Spannende dagen meiden! Ik ben heel benieuwd . Ik duim voor jullie allemaal en een dikke knuffel van mij . Ik hoop komende week weer wat positieve berichten hier te lezen! Komende week is voor mij nog niet heel spannend, dat wordt de week er op weer. Ik leef met jullie mee!
Hahahahah, kan me echt net voorstellen dat een zweefmolen verboden is voor dames die net zwanger zijn, met een dikke buik..okee. Hopelijk mag je iig snel echt niet meer in zweefmolens en achtbanen omdat je een heerlijke dikke zw-buik hebt. Zoals jullie zien....ben er weer een beetje bovenop gekrabbeld. Heb wel een beetje mee gelezen maar was te labiel en teleurgesteld deze week om echt mee te doen hier. Maar ben er weer... er zitten alweer 3 spuiten in en donderdag 1e fm. Lieverds, succes allemaal...ben er wl aan toe hier van iemand een ontzettend zwangere mededeling te krjgen!
Zuuske wat fijn dat je er weer bent ! Ik kom net uit mijn werk. Er is een collega die vanmiddag mijn klasje doet, dus ik mocht alvast weg. Ook al hoef ik pas om half drie in het ziekenhuis te zijn. Dat is wel heel lief he? Ik ben er ook wel blij mee, dan kan ik me nog rustig even opfrissen en klaar maken. Als je zo uit je werk komt stormen voel je je ook niet heel lekker. Ik ben echt super nieuwsgierig hoe de stand van zake is bij mij nu. Ik voel wel weer dat er flink veel aan de hand is in mijn buik. Groeiende eitjes haha...groei maar lekker. Wel fijn dit keer kan mijn lieve mannetje gewoon zelf mee. Dat voelt toch wel fijner dan met je zus of moeder hoor. Wat een mooie dag vandaag toch nog ? Ik fietste net heerlijk in de zon terug naar huis. Genieten hoor. Miracle ik denk dat dat ook voor zwangere vrouwen is die al verder zijn, maar beter het zekere voor het onzekere nemen hoor. Zo ben ik ook. Ik eet ook tegen de tijd dat ik bijna moet testen geen rauwmelkse kaas, gewoon het idee dat stel dat het zo is.. Ik geef je groot gelijk Pien jij nog een weekje geduld dus. Gek he vorige maand liepen wij gelijk en nu loop je gewoon op me voor. Zo zie je maar dat het bij ieder lichaam anders gaat en niets te plannen valt.
Hoi Meiden, net terug van de fm in het ziekenhuis. Heb heel goed nieuws. Het zag er allemaal goed uit. Ene eitje was 19,5 mm en de andere 17,5 dus vanavond prikken met de Duitse variant van pregnyl en woensdag al de tweede iui ! Dat had ik nog niet verwacht zo snel. Ben wel opgelucht hoor. Ook wel fijn, dan kan het na schooltijd en hoef ik niet weer vrij te nemen.
Hallo meiden , Zoals ik begreep van Pien en Miss ? (kom ff niet meer op de naam), kon ik hier gezellig komen meekletsen .. Zal me even in het kort voorstellen: Ben 29 jr oud, en vriend-lief is 30. We zijn al 3 jaar aan het wachten op dat ene wondertje!!! . Helaas lukte het niet op de normale manier, en zijn we in de MMM gekomen. Bij vriend-lief is gelukkig alles goed! , bij mij is mijn AMH waarde van 1.3 aan de lage kant voor mijn leeftijd. Vandaag was het dan eindelijk zover, heb mijn eerste IUI gehad!. Alleen ben ik erg bang dat het voor niets is geweest . Heb vanmorgen nog een echo gehad, en daaruit bleek dat mijn eitjes al waren gesprongen!. Maar volgens de arts heb ik nog kans, aangezien een eitje na de eisprong nog 12 uur leeft . Ik heb deze ronde trouwens 75 eh Puregon gespoten, en Ovitrelle gezet. Hoop toch zo dat we niet te laat waren!!! :x. Oke het is mijn eerste IUI, maar toch?.. Wie van jullie heeft het ook wel eens meegemaakt dat de eitjes al gesprongen waren voor de IUI?.. Ga vanavond heerlijk bankhangen met vriend-lief, met wat lekkers te snacken!.. Pfff zucht ff proberen om op andere gedachten te komen!.. Oja bijna vergeten te melden dat vriend-lief vandaag een VCM van 14 miljoen had!!! . Mag trouwens de 17e testen! .. Nu dus wachten en wachten!!!!!!!!.. Liefs Misty1982 ..
Misty welkom hier ! Ik heb woensdag mijn tweede iui en bij ons in het ziekenhuis krijg je niet eens een echo voordat de iui gedaan wordt. Je moet gewoon maar geluk hebben of je eitje wel of niet gesprongen is. Ik weet het niet of het bij mij zo is. Maar je kansen zijn echt nog niet verkeken hoor. Meestal heb je ook twee eitjes na gebruik van hormonen? Had jij die niet?
Hoi Misty, Welkom! Spannend je eerste IUI Bij ons maken ze van tevoren nooit een echo. Het is maar afwachten of het is gelukt of niet. Een eitje is gemiddeld 12 uur te bevruchten, dus maak je niet al te druk. Ik zit in ronde twee in de wachtweken. Best zwaar, maar met genoeg afleiding wel goed vol te houden. Heel veel succes meid!
Zuuske: goed dat je er weer bent . Hopelijk deze ronde eindelijk geluk! Zet 'm weer op he! Beschuitje: ah da's goed nieuws ! En valt je 'achterstand' t.o.v. mij nog wel mee . En mooi 2 eitjes ook, dubbele kansen zeg ik . Misty: ah daar ben je, welkom hier! Nou waar jij over in zit, zat ik ook enorm over in. Bij ons doen ze ook geen echo's vlak voor IUI, maar zelf had ik het idee dat ik de avond voor IUI mijn ei voelde en m'n temperatuur was op de dag van IUI gestegen... dus ik heb nog gevraagd om een echo, maar kreeg het niet. Mijn ziekenhuis zegt dat je er niets aan hebt om het te zien, want als je eitje weg is, weet je nog niet hoe lang dat geleden is... Maar die assistente van mij beweerde dat eitje maar 4 uur te leven heeft . Dat heb ik zelf nog nooit ergens gelezen... maar ze weten in de ziekenhuizen ook echt niet alles denk ik dan maar . Toch maar proberen af te wachten met goede moed . En AMH waarde, zegt dat iets over je eicelvoorraad? Ik heb er in andere topics wel eens over gelezen. Hebben ze dat standaard bij jou onderzocht, of was daar aanleiding toe? 14 miljoen zwemmers is heel mooi! Ik hoop dat het snel raak mag zijn. En klets vooral gezellig mee hier! All: onze enige bezoeker van de open huizendag komt nog een keertje kijken . Had ik niet verwacht, maar wie weet .
@zuuske goed om je weer terug te zien. Op naar een paar mooie eitjes meid! @beschuitje wauw 2 mooie eitjes! Dat ziet er goed uit. Heel veel succes met de IUI! @pien leuk dat jullie huis voor de tweede keer wordt bezocht
Misty,welkom! Ik heb bij mijn 2e IUI gehad dat de eitjes al gesprongen waren. Ik wist ook niet dat het erg was trouwens. De dokter zei er in ieder geval niets van verder. Helaas was de IUI wel mislukt maar geen idee of het daar aan lag. Succes met wachten&duimen. Zuuske,fijn dat je weer terug bent. Kan me voorstellen dat je diep teleurgesteld bent. Ik zie dat je er ook 6 IUI's op heb zitten,pfoe niet misselijk. Beschuitje,fijn dat er mooie eitjes zaten! AMH waarde is of de kwaliteit van de eitjes goed is,heeft met vervroegde overgang te maken.
BEschuitje, wat een knal-eieren! Succes! Hoi Misty, spannend je eerste iui, hoop dat het snel doet wat het moet doen. Bij ons zkh hetzelfde; geen echo voor de iui. Je weet inderdaad toch niet wanneer het eitje gesprongen is. Bij ons doen ze de iui altijd, ook als er te weinig goede zwemmers zijn...redenatie; wat van jullie is krijg je terug en je weet het nooit! Ik had vorige keer ook de avond van te voren al eisprong pijn, maar je weet het toch nooit zeker. Ik heb het wel gemeld bij de gyn, maar dat was een vervanger en die zij er niet zoveel op. As donderdag ben ik bij mijn eigen fa dus ga ik het dan toch even melden, want als mijn sprong heel snel is na de pregnyl (en niet de verwachte/geschatte 36 uur) dan zal toch echt de iui eerder gepland moeten worden lijkt mij, (als zelfdokter ). Heb deze keer wel veel hoofdpijn van de gonal, en moe! Het lijkt met de cyclus erger te worden. Heeft iemand daar ook last van?
Adriana: hoe voel jij je nu? Nog paar daagjes... spannend! of niet? Zuuske: hoofdpijn niet echt, maar vermoeidheid, nu je het zegt... tsja daar had ik ook wel wat last van. Maar goed dat kan ook aan zoveel andere dingen liggen dat ik het nog niet gerelateerd had aan de medicatie. Maar wie weet kan het daar wel van komen. Tis ook niet niks allemaal.... maar wel vervelend als je denk dat steeds heftiger wordt. Krijg je overigens na deze pogingen nog een aantal IUI's mocht het nodig zijn of stoppen ze dan na 6 x? Ik krijg namelijk maar 6 x.... en moet dan kiezen: doorgaan met IVF of stoppen...
ah misty daar ben je al... welkom meid! ........................................................................................ hallo lieve meiden... vandaag weer voor een FM geweest op cd16... na 3 dagen 125 eh spuiten... helaas nog niks omdat de verpleegkundigen vol zaten had ik een gyn. een hele aardige man die me uit zichzelf veel uitleg gaf... ik weet nu eindelijk waarom ze hier niet hoger gaan dan 125 eh. In mijn ziekenhuis doen ze alleen iui, geen ivf/icsi. hoe meer je spuit, hoe groter het risico dat er plotseling overstimulatie is. in andere ziekenhuizen waar ze wel ivf doen zijn ze kundiger en kun je bij overstimulatie nog een ''escape ivf'' doen... zodat je je eitjes neit verspilt. bij mijn ziekenhuis kunnen ze dan niks doen, en ze willen geen risico's nemen met overstimulatie... stel dat je eierstok daardoor minder goed wordt! dus ik snap nu waarom ik nu veel hoger mag gaan met spuiten! nu kan ik dat ook wat beter accepteren. ik moet donderdag terug komen, en nog doorgaan met 125 eh puregon. de gyn vanmiddag was heel eerlijk naar me... confronterend, maar wel goed natuurlijk. hij heeft de afspraak donderdag niet bij de verpleegkundige gemaakt, maar bij mijn eigen gynaecoloog. want hij zei: áls er donderdag nog steeds niks te zien is lijkt het me verstandig dat je met je eigen gyn bespreekt over hoe het verder zal gaan... als 125 eh niks doet bij jou lijkt het me verstandiger dat je naar een ander ziekenhuis gaat waar je meer kunt spuiten en waar ze ivf doen... boem, dat kwam hard aan en hier ben ik ook best even door geraakt... erg verdrietig... ik vroeg of ik dan daar iui kan gaan doen.... hij zei dat dit mogelijk was maar dat het misschien ook wel gelijk ivf kan worden.. persoonlijk wil ik ook in dat andere ziekenhuis eerst nog iui proberen, dus dat ga ik dan wel aan de nieuwe arts voordragen. direct naar ivf zonder iui pogingen vind ik té... te snel, te eng, en het geeft me geen goed gevoel dat ik gelijk naar de laatste kans grijp terwijl ik iui kansen oversla... maargoed dat moet ik dan met de nieuwe arts bespreken... eerst donderdag afwachten, maar deze stap had ik zelf nu nog niet zien aankomen, dus ik moet eerst even aan het idee wennen... ben er best verdrietig over en kan er nu nog niet echt positief over denken... ] zonder voor mijn hele lange ego verhaal, maar ik moest het even kwijt aan jullie meiden...
Lieve Miranda, Wat vervelend dat er nog geen mooie eitjes te zien zijn. Wel goed dat deze gynaecoloog je alles goed heeft uitgelegd. Ik hoop zo voor je dat er donderdag wat meer te zien is, want ik snap dat je verdrietig bent. Gelijk door naar IVF lijkt mij ook eng. Misschien valt 't allemaal nog wel mee en kun je toch eerst verder met IUI. Ik zal voor je duimen! En je mag hier altijd je verhaal neerzetten. Het is goed om je gevoelens ergens kwijt te kunnen. Een dikke knuffel en heel veel succes meid!
Ah Miss Miranda, wat vervelend. Ik snap dat je er van slag van bent. Ik huilde al toen de arts zei dat we met iui gingen beginnen, in een keer besef je dan dat het echt niet natuurlijk gaat. Hoop dat wat er donderdag ook mag uitkomen het iig zorgt dat het gaat worden wat het moet worden; een mooie zwangerschap! x en dikke knuffel. Pien, na de volgende iui hebben we weer een adviesgesprek. Daarbij ga ik ervan uit dat deze iui ook niet gaat lukken. Er gebeurd gewoon niet veel of niet genoeg. Ik wacht het denk ik maar gewoon af. Mijn man zei toevallig dit weekend; misschien moeten we eens na gaan denken of we dan uberhaupt wel verder willen. Op dat moment besefte ik ook dat ik dat wel wil. Na heel dit gedoe wil ik tot het uiterste gaan zodat ik er nooit spijt van ga krijgen. Hij vindt het alleen heel moeilijk om mij zo in de put te zien. We hebben afgesproken om het volgende advies iig even af te wachten voordat we beslissingen gaan nemen. En eigenlijk kan je ook niet anders... Helaas is het zo. Ik ben iig moe, misselijk en hoofdpijnerig. Wellicht van de hormonen zooi of komt er een griepje aan? Allebei niet fijn.
Miranda wat ontzettend kl*te dat er nog niets te zien was. Dat verhaal van een escape IVF ken ik. Ik heb ook een keer teveel eitjes gehad maar ons ziekenhuis doet ook alleen maar IUI en voor IVF moet ik naar een groter zkh. Dus ik had gewoon vette pech en heb dagen buikpijn gehad. Wat je IUI betreft snap ik je helemaal. Ik zou ook zeker al je kansen benutten en verder gaan met IUI bij een ander ziekenhuis. Voordeel is dat áls je teveel eitjes hebt je dus wel mooi een escape IVF kunt doen en dat geeft meer kansen dan IUI! Het nieuws zal je rauw op je dak vallen maar ik denk dat je beter zit bij dat andere zkh. Hoop alleen voor je dat je met IUI verder kunt. zuuske,als je denkt dat de pregnyl heel snel werkt zou ik hem gewoon later zetten als de gyn een andere mening erover heeft. Je kent je eigen lichaam het beste. Pien,ik voel helemaal NIETS en jij? Nog beetje vroeg voor je he? hiero: Zou willen dat ik met IVF verder kon maar ik ben nog steeeeds best ziek en ga toch mijn IUI's afmaken maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in. Hopelijk ben ik helemaal opgeknapt als ik met IVF begin. Of misschien dat een IUI wél lukt
Arrg ben het wachten echt zat! Mijn hele lijf zegt me dat ik ongi word. Nou liever vandaag als morgen. Kunnen we weer snel naar de volgende iui. Nog 2 dagen geduld hebben.. Sorry maar moest echt even mijn ei kwijt.
Beschuitje: Ik dacht dat iedereen een echo krijgt voor de IUI?, maar blijkbaar is dat dus niet zo!. Ik heb idd hormonen gespoten, en had deze ronde 2 hele mooie eitjes. AMH waarde wil idd iets zeggen over de eicelvoorraad, en de kwaliteit ervan. De arts vertelde mij dat ik een eicelvoorraad en kwaliteit van een 35 jarige vrouw heb (ben 29). Mysteriousgirl: Spannend meid, ronde 2!. Hoeveel dagen moet jij nog wachten voor je mag testen?. Pien15: Hahaha ben dus gelukkig niet de enige die met de gedachten liep dat het wel eens te laat zou kunnen zijn. Maargoed meer dan wachten kunnen we nu toch niet!. Volgens mij is het testen van je AMH standaard bij ons.