Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    *plop* weer 3 pagina's erbij ofzo! dames wat wordt hier lekker veel gekletst... haha. heb et even vluchtig doorgelezen, maar reageer even niet op alles hoor... hou het niet meer bij ;)

@mys. girl... heeeel veel succes met je IUI morgen!

@beschuitje... oef die onzekerheid, killing!!

@alle andere meiden, even een dikke knuffel! :D

ik herken het verhaal over dat anderen zwangeren zijn heel erg! ik gun het iedereen, maar soms overheerst het verdriet toch en wordt ik dus verdrietig... niet omdat zij zwanger is, maar omdat ík dat niet ben...
    bij vage kennissen heb ik het, maar helemaal bij mensen die dichtbij me staan... die confrontaties vind ik op sommige emo dagen heel moeilijk.
    soms voel je me er zelfs een slecht mens door.
    bv. een vriendin van mij heeft ook PCO en is ook bezig met spuiten... ze mag einde van de week testen.
    en tuurlijk gun ik het haar! ik weet hoe zwaar de mmm is! maar tóch! toch krijg ik stiekem wel eens de gedachte dat ik het niet leuk zou vinden als zij straks zwanger is en ik nog jaaaaaren in de mmm moet bungelen...
    emoties, hormonen, stress, spanning, onzekerheid...
    soms overheerst dit en lijkt alles negatief.
    maar ik probeer positief te blijven...
    ik las net een mooie zin hier, daar kan ik best kracht uit halen. net als de zin in mijn handtekening...

ik heb vandaag op cd3 mijn uitgangsecho gehad. alles zag er mooi rustig uit dus ik ben vandaag weer begonnen met spuiten (100 eh puregon) volgende week dinsdag moet ik komen voor de eerste FM.. pfoeh ik hoop toch echt zo erg dat ik deze ronde eindelijk eens een mooi ei krijg en toe kom aan de pregnyl en IUI!

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik hoop het ook voor je Miss miranda!

Mystgrl, goeie iui gewenst! Veel succes voor jullie, voor je ei en voor de zwemmers!

Ik moet iedere keer zo lachen als ik op deze pagina kom.... er worden bladzijdes gekletst en ik kan het helemaal niet bijhouden. Maar piep er af en toe zo even tussendoor ;)

Ik heb juist bij zwangerschappen van mensen die dicht bij me staan geen problemen, maar indd bij kennissen ed wordt ik pislink, ik kan niet eens meer oprecht gefeliciteerd zeggen. En niet omdat ik het hen misgun maar omdat ik het gewoon niet eerlijk vind. Denk dt ik hier alleen heel vrolijk ga worden van een zw, omdat ik jullie, die hetzelfde meemaken het juist erg gun en omdat het me hoop blijft geven!

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    EINDELIJK nog nooit zo blij geweest met ongesteld zijn...ik kan nu weer verder tenminste. Straks de dokter bellen en nu pijnstillers innemen..jeetje het lijkt wel zes keer zo heftig.
    Bedankt voor jullie lieve medeleven. Ik ga nu werken, kom later vandaag terug.

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Miranda een Zuuske: sorry :), ik ben eigenlijk helemaal geen kletskous, maar hier blijkbaar wel ;).
    Beschuitje: hehe, nou wel balen natuurlijk :(, maar kan me voorstellen dat je ook wel opgelucht bent. Bij mij was het ook vrij heftig moet ik zeggen, vooral veel bloed... sterkte!
    Misteriousgirl: succes vandaag met de IUI!!

5. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    @ adrina geen idee waarom ze voor deze medicatie hebben gekozen. ze hebben een slagingspercentage van 20% bij elke behandeling hiermee. misschien daarom? niet dat dit bij iedereen het geval hoeft te zijn natuurlijk zo'n hoog percentage :D
    ben 2 dagen nu begonnen met gonal-f. heb alleen sinds dien knallende koppijn herkennen jullie dat ook? en maandag echo gehad dinsdag beetje bloedverlies en daarna beetje bruinverlies...kan komen van de echo hadden ze in het zh gezegt. dat hoop ik dan maar. hopelijk as maandag een mooi eitje.
    ik lees later weer iedereen bij er is weer veel gekletst moet nu aan het werk :)
    fijne dag allemaal!

6. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Dat had ik dus ook! na 24 dagen al ongesteld vorige keer en al ongesteld op 8 dagen na IUI. Daarom had ik er geen vertrouwen in en heb progesteron laten meten. Ik heb normaal een cyclus van 25 dagen.

Effe algemeen: ik heb één dik ei :D Niet slecht want ik ben 2x vergeten te spuiten :) Vanavond otrivelle erin en vrijdag de IUI. Dit is de 3e IUI die echt doorgaat haha.

Miracle,20% wow niet slecht! Ik dacht dat bij IUI zoals ik het heb de kansen 10% zijn. Wel goed dat ze dat zo doen dus.

beschuitje,rot van je ongi maar nu kun je idd verder. Dat wachten erop vind ik altijd zooo irritant en je blijft toch altijd stiekem hopen.

7. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @all het zit er weer op...of beter gezegd in ;)
    Vanaf morgen 3 x daags 2 Utrogestan bolletjes inbrengen en dat voor 14 dagen. Hopelijk blijft m'n ongie weg en ben ik dit x gewoon zwanger.

8. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @miss Miranda gelukkig zit de uitgangsecho er weer op voor je.
    Nu op naar een mooi ei of eitjes :)
    Je verdient het.
    Zal voor je duimen.

@beschuitje jammer van de ongie. Op naar een succesvolle tweede poging. Ik zal voor je duimen.

@Adriana wauw wat goed dat je een mooi eitje hebt.
    Op naar een succesvolle IUI.

@miracle wauw 20% dat is best hoog. Succes!
    Ik heb sinds ik hormonen spuit dat ik vaak heel moe ben, maar weer niet zeker of t ook echt daardoor komt.

Bedankt allemaal voor het meeleven.
    Ik gun het ons allemaal zo om mama te worden.
    Onze tijd komt ook dames.
    Ik duim voor jullie allemaal!

9. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @mys girl. super dat het er weer in zit:p haha... hoeveel zwemmies had je vriend? ik hoop veel ;) en dan nu maar weer wachten meid!

@adriana, super vrijdag IUI, de 3e... 3x scheepsrecht toch!

10. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Beschuitje, jammer dat het toch een ongie was...maar zoals je zegt nu kan je weer verder, vol goede moed de nieuwe ronde in!

Pien, ik hoop dat de buikklachten minder zijn geworden, morgen weer de eerste spuit dus, heel veel succes meid.

Mysteriourgirl, mooi, die zitten weer op de goede plek! ik duim voor je dat het raak mag zijn!!!

Adriana, goedzo! perfecte timing heel veel succes met de IUI vrijdag!

Miranda, fijn dat je echo er goed uitzag! die IUI moet er gewoon komen deze ronde en dan hopelijk meteen raak!

Miracle, sterkte met je hoofdpijn :( ik hoop dat jij bij die 20% zit meid! good luck..

@ all succes meiden, dat jullie allemaal snel zwanger mogen zijn!
    Ik hou jullie in de gaten en mijn duimen draaien door :) Knuf

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Miranda: gezellig, dan lopen we zo'n beetje gelijk. Zit ook op dag 3. Ik moet volgende week woensdag voor eerste FM 2e ronde.
    Miracle: 20% klinkt niet gek, maar 't zegt zo weinig eigenlijk he... je moet er maar net bij zitten. Ik hoop voor jou in elk geval dat je bij die 20% zit komende ronde! En die hoofdpijn kan misschien wel van de hormonen komen. Iedereen reageert daar weer wat anders op. En misschien idd door de echo dat je wat bloedverlies hebt, maar kan ook weer van de hormonen komen. 't zal in elk geval geen kwaad kunnen.
    Adriana: beter 1 dik ei dan te veel eitjes he! Ik duim op een super dik bevrucht ei :)!
    Mysterious: fijn meid, die zitten er weer in :).
    Lovely: al weer dik 5 weken :). Wanneer is je eerste echo ook al weer? Dat scheelt volgens mij ook enorm per ziekenhuis/verloskundige. De ene gaat met 6 weken al, de ander pas met 12...
    All: zal zometeen de menopur maar weer te voorschijn halen ;).

12. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    #612 miracle87, 19 sep 2012
    Laatst bewerkt: 19 sep 2012
    adriana heel veel succes vrijdag!!!

mysterious fijn dat het weer gebeurd is! nu gaan de 2 spannende wachtweken in...ik ga mee aftellen :D hihi

pien succes met de menopur :)

hier nog steeds een beetje bloedverlies...wel alleen bij het afvegen een klein beetje voor de rest niet. hopelijk gaat dat snel weg en beinvloed het niet de kans :(
    Iemand hier last van het spuiten van ovitrelle? ik hoor om me heen dat pregnyl echt een rotspuit is. is dat met ovitrelle ook zo?

een vriendin van mij doet ivf en heeft dezelfde medicatie voorgeschreven gekregen als ik :(

13. Lovely79

Lovely79 Actief lid

19 jun 2012
    183
    0
    0
    Pien, ah vandaag mag je weer spuiten! zit ie er al in? succes meid!! ik hoop dat je dit keer geen last van de darmen krijgt en dat je gewoon kan blijven hardlopen :) Ik mag over een kleine 3 weken komen voor een eerste echo. Ik weet ook niet waarom er zoveel verschillen zijn. Ik zit dan op ruim 7 weken en hoop dan een hartje te horen....wel spannend hoor pfff.

Miracle, ik had ook Ovitrelle en heb wel wat buikkrampen gehad (van Menopur ook), maar goed die heb ik nu nog steeds dus dat zal wel door de hormonen komen dan, ik had geen bloedverlies ook niet na de IUI. Persoonlijk vond ik de Ovitrelle spuit beter dan Menopur omdat ik er niets van voelde en geheel automatisch ging in 10 sec... Ik dacht dat bij IVF zwaardere medicatie gebruikt wordt. Succes met spuiten en hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Fijne avond x

14. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    aaah gezellig pien ;)

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Miracle: je vriendin zal vast een andere dosis hebben... een beetje bloedverlies beinvloed je kansen niet. Ik had het ook na de IUI en maakte me er wel wat zorgen over, maar de fertiliteitsarts heeft me daarin gerustgesteld en zei dat het de kansen niet zou beinvloeden.
    Lovely: ja ik ben benieuwd, ik verwacht dat het wel wat mee zal vallen. Neem de sportspullen gewoon mee naar het werk en dan zien we wel hoe de dag verloopt. Dus met bijna 8 weken een echo? Da's op zich mooi toch. Want dan is het in elk geval ver genoeg om ook een hartje te horen. Ken ook wel verhalen van meiden die met 6 weken gaan en dat het dan nog bijna te vroeg is om een hartje te horen en dat maakt het dan weer zo spannend of het wel of niet goed is. 7-8 weken is volgens mij ver genoeg om te zien of alles goed is :).

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hallo meiden, daar ben ik dan eindelijk. Hier vandaag zo mega ongesteld dat ik me meerdere keren heb moeten verschonen van kleding ( pffff) ben ik niet blij mee. Ga het wel eens even navragen of dat wel normaal is. De kramp is nog wel te doen, niet leuk maar ok.
    Vandaag de apotheek gebed, blijkt dat de pregnyl hier ook niet te verkrijgen is. Er is gewoon een groot te kort ! Ik krijg nu op bestelling een spuit van een Duits merk, dan schijnt wel dezelfde bestanddelen te hebben. Maar goed dat ik even belde, nu wordt het besteld. De Clomid is wel op voorraad dus die kan ik morgen halen. Ik moet zondag beginnen en op 1 oktober voor de eerste meting. Spannend weer, gelukkig nu meer duidelijkheid.

Miracle...Ik heb trouwens helemaal geen last gehad van de pregnyl spuit hoor, ik las net van pijntjes enzo..Hier geen problemen mee gehad.

17. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    nou gelukkig kan het bloedverlies geen kwaad als ik het zo hoor en beinvloed het de kansen niet. :(
    ik ben benieuwd later in de cyclus met de ovitrelle spuit, maar hij zou er toch in moeten of het te doen is of niet ;)

voor iedereen weltruste!

18. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hoihoi, ik heb een keer ovitrelle en een keer pregnyl gehad. Had eigenlijk van beide niet echt last. Het prikken viel ook wel mee, alleen is die pen van ovitrelle gewoon iets handiger. Ik heb eigenlijk alleen last gehad van de gonal-f, dan had ik vaak een uurtje of wat na het spuiten vage hoofdpijn en moe, maar dat trok snel weerweg. Het ongeloofelijk erg ongesteld zijn?; check! Ben normaal gesproken gezegend geweest met een pijnloze en minimale hoeveelheid. Nu is er geen houden aan!!!
    Zie alweer op tegen de volgende menstruatie :( En weet je wat ook bizar is... ik ben me mentaal al aan het voorbereiden op het feit dat we waarschijnlijk nooit zwanger zullen worden. Niet dat ik op het moment in de put zit ofzo, maar de mogelijkheid komt steeds dichterbij en ik wil onbewust alvast wennen aan dat idee denk ik. Raar!

19. Mysteriousgirl

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Dag lieve dames,

Bedankt voor het meeleven.
    Op naar 2 laaaaange weken ;)
    Ik heb net de eerste 2 Utrogestan bolletjes ingebracht.
    Viel reuze mee.
    Nu hopen dat ik weinig last van bijwerkingen zal krijgen.

@Adriana alvast veel succes toegewenst voor je IUI van morgen.

@zuuske ik denk soms ook 'wat als...', maar ik heb nog hoop dat 't zal lukken. Hoop doet leven! Als iemand ons nou kon vertellen dat 't wel goed komt, dan hadden we minder stress maarja we wachten 't maar af.

@all succes met 't zetten van spuitjes en 't wachten op een mooi ei of mooie eitjes.
    Hopelijk deze ronde een paar positieve berichten, net als Lovely :)

Ik had bij 't spuiten van Menopur/Pregnyl gelukkig niet echt bijwerkingen. Behalve de laatste keer dan wat blauwe plekjes ;)

Na de IUI heb ik op de dag zelf altijd bloedverlies, maar dit had ik eerder ook wanneer er een eendebek aan te pas kwam en er in de buurt van m'n baarmoeder werd gezeten.

Mijn ongie is trouwens altijd hevig geweest.
    In 't begin zelfs 1 week lang.
    Sinds ik met de pil was begonnen was het meestal 2/3 dagen hevig en voor de rest licht ongie.
    Na 't stoppen met de pil is dit zo gebleven, dus ik ben wel wat gewend wat dat betreft. Fijn is het niet.

20. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Nou daar gaan we weer. Man lief miet om half 10 in het zich zijn ik om half 11 voor de iui! Stom eigenlijk maar het blijft toch spannend!

Heb van me zelf ook echt wel een lichtere menstruatie dan dat ik nu heb. Bij de clomid stond het ook in de bijsluiter!

Deel Deze Pagina