Lovely: ah vandaar... ik dacht dat het moment van de eisprong (en die is met IUI natuurlijk goed getimed) uiteindelijk bepaalt hoe ver je bent, maar begrijp dat je rekenen moet met de dag van je laatste menstruatie, want dat weet je altijd zeker. Misschien dat je bij de eerste echo dan wel alsnog weer paar dagen vooruit wordt gezet. En ja ik ben vandaag weer aardig positief hoor. Hoe heb jij die 2 weken nou ervaren? Had je echt al snel het idee dat het goed zat of kwam dat pas in de laatste dagen? Het is bij mij ook een beetje dat ik bang ben dat als ik te veel hoop of positief ben dat ik dan extra teleurgesteld ben als het niet gelukt is..., maar ja da's dan weer een negatieve instelling he .
@pien gelukkig snel reactie gehad van je arts. Moeilijk hè dat wachten @lovely mooie banner meid En ik ben het ermee eens dat MvM meer onder de aandacht gebracht moet worden bij (zwangere) vrouwen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nooit eerder van had gehoord totdat ik naar t ziekenhuis ging en zo'n folder zag liggen.
Ik vind eigenlijk dat iedere zwangere vrouw gewoon lekker moet plassen voor mvm, het lijkt me geen enkele moeite. Ook al plas je maar 1 flesje per week vol, je helpt een ander ermee. Hier nog steeds af en toe licht zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Ik merk aan mezelf dat ik er heel erg mee bezig ben. Ieder momentje van de dag dat ik even niets heb, denk ik eraan. Wat zal het tegenvallen als het niet gelukt is...duimen maar blijven draaien haha..maar eigenlijk weet ik stiekem ook wel dat de kans veel groter is dat het niet gelukt is. Maar ja hoop blijven houden..Pien ik voel dus echt precies wat jij voelt hoor. We blijven samen geduld houden. Ik mag morgen over een week testen. Jij iets eerder he?
Pien, ik ben blij dat je het positief inziet. Ik was ook onzeker hoor. Het is nieuw, je weet nog niet wat de hormonen doen, hoe je lichaam reageert op de IUI en ik verwachte ook dat het zou lukken, volgens mij riep ik dat hier al een paar weken geleden...maar als het niet gelukt was dan had ik nu zeker in een dip gezeten, een teleurstelling is je grootste angst. Al kwam die gedachte niet bewust bij me op (onbewust wel denk ik door die onzekerheid) Ik probeer altijd het negatieve om te draaien in iets positiefs en vergeet dan het negatieve en ik kijk altijd vooruit. Ik sta niet lang bij dingen stil en accepteer zoals het is. Dat gaat mij makkelijk af, maar zo heb ik ook geleerd om bijna emotieloos te zijn. Het is juist wel goed om erbij stil te staan en soms verdrietig te zijn. Ik kan bijvb. ook moeilijk blij zijn (me uiten). Op het moment dat ik nog steeds dat ongie gevoel had na die 10 dagen (ovitrelle), dacht ik he er is niets veranderd, ik voel nog steeds hetzelfde zal de innesteling geweest zijn wat die buikpijn veroorzaakt? Je denkt je echt suf. en meid... niet bang zijn met denken, posi of negi, het gaat automatisch en laat het toe, als je je gedachtes wegdrukt kan de stress in je lichaam blijven zitten en daar kan je weer klachten door krijgen. Ik denk zo....heb ik een negatieve gedachte? ik oordeel niet en laat de gedachte wegdrijven en ga me richten op iets leuks wat ik gedaan heb en zoek rust op of juist afleiding. Denk met je hoofd en voel met je hart en voel wat jij wilt voelen. ....over die banner, dat vond ik juist ook zo verwarrend, want ik weet eigenlijk wel zeker dat de eisprong (en bevruchting) op de avond van de IUI was. Ik kreeg gevoelige borsten, krampjes,steekjes. Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk, want ik weet het niet zeker, maar dat is mijn gevoel. Je hebt gelijk het kan best een paar dagen later worden en volgens mij bevalt bijna niemand op de uitgerekende datum. Hele dikke knuffel meid, ik denk positief met je mee en dat wachten zal denk ik nooit wennen, maar je weet waar je het voor doet Mysteriourgirl, wat goed dat jij het daar hebt zien liggen! Ik wens dat jullie allemaal een leuke babybanner mogen maken en dat we het geluk kunnen delen! Knuf.
Beschuitje, ik kan me je gedachtes wel voorstellen hoor, het moment dat voor mij echt veranderde was de 2e week na de IUI. Blijf duimen meid, knuf!
Thanks Lovely, vraag me af wat voor beroep je hebt, je kunt het zo mooi zeggen allemaal . Maar je hebt gelijk dat je je gedachten maar gewoon moet laten gaan. Die gaan toch wel alle kanten op bij mij, niet te sturen gewoon . Ben heel blij voor je dat het zo is gegaan zoals je had gedacht, echt wonderbaarlijk ! Beschuitje: ja wij zullen nog een week geduld moeten hebben. Ik ga er vanuit dat ik 14 dagen na IUI wel zou kunnen testen en dat is dan volgende week vrijdag. Dus dat is praktisch gelijk aan jou . Ik moet het vanwege mijn schildklier niet te lang uitstellen, want zodra ik zwanger ben, moet ik opnieuw bloedprikken en medicatie opschroeven. Maar in mijn eigen cyclus haalde ik nooit de 14 dagen na ei... Dus ben heel benieuwd hoe het nu gaat lopen .
Poen dan testen wij op dezelfde dag! Morgen over een week! Ik begin nu overigens wat gevoelerige borsten te krijgen.
Ow ik dacht altijd dat je vanaf de eerste dag van je menstruatie een zw moest berekenen. Eigenlijk zijn vrouwen dus helemaal niet 40 weken zwanger maar die ongeveer twee weken krijg je er voor niks bij?! Of zoiets? Juist Lovely, je kan je iig prachtig uitdrukken in het geschreven woord. Ik herken het wel een beetje. Ik ben meer van gevoelens weg stoppen tot het echt niet meer gaat en dan ontploft er een orkaan. Daarom ben ik juist dnek ik iedere iui wat negatief ingesteld zodat de teleurstelling minder groot is. Voor de wachtenden... hang in there. Ik hang met jullie mee (pffff, nog 13 dagen )
Dames, Ben nog niet volledig bij gelezen maar mvm ga ik zeker aan mee doen. Plassen moet je toch! Moet idd beter uitgelicht worden. Mijn vriendin heeft er bv. niet aan mee gedaan. Met 4 weken zwanger naar de verloskundige gebeld. Mocht pas met 11 weken voor de eerste echo. Zo gaat dat schijnbaar hier. Toen pas info gekregen over mvm. Gelijk gebeld en ze kreeg eigenlijk te horen dat het niet zo veel zin meer had om mee te doen. Was maar voor een week of 3. Tja ook 3 werken is mooi mee genomen toch? Vind dat ze dan maar telefonisch bekent moeten maken dat er zo iets bestaat als mvm. Heb maandag de eerste fm. We wachten het dus maar weer af. Gelukkig nog geen bij werkingen van de gonalf had ik wel met clomid. Hopen dat er een mooi eitje te Zien is maandag.
Hee meiden.. Mvm.. Ook ik wist nooit zo goed waarvoor dat was.. Maar nu.. De voorlichting zou idd beter kunnen! Gister hcg laten bepalen. Helaas was deze negatief en gisteravond ook gaan menstrueren.. Eerste iui dus mislukt! Wat balen zeg.. Waarom was de klap nu groter? Kop op en we gaan weer door! Vanmiddag telefonische afspraak over hoe verder. Spannend weer. Hoe is het hier verder? Probeer straks ff alles bij te lezen.. Nu onderwegnaar werk! Fijne dag allemaal!
Thanks meiden, het helpt mij om innerlijke rust te vinden en dat deel ik graag met jullie! Debs1, wat jammer meis, echt super balen! Het is logisch dat je hier zo veel hoop uit haalt en dan is de klap denk ik net iets harder dan normaal. Ik vind het wel goed dat ze het nabespreken met je/jullie. Heel veel succes met je nieuwe ronde! Pien en beschuitje, nog een week meiden, jullie zijn al op de helft met wachten (dat klinkt toch beter he) weet je al welke test(en) je wil gaan gebruiken? idd Pien bij jou komt er meer bij kijken omdat je ook (andere) medicatie moet innemen. Spannend hur meiden! Liefde Overwint, tja dat is idd vreemd, elke druppel telt staat op de website en helemaal nu er een tekort is. Fijn dat deze hormonen je beter bevallen. Succes maandag. Zuuske, al die hormonen zorgen ook voor extra explosiegevaar! Succes met wachten meiden en met de follikelmeting!
Het voelt wel een beetje dubbel om hier te typen, ik wil jullie graag goede moed sturen, meepraten enzo...maar nu ben ik zwanger en ik zou zooo graag willen dat jullie dat nieuws ook krijgen! Ik vind jullie echt geweldige meiden! Zuuske, die 2 weken krijg je er gratis bij, dan schiet het ineens wel op he? Ik denk dat ze dat doen omdat, je normaal gesproken niet (goed) weet wanneer een eisprong/bevruchting is geweest en je nog wel weet wanneer de ongie begon, maar dat geldt natuurlijk niet voor ons, wij zitten er bovenop en kunnen er hooguit 1 dag naast zitten. http://www.beschuitmetmuisjes.nl/fun/calculators/ Toch maar weer even mijn banner aanpassen, ik heb een cyclus van 26 dagen gehad en dan zou ik nu 4 weken en 1 dag zwanger zijn. Dan komt dat dus niet overeen met mijn 1e ongie dag maar wel met de IUI en dan kan ik er hooguit 1 dag naast zitten... spreek me tegen als ik ernaast zit please! Heel veel liefs en goede moed...
@liefde overwint, spannend maandag de eerste fm weer. ik hoop dat er al wat is te zien meid @debs, balen dat iui 1 mislukt is meid! tuurlijk is het een klap... zo raar zijn als het niks met je deed meid... ga je nu gelijk weer door? @de wachtenden onder ons. wat spannend meiden! ik ben zeeeeer benieuwd! @lovely, staat super zo'n banner, ik hoop dat we die allemaal snel mogen maken. @All. gister mij laatste provera gehad. nog niet ongi. meestal moet ik er wel bijna een week op wachten, pff dat duurt allemaal zooo lang... ik wil door! huphup... dat eeuwige geduld dat je altijd moet hebben, soms wilde ik de klok wel eens even vooruit spoelen!
Mis Miranda; vandaag de gyn aan de lijn gehad.. We mogen niet gelijk door, tenminste niet met stimulatie wel met iui.. Het voelt zo dubbel!! We willen zo graag door! Weer wachten en de wens wordt alleen maar groter! Net informatie opgevraagd bij prive kliniek! We overwege om daar naar over te stappen.. Hoe is dat bij jullie mogen jullie wel gelijk door zonder "wachtmaand"? Wachtende, veel succes! Spannend!
@liefde overwint op naar een mooi eitje of eitjes Alvast veel succes! @Debs Wat jammer dat de eerste IUI is mislukt. Ik weet hoe het voelt Sterkte! Op naar een succesvolle volgende IUI. Hebben ze ook aangegeven waarom je zonder stimulatie de volgende IUI in moet? Hier met dezelfde medicatie naar de volgende IUI. Afwachten hoe mijn lichaam nu reageert. Ik hoor het morgen.
Mysteriousgirl; ze hebben in dit zh altijd verplicht een rustmaand! Verteld het daar niet zo mee eens te zijn. Toen mochten we wel iui doen maar geen stimulatie, behalve pregnyl. Baal zo! Morgen afspraak maken bij medisch kinderwens centrum voor second opinion! Daar evt verder te gaan met de behandelingen! Begin het academische zh beetje zat te worden.. Voor jouw ook spannend de volgende iui!
Debs: balen meid . Je mag gerust ff flink teleurgesteld zijn hoor. Het is toch anders dan al je ander pogingen ervoor bij zo'n eerste IUI. Vind het ook ontzettend raar dat je niet direct door mag als er verder geen aanleiding is... Bij ons mag je direct door. Je hoeft niet eens voor een uitgangsecho, je kunt gewoon nieuwe medicatie ophalen bij de apotheek en weer doorgaan. Dat er niet ff een echo wordt gemaakt vind ik eigenlijk wel wat vreemd, want volgens mij is het niet goed om door te gaan als je een cyste hebt o.i.d. Daar zou je dan pas bij ons op dag 10 achterkomen... Maar goed. Als medicentrum kinderwens voor jullie ook kan, zou ik het proberen. Lovely: ik denk dat deze banner dichterbij de waarheid zit hoor. Maar goed het scheelt natuurlijk maar weinig allemaal en idd wanneer je echt zal gaan bevallen is natuurlijk helemaal niet zeker . Beschuitje: zere borsten vind ik altijd wel een goeie . Zegt misschien niets, maar het lijkt mij wel hoopgevend . Ik heb 2-3 dagen na IUI zere borsten gehad. Dat heb ik anders ook wel een beetje na eisprong. Nu zijn ze nog ietsje gevoelig. All: nou het is echt psychisch bij mij ofzo... heb ik gisteren eindelijk kunnen geloven en accepteren dat bruinverlies niet erg is en dat het ook niet erg zou zijn dat het 2 weken aanhoudt, is het vandaag spontaan opgehouden! Da's nou echt weer iets voor mij he . Maar ben er wel blij mee. Het zal dus toch echt door de IUI of dubbele eisprong zijn gekomen en heeft gewoon ff nodig gehad om er helemaal uit te gaan... Me happy .
Debs, dat vind ik echt raar... dat je een maand moet wachten. nog nooit gehoord trouwens tenzij er iets mis is met bv je eierstokken of je baarmoeder... ik mag na een mislukte ronde altijd meteen aan de provera om ongi te worden en dan gelijk weer verder met de nieuwe ronde inclusief medicatie. ik zou denk ik ook even kijken naar een ander ziekenhuis of kliniek meid, want dit is ook niet prettig