Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussion in 'MMM clubs' started by reallove, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    miracle: Dankje. Ik hoop nog heel eventjes door, hopen mag altijd he, maar verwacht er niets meer van ;).
    decapeptyl is er denk ik voor om je eigen cyclus plat te leggen en dat ze daarmee daarna zoveel mogelijk controle hebben op je cyclus met de gonal-f. Dan is het misschien makkelijker te sturen en te bepalen hoeveel je nodig hebt, omdat je lichaam dus zelf niet meer aan de gang gaat zeg maar. Dat zou mijn redenatie zijn. Maar ik heb het dus niet gebruikt en ook meerdere eitjes gehad, dus volgens mij is het daar op zich niet voor bedoeld. De gonal-f zorgt voor de groei van je eitjes. Hoe meer gonal-f je krijgt, hoe meer eitjes je krijgt. Bij IUI is de dosis nog redelijk laag, bij IVF een stuk hoger.

2. Lovely79

Lovely79 Actief lid

Jun 19, 2012
    183
    0
    0
    Pien, als een soort van bescherming voor jezelf is het moeilijk om positief te blijven en als je het gevoel hebt dat het niet gelukt is kan ik alleen maar zeggen ik hoop dat je ongelijk hebt en dat dit geen ongie is. Je hebt wel een leuke dag gehad zo te horen met je zus en kids, leuk! Kan je er met haar over praten. Mijn zusje weet het nog niet, maar ze weet wel dat we met de hormonen en IUI bezig zijn. Ik wil het liever niet door de telefoon zeggen en ze is een druk bijtje en woont ook niet naast de deur dus ik zie haar volgende week pas! Ik hoop dat jullie woning verkocht wordt met de open dag, dat zou ook weer een zorg minder zijn. Houd de moed erin he...

Mijn vriendje is meestal 1 of 2 weken van huis, dat hangt van de opdracht af. Hij is ook weleens 2 maanden naar India en China geweest en dat is echt niet leuk! Dan zag ik hem zo weinig!

Mysteriousgirl, ik ben benieuwd hoe ver je follikel(s) gegroeid zijn en of ze morgen kunnen zeggen wanneer ze de IUI gaan doen. Wel fijn dat je man thuis is in het weekend :)

We hebben een eethoek met 3 verschillende kleuren stoelen die al 2x meeverhuisd zijn en eigenlijk niet meer bij de rest van de kamer past (grijs, bruin en rood). Dus ik ben even aan het kijken geweest maar vind alles nog best wel prijzig...en we hebben straks natuurlijk meer uitgaven die veeel belangrijker zijn. Mijn vriendin vroeg me , waar wil je de box neerzetten? en daar had ik nog helemaal niet overnagedacht... voor het raam, tegen de muur, naast de bank, ergens in het midden van de kamer, daar denk ik nu ook overna. Ook over het feit dat de btw volgende maand hoger wordt en ik me afvraag of alles dan extra duur wordt en het misschien verstandig is om deze maand iets te kopen. Mijn gevoel zegt niet doen, eerst de echo afwachten en misschien zijn er in dec. wel leuke koopjes... Mijn ouders komen morgen langs, misschien dat we het meer nog even op gaan.

Fijne zaterdagavond en zondag allemaal, ik hoop dat het wachten jullie zal belonen!

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Hier vanmorgen totaal onverwachts nog wakker geworden met beginnende ongesteldheid... :( Had het echt nog niet zien aankomen. Ben er toch wel erg ontdaan van, kom later nog even kletsen, nu eerst even bijkomen van deze shock..Ik zit trouwens nu op dag 26. Normaal veel langere cyclus dus het zal toch door de hormonen komen dat het korter is.

4. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    oh beschuitje :(, dat had ik ook niet verwacht... wat balen! En natuurlijk ben je ontdaan :(... Dikke knuffel!

Het lijkt wel erbij te horen die kortere cyclus, ik zit vandaag op dag 23, tis nog niet doorgebroken, maar dat zal komende dagen nog wel gebeuren... en dan maar liefst zo snel mogelijk...

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    thanks Pien en blijf moed houden!

6. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Ja ik probeer het, jij ook he!

7. Lovely79

Lovely79 Actief lid

Jun 19, 2012
    183
    0
    0
    Das zeker balen..wat jammer beschuitje dat had ik ook niet verwacht bah natuurlijk is het een shock en daar mag je wel verdrietig en boos over zijn. Sterkte meid en succes met de volgende ronde!

Pien, duim duim duim!!!!

Dikke knuf voor jullie !

Ps. Ik had ook een cyslus van 26 dagen (normaal 32 gem.)

8. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    inmiddels wel duidelijk hoor, tis nog ff de vraag of ik vandaag of morgen als dag 1 moet gaan rekenen. Vind ik altijd zo lastig, het wordt bij mij altijd geleidelijk erger... als het voor 12 uur doorbreekt is het vandaag dag 1 en anders morgen. En je moet helder rood bloed verliezen, nou het was net echt wel bloed, maar nog niet zo helder als dat het zijn kan.... nou ja, hoeveel zal het uitmaken als ik dinsdag of woensdag begin te prikken?

Ga zo maar flink weer aan de klus in het nieuwe huis!

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    OH Pien het is bij jou dus ook al echt aan het beginnen? Ik denk dat ik ook pas morgen als dag 1 kan aanmerken, net ging ik naar het toilet en toen was het weer weg. Dat heb ik meestal dat het dan nog even duurt voor het echt doorkomt. We gaan wat dat betreft wel gelijk op he? Fijn dat we elkaar hier kunnen steunen in ieder geval.

10. Lovely79

Lovely79 Actief lid

Jun 19, 2012
    183
    0
    0
    Awnee Pien dus toch? dat heb ik nagevraagd en 1 dag verschil maakte bij mij niet uit want ik kon zelfs op cd 5 nog beginnen met spuiten, dus dat komt wel goed. Ga maar afleiding zoeken in jullie nieuwe huis....dan zou ik ook vragen om die utro pillen die je graag wilt, alles wat kan helpen toch? en misschien toch iets eerder de IUI? ahw ik probeer mee te denken, let maar niet op mij....Morgen gelijk bellen dan! Echt balen meid, je wilt het zooo graag :( knuf

11. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Dag lieve dames,

Wat een vervelend nieuws lees ik nou.
    @Pien @Beschuitje jammer dat jullie ongie door gaat breken :(
    Had het jullie zo gegund :(
    Hopelijk kunnen jullie gauw verder met de volgende (hopelijk succesvolle) poging.
    Sterkte meiden!!

Ik ben vanochtend naar t ziekenhuis geweest voor een meting.
    Er zitten er twee grote en 1 kleinere follikel die ook wel mee kan gaan springen. Erg spannend dus.
    Ik moet morgen de Pregnyl zetten en woensdagochtend heb ik de IUI.
    Ik twijfel of we vanavond gaan klussen of morgen.
    Het liefst morgen op de dag dat ik de Pregnyl zet, maar mijn man werkt morgen in de avond en is pas 0.30 uur thuis.
    We kunnen dan pas laat klussen.
    Ben bang dat er dan te weinig tijd tussen de laatste zaadlozing en de IUI zit om een nieuwe 'voorraad' aan te maken.
    Wat zouden jullie doen? Vanavond of morgen heel laat?

12. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    Zo hier is weer lekker veel gekletst zeg!

@pien en beschuitje.... aaah meiden, een heeeeele dikke knuffel voor jullie!! wat balen zeg... en had het zo gehoopt voor jullie! wel moed houden hoor meiden!

@lovely, wat een leuk idee om het zo aan je ouders te vertellen. zelf heb ik daar ook al eens over nagedacht... het leuk me bijvoorbeeld wel leuk om de ouders uit te nodigen op de koffie en dan jun koffie geven in een kopje waarop opa en oma staat... en dan maar kijken hoelang het duurt voordat het kwartje valt ;)

@all... ook bij mij lijkt de ongi door te breken... in mijn geval gelukkig want daar wachtte ik op... ik heb nu steeds bruinverlies, maar ook dan kan het bij mij zomaar nog een paar dagen duren voor het echt losbreekt... maar ik weet in ieder geval dat het er aan komt!

13. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Sterkte meis:( Ik heb trouwens met IUI ook wel eens een kortere cyclus.

Gadver Pien jij ook al!!

Mysterious,qua klussen weet ik niet wat je het beste kunt doen maar succes met de IUI! Oh wacht effe, wij hebben altijd 3 dagen onthouding dus ik zou vanavond klussen als het kan;) Dat zeiden ze bij mij in het zkh,dat ik 3 dagen geen seks mocht.

missMiranda,hopelijk breekt het snel door,kun je weer verder!

Ik lees dat meer dames hier trouwens eerst bruinverlies hebben en dan pas ongi worden. Heb dat zelf ook en vind het zoooo irritant! In het ergste geval is het wel eens 6 dagen zo geweest:x:x

14. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Beschuitje: ja dat van mij is ook nog niet overtuigend genoeg om het dag 1 te noemen. Hopelijk barst de boel morgen alsnog wel goed los en bij jou ook, want dan kunnen we tenminste weer verder tellen en hopelijk de moed weer een beetje verzamelen voor een nieuwe ronde van prikken en IUI-en ;).

Mysteriousgirl: fijn meid, en dit keer dus wel 2 of misschien wel 3 eitjes! Nou hopelijk brengt dat geluk meid! Ik zou vanavond klussen, al was het alleen maar omdat je er dan nog lekker de tijd voor kunt nemen, wel zo prettig toch? En dan weet je zeker dat het niet ten koste gaat van de kwaliteit van woensdag. Vind dat met de IUI op zich wel een voordeel dat je weer kunt vrijen wanneer je zin hebt, want als het goed is neemt het ziekenhuis de goede timing voor je over ;). Alleen dus ff 2 dagen voor IUI niet meer doen. Maar goed, na de IUI heb ik eigenlijk alleen nog maar bloed of bruine troep verloren dus dan is bij mij de zin al helemaal vergaan he... Hopelijk volgende ronde beter.

Lovely: hoe voel je je meid? Nog niet misselijk of andere vervelende opkomende kwaaltjes? Wanneer ga je naar je zusje toe, volgende week? Trouwens zijn je ouders nog geen opa en oma? Of je schoonouders? Dan is het wel extra speciaal he. Mijn ouders zijn al opa en oma, maar mijn schoonouders nog niet. En m'n schoonouders zijn ouder dan mijn ouders, vind het haast sneu voor ze... Maar ze weten dat we ons best doen ;). Ik ga morgen bellen naar ziekenhuis en ff horen wat ze er van zeggen. Maar anders maar wachten tot eerste FM, dan kan ik het tenminste met de fertiliteitsarts bespreken, misschien dat ik wel van die utro-dingen kan krijgen. Maar heb ook al bedacht dat dat een nadeel kan hebben: dan wordt je dus niet ongesteld en moet je echt wachten tot 14 dagen na IUI en dan moet je testen om te zien of je zwanger bent. Lijkt me zo confronterend als je dan alsnog een witte test hebt... Maar goed. Eerst maar eens even horen. Zo te horen gebeurt het wel vaker dat de cyclus bij IUI wat korter is.

Miranda: fijn meid voor jou dat je ongi er aan zit te komen! Eindelijk zicht op een nieuwe ronde :)! Dat is trouwens ook een leuk idee om het te vertellen... kan ik wel ff onthouden :).

Adriana: ja herkenbaar, bij mij duurt het de ene keer ook langer als de andere keer. Hopelijk dit keer niet te lang. Wanneer mag jij weer voor FM?

All: nou heb me flink uitgeleefd in ons nieuwe huis. Gelukkig staat het dichtbij ons huidige huis en kan je zo ff heen en weer. Het is wel fijn om daar mee bezig te kunnen zijn op een dag als deze...

15. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    ik vraag me even iets af. wanneer kun je het nou cyclus dag 1 noemen als je ongi bent?

soms lees ik dat het dan voor 12 uur s middag helder rood moet zijn, alles daarna telt dan niet meer als 1e dag...

maar stel dat het 5 uur s middags echt goed doorbreekt, het komt dan uitzichzelf ''eruit'' bv in je maandverband (oef klinkt ranzig) en het is helder rood bloed...

mag het dan wel of niet cd 1 genoemd worden?

ik weet het even niet meer :p

16. miracle87

miracle87 Actief lid

Sep 3, 2012
    174
    0
    16
    #556 miracle87, Sep 16, 2012
    Last edited: Sep 16, 2012
    @pien en beschuitje wat klote zeg!! dat het toch nog is uitgedraaid op een ongi....oneerlijk is het allemaal verdeeld in de wereld zeg pfff hopelijk op naar de volgende iui dat het dan wel raak mag zijn voor jullie! ik denk aan jullie...goed pien dat je je lekker even uit kan leven in jullie nieuwe huis ff al je boosheid en frustratie kwijt kunnen...

@mysteriousgirl woww dus zoiezo 2 eitjes? goed nieuws voor jou dus! hopelijk dubbel zoveel kans :D
    en ik zou als ik jou was vanavond doen...dan zit je precies op de 3 dagen en dus perfect!

@lovely leuk dat je hier nog lekker meekletst! jou positieve ervaring kunnen we allemaal hier wel gebruiken hihihi geeft ons weer goede hoop!

@miss miranda het is dag 1 als het voor 18:00 doorbreekt, na 18:00 wordt gezien als de volgende dag! zo is het mij tenminste verteld hihi

en heb nog iets gevonden op een ander topic:

Om mijn 2e deel van de cyclus te verlengen heb ik utrogestan voorgeschreven gekregen. Na mijn eisprong moet ik 2 weken lang utrogestan gebruiken om te voorkomen dat mijn progesteron te vroeg 'dipt' en ik ongesteld wordt en dus geen innesteling kan plaatsvinden.
    Ik zou zeker die utro dingen aanvragen hoor pien! Je weet maar nooit of het toch een extra zetje aan alles geeft!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    miranda: bij mij zeggen ze als het voor 12 uur doorbreekt is het dag 1 en daarna is de volgende dag pas dag 1. Maar bij miracle zeggen ze dus 18 uur, da's dan wel raar... Dus als je het zeker wilt weten, zou ik het bij jouw ziekenhuis ff navragen hoe zij rekenen.
    Miracle: bedankt voor het speuren :). Ik ga het in elk geval ff navragen.

all: getsie ik wilde het niet, maar kreeg net toch van die depri gedachtes :(. Kan er niets aan doen, ben ook zo'n doemdenker af en toe...

18. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    @all vanavond toch maar een poging wagen :)
    Dan hebben we idd wat meer tijd.

@Pien gelukkig heb je je kunnen uitleven in jullie huisje.
    Op naar een nieuwe (succesvolle) poging!
    Als je straks weer begint met het spuiten dan valt 't allemaal wel weer mee. Sterkte meid!

@Miss Miranda gelukkig is je ongie doorgebroken en kun je lekker verder. Heel veel succes meid!
    Ik heb meestal de eerste dag heel licht bruin/roodverlies en de dag erop helder rood bloed. Dat is dan dag 1.
    Van tijdstippen heb ik niet eerder gehoord.

Als ik jullie was zou ook vragen om de Utrogestan.
    Ik heb deze tabletten gekregen omdat ik 8 dagen na de eerste IUI ongie werd.

@all Ik had trouwens nog een vraag..
    Over 2 weken hebben wij personeelsuitje en gaan we iets actiefs doen.
    Wat dat precies is weet ik niet.
    Nu twijfel ik of ik mee zal gaan ivm het zwanger worden.
    Ook zal ik 3x per dag vaginaal Utrogestan pillen moeten inbrengen.
    Dit is ook niet echt prettig al je de hele avond daar bent.
    Ik ga normaal gesproken altijd mee, maar nu twijfel ik.
    Wat zouden jullie doen?
    Bedankt!

Fijne avond dames!

19. Lovely79

Lovely79 Actief lid

Jun 19, 2012
    183
    0
    0
    Mysteriousgirl, wat goed zeg! YAY en nog wel 2 of 3 follikels. Deze ronde gaat er helemaal anders uitzien voor jou. De hormonen hebben goed hun werk gedaan en misschien hadden ze die extra tijd/dagen gewoon nodig om zich samen goed te ontwikkelen! Ik zou vanaaf (nu dus hihi) lekker gaan klussen meid en de rest mooi opsparen voor de grote dag, dan weet je zeker dat het niet ten koste van de kwaliteit gaat, daarna kunnen jullie ook nog aan de slag natuurlijk! Uhm over dat uitje, is dat een verrassing dan? kan je niet vragen of je mag weten wat het is omdat het afhankelijk is van je keuze of je wel/ niet meegaat? bijvb karten of paintballen, daar zou ik ook niet graag op zitten te wachten maar een gezellige avond met spelletjes/ dansen/ muziek o.i.d. ik noem maar wat kan wel natuurlijk. Je kan ook meegaan en niet deelnemen aan de activiteiten of... ik zou eerst gaan vragen!

Pien, oke die info over de utro pillen wist ik niet, maar als het helpt om het eitje beter te laten plakken heb je het er misschien wel voor over. ff afwachten wat ze morgen zeggen en idd als je de FM hebt dan kan je het nog even weer bespreken en misschien krijg je dan een recept gelijk mee.... en wat ik zei: blijf erin geloven want het komt hoe dan ook goed, daar geloof ik nog steeds in bij jou. Het is misschien eerst even uitzoeken van hoe en wat het beste werkt voor/bij jou. Je krijgt de moed wel weer terug... en als de eerste spuit er weer inzit (woe of..) dan krijg je weer de energie en kijk je uit naar de volgende IUI, blijf hopen!! ...mijn ouders zijn nog geen opa en oma, al is mijn zusje ook 30, ze zei een paar weken geleden: misschien als ik jou met een baby zie dat ik ook overstag ga maar nu nog niet. Tja ieder zijn eigen wens. Mijn schoonouders (die ook ouder zijn) hebben 1 zoon van wie ze een beebje kunnen verwachten en die zijn ook helemaal happy nu. Ik heb nog steeds dezelfde klachten, dat zeurderig gevoel (ongie-achtig) ik voel echt dat er iets gaande is zeg maar. Misselijk ben ik nog niet echt maar dat kan nog komen (week 10 is de HCG piek). Ik zie wel wat op mijn pad komt. Ik was vanmorgens wel een beetje duizelig.

MissMiranda, eindelijk!!! nu kan je ook beginnen met de hormonen en ik wens jou een heel mooi resultaat toe, prachtige eitje(s) in een mooi gegroeide follikel! Succes meid en wat een leuk idee om je ouders uit te nodigen en dan leuk afwachten wanneer ze de clue door hebben en of jij dan je lach in kan houden hihihi LEUK echt doen! Ik hoop zo dat je dit snel mag waarmaken.

Miracle, aw das lief en ik hoop dat jullie mij snel gaan volgen, dat zou helemaal te gek zijn! Slaap lekker, morgen ben ook jij weer een stap verder en weet je of je kan beginnen aan de follikelgroei!

Succes meiden, zet hem op deze week!

20. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Mysteriousgirl: herkenbaar van die personeelsuitjes die van te voren een 'verrassing' zijn. Vond ik ook nooit echt prettig eerlijk gezegd. Maar als ze het niet willen vertellen, of dat je ze niet tot het uiterste wilt dwingen het alsnog te vertellen (want ik wilde dan weer niet al te niet-flexibel overkomen ;)), kun je dan zelf niet inschatten wat voor soort activiteit het wordt? Heb je super sportieve collega's of misschien ook al wat oudere collega's die je ook niet ziet survivalen? De meeste activiteiten kunnen geen kwaad hoor als je zwanger bent en zeker niet als je pril zwanger bent. En mocht je je die dag niet lekker voelen, kun je alsnog besluiten je ziek te melden ;). Voel je je goed, gewoon gezellig meegaan, dan doe je het toch gewoon wat rustig aan.

Lovely: leuk zeg, die aanstaande grootouders zullen ook helemaal trots en blij zijn :D. Lijkt me zo leuk om het te kunnen vertellen! En ga zo door he, die misselijkheid kun je ook best overslaan, hoop het voor je :).

Hoop dat ongi morgen wel echt overuigend doorbreekt (ik ben wel overtuigd dat ik ongi ben overigen), zodat ik vast afspraak kan maken. Ik denk niet dat de dame aan de telefoon me utrogestan zal voorschrijven, maar ik kan het altijd ff opperen. En anders maar weer even een mailtje sturen. Ik kan het altijd nog bij de eerste FM even benoemen. Ik heb er natuurlijk wel wat voor over als het zou kunnen helpen bij de innestelling.

Ga lekker vroeg op bed, lekker slapen. De moed komt vanzelf wel weer terug. Welterusten allemaal!

XX

Share This Page