Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanti1

Chanti1 Actief lid

16 feb 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    lieve augustus IUI-ers,

met deze post wil ik jullie een hart onder de riem steken dat echt alles mogelijk is. Na ruim een jaar proberen met alle ovulatie checks, goede kwaliteit zwemmertjes etc. een IUI poging en geen duidelijk aanwijsbare reden te vinden (en vele radeloze tranen)
    Ben ik zwanger! Ik zat te wachten totdat ik het ziekenhuis kon bellen op dag 1 van mijn menstruatie en het duurde en het duurde maar... dus heb ik een paar testjes gedaan met een zeer vaag resultaat. nu na de bloedtest is het allemaal wel echt duidelijk. Ik heb op 8 aug nog gereageerd op reallove omdat ik het zo bijzonder vond dat zij spontaan zwanger is geraakt in de wachttijd voor de iui en nu overkomt mij het zelfde! ik kan het nog niet echt geloven

Ik moet natuurlijk even rustig afwachten of het allemaal blijft zitten maar ik heb mijn hele leven nog nooit een positieve zwangerschapstest gehad dus ik ben voorzichtig opgetogen!

ik weet hoe frustrerend het kan zijn elke maand weer de teleurstelling en ik hoop echt van harte dat al jullie pogingen -en de tijd daar tussen :D zeer succesvol zullen zijn!

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Wow gefeliciteerd zeg ! Bijzonder he dat het dan toch nog lukt !

3. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Chanti1 Wat geweldig! Gefeliciteerd meid! Geniet ervan.

Ik ben ook aan het wachten op mijn menstruatie, zodat ik kan beginnen met mijn eerste IUI. Ik had ook hoop dat het niet zou hoeven, maar ik zag vandaag wat licht bloedverlies dus ik denk dat ik er toch aan moet geloven :(
    Hopelijk kan ik binnenkort ook eens een keer met goed nieuws komen.

4. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Welke hormonen moeten jullie bij de IUI gaan gebruiken?
    Ik moet Menopur met Pregnyl gaan gebruiken.
    Ik vraag me ook af wanneer je welke hormonen krijgt toegewezen.

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    ik ga Clomid en pregnyl gebruiken.

6. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Beschuitje weet je ook waarom je Clomid moet gebruiken?

7. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    WOW Gefeliciteerd Chanti1! Gelukkig dat er nog altijd wonderen bestaan!

Ik heb 2 maanden geleden een HSG onderzoek gehad en ze zeggen dat de vruchtbaarheid dat ook positief kan beinvloeden (doordat de eileiders nu schoongespoeld zijn en er een olie laagje achter blijft). Helaas kan ik het nog niet testen omdat mijn vriend 2 weken per maand in het buitenland werkt sinds kort. Tja we lopen al sinds januari in het ziekenhuis en zijn nu al 7,5 maanden verder, toen was hij (bijna) elke dag thuis, nu moeten we dus gaan plannen. Wel balen hoor, anders had ik deze maand misschien al kunnen beginnen met onze eerste IUI.

Veel succes aan alle dames die deze maand mogen starten! Ik hoor graag jullie verhalen!

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chanti: dus jij ook al, wat super zeg! Gefeliciteerd :). Stiekem hoop ik er natuurlijk ook op, maar zou wel erg toevallig zijn he ;). Ga er maar gewoon vanuit dat het IUI wordt, daar stel ik me al aardig op in...
    HF5: leuk dat je meekletst! Balen van je mislukte eerste IUI :(. dat lijkt me wel lastig ja als je nieuw werk hebt... ik duim voor je dat het raak is bij de 2e IUI en je het alsnog niet hoeft te vertellen, maar dan wat weekjes later kunt vertellen dat je zwanger bent :).
    Mysteriousgirl: jammer meid dat je ongi er aan zit te komen :(. Dan zal het er dus toch van komen. Vond je de prikinstructie ook wel meevallen? Hoefde je jezelf niet even te prikken? Moest ik wel, met een beetje water erin. Viel mij reuze mee wat je daarvan voelt. Ik moet regelmatig bloed laten prikken i.v.m. schildklier, maar dat doet meer pijn hoor. Vind het wel een gedoe met die ampullen en spuiten enzo... Ga jij 's ochtends of 's avonds spuiten? Ik wil overdag graag flexibel zijn, dus wat dat betreft heeft mijn voorkeur voor de ochtend, maar dan mag ik wel extra vroeg opstaan (en ik vind dat al zo lastig ;)) en dan kan ik in het weekend dus niet uitslapen... ja kan daarna weer m'n bedje inkruipen natuurlijk... Tis nogal een toestand hoor als ik er zo aan denk ;). Nog meer meiden die menopur o.i.d. moeten spuiten? Clomid lijkt me eigenlijk veel praktischer, da's tenminste in tabletvorm...
    beschuitje: herkenbaar hoor, ik denk ook wel dat er meer collega's gaan zijn die vraagtekens bij mijn afwezigheid hebben, maar goed dat zie ik dan wel weer. Ik ga er eerst maar eens een paar inlichten, dan zie ik daarna wel wie eventueel nog meer. Misschien wordt je er op den duur ook wel makkelijker in...
    Lovely: oh da's ook wel lastig zeg als je vriend 2 weken per maand weg is :(. Hopelijk duurt het niet te lang meer dat hij er wel is in de week van de IUI! Hij is toch niet steeds dezelfde weken van de maand weg mag ik hopen?

Meiden ik wens jullie ook allemaal heel veel succes met het spannende IUI traject. Vind het fijn dat we hier elkaars ervaringen kunnen uitwisselen in elk geval :).

9. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Pien15 de prikinstructie viel mee, maar waarschijnlijk omdat ik niet op mezelf hoefde te prikken maar op een nep-buik. Normaal gesproken zou mijn NOD op donderdag zijn, maar nu is vandaag de bloeding doorgebroken. Vandaag dus CD 1 en donderdag dus mijn eerste Menopur injectie zetten. Het vervelende is dat mijn man in ploegen werkt en deze week toevallig in de avond werkt. Ik moet dus mijn eerste injectie helemaal alleen zetten :(
    Zie er zo tegenop :(
    Ik ben van plan de injecties in de avond te zetten.
    Tijdstip ben ik nog niet over uit, maar denk zo rond 20.00 uur.

Vandaag weer zo een dag dat ik 't helemaal niet zie zitten.
    Ben blij dat ik hier mijn hart kan luchten.

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mysteriousgirl: ja da's wel erg jammer dat je man er niet bij kan zijn, zeker als je er zo tegenop ziet. Is er niet iemand anders die je kan vragen er bij te zijn, moeder, zus of goede vriendin? Het went vast snel hoor dat prikken, het is meer het idee dat eng is, dan wat je er daadwerkelijk van voelt. Ik vind er ook niets aan, maar ben er gelukkig niet zo bang voor. Maar ik ken genoeg mensen die niets moeten hebben van spuiten dus kan me voorstellen hoe lastig het dan moet zijn... Maar komt goed hoor meis!! Je kunt het heus. Je moet er wel wat voor over hebben he...

11. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Pien Ja, ik moet me er gewoon overheen zetten.
    Ouders en zus wonen ver weg, dus dat is helaas ook geen optie.
    Er kan waarschijnlijk niet altijd iemand bij zijn.
    Na de eerste spuit gaat het hopelijk wat beter.

12. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    late reactie van mij,,,
    maar ik spuit puregon + pregnyl...

en ik spuit het om 7 uur s avonds... komt mij het best uit

morgen mag ik weer voor een fm op cd20... ik hoop echt dat er dan iets gegroeid is, maar ik ga er maar niet meer vanuit...
    dus dan eerst maar weer provera en ongi worden!!

grrr... hoe kan het nou dat de puregon niks doet bij mij ?????

13. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Miss Miranda weet je ook waarom je Puregon hebt gekregen?

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Geen idee? Ik heb wel uitleg gekregen maar door alle indrukken ben ik vergeten wat nou waar precies voor was. Het ene was om de eitjes te laten rijpen ( ik dacht Clomid) en de pregnyl is om je lijf klaar te maken voor bevruchting ( kan dat?) Oh sorry ben zo'n ei ik kon het niet onthouden.

15. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Beschuitje geeft niet hoor. Was benieuwd waarom de 1 een ander hormoon moet injecteren dan een ander. Bij mij hebben ze het niet gezegd. Ben het ook vergeten te vragen.

16. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Gebruiken jullie voor het injecteren een ijsblokje en een alcoholdoekje? Ik las dat in de instructie, maar volgens de verpleegkundige hoeft dat niet.

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ijsblokje kan denk ik helpen tegen de pijn van het prikje, maar tijdens de prikinstructie voelde ik er bijna niets van. Menopur schijnt niet zo pijnlijk te zijn als pregnyl, dus wie weet is het dan misschien wel een idee. En alcolholdoekje hoefde volgens onze verpleegkundige ook niet. Als je maar een beetje schoon te werk gaat.

18. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Pien oké, dankjewel! Vanavond is 't zover :( dan mag ik mijn eerste injectie zetten. Tussen 20.00 uur en 21.00 uur ga ik 't zetten. Laat wel weten hoe het is gegaan.

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Succes mysteriousgirl, je kunt het!

20. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    mysterious girl,
    ik heb puregon om mijn eitjes te laten groeien, dan doet mijn lichaam niet uit zichzelf... de pregnyl moet ik zetten als het eitje groot genoeg is en dan krijg je daardoor je eisprong...

ik gebruik geen ijsklontje, want zoveel pijn doet het niet...
    een alcohol doekje gebruik ik meestal wel, maar dat ik vooral voor de hygiene... met dit warme weer zweet je altijd wel en ook rond je navel waar je spuit.
    ik haal alcohol doekje bij action, ideaal!

enne succes vanavond! komt helemaal goed meid, je kan het!

@all, vandaag op cd20 voor een fm geweest,,,
    en er was een eitje van 10 x 12 mm !!!!

jeeej eindelijk iets!! ik hoop dat ie doorgroeit... ik moet doorgaan met 100 eh en zaterdag terug komen!

Deel Deze Pagina