Mis een half bericht van me zelf. Hahaha Bij de clomid staat het in de bijsluiter er bij dat je erger kunt gaan menstrueren. Weet niet of dat ook zo is met andere hormonen. Zit nu in het ziekenhuis dus laat de rest van het bericht maar even zitten. Fijne dag allemaal!
Zuuske: het is wel herkenbaar. Die momenten heb ik ook wel eens, maar op andere momenten kan ik me weer niet voorstellen dat we nooit een kindje zullen krijgen... We hebben nog kansen! Zoals Mysteriousgirl ook zegt: hoop doet leven. Zo werkt het toch wel een beetje. Ben wel benieuwd wie van jullie eventueel voor IVF door wil gaan of dat er ook meiden zijn die na de IUI van plan zijn te stoppen? Ik zelf wil wel door naar IVF mocht het zo ver komen. Of willen jullie daar niet aan denken en zie je het dan wel? Ik ben nog al vooruitdenkerig . Het lijkt me geen pretje, maar zou het wel willen proberen. Liefde: IUI goed gegaan? Zit er bij jullie maar een half uur tussen inleveren van zaad en de IUI? Da's mooi vlot. Bij ons duurt het dan 1,5 uur voor ik de IUI krijg. Blijkbaar duurt die bewerking zo lang? Ik heb van mezelf aardig lange en heftige menstruaties. Daarvoor heb ik ook nog een kijkoperatie gehad, maar niks bijzonders gezien eigenlijk... Wel dat ik bij echo's wel paar keer hoorde dat ik dik bm slijmvlies heb, dus ja als dat er dan ook weer uit moet... maar schijnt dus niet erg te zijn. Menstruatie was vorige keer korter, waarschijnlijk omdat ik met hormonen begon te spuiten. Ben benieuwd of dat nu weer zo is. Het was wel wat heftiger dan anders, maar misschien qua lengte wel een verbetering. Heb een druk weekend voor de boeg, met veel dingen in huis doen voor de open huizen dag van volgend weekend, en veel feestjes. Dus voor ik het weet lig ik volgende week woensdag weer klaar voor een follikelmeting... Hoop dat het weer zo vlot gaat als vorige keer.
@pien. Bij ons zit er een uur tussen inleveren en de behandeling. Ook deze keer is alles goed ge gaan. Voor het eerst wat lichte krampen maar mag niet klagen. Wij gaan zeker voor ivf! Mocht deze x niet gelukt zijn moeten we nog 2x iui voordat we door mogen voor ivf. Hebben zelfs al uitgezocht waar we dat gaan doen. Ons ziekenhuis doet namelijk geen ivf. We zouden in principe 2 opties hebben... naar nijmegen maar daar is op het moment een Mega wacht lijst. We kunnen er ook voor kiezen om in Arnhem de eitjes te laten oogsten dat plakken ze dan in een pakketje op je buik. Dan moet je binnen een uur in Utrecht zijn voor de bevruchtig en terug plaatsing. Vind dat ook niet echt fijn. Wij wonen tegen de Duitse grens en hebben er dan ook voor gekozen om mocht het nodig zijn naar Düsseldorf te gaan. Nu eerst maar weer 2 weken wachten...
Meiden, over heftig menstrueren gesproken...Vandaag ben ik bijna tegen de vlakte gegaan vanwege enorm bloedverlies. Ik zat op mijn werk te lunchen en het leek opeens of ik een emmer bloed verloor. Ik snel naar het toilet en echt niet normaal meer. Ik begon helemaal te trillen. Overal zat bloed en echt mega mega veel grote stolsels. Sorry vies praatje maar zelfs mijn handen zaten binnen no time onder. Ik zat te huilen op toilet. Ik zou haast denken dat dit een miskraam was. In paniek naar het ziekenhuis gebeld. Ze zei dat dit dus inderdaad de bijwerking van Clomid was. Gister vond ik al erg, maar zoals vanmiddag hoop ik echt NOOIT meer mee te maken. Heb de hele middag hoofdpijn gehad en kon amper werken. Ik moest iedere 20 minuten naar het toilet om me compleet te verschonen. Inmiddels is het weer iets minder en ben ik lekker gedoucht. Als het morgen nog zo heftig zou zijn moest ik nog een keer terug bellen naar het ziekenhuis. Ik ben dus de gelukkige die enorm reageert op Clomid. Ze zeiden in het ziekenhuis dat sommige mensen minder ongesteld worden door Clomid, maar er ook veel mensen langer ongesteld blijven. En een aantal gevallen zijn zo extreem ongesteld als ik. Daar ben ik dan wer klaar mee Zit nu lekker schoongewassen op de bank met een zak malthesers om het leed wat te verzachten....Ik hoop niet dat ik mensen bang gemaakt heb nu, maar ik had het liever van te voren willen weten dat dit zou kunnen gebeuren.
sjeetje beschuitje, da's heftig!! Dat je überhaupt nog bent gaan werken zeg. Ik dacht dat ik met om 1,5-2 uur verschonen het al heftig had afgelopen maandag... Kun je niet een ander medicijn krijgen als je zo heftig op die clomid reageert dan? Menopur bijvoorbeeld? Tis dan weliswaar spuiten, maar kan me voorstellen dat dat dan altijd nog prettiger is dan zo te menstrueren... jeempie. Heb echt met je te doen zeg . Geniet maar lekker van je malthesers, krijg ik ook zin in nu . liefde: dan zou ik ook voor Dusseldorf gaan als ik jou was. Daar weten ze zoviezo al zoveel meer naar het schijnt, dus als dat voor jullie te doen is, zou ik dat doen. Gesleep met eitjes lijkt me ook niet echt wat . Maar vooralsnog gaan we er maar vanuit dat je daar helemaal niet heen hoeft! Duim voor je dat deze IUI raak is! Hmm heb last van een moodswing geloof ik... was vandaag best vrolijk. En nu belt vriendin dat ze wat later komt, doet ze altijd vlak na de tijd dat ik haar eigenlijk verwacht had... dus de koffie staat al tijdje klaar enzo. Kan ik me dan ineens flink over opfokken, grrr. Maar goed, adem in adem uit, zo is ze nu eenmaal, veranderd ook nooit, dus waarom me druk maken? Zenn........
Pien ik heb aan de telefoon aangegeven dat ik me zorgen maakte. Ze kon het ook horen want ik was half aan het huilen. Die vrouw zei dat dit echt vaker voor komt en ik me geen zorgen hoefde te maken. Ik heb niets gehoord over andere medicijnen en ik denk dat het ook niet meer kan. Ik moet zondag weer aan de tweede ronde CLomid beginnen. We zien wel. Ik ga het maar gewoon doen, ben nu voorbereid op een tweede keer. Ga wel tijdens de eerste meting vragen of ik iets anders kan krijgen als het de tweede keer weer zo is. Ik bedacht me ook, door die Clomid krijg je grotere eitjes en ook meerdere ( ik had er twee) die moeten er nu natuurlijk ook allemaal uit. Dus eigenlijk is het wel logisch dat het dan heftig is. Maar ja. Ach en dat werken, verstand op nul gezet en als je met kinderen werkt is dat soms een voordeel. De kids helpen me er doorheen, zonder dat ze het zelf weten.
Balen dat je vriendin later is, ik herken die gevoelens wel hoor. Hier ook steeds van die wisselende buien Een gezellige avond meid !
nou vind het knap beschuitje. Ik zou compleet overstuur zijn . En ik vind het niet normaal hoor zo veel bloed. Je kunt er wel bloedarmoede van krijgen. Als het volgende keer weer zo is, zou ik zeker vragen of je wat anders kunt krijgen. En ik had toch ook 2 eitjes, misschien wel 3. Volgens mij komt het doordat het baarmoederslijmvlies ook dikker wordt door de medicijnen en misschien met clomid nog wel meer dan met b.v. menopur. Maar goed, je bent dapper, dus je gaat weer verder. Dus ik wil je ook niet de put in praten natuurlijk. Misschien valt het volgende keer wel wat mee en inderdaad een gewaarschuwd mens telt voor 2.
O ja, dat trekt straks wel weer bij als ze er is . Dankje! Jij ook fijne avond, en de rest natuurlijk ook!!
Bedankt dat je me dapper vind, zit hier te glimlachen haha, kan nu weer makkelijk praten nu het weer gaat. Vanmiddag had je me niet willen zien. Ik hoop dat het hierbij blijft en niet morgen weer begint.
@beschuitje wat erg van die extreme ongie. Kan me voorstellen dat je overstuur was. Take care meid! @pien het valt ook niet mee hè al die hormonen. Nog even en dan is 't weekend. @liefde overwint join the club. 2 lange weken wachten. Fijne avond dames!
beschuitje, meid toch, dat klinkt erg heftig allemaal. goed dat je het ziekenhuis gebeld hebt meid! je kunt bellen 10 keer te vaak bellen dan 1 keer te weinig, goed naar je lichaam en je gevoel luisteren. zou je zo een knuffel willen geven! een digitale dan maar weer @liefde, zullen we die 2 weken lekker kort maken door veel te kletsen? haha.
@beschuitje wat een heftig verhaal zeg!! heel veel sterkte ermee en dat het maar niet nog een keer gaat gebeuren! @liefde overwint veel succes deze 2 erg lange weken Goed al die goede verhalen te lezen over ovitrelle, wordt ik toch weer een beetje blij van dat het niet zo'n vreselijke spuit is als dat ik heb horen zeggen Hier nog 3 dagen onderweg naar een hopelijk heel mooi ei!
Veel succes Adriana!! Mystgrl: Hoe irritant zijn die wachtweken!? De langste weken ever! Hopelijk wordt ons geduld beloond! Miracle: Oh fijn dat het bloedverlies bijna weg is. Enne, no worries, ovitrelle spuit valt echt heel erg mee. Lovely: Al 5 weken! Tsjee, volgens mij gaan de weken in een zw veel sneller dan de weken op de wacht bank . Alhoewel, jullie moeten nog wat weekjes wachten op de echo, dat is ook superspannend natuurlijk! Beschuitje; Wow, dat is wel schrikken zon heftigheid aan bloedverlies. Is de pijn ook erger en helpen de paracetamol nog wel? Wat ontzettend rot dat het zo gaat, hoop dat je je snel wat beter voelt. Liefde overwint: (beetje leet maar: ) Jeuj, de zwemmers zijn onderweg en het ei is er klaar voor! Toitoitoi! Pien en miss miranda: hoe is het met jullie? All; ow en over vorige reactie..hoop heb ik nog wel hoor, maar nuchterheid en realiteitsbesef ook en besef steeds meer hoe klein de kansen zijn en hoe groot ook dan nog de kans op een mk. Dat zou toch mega zuur zijn...eindelijk zwanger en dan alsnog een blooper. Heb het helaas al te vaak gehoord. Heel verdrietig. Maar hoop is alles wat ons nog rest, en we zijn er inmiddels heel goed in toch?? Man en ik hebben altijd gezegd wat betreft ivf en icsi etc, we zien het wel als het zover is. Maar ik dnek dat zolang het te betalen is we tot het gaatje zullen gaan, want dan kan je er nooit spijt van hebben dat je het niet geprobeerd hebt. Wat zitten er trouwens veel verschillen in de zkh qua behandeling zeg! Volgens mij mag ik heel blij zijn met mijn zkh, fa-afdeling hebben pas nog een onderscheiding ofiets gekregen. En iets heel anders..Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Ik ben inmiddels dik 35...tiktaktiktak.
Moest lang zoeken, maar ben zelf een verschrikkelijk chaotische troela, dus heb het lijstje er maar even weer bij gezocht/ Hoop dat jullie het niet irritant vinden. Bij mij is er nog niks veranderd. HF5: 2e IUI 28-08 op cd 14 NOD 11-09 medicatie: geen Pien: 1e IUI op 6-9, NOD 20-9, medicatie: menopur 75 eh + pregnyl 5000 eh Beschuitje 1 iui op 4 september NOD 21 september Medicatie: Clomid en Pregnyl Zuuske: 2e IUI op 11-9, NOD 26-9, medicatie: gonalF+ pregnyl MissMiranda: 1e IUI: datum nog onbekend Medicatie: in de volgende ronde puregon 100 eh + pregnyl nu eerst Provera om een ongi op te wekken. Mysterious Girl: 2e IUI: datum nog onbekend Medicatie: Menopur 75 eh, Pregnyl 5000 eh & vanaf deze ronde ook Utrogestan voor een betere tweede helft. miracle87: 1e iui: datum nog niet bekend Starten nod: 11-09-12 medicatie: decapeptyl, gonal f 75eh, ovitrelle, utrogestan Liefde overwint Medicatie 50eh gonal-f 18-9: 250 eh ovitrelle Iui: 20-9 Nod: 4-10 Adriana76 4e IUI 50 eh puregon,otrivelle datum nog onbekend (vandaag bellen )
HF5: 2e IUI 28-08 op cd 14 NOD 11-09 medicatie: geen Pien: 2e IUI op n.t.b (schatting rond 29 sep), NOD n.t.b., medicatie: menopur 75 eh + pregnyl 5000 eh Beschuitje 1 iui op 4 september NOD 21 september Medicatie: Clomid en Pregnyl Zuuske: 2e IUI op 11-9, NOD 26-9, medicatie: gonalF+ pregnyl MissMiranda: 1e IUI: datum nog onbekend Medicatie: in de volgende ronde puregon 100 eh + pregnyl nu eerst Provera om een ongi op te wekken. Mysterious Girl: 2e IUI: datum nog onbekend Medicatie: Menopur 75 eh, Pregnyl 5000 eh & vanaf deze ronde ook Utrogestan voor een betere tweede helft. miracle87: 1e iui: datum nog niet bekend Starten nod: 11-09-12 medicatie: decapeptyl, gonal f 75eh, ovitrelle, utrogestan Liefde overwint Medicatie 50eh gonal-f 18-9: 250 eh ovitrelle Iui: 20-9 Nod: 4-10 Adriana76 4e IUI 50 eh puregon,otrivelle datum nog onbekend (vandaag bellen )
Zuuske: ik ben 30, in december 31... en ik voel 'm ook al tikken... niks aan he die tijdsdruk . Denk je mooi op tijd te beginnen op je 27e... Had het gisteren nog met vriendin over. Die vond het ook maar ontzettend stom dat het niet gelukt was. En dat er in Nederland eigenlijk vrij snel de conclusie 'onverklaarbaar' uit komt. Terwijl ze dan over het algemeen alleen maar naar het 'leidingwerk' van man en vrouw kijken. Als dat goed is, zal het wel moeten lukken en doen ze geen verder onderzoek, maar krijg je uiteindelijk behandelingen in de hoop dat dat dan wel werkt. Op sommige momenten kan ik die gedachte van het niet weten waarom niet zo goed handelen... Maar goed, ik weet ook dat ik mezelf er alleen maar gek mee maak en dat er op dit moment niets aan te doen is. Maar ik kan me wel voorstellen dat als blijkt dat we IVF nodig hebben, we nog ergens een second opinion laten doen.
Hee! Wel alles bijgelezen maar jee meiden wat gaan jullie snel! Haha Probeer later vandaag op iedereen te reageren.. Nu aan het werk. Spannende wacht weekjes weer voor sommige! En meiden die weer ongi zijn geworden.. Oh wat enorm balen hè! En beschuitje; zo erg.. Echt een bijwerking joh! Gaat er vandaag al beter? Hier 31.. Dus.. Ja begint wel een beetje te tikken. Vandaag weer de eerste fm gehad. Deze ronde iui in eigen cyclus. Hoor vanmiddag wanneer de volgende fm is. Gisteren voor gesprek bij kinderwens centrum geweest. Nou het kan nog vreemder. Volgens hun is de kans zo groot op een spontane zwangerschap dat ze nu geen vruchtbaarheid behandeling gaan doen! Als we zouden overstappen moeten we tot april zelf proberen.. Zo dubbel! Snap nu de rustmaand in het zh wel. De kansen zijn eigenlijk zonder iui groter dan met. Maar ja waarom lukt het dan niet hè! Zoals het er nu uitziet blijven we bij het zh. Wat moet je anders. Dus de ene maand stimulatie de andere zelf. Lijkt mij voor nu de beste oplossing. Maar vreemd is het wel!
Da's apart Debs... komt dat omdat ze de zwangerschap in juni 2011 meerekenen? Beginnen ze dan als het ware opnieuw te tellen? Bij ons was het ook een kwestie van statistiek: na 3 jaar proberen, zonder zwangerschap, op mijn leeftijd, met man's kwaliteit zaad, hebben wij inmiddels zelf minder kans dan met behandeling. Vandaar dat we nu dus wel behandeling krijgen. Maar kan me voorstellen dat je nu toch doorgaat, je zit er nu midden in. Ik neem aan dat de kans met behandeling altijd groter is, dus ook voor jullie, en da's dan wel een fijne gedachte toch?