Miranda: oh morgen al , succes meid! Beschuitje: ok, jij kan het zeggen . Maar jij had wel pijnlijke borsten he, maar goed dat had jij anders ook wel voor nod he, dus ja al met al zegt het allemaal nog niets he in dit stadium . Ik zal netjes moeten afwachten... Duik nu lekker m'n nest in. Welterusten en fijne dag morgen allemaal!
Inderdaad pien ik had altijd pijnlijke borsten voor de nod dus echt het zegt niets allemaal. Nu ik zwanger ben is het voor mij makkelijke praat natuurlijk maar achteraf gezien kan je er toch geen peil op trekken..geduld geduld! Sterkte! Ik ben gister na het werken om 7 uur in bed gaan liggen ( voor de tv) en half 8 sliep ik!!! Best moe hihi
Miranda succes! Pien, luister na je lichaam gaat vaak in ons geval niet op he? Konden we maar naar binnen gluren, dat geeft een hoop minder stress. Hoop dat je met of zonder verschijnselen toch zwanger bent. Mysterious, altijd balen, je eigen groot houden terwijl de zwangerschappen je om de oren vliegen. Wij zijn inmiddels 35 dus er is haast niemand van onze vrienden of familie niet zwanger of zonder kids. Blijft altijd een heikel punt. Iedere verjaardag verwacht ik een nieuwtje of een vraag. Dat laatste vind ik nog irritanter. Ben in staat om inmiddels te flippen als iemand (goedbedoeld maar dom) nieuwschierig is naar onze kinderwens. Heb gisteren nog contact gehad met poli over de uitslag vd bloedtest. Had niet meer gebeld na mijn doorbraak van menstruatie. Verpleegkundige zei; toch goed dat je belt want vanochtend had ik iemand die ongesteld was maar toch zwanger. Leuk voor haar, dacht ik, maar daar heb ik geen zak aan. Heb wel besproken dat door de drukte op de afdeling mijn evaluatie zo ver weg is. (Heb begrepen dat er 2 artsen erbstig ziek zijn dus dat het echt zó druk is, heel vervelend natuurlijk en kan het ze ook niet kwalijk nemen dus) Ze heeft dit meteen besproken met de arts, hoe we tijd kunnen winnen. Krijg een receptje vd pil opgestuurd en mag daar mn volgende mestruatie mee beginnen. Ik had al wel ergens gelezen dat dit de gang van zaken is bij ivf maar waarom weet ik eigenlijk niet precies. Iemand? Wel tegenstrijdig om de pil te gaan slikken als je zwanger wilt worden, haha. Maar schijnt voor de cyclus stimulering te zijn. Helaas nog minder goed nieuws is dat onze cyclus binnen de winterstop gaat vallen dus dat ws de 1e ivf pas in januari gaat vallen. Aaaargh!
We hebben dus eigenlijk nog 1 eigen poging deze cyclus, maar, haha, dat is natuurlijk bij voorbaat al een verloren zaak.
zuuske,erg he als mensen vragen naar je kinderwens. Hier ook het geval maar gelukkig weten de meeste mensen het onderhand wel dat het bij ons niet lukt. Zie je heel erg tegen de IVF op? Het is wel weer een flinke hobbel die je moet nemen maar wie weet heb je bij de eerste poging wél een kindje. miracle,spannend meis! Wie weet he? Maar drie is wel veel Mysterious,balen van je ongi Hier zelfde verhaal,ongi die eraan komt. (Ik haat dat stomme woord trouwens maar ongesteld vind ik ook echt een stom woord!) M'n hoofd zit weer onder de pukkels en ik voel me ook nog ziek. Elke avond ga ik om 7 uur in bed lezen. Dan kom ik er wel even uit als lief van z'n werk komt rond 9 uur
Beschuitje: ja vermoeiend he, er gebeurt dan ook van alles nu in je lichaam wat een hoop energie kost. Doe maar lekker rustig aan, veel slapen . Zuuske: dubbel he om dan ineens de pil te moeten slikken... ik heb het vaker gehoord. Is om de boel even tot rust te laten komen ofzo? Weet ook niet precies waarom... Balen dat het zo druk is dat je pas in januari terecht kunt . Komt vast ook door je leeftijd dat je graag snel door wilt denk ik he? Snap ik wel, niks aan zo'n tikkende klok... Aan de andere kant is het misschien wel goed om lichamelijk en geestelijk ff de boel op te laden voor het IVF traject. Adriana: getsie zit jouw menstruatie er ook weer aan te komen? (is ook niet echt wat he menstruatie ) Maar nu al weer? Dit was toch een rust maand? Of moet die hierna nog komen? Ben het ff kwijt... Miranda: hoe was het vandaag bij het mcl? Ging het goed? Positief gevoel om verder te gaan? All: nou hier verder weinig te melden eigenlijk...
hallo meiden, even een verslagje van mijn afspraak... het ging heel goed, de arts was een super aardige vrouw. we hebben alles goed besproken wat er tot nu toe allemaal al gedaan is enzo en wat zij er van vond. ze heeft bij mij even een echo gemaakt om te zien hoe het er voor stond en ik moest bloedprikken... vriendlief moet maandag zijn guppies weer inleveren. allemaal om alles weer even duidelijk op een rijtje te krijgen. 13 november hebben we weer een afspraak en dan horen we het behandelplan... (en ook de uitslag van mijn bloed en zijn zaad) ik vond het een heel relaxed gesprek. de arts was heel duidelijk en legde alles rustig uit. Ze zij ook dat ik in dit ziekenhuis veel verder mag gaan met spuiten en ze had er alle vertrouwen in dat het zal lukken om een eisprong te krijgen. het plan hangt vooral af van het zaad onderzoek. als dit echt super slecht is dan wordt het iui of ivf/icsi... maar als het zaad niet heel slecht is dan is er ook wel een mogelijkheid dat we het alleen bij spuiten houden en dan zelf klussen. ze zei: '' jij hebt nog nooit een echte kans gehad. als je straks een eisprong hebt en het zaad is niet uitermate slecht, dan is er een kans dat het natuurlijk kan lukken. en als die kans er is, dan willen we die kans pakken. Want als de mogelijkheid er is, dan is de natuurlijke manier altijd beter dan kunstmatig... het lichaam kan meer dan wij kunnen. Als de kans op de natuurlijke wijze suuuuper klein is gaan we natuurlijk wel kunstmatig helpen... '' dus echt afwachten hoe het zaad nu is! Ze zei: '' als er een natuurlijke kans is, en je gaat dan toch IUI doen, dan maak je de slagingskans niet groter... en als je dan meteen IUI gaat doen, dan gooi je in principe kansen weg, en dat is zonde want deze kansen kun je dan beter bewaren voor wanneer je lichaam zelf geen kans meer maakt.'' klinkt logisch vind ik! als we nou veel ouder waren geweest had ze er anders over gedacht zij ze. maar wij hebben de tijd om alle kansen te proberen nog geen biologisch klokje! over 2 weekjes weten we meer! ik heb wel een goed gevoel sorry voor mijn lange verhaal ik gebruik het woord kans ook wel veel haha
Nou, Miranda, dat klinkt hoopvol. Fijn dat de arts het zo goed uit kan leggen. Dus als ik het goed begrijp, gaan ze een eisprong opwekken met medicatie als het zaad oke is. En dan mogen jullie zelf aan de slag? Perfect! Dat maakt het kansrijker en leuker! Hoop dat het wat wordt. Over die woorden haha. Ongi--> vreselijk, klussen--> nog vreselijker. Ongesteld is ook niet een best wordt en menstruatie klinkt zo deftig. Iemand een ludieke suggestie?
Miranda: fijn meid dat je weer de hoop terug hebt in elk geval . Die redenatie komt me wel bekend voor. Ze zijn erg voor je eigen kansen benutten en die hebben jullie vanwege het ontbreken van een eisprong natuurlijk nog maar heel weinig gehad. Genoeg vrouwen die toch zwanger worden van iets minder presterend zaad, dus waarom jullie niet . Fijn ook dat ze kansen ziet om je eisprong op te wekken! Helemaal goed meid! Ik heb ff gegoogeld op alternatieven voor ongi en deze vond ik wel geinig: De Russen zijn in het land Tante Rosette is op bezoek De Ferrari staat voor de deur De Japanse vlag (hangt uit) Aan de rooie zijn
jaaa die is leuk! tante rosette enne,.. ja ik heb er wel vertrouwen in maar het zelf klussen gaan we alleen doen wanneer het zaad redelijk is... en de vorige onderzoeken was het 4 en 5 miljoen, dus dan wordt het denk ik IUI.. maar misschien helpen de vitamientjes wel die vriendlief slikt, en is het zaad verbetert... we wachten af! mijn eerste indruk van ''mijn nieuwe ziekenhuis'' (MCL) is goed!
mysterious nee he gaat de ongi weer doorbreken? Of is het nu al echt begonnen? Weer klote zeg....weer op naar de volgende ronde en weer moed verzamelen voor nr 4....dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn en al die uitspraken van anderen dat gaat inderdaad niet nee om er niet mee bezig te zijn als je zo intensief moet spuiten pillen en ziekenhuisbezoeken! We hebben helaas geen knopje voor 'niet aan denken vandaag'. miss miranda vandaag je intake gehad! Kunnen jullie eindelijk ook weer verder! Top dat het een goed gesprek was! zuuske dus voor jullie in het nieuwe jaar aan ivf beginnen. Raar he om dan de pil weer te gaan moeten slikken! Mn nichtje is daar ook mee bezig en volgende maand dus aan de beurt voor de eerste poging alleen dan ixi. Hopelijk brengt het nieuwe jaar ons allemaal geluk adriana ook weer je ongi die dr aankomt...veel sterkte meis! pien weet je al wanneer je eventueel wilt testen als je eraan toe komt? Ik duim echt!! hier: morgen iui 2 jipieeee en dan weer die 2 lange wachtweken AAAHHHHH!!!!
Miranda: ja gek he . We weten van elkaar ongeveer wel wanneer we bezoekjes hebben, dus dan weet je ook of ik daar misschien zit of niet Miracle: succes morgen met de IUI, duim ook voor jou!! En testen doe ik niet eerder dan dat ik m'n NOD vol overtuiging zonder enig bruin of bloedverlies haal en dat zou dan zondag zijn.
Sorry heb niet bij gelezen dus kan ook niet op jullie reageren. Ik moet gewoon even mijn ei kwijt... al klinkt dat hier ook stom! Vandaag was gewoon niet mijn dag... al die mensen die opeens zwanger zijn... een collega, 2 vriendinen een nicht van me... dat was de afgelopen maand. Vansvond te horen gekregrn dat nog een vriendin van mij zwanger is.. ik gun het haar echt hoor. Begrijp me niet verkeerd. Man lief hele slechte zwemmers... wij hebben het hier over miljoenen hij had er nog geen honderd. 2 weken geleden hebben ze hun eerste icsi behandeling gehad. Liep allemaal niet zo lekker. Erge over stimulatie. 18 follicels aan 1 kant!!! Ze is er behoorlijk ziek van geweest... zo erg dat zelf der nieren niet helemaal naar brhoren functioneerde. Dus het is ze gegund!! Maar waarom zegtijn hart iets anders dan mijn verstand??? Vind fit toch wel heel oneerlijk. Wij zijn al bijna 3 jaar bezig, wij lopen maandelijks het zieken huis plat. Al ruim anderhalf jaar. Zij zijn 4 maanden geleden voor het eerst naar de gyn gegaan En nu al zwanger.... Ik ken de uitspraak verstand op nul... nou bij deze een nieuwe uitspraak ver staand aan gevoel/ hart op nul!!!!
Hahaha leuke alternatieven Pien Wat mij betreft mogen de Russen in hun eigen land blijven Mysterious,rode duivels zeggen ze ook op andere sites Oh ja 'klussen'' vind ik ook echt een stom woord! liefde overwint,als het je wat troost,ik heb ook zoiets meegemaakt. Schoonzusje kon ook niet zwanger worden,heeft IVF moeten doen want het zaad was te slecht. En ze was in één keer zwanger! Ze heeft het er nog steeds over hoe traumatiserend de punctie was en ik snap het heel goed maar ze heeft wel bijna een kleine nu en lief en ik sodemieteren verder met de IUI's die niet veel lijken af te doen. Sterkte meis..Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. miracle,succes!! AAH ik heb vanacht 11 uur geslapen. Ik sliep om 6 uur avond,jawel en was om kwart over 10 avond wakker. Toen effe wat op internet gezeten en ik lag weer snel plat. Heb wel barstende koppijn maar dat had ik gisteren ook al. Ben niet helemaal lekker dus,hopelijk is het snel over.
Adriana, het zit je ook niet mee, veel beterschap. Grappig dat jullie vaak in hetzelfde zkh zitten. Zo heb ik iemand van een ander topic ook voor het eerst real life ontmoet in de wachtkamer. We wisten dat we daar allebei moesten zijn om dezelfde tijd. Was leuk! Binnenkort ga ik daar op kraambezoek Ik bel zo de poli tijdens spreekuur. ben helemaal in de war van het feit dat ik de pil moet gaan slikken en dat i kbegrepen heb pas in januari verder te kunnen. Dan ga ik toch geen twee maanden de pil slikken? Dan verspil ik echt een kans. Nja, we'll see.
Zuuske het pil slikken klinkt idd stom maar als ze dan in het zich een ivf plekje over hebben dan kunnen ze in no time je cyclus hier op aan passen. Ik zeg gewoon doen!