Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    #521 Mysteriousgirl, 14 sep 2012
    Laatst bewerkt: 14 sep 2012
    @Adriana bedankt voor de uitleg. Lijkt me idd niet prettig zo'n uitgangsecho.
    Wat vervelend dat je nog ziek bent meid.
    Lastige situatie.
    Je wilt natuurlijk zsm door, maar jij weet zelf wat je wel of niet aan kan. Luister naar je lichaam.

@all ik ben vanochtend voor de tweede follikelmeting geweest, maar de eitjes zijn nog niet groot genoeg (12 mm).
    Mijn lichaam reageert nu dus anders dan de eerste keer.
    Voor nu dus nog een paar dagen door met Menopur.
    Ik moet zondag terugkomen voor een derde meting en zoals t ernaar uitziet waarschijnlijk volgende week woensdag IUI.

Fijn weekend allemaal!

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Miranda: groot gelijk meid, genieten is ook belangrijk :), ook al is het soms misschien moeilijk de positieve kant van het geheel te bekijken. En dan ook nog dit weer... Maar ook dat vind ik wel weer gezellig moet ik zeggen :).
    Mysteriousgirl: goh zo zie je maar weer dat de ene ronde ook niet de andere is. Ik zou er ook vanuit gaan dat het bij mij de volgende ronde net zo snel zou gaan als de eerste, maar dat hoeft dus helemaal niet... Maar goed, er is gelukkig groei meid! Nog ff geduld maar weer... Wel fijn trouwens dat ze bij jullie wel op zondag follikelmetingen doen, bij ons doen ze dat niet in het weekend... Duim voor je dat ze zondag groot genoeg zijn!
    All: net een nieuwe vloer voor de nieuwe keuken voor ons nieuwe huis uitgezocht :). Zeer goede afleiding dat nieuwe huis, daar heb ik de komende maanden nog veel plezier van ;).

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Leul Pien je gaat dus verhuizen? Ja dan heb je wel het één en ander te regelen natuurlijk. Mooie afleiding hoor !

Myst. girl balen dat je eitjes nog niet groot genoeg zijn.
    Maar spannend dat de iui weer in zicht is !!

Hier ook al bezig met ons toekomstige kind hoor. We hebben al een jongensnaam en de meisjesnaam nog niet. We hoorden ooit die naam en toen dachten we dat wordt het! Ook weten we al welke kinderkamer we mooi vinden, maar verder eigenlijk nog niets. Een wagen heb ik bijvoorbeeld nog geen moment overnagedacht. Ik kan wel veel spullen lenen of overnemen van mijn zus, dat is ook wel fijn. Zij had mooie dure dingen gekocht dus het is allemaal nog zo goed als nieuw. Vind ik ook wel een leuk idee dat haar kids het gebruikt hebben en dan de mijne misschien wel. Ok ok nu stopen met dat gemijmer....
    Ik heb trouwens echt behoorlijk zere boobies. Normaal altijd een dag of vijf tot zeven voordat ik ongesteld ga worden ook hoor, dus het zegt eigenlijk nog niet heel veel. Het lijkt wel meer zeer te doen dan normaal ,maar let maar niet op mij, ik zit mezelf goed gek te maken...pfff nog precies een week wachten...

4. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Adriana, ziekte van lyme, dat is vervelend zeg! Heb je er veel klachten door gekregen? Als het de kansen ietsjes kleiner maakt dan heb je nog wel kans en het ziekenhuis laat je heus niet beginnen met de behandeling als het niet kan of niet verantwoord is. Ik kan me wel voorstellen dat het heel vermoeiend voor je is. Als jij en je vriend er achter staan dan zou ik het gewoon doen en misschien kan je ook hulp krijgen van vrienden en fam. als het beebje er eenmaal is. Succes meid, ik hoop echt dat de IUI snel raak is en dat je met een mooie schattige babykamer kan inrichten.

Pien, je hebt afleiding genoeg dus! Wonen jullie al in het nieuwe huis? Leuk he nieuwe spulletjes uitzoeken...voor de eerste maanden is dat bedje heel handig, ik denk wel dat ik die ga bestellen. In het ziekenhuis gebruiken ze ook een aanschuifbedje als je beebje net geboren is. Dan kan hij/zij na 4/5 maanden in een mooi ledikantje op de eigen kamer slapen.

Mysteriousgirl, humm dat had ik ook niet verwacht helemaal na het berichtje van gisteren. Zo zie je maar weer dat hormonen ook een eigen willetje hebben :). Wat fijn dat je zondag terecht kan, dat vind ik een goede zaak want je weet maar nooit en gaan ze ineens net zo snel groeien als bij Pien het geval was! Heel veel succes zondag meid!

MissMiranda, gelukkig krijgen we dit weekend beter weer, kunnen we nog ff genieten van het laatste zomerse weer daar ga ik dan ook nog even volop van genieten! Fijn dat jullie al wel namen hebben bedacht. Succes met wachten meid, het kan niet lang meer duren nu!

Ik vind een leuke naam bedenken voor een jongetje ook moeilijker dan voor een meisje. Mijn vriend was deze week al bezig met namen bedenken die hij NIET leuk vindt. Tja het moet ook nog eens bij de achternaam passen. Wij gaan over 2 weken in ondertrouw hihi.

5. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Miracle, jij ook heel veel succes maandag! dat er iets moois gaat groeien! Spannend he, vooral de eerste keer :)

Beschuitje, oeeee zere boobies he? ik wil niet veel zeggen maar dat herken ik ook dus.....spannend meid nog een kleine week!

Fijn weekend allemaal!

6. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @all ben ook blij dat ik in het weekend gewoon terecht kan voor zowel een IUI als een follikelmeting.

@Pien Een nieuw huis, leuk! Die afleiding komt dan goed uit nu.
    Wanneer zijn jullie van plan om te verhuizen?
    Veel plezier met jullie huisje en hopelijk lopen er snel een paar kindjes rond ;)

@beschuitje spannend dat wachten. Ben ook erg benieuwd.
    Hopelijk is het raak!

@lovely en hebben jullie je ouders al verteld dat je zwanger bent?
    Veel plezier op je 'roze wolk' :)

Fijn weekend allemaal!

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Verhuizen doen we pas eind december of misschien ook wel volgend jaar pas. We zitten in een flinke verbouwing :). Het is een heel oud huis waar veel aan moet gebeuren, maar het wordt straks wel super mooi! Hoop dat ik nog tijdens de verbouwing een van de kamers als kinderkamer mag bestemmen ;).
    Beschuitje: nou ben benieuwd, die zere borsten zou ik ook wel weer terug willen nu ;). Die van mij doen vrijwel geen pijn meer... Ik denk dat de pregnyl wat aan het uitwerken is, waardoor het allemaal weer een beetje 'gewoontjes' aanvoelt allemaal. Hopelijk geen slecht teken? Je weet het niet he, je kunt er niet van op aan, wel of geen zere borsten, het hoeft allemaal niets te zeggen... En we hebben nog een hele week te gaan. Je ontkomt er gewoon niet aan dat je gaat letten op kwaaltjes ed. En ondertussen ben ik ook al weer gaan rekenen wanneer de volgende IUI ongeveer zal plaatsvinden... Door daar aan te denken, hoop ik dat ik straks toch nog aangenaam verrast wordt ;). We moeten maar flink wat afleiding gaan zoeken de komende dagen.
    Goed weekend allemaal!!

8. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    phoeee ja maaandag eerste echo. Maar spuit nu 6 dagen decapeptyl dat is toch om je cyclus stil te leggen dus kunnen ze dan al eitjes zien? ik dacht dat dat pas is als ik met de tweede spuit moet beginnen (gonal-f) ingewikkeld allemaal he? hihihi we zitten toch eigenlijk best ingewikkeld in elkaar wij vrouwen :p

fijn weekend allemaal!!

9. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Meiden,dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik ben inderdaad nog veel moe door de lyme maar soms ook zo ziek dat ik gewoon niet kan slapen,net zoals griep. Heb ook mega veel paniekaanvallen dus echt niet leuk.

Pien,ik ben alweer begonnen met spuiten voor de 4e IUI! Idd voor het goede doel,hoop dat jouw wondertje ook snel komt. Trouwens wel heel gaaf een oud huis,zou ik ook wel willen :D

Mysterious,lijkt me ook fijn ja in het weekeind! Dat is hier dus echt niet het geval helaas. In ons ziekenhuis doen ze niet eens IVF! Alleen IUI kunnen ze,pff.

Lovely,gefeliciteerd met de ondertrouw :D

missMiranda en beschuitje sterkte nog met de &%%#$! wachtdagen;)

Sorry als ik iemand vergeten ben:):) Vind jullie allemaal lief hier hoor.

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    miracle: goh waarom eerst decapetyl? Heb ik nog niet eerder van gehoord bij IUI... Maar dan zal maandag wel een soort uitgangsecho zijn denk ik.
    Adriana: geeft niet, ik vergeet ook wel eens wat, gaat soms ook zo snel hier ;). Maar klinkt wel zwaar die ziekte... :(. Herstel gaat langzaam zeker, lastig hoor.
    Lovely: dat was ik dus vergeten te zeggen: wat leuk, gaan jullie trouwen :)! Wanneer is de echte grote dag?

11. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Goedenavond meiden,

Mysteriousgirl, wij hebben het dinsdagavond verteld (in de vorm van een cadeautje, 2 slofjes met I love oma en opa) met een tekst: Hoera jullie worden opa en oma... M'n ouders waren zo blij, hier hadden ze altijd op gehoopt en ze wisten dat wij het ook heel graag wilden. Gelukkig houden ze het nieuws nog even voor zich voor de rest van de fam. omdat we toch eerst een echo willen afwachten. Heb je nog leuke plannen voor dit weekend, zondag is natuurlijk weer een spannende dag voor jullie. Gaat je vriend/man ook mee? Lijkt me wel een ideale dag (als je niet in het weekend hoeft te werken).

Miracle, weet je waarom je decapeptyl moet gebruiken? Ik weet dat het ook welleens wordt gebruikt als vervanger voor pregnyl. Het lijkt mij ook allemaal verwarrend al die hormonen, waarom al die verschillen etc. het zal wel ergens goed voor zijn. Ik denk ook dat je dan een uitgangsecho krijgt. Een tip: schrijf je vragen op zodat je tijdens het gesprek antwoorden kan noteren. Ik heb dat later ook gedaan en het helpt ook om iemand mee te nemen, 4 oren horen altijd meer :) Laat even weten hoe het gegaan is, succes!

Adriana, bedankt meid! volg je hart en leef je droom, het zou echt zo zonde zijn om het af te laten hangen van de ziekte. Ik hoop dat de klachten minder worden met de tijd... heel veel succes met je 4e IUI.

Pien, leuk hoor een oud huis verbouwen en helemaal naar je eigen wens indelen/inrichten! Jullie zetten er dan echt een eigen stempel op! Ik zou best wel een fotootje willen zien als het af is hihi! Bedankt voor je felicitatie, het gekke is dat we nog helemaal geen dag mogen vastzetten voor de trouwdag omdat we op de dag van de ondertrouw pas een dag mogen kiezen die op dat moment vrij is. Ik vind 12-12-12 wel leuk, maar die is vast al volgeboekt ff afwachten nu. Klachten of niet... het blijft onzeker want ook zonder klachten kan je zwanger zijn! Deze dagen lekker veel met jullie huis bezig zijn, leuke dingen uitzoeken en daar ben jij volgens mij wel goed in :)

Succes dames!

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi Meiden, hier alweer volop bedrijvigheid voor de vroege zaterdagochtend. Mijn man gaat veranderen van studeerkamer. Hij gaat naar het kleine kamertje, zodat zijn oude kamer straks ( hopen we ooit) babykamer kan worden. We gaan beide kamers lekker verven, dus ik heb al helemaal een beetje lol in het idee dat het straks babykamer zal zijn. Maar goed ik tik mezelf vaak terug hoor dat ik niet te hard van stapel loop. Voorlopig is het een logeerkamer.
    Straks komt mijn moeder ook nog even gezellig langs, dus leuk!
    Vanavond bij mijn broer en schoonzus eten hmmm...heerlijk want ze kunnen lekker koken ! Zin in ! Nog zes dagen wachten tot testen...;)

13. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    @ lovely gefeliciteerd met jullie ondertrouw!! :D

@ adriana heel veel succes met je 4e iui en dat je klachten maar snel wat minder mogen worden :(

@ beschuitje nog 6 dagen wachten!! gaat nu aardig opschieten :D ben zoooo benieuwd!

Ik ben afgelopen zondag op de eerste menstruatiedag begonnen met decapeptyl die moet ik minimaal 7 dagen gebruiken voor er begonnen kan worden met de gonal-f. de decapeptyl legt je eigen cyclus helemaal plat en maakt dus geen eitjes aan zonder eerst begonnen te zijn met de gonal-f. maandag een echo en dan hoor ik of het er allemaal goed uitziet en 's avonds starten met gonal-f erbij, tussendoor 2 FM echo's en bij de laatste echo moet ik dan ovitrelle zetten en 2 dagen later is de inseminatie. (dan beginnen met utrogestan) Hoeven jullie dus geen decapeptyl te gebruiken om je eigen cyclus plat te leggen?

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beschuitje: meid wat een positiviteit :). Volgens mij voel je je al een beetje zwanger of niet? Je hebt 2 dagen eerder IUI gehad als ik en zit dan waarschijnlijk al 11 dagen na je ei, dus misschien kan dat ook wel... Als je Lovely was geweest kon je overmorgen al testen. Zou het knap vinden als je kan wachten tot vrijdag ;).
    Ik loop wat dat betreft 2 dagen achter op jou. En eigenlijk voel ik dus helemaal niets. En dat stemt me nu al deprimerend, ook al weet ik dat het nog niet over hoeft te zijn... Ik verwacht gewoon dat je het wel aan zult voelen dat je zwanger ben of niet en ik voel gewoon niets :(. Vind het moeilijk om zo lang nog optimistisch te blijven... Lovely: vanaf wanneer kreeg jij last van je borsten? Niet dat het voor een ander iets zegt, maar ben toch ff benieuwd... En heb je nog opbeurende woorden ;)?
    Ga zo maar eens flink klussen in ons nieuwe huis, ff de agressie kwijt ;).

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Moet nog ff wat delen: net weer bruin/roze verlies gespot :(. Kan er een positieve draai aangeven, maar bij mij heeft het nog nooit iets positiefs betekent... het is 9 dagen na IUI, misschien wordt ik net als mysteriousgirl wel heel vroeg al ongi... Of heeft het dit keer een super lange aanloop. Mocht dat zo zijn wil ik ook van die utro dingen...

16. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Beschuitje, goed bezig hoor! je komt al helemaal in de stemming en dat is hartstikke leuk! Lekker bezig zijn...Ik ben ook benieuwd of je het testen tot vrijdag kan volhouden. Kan me wel voorstellen dat je het zekere voor het onzekere wilt hoor, ik was niet zo sterk maar dat kwam denk ik ook door het gevoel en dat ik het wilde weten!

Pien, je zit nu 9 dagen na iui dus idd die positieve draai zou een innestelingsbloeding kunnen zijn, ik las dat 1 op de 3 vrouwen dat krijgt. Hoe voel je je verder? Heb je helemaal geen klachten? buikkrampen o.i.d. of je nou een ongie krijgt of je bent zwanger, de beginnende symptomen zijn moeilijk van elkaar te scheiden. Ik hoop zo dat dit goede voortekenen zijn. Ik kreeg gevoelige borsten rond de dag van de eisprong (iui dag) en het kwam in de 2e week na de iui ook weer opzetten. Kon ik maar in de toekomst kijken voor je! Ga niet teveel piekeren, het is zoals het is en je kan er zelf niets aan veranderen. (dat klinkt niet echt opbeurend I know, sorry). Die onzekerheid duurt niet lang meer. Ik denk echt voordurend aan je en hoop zo erg dat je een posi test krijgt. Zet een muziekje op in jullie huis, ga meezingen, probeer je goed te voelen, geef je mannetje een dikke knuffel en denk: het komt goed, hoe dan ook en daar geloof ik in, alles gebeurd met een reden! Weet je? als ik een steek heb midden in de nacht denk ik eerst ohjee gaat dat wel goed? dan denk ik ach dat is vast de innesteling die zich nog verder innestelt en val ik weer in slaap. Dikke knuf meid en houd ons op de hoogte!

Miracle, bedankt meid! Ik had het woord decapeptyl volgens mij in de topic nog niet gehoord voordat jij erover vertelde. Ik heb het niet hoeven gebruiken en zou ook niet weten waarom mijn cyclus stopgezet moet worden, omdat ik na cd 3 juist eitjes/follikels moest gaan vormen. Jij moet dus (als ik het goed begrijp) nadat je ongie doorbreekt eerst 7 dagen decapeptyl spuiten, dan krijg je een uitgangsecho en vervolgens ga je met de follikelontwikkeling bezig... ik zou de volgende keer vragen waarom je decapeptyl moet spuiten, dat is voor je eigen geruststelling en krijg je een stukje duidelijkheid. Misschien is er bij jou wel een logische verklaring waarom jij het wel moet gebruiken. Ik kreeg ook niet standaard van die utro pillen. Succes maandag, nog een paar daagjes!

17. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @lovely wat een leuke manier om het aan je ouders te vertellen.
    Dit weekend rustig aan en morgen idd weer terug voor een FM.
    Ben erg benieuwd. Hopelijk horen we dan wanneer de volgende IUI zal zijn. Mijn man gaat altijd mee wanneer hij kan.
    Bij de meting is dat niet altijd omdat hij in 2 ploegen werkt.
    In het weekend is hij gelukkig altijd vrij, dus gaat hij gewoon mee :)
    En jullie plannen voor 't weekend?

@beschuitje wat leuk dit soort afleiding. Wie weet is 't een voorteken :). Je hebt een gezellige dag voor de boeg. Geniet er maar lekker van.

@miracle ik heb ook nooit eerder van Decapeptyl gehoord. Wat raar dat je eigen cyclus daarmee wordt stilgelegd. Ik zou ook navragen waarom dat nodig is. Zal vast wel een goede reden hebben.
    Hopelijk kun je snel beginnen met de Gonal-f en dan op naar een mooi eitje of eitjes :)

Ik lees hier een artikel op 't internet over Decapeptyl.
    Decapeptyl is een hormoon met een eiwitstructuur dat in de hersenen de hypofyse (een orgaantje bij de hersenen) aanstuurt. Decapeptyl werkt net als gonadoreline op het niveau van de hypofyse. Het medicijn onderdrukt de eigen hormoonactiviteit, zodat het lichaam zelf vrijwel geen invloed meer heeft op het aanmaken van eiblaasjes. Dit wordt in een latere fase door middel van een ander hormoon (Gonal-F) geregeld.
    De eierstokken worden met dit hormoon gestimuleerd om meerdere follikels met daarin de eicellen te verkrijgen. Bij een gewone menstruatie-cyclus rijpt er per keer maar één follikel met daarin één eicel. Voor een IVF behandeling zijn meerdere eicellen noodzakelijk om de kans op succes te vergroten.

Zoals ik 't begrijp wordt dit gebruikt om meerdere eicellen te laten rijpen om zo de kans op zwangerschap te vergroten.

@pien moeilijk om positief te blijven hè. Bij ieder kwaaltje denk je..zal 't raak zijn...of juist niet.
    Zoals Lovely het zegt moet je proberen positief te blijven.
    Ook al vind ik dat zelf ook moeilijk.
    Nog even en dan heb je zekerheid.
    Hou vol meid!
    Hopelijk betekent het bruinverlies bij jou een zwangerschap.

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Zo hier zijn we een eind opgeschoten. Zijn net gestopt want willen ook nog even opfrissen voordat we naar mijn broer gaan.
    Even dit nog..Pien ik lijk heel positief, maar ben juist iemand die snel de negatieve kant van dingen ziet. Ik probeer in het geval van onze kinderwens gewoon heel positief te zijn. Heb bij anderen gezien dat het nog zoveel langer kan duren en ik heb ook niet heel veel zin om vanwege mijn kinderwens een paar jaar van mijn leven saggo te zijn ;)
    Wie weet helpt een stuk positiviteit wel inderdaad ! Ik heb ook nog helemaal geen voortekenen hoor behalve de zere borsten. Die heb ik normaal gesproken ook, dus echt geloof me ik kan er ook nog geen pijl op trekken. Ik denk iedere dag, zo dat was weer een nieuwe dag zonder dat ik ongesteldheid heb gespot. In theorie zou ik ook wel dinsdag kunnen testen, ik probeer te wachten tot vrijdag als het me lukt. Geen idee, ben ook niet zo geduldig van mezelf.

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lovely: het is waar: het is zoals het is... en ik weet nu bijna wel zeker dat het niet goed zit deze ronde, verlies steeds meer bruine troep en het voelt ook als een naderende ongi. Maar goed, dat is dan zo. Als het doorzet, zal het vast niet heel lang meer duren. Dan weet ik het maar weer.
    Hoe lang is je vriend nog weg? Heb je nog leuke dingen gedaan vandaag?
    Mysteriousgirl: wel zo fijn he dat je vriend mee kan naar de FM. Maar als het een keer niet lukt, is dat natuurlijk niet zo erg. Hoop dat je morgen eindelijk goed nieuws krijgt over je eitje(s).
    Beschuitje: voor jou ook spannend hoor. Maar stel dat je de vrijdag haalt zonder ongi te zijn en zonder te testen, dan kun je haast niet anders dan vrijdag positief testen :). Ik duim voor je!

Heb wel vandaag gelukkig wel nuttige dingen gedaan: 's ochtends verfgekrabt in het nieuwe huis en 's middags naar de intratuin geweest samen met zus en kids. Hebben mooie plantjes voor in de tuin (van ons huidige huis) gekocht en ook al gepland. Ons huisje moet nog verkocht en we doen mee aan de open huize route over 2 weken. Probeer ons huisje natuurlijk in een zo goed mogelijk daglicht te stellen ;). Ben benieuwd of het manlief straks opvalt als hij thuiskomt ;).
    Nog fijn weekend verder allemaal!

20. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    hmm....misschien dat die decapeptyl er dan voor zorgt dat ik niet al eitjes aanmaak, maar dat aan de gonal-f overlaat zodat het meerdere eitjes worden. Want het is de bedoeling om 2 of meer eitjes aan te maken zodat de kans vergroot. Nou ja...we zullen wel zien hihi

@pien wat balen zeg dat bruinverlies...echt hopelijk heeft het iets met de innesteling te maken en niet met een ongi... maar, hoop doet leven! Je lichaam kan je soms zo voor de gek houden en heb zo vaak gedacht o! ik voel nu dit en dit...misschien is het deze maand wel gelukt! maar was helaas nooit zo...misschien dat je nu juist denkt dat het niet zo is het juist wel zo is! Dat hopen we dan maar.... hopelijk heb je snel duidelijkheid.

@beschuitje ben benieuwd idd of je tot vrijdag kan w88! maar het is al hoopvol dat je nog niet ongi bent geworden :D duimen maar de komende dagen!

@mysterious jaa....goed idee ik ga het zeker even vragen maandag waarom ik die decapeptyl moet gebruiken.

Deel Deze Pagina