@miss miranda Wat is dat balen Ik snap wel dat je verdrietig bent. Dat zou ik ook zijn. 2 weken wachten lijkt dan weer een eeuwigheid. Ik zou vandaag nog een poging wagen. Je weet 't maar nooit. Sterkte meid!!
Nou moe Miranda, dat is toch ook balen !! Wat ontzettend k*t gewoon! Stel dat je ei toch uit zichzelf is gesprongen dan is de kluspartij van gisteravond (ook al zij je mans guppies niet zo best) misschien nog op tijd geweest. Je weet natuurlijk niet zeker wanneer je ei dan gesprongen is, maar stel dat het vanochtend nog is geweest dan is er vanavond misschien nog een heel klein kansje dat het nog kan. Dus als je de moed nog bij elkaar kunt rapen... Als blijkt dat je geen ei hebt gehad, zou je idd volgens mij ook wel al vast met de provera kunnen beginnen. Misschien voor de allerallerzekerheid toch van te voren wel een testje doen. Maar zou dan ook niet wachten op een ongi die misschien helemaal voorlopig wel niet komt... Ik had ook iets geks vandaag: FF heeft mij eisprong 'weggemaakt'. Hij stond op dag 15 en nu istie weg... Komt waarschijnlijk omdat ie in de war is: gezien de temp zou je zeggen dat m'n ei op dag 17 was, maar gezien de ovulatietest op dag 15. En nou weet ie het niet meer . Raar idee hoor, nog een week en dan kan ik zo'n beetje ook beginnen met spuiten... Hoop dat er natuurlijk nog iets gebeurd is, is wederom erg klein. Ik baseer dat altijd op het feit dat ik niets, maar dan ook niets bijzonders voel t.o.v. anders... Zo'n week na ei slaat de teleurstelling al weer toe. Ik hoop dan pijnlijke borsten te krijgen of wat misselijk te worden ofzo, maar dat gebeurt nooit... En als ik aan de IUI ben en zulke verschijnselijk krijg schijnt het niets te zeggen omdat het van de pregnyl kan komen . Dus ja dat wordt vast een aparte ervaring.
Oh ik lees wat vervelende berichtjes! wat jammer voor je Miranda, das echt balen! Het advies van Mysteriousgirl en Pien zou ik ook zeker opvolgen (en ook gaan klussen) maar ik kan me voorstellen dat je hoofd daar nu helemaal niet naar staat. Misschien kan je er nog een positieve draai aan geven en hopen dat het toch een eisprong is geweest en dat je het toch nog ergens voor doet! Ik leef met je mee, elke keer een Provera is ook niet alles. Ik had 2 aug. mijn eerste cyclusdag en afgelopen vrijdag werd ik weer ongesteld. Door die provera kuur was mijn lichaam waarschijnlijk helemaal van slag en was het "opwekken" van een fake ongie tegenstrijdig met het gevoel van mijn lichaam. Dan moet ik al gelijk na het einde van mijn ongie een eisprong hebben gehad, soms snap ik er niets meer van. @ Mysteriousgirl: dank je voor je berichtje en ik zat net ook te kloten (sorry) met het spuiten, gelukkig heeft mijn vriend me geholpen want ik had me een uur geleden ook nog in mijn vinger gesneden (tijdens het snijden van stokbrood voor de bbq grrr). Ik moet zeggen mijn vriend heeft een veel beter inzicht en snapt alles gelijk en in 30 sec. was hij klaar en kon ik spuiten. Nu voelde ik het wel en merkte ineens dat ik mijn buikspieren aanspande, dat doe ik dus niet weer! Ik heb ook niet zo'n beschermdopje waar Pien het over had. Bedankt Pien voor de foto. Wij doen het met een doekje. Er zaten gelukkig wel alcoholdoekjes bij, dat is wel fijn met dit warme weer. Ik zal even in de gaten houden of ik last krijg van Menopur. Als de pijn aanhoudt gewoon bellen en idd onze tijd komt wel. @ Pien, bedankt voor je steun! Ik heb het niet nagechecked waarom in de avond prikken beter is. Ik kan wel een reden bedenken nl. dat je na de laatste prik 36-40 uur je IUI hebt en als je in de ochtend prikt dan kan het misschien net te laat zijn als je 2 dagen later in het ziekenhuis moet komen. (dit ik mijn gedachte, maar ??) Ik kan me ook voorstellen dat werkenden mensen( 9-5) ook liever in de avond prikken. Ik heb wel nagevraagd waarom ik geen prikpen kon krijgen en toen zei ze dat deze goedkoper waren. Ik had ook liever kant en klare spuitjes gehad. Is dit je eerste IUI Pien?
Hoi dames, Het is me wat hè met die spuitjes. Ik heb me net weer gesneden aan t glazen flesje. Helaas heb ik niet zo'n beschermdopje gehad. Binnenkort maar even vragen. M'n 5e spuitje is gezet. Nog 2 tot de eerste echo.
Hey Mysteriousgirl, jeetje alweer gesneden? een tip is om een doekje achter het flesje te doen of doe je dat al? Toch raar dat dit van glas is gemaakt en waarom geen draaidop o.i.d. Trouwens jij hebt recht op een prikpen vind ik, dat snijden moet toch niet mogen/kunnen. Geld speelt altijd een rol, helaas. Jij loopt 5 dagen voor op mij, fijn dat ik je hier kan volgen!
Lovely: ja daar heb je wel een punt, maar dat dat voor Pregnyl dan geldt, lijkt me dan wel logisch. Maar of dat voor menopur dan ook geldt, weet ik niet. Ik werk 4 dagen in de week, maar dacht er over om 's ochtends te spuiten, maar tsja dan moet dat in het weekend ook... Maar nadeel van 's avonds is dat je dan niet zo flexibel bent om ff spontaan ergens anders te eten of wat dan ook... Ben er eigenlijk nog steeds niet uit . En ja dit wordt m'n eerste IUI. Voor jou ook toch? Spannend he!
@lovely79 Ja, word er niet goed van. Zie meer op tegen het breken van de ampul dan tegen het zetten van de spuit Goeie tip met een doekje. Zal ik morgen wel proberen.
@ pien, ja dat klopt ik dacht dat de pregnyl/Ovitrelle in hetzelfde ritme als die andere spuiten wordt gegeven, maar dat hoeft natuurlijk niet? Ik zal het volgende week maandag vragen (dan heb ik echo) en dat weten we het zeker! Een goed tijdtip is er vaak niet, daar heb je gelijk in want nu zat ik elke keer op de klop de kijken zo van, is het al 20.00 uur? gaat de visite optijd weg? die weten van niets haha, rare avond was het sowiezo. Ja dit is ook onze eerste IUI, super spannend dit! zeker weten. Toch heb ik het gevoel dat het de 1e x raak is, waarom weet ik niet waar ik voel het...hihi female intuition, of gewoon goede hoop @ Mysteriousgirl, succes morgen en als het niet werkt zou ik vragen om een prikpen met een een hele goede reden waarom jij wel mag. Kan je vriend/ man je ook helpen misschien?
@lovely79 dankje! Mijn man werkt in ploegen en toevallig werkt hij deze week (en afgelopen week) in de avond, dus helaas.
wat is het toch wat dames met dat spuiten, ik vind eigenlijk dat alles in een kant en klare pen moet! die heb ik ook, en het is ideaal! en dat je je steeds snijd mys. girl is ook niet fijn! ik werk in de zorg en als ik een ampul moet breken doe ik over het halsje van de ampul altijd een steriel! gaasje, er moeten natuurlijk geen rommel in je injectie vloeistof komen... en hier hebben we vanavond voor de zekerheid nog maar even geklust
@miss miranda ik wist niet eens dat dat er ook was een kant en klare prikpen. Was wel makkelijker geweest ja. Goed zo meid
Goedemorgen dames, Ik denk dat er echt iets goed mis is. Heb nog steeds erg veel pijn in m'n rechterzij Kon weer bijna niet opstaan. Ik ga straks dus maar naar t ziekenhuis bellen en vragen of ik langs mag komen. Ben bang dat het door de Menopur komt. Ik laat 't wel weten.
Dag dames, Daar ben ik weer. De gynaecoloog heeft me net gebeld, maar volgens haar kan het niet door de Menopur komen omdat ik pijn heb net boven m'n lies. Dit is dus niet in de buikstreek. Toch maar even langs de huisarts. Dit kon ik echt goed gebruiken..not!!
Hey hoi dames, Mysteriousgirl, wat vervelend voor je dat de pijn aanhoudt. Kan je vandaag nog langskomen? Ik hoop het voor je want je wilt natuurlijk niet weer een vervelende nacht/dag doorstaan. Is de pijn ook toegenomen? Een tijdje terug had ik pijn (links bij mijn lies). Terug naar het ziekenhuis en ik had zo'n pijn dat ze niet eens een echo konden maken. Eerst weer naar huis en 2 dagen later weer gebeld en weer heen, toen had ik mijn urine meegenomen en hebben ze bloed afgenomen. Het beek dat ik een blaasontsteking had terwijl ik tijdens het urineren geen pijn had. Toen ben ik aan de antibiotica gegaan en na een tijdje was de pijn weg. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat het dus ook een andere oorzaak kan hebben. Aan de rechterkant zit je blindedarm, heb je die nog? Heel veel sterkte vandaag en succes bij de huisarts!
@Lovely79 Ik heb mijn urine moeten afgeven, zodat ze konden testen op een blaasontsteking. Dit heb ik in ieder geval niet. Wel zag ze iets van een vaginale afscheiding (sorry voor de details), wat zou kunnen wijzen op een verstoring. Ik moet nu morgenochtend weer terug komen, omdat ze vandaag geen plek meer hadden Uiteindelijk dus niet veel mee opgeschoten. Ik heb mijn blindedarm trouwens nog wel. Bedankt voor het meedenken.
@mys. girl.. he bah meid, wat vervelend! is de pijn al wat afgenomen? hier zit je natuurlijk ook niet op te wachten... ik hoop dat ze morgen tenminste iets vinden zodat je er iets aan kunt doen!
@miss miranda de pijn is wel minder dan vanochtend, maar t voelt nog niet echt lekker. Ik laat morgenochtend wel weten of er iets uitgekomen is. Hoe is het met jou?
@ mysteriousgirl, gelukkig dat het geen blaasontsteking is want op een antibiotica-kuur zit je natuurlijk ook niet te wachten (na de kuur had ik een vitamine tekort en moest ik o.a. aan de staal/ijzertabletten en zo blijf ik bezig met kwakkelen). Ik hoop dat het snel over is, succes morgen en fijn dat je even laat weten hoe het gaat met je. @ Miss Miranda, mag ik vragen hoe jij zo'n prikpen hebt gekregen? Kreeg je die omdat ze die zelf aanboden of heb je hier om gevraagd.
Ik ben net even het centrum in geweest en moest bijna overgeven, ik voelde me niet lekker. Ook heb ik buikpijn en een opgeblazen gevoel, is dit een bijwerking van de Menopur? Ik heb nog maar 1x gespoten.