hopelijk helpt deze positieve fibe voor een plakker