@lovely @Pien Ik heb gekeken wat je daar allemaal kunt doen. Wij bieden zeskamp, paintbal, adventures-games, boogschieten, mountainbike-tocht, in-line skaten, oriëntatie-loop, dropping, klimmen, abseilen en tokkelen. Klinkt allemaal erg intensief op een paar dingen na. Ik wil niet onnodig risico's nemen. De organisatoren weten niet dat wij bezig zijn met de behandeling en het is dan ook raar als ik zeg dat ik mee ga afhankelijk van de activiteit. En als ik meega en als enige niet mee doe dan is dat ook opvallend. Hoow Denk dat ik zeg dat ik niet mee ga.
mysterious: jemig wat een actievelingen die collega's van je... op zich leuk natuurlijk, maar kan me voorstellen dat je het nu wat tegenstaat... lastig meid... Als het een optie is om niet mee te gaan, zou ik dat dan maar doen. all: nou het moge duidelijk zijn, ben zo ongesteld als het maar kan... hoop niet dat het veel extremer is dan anders (vind het altijd al erg zat) omdat ik nu toevallig 2 eitjes had... we zullen het zien. de paracetamol in de aanslag en hup naar het werk zometeen.
Bij mij noemen ze het avond's nog wel CD 1 als het om een uur of 8 begint. Maar ik wist dat ook nooit hoor Pien,fijn dat je nieuwe huis toch dichtbij is! Lijkt me heel makkelijk. Zoals Lovely zegt,zou ik er gewoon naar vragen in het zkh. (utro) En anders is er internet Ik hoop dat ze je serieus nemen! Mij deden ze dat niet dus ben zelf maar op zoek gegaan. Anders moet je ze vragen je progesterongehalte laten meten. Hebben ze bij mij ook gedaan en dat was gelukkig allemaal in orde. Lovely,fijn dat het allemaal goed gaat! Mysterious,ik zou gewoon meegaan maar als het echt iets actiefs is zeggen dat je je niet lekker voelt. Ik weet niet hoe het is om utro te gebruiken,nog nooit gedaan. Maar gewoon naar jezelf luisteren,als je echt geen zin hebt gewoon niet meegaan!--> oeps ik dacht meer aan bowlen of zoiets Als ik dit lees zou ik dus niet meegaan haha. Hierooo: ik heb woensdag de eerste FM. Spuit nu 50 eh puregon dus ben benieuwd. Meestal heb ik 3 eitjes. Hopelijk nu ook of in ieder geval 2
Ik kan het niet bijhouden!!!! Haha. Beschuitje en Pien; bah dik balen...niet leuk (duimpje omlaag) Bij mijn ziekenhuis stellen ze; na zes uur savonds rood bloed (ook al is het een beetje) volgende dag cyclusdag 1, en voor zes uur dan dus die dag cyclusdag 1. Maar aangezien ze je follikels toch gaan volgen (toch), maakt het niet zo heel veel uit. Dan begin je bv op cd 3 met spuiten maar cd dag 4 is blijkbaar ook niet zo'n ramp. Maar als je het zeker wilt weten dan zou ik even bellen met het zkh. Dat moet hier zowieso op cd 1 omdat je dan op cd 10 een afspraak moet maken voor de meting. Lovely wat leuk voor de opa en oma! Myst grl, goeie eitjes joh! Veel succes. Volgens mij is iedere arts er anders in wat betreft die onhouding. Drie dagen zou in principe het beste zijn, maar de laatste keer bij ons raadde die arts weer aan om op de zondag (voor dinsdag iui) een poging te doen, stel dat het ei uitzichzelf spingt. Dan heb je eigenlijk dus 1 dag onthouding, maar dat was oke volgens haar. Mijn man wil liever altijd 2 dagen onthouding omdat ie dan het iedee heeft meer te kunnen procuceren en misschien heeft hij ook wel gelijk want de keer ervoor was het een miljoentje meer dan nu. Maarrrr... er is er maar 1 nodig gheghe. Gewoon je arts/afdeling bellen als je advies wilt.
Adriana, is dat meer dan eerst dan? Of hetzelfde? Hoop dat er pracht eitjes bij zitten. Niet te veel, niet te weinig maar precies goed! Owja, die activiteiten... lijkt me niet handig als je die tabletten moet inbrenen (heb ze zelf nog nooit gehad). Hoe doe je dat dan bv op je werk? Qua activiteiten zou het voor een zw of poging tot neit uit hoeven maken. Evt eitjes en vruchtjes zitten goed beschermd.
Mysteriousgirl, aha die collega's op de personeelsafdeling hebben het olympic gevoel nog helemaal te pakken. Je hoeft ook niet te zeggen waarom je niet mee kan doen he? dan laat je de eer aan jezelf en een smoesje om bestwil kan ook. Kan je zorgen dat je die utro dingen net voor het uitje inbrengt en dan later thuis weer eentje? Ik neem aan dat het uitje niet langer dan 8 uur gaat duren. Als je denkt dat het teveel stress oplevert en je nu al weet dat jij je er ongemakkelijk bij gaat voelen dan zou ik ook niet meegaan hoor.... denk aan jezelf! Pien, succes met het bellen naar het ziekenhuis, ik ben benieuwd wat ze zeggen en of je ook een advies meekrijgt (zoals mysteriousgirl), je zou toch verwachten dat ze wel meedenken en dat je ze niet hoeft te overtuigen. Heb je altijd erge buikpijn als je ongie doorbreekt? ik hoop dat het meevalt dit keer! werkse meid en kijk maar lekker vaak naar dat geluksbeeldje van je baas.. je komt er wel doorheen... Adriana, ik hoop dat de hormonen goed zijn werk gaan doen en dat er iets moois gaat groeien, spannend dus woensdag! nog ff wachten en dan hopelijk snel de IUI. Mocht het zo uitkomen doen ze bij jullie ook iui's in het weekend? Succes meid op naar de 4e en ik hoop de laatste IUI! Zuuske, hoe is het met jou? kan je deze week al testen? op welke dag na iui zit je ook nog maar? ~Liefs~
@adriana lopen wij nou gelijk? en hoeveel eh spuit je? ik heb vandaag een echo gehad na 8 dagen decapeptyl gespoten te hebben. vandaag begin ik met de gonal-f 75eh erbij en dan volgende week maandag een echo om te kijken hoe groot het eitje is (of misschien wel 2?) als het eitje dan al groot genoeg is waarschijnlijk die woensdag erop de inseminatie! kan niet w88 tot het volgende week is hihih
Vandaag de eerste FM gehad. 2 eitjes van beide 19! Morgen avond ovitrelle zetten en donderdag de 4e iui. Zit donderdag op cyclusdag 13. Dus is weer aardig vlot gegaan. Voor het lijstje dus weer een kleine update. Medicatie 50eh gonal-f 18-9: 250 eh ovitrelle Iui: 20-9 Nod: 4-10 Voor de wachters duim ik heel hard. Voor iedereen die weer op nieuw begint heel veel succes. Op naar een mooi ei met een prachtig resultaat!
jeeej wordt hier veel gekletst, kan het even niet meer bijhouden hoor... maar goed, hier is de ongi nu echt in alle hevigheid losgebroken! haha.. ik heb gister als cd1 gerekend... dus morgen mag ik komen voor een uitgangsecho en weer beginnen met spuiten! here we go again!
Miranda,succes met spuiten weer! miracle,je loopt net iets voor denk ik. Ik zit nu op CD8 en heb denk ik dus 5 dagen gespoten als ik goed reken Mag ik vragen waarom je gonal F en deca erbij spuit? Sorry als dat al eerder gevraagd is! zuuske,dat is hetzelfde dan normaal. Hou je het wachten nog vol? lovely,dank je wel meid! En leuk voor opa en oma! Nope helaas geen IUI in het weekeind. Ik had bij de laatste IUI ook het idee dat ik te laat was. Bij de echo waren de eitjes dus ook al weg liefde overwint,je loopt precies met mij op,nou ja ongeveer dan. Ik zit ook op de 4e IUI maar woensdag de 1e FM. Heel veel succes!! Effe algemeen,,zou willen dat ik op cd 13 m'n ei al had maar vaak is dat dus pas op cd16 terwijl ik een cyclus van 25 dagen heb.Vandaar dat ik utro wil gebruiken.
Zo dat gaat rap hier meiden ! Liefdeoverwint: mooi meid, dat ziet er goed uit. Succes donderdag! Zuuske: hoe voel je je een week na IUI? Adriana: spannend, hopelijk liggen er weer mooie eitjes klaar Lovely: leuk dat je fanatiek blijft meekletsen, vind ik echt lief . Miranda: da's mooi, dan is het in geval duidelijk dat je eindelijk kunt gaan beginnen straks! All: zozo echt flink ongesteld hoor vandaag...pff. Gelukkig verder weinig bijzonderheden op het werk. Dan ben ik toch blij met een kantoorbaan hoor, dat je gewoon altijd naar het toilet kunt gaan wanneer het nodig is . De buikpijn valt nog wel mee, neem altijd van te voren paracetamol, zeker als ik moet werken, dan weet ik dat het wel te doen is. Doe ik het niet, dan kunnen de krampen heel vervelend worden. Ben al eens flink beroerd naar huis gebracht door een collega, omdat ik te lang gewacht had iets te nemen... nou dat wil ik dus nooit weer. En met ziekenhuis gebeld. Had een assistente aan de lijn dus die kan me natuurlijk niets voorschrijven. Ik moet het volgende week woensdag bij eerste FM maar even benoemen. Ik ben van plan te vragen of ze idd ook progsteron nog eens willen laten prikken en of ze evt ook utro willen voorschrijven. Ziekenhuis had nieuw recept doorgestuurd naar mijn apotheek. Apotheek belde vanmiddag om te melden dat er geen pregnyl of vervanger leverbaar is op dit moment . 19 oktober komt er nieuwe, maar zeker weten doen ze het niet, omdat het steeds verschoven wordt. Gelukkig heb ik vorige keer 2 ampullen pregnyl meegekregen en kan deze ronde dus nog wel doorgaan, maar dit baart me wel zorgen moet ik zeggen... Ik wist van een tekort aan pregnyl, maar dat er zelfs geen vervangers meer beschikbaar zijn?? Heb vorige keer medicatie bij apotheek uit ziekenhuis gekregen. Zal voor de zekerheid daar nog eens navragen, maar dit is niet fijn natuurlijk...
@adriana ik zit ook op dag 8 ik moest gelijk de eerste dag van ongi deca spuiten (vorige week zondag) heb eerst 8 dagen deca gespoten om eigen cyclus plat te leggen zodat ik uit mezelf geen ei maak. nu gonal-f erbij die dit weer op gang brengt en nog steeds deca.. dit hormoon neemt mijn eigen hormoonhuishouding over. deze spuit ik allebei tot aan de ovitrelle spuit die ik als alles meezit as maandag met de echo, ook maandag mag spuiten en dan woensdag de insiminatie als alles volgens planning gaat. @missmiranda heel veel succes weer met spuiten!
Hallo meiden, even snel een update...hier nog steeds geen echte ongesteldheid. Het begon zondag, maar vervolgens is het weer weg. Met vegen zie ik wel wat lichts ( sorry als je zit te eten hihi) Ik heb het ziekenhuis gebeld, maar moet echt wachten tot het goed doorbreekt. Ik hoor nu om me heen steeds zou het geen innesteling zijn, maar ik verwacht het echt niet. We gaan er maar vanuit dat het morgen komt. Misschien waag ik er morgenochtend maar een testje aan dan weten we het maar zeker.
oh toch nog spannend beschuitje! Ik hoop voor je dat het toch wegblijft . Ben heel benieuwd! Duim duim duim!!!!
Adriana, oh das echt balen dat ze geen IUI in het weekend doen. Dan hoop ik voor je dat het goed uitkomt! Succes meid, ik duim voor je! Miranda, yes yes yes, op naar een succesvolle IUI! Succes met spuiten meid! Miracle, mooi werk! succes met het spuiten van de hormonen, ik hoop dat er mooie eitjes gevormd worden bij je! Dat lijkt me een prachtig schema. Liefde Overwint, dat ziet er weer goed uit! succes donderdag. Pien, wat fijn dat een paracetamol je zo goed helpt! Ga je deze week ook hardlopen/trainen? Het tekort aan pregnyl en zelfs vervangers baart me ook zorgen, toevallig hebben ze vandaag gebeld van moeders voor moeders, ze willen z.s.m. langskomen om urine af te nemen! Het kan nu al vanaf week 5 (eerder was dit week 6) dus gelijk maar even een afspraak gemaakt. Gelukkig heb jij nog een spuit, zitten er 2 in de verpakking? Beschuitje, ik blijf ook duimen op een klein wondertje... Velen van jullie gaan nu gelijk op in de nieuwe ronde, succes allemaal met wachten, spuiten, IUI.. Ik ben benieuwd wie de volgende is die het geweldige nieuws komt brengen! Heel veel liefs en een fijne avond girls!
@all ik heb besloten om niet naar het afdelingsuitje te gaan. Ik ben toch bang dat ik onnodig risico loop met bepaalde activiteiten. @pien sterkte met de vervelende ongie dagen. Op naar een succesvolle tweede poging! @adriana succes met de fm woensdag. Hopelijk een paar mooie eitjes gegroeid. @zuuske de Utrogestan pillen moet ik vanaf donderdag (dag na IUI) mee beginnen. Moet ff kijken hoe ik dat op t werk ga doen. Hoe is het met jou? @miracle succes met het spuiten. Hopelijk mooie eitjes aan het groeien. @liefde overwint wauw wat een prachtige eitjes! Op naar een succesvolle IUI! @miss Miranda succes met de uitgangsecho en veel succes met t spuiten. @lovely wat lief dat je trouw berichtjes blijft posten. Knuffel voor jou. @beschuitje hopelijk ben je gewoon zwanger meid! Ik ga over een uur Pregnyl zetten. Op naar een succesvolle poging. Kreeg net te horen dat er weer iemand in de familie zwanger is. Ben natuurlijk blij voor hun, maar dat maakt mij weer verdrietig dat t ons nog niet is gelukt. Had mijn oma graag haar eerste achterkleinkind willen geven, maar helaas heeft god t anders besloten. Mijn tijd komt ook wel, wanneer weet ik alleen niet.
Lovely: jee jij hebt nog geen last van zwangerschapsdementie in elk geval, jij onthoudt echt alles van iedereen, knap hoor ! Ja ga morgen weer hardlopen, hopelijk is het vloeien dan wel iets minder dan vandaag, anders weet ik het nog ff niet... en donderdag weer. Ga me niet meer inhouden wat dat betreft, heeft me vorige ronde ook niets opgeleverd, dus laat me niet weer gek maken wat dat betreft . Super dat je al zo snel kan meedoen met MvM! En ook super dat je meedoet natuurlijk. Hopelijk komt er aan dat tekort snel een eind. En ja gelukkig had ik dus 2 stuks, zaten er 2 in het doosje. En gelukkig doen ze trouwens bij ons wel IUI in het weekend, want als het loopt zoals vorige ronde zou ik nu op zaterdag IUI moeten hebben.... ben ik echt heel blij mee, het is toch juist fijn om dat in het weekend te kunnen krijgen, scheelt weer met je werk en kun je lekker rustig aandoen. Vind het echt belachelijk dat ze dat niet overal doen . Adriana hoop dat het bij jou toch goed uitpakt deze ronde! Ze doen bij ons geen FM's in de weekenden, maar dat lijkt voor nu geen probleem te zijn. Mysteriousgirl: ja da's altijd lastig he dat soort nieuwtjes.... heel herkenbaar hoor. In mijn directe omgeving ben ik echt een van de laatsten hoor, jongere nichtjes, vriendinnen, kennissen zijn me al voorgegaan, soms al meerdere keren. Maar het went eigenlijk nooit. We kunnen niet in de toekomst kijken, we moeten er maar op hopen en vertrouwen dat het een keertje goed zal komen, dat het ook een keertje onze tijd is. Daar gaan we voor meid, knuffel!! Beschuitje: ik duim voor je dat je de eerst volgende bent (maar dan wel nog deze week he, anders ist de volgende in de rij )!
@pien het went inderdaad nooit. Onze tijd komt ook wel. *Keep your head up...God gives his hardest battles to his strongest soldiers*