@lovely79 Wat vervelend! Daar zit je natuurlijk niet op te wachten nu. Behalve bij een eventuele zwangerschap dan Het zou kunnen dat het door Menopur komt. Ik heb gisteren de bijsluiter van Menopur gelezen en je kunt last krijgen van misselijkheid en buikpijn. Moet je anders ook maar even lezen. Staat ook bij in welke gevallen je naar de dokter moet gaan. Ik dacht in de eerste instantie dus ook dat het misschien door Menopur kwam, maar ik heb echt pijn bij m'n lies in de buurt. Volgens de gynaecoloog is het niet waarschijnlijk dat het door Menopur komt, omdat je dan pijn zou verwachten op de plek waar je hebt gespoten. Veel beterschap meid! Hopelijk zijn de klachten snel voorbij.
Dank je Mysteriousgirl, het is toch wat al die kwaaltjes en ik hoop echt voor jou dat er ook snel duidelijkheid komt want dat maakt je zo onzeker he? Ik lees ook toevallig net de bijsluiter (hihi ja ik roep eerst hier en dan ga ik lezen, waar blijft mijn logica, maar goed hier ontvang ik wel goede steun!) Wat ik lees daar word ik niet vrolijk van (overstimulerende eierstokken) weet je als ik nu ga denken... even evalueren, ik heb een normale eisprong (dus ik maak eiblaasjes aan), nu gaat het misschien veel te snel voor mijn lichaam. Ik moet straks weer spuiten en als het morgen nog erger is dan bel ik ook maar even. Waarom kan alles niet normaal gaan pufff. Even weer goede moed halen, bedankt mys.girl x
@lovely79 Maakt me idd onzeker al die kwaaltjes. Ik dacht precies hetzelfde. Ook ik heb een normale eisprong. En van die bijsluiter word je inderdaad niet vrolijk, maar dat word je van geen een bijsluiter volgens mij Komt goed meid.
He wat vervelend al die klachten Lovely en Mysterious girl... . Mys: Hopelijk is het snel over en geen gekke dingen... succes morgen bij de dokter. Lovely: niks aan als je van die menopur klachten krijgt zeg! Maar wat je gedachtegang betreft: die had ik ook. Ik heb ook een eisprong van mezelf, vond het ook vreemd om dan nog hormonen erbij te geven. Maar jullie hebben het dus ook , dus dan denk ik weer: dan zullen ze het wel zo bedoeld hebben. Tis eigenlijk ook de bedoeling om iets meer dan 1 eitje te stimuleren he. 2 of misschien wel 3. Daar worden de kansen van een zwangerschap groter van. Daarom krijgen we die hormonen erbij. Maar de een zal wel sterker dan de ander reageren op dat spul. Maar dat merk je pas bij de eerste follikelmeting van hoe dat aanslaat. Ik hoop voor je dat het in elk geval geen overstimulatie beteken! Heb je ook 75 eh?
Inderdaad dan zitten we allen in hetzelfde schuitje zeg maar. Een onregelmatige cyclus en zoals je zegt Pien: voor het aanmaken van meer follikels, zijn ook redenen om Menopur voor te schrijven staat in de bijsluiter. Eigenlijk wel tegenstrijdig met wat ze in het ziekenhuis zeiden tegen mij, want met 3 of meer follikels gaan ze bij mij afhaken i.v.m. kans op een meerling. Ik ga zo spuiten en doe het dit keer aan de zijkant van mijn bovenbeen. Gisteren heb ik 2 cm rechts van mijn navel gespoten en daarna lichtjes gemasseerd. Waar spuit jij Mysteriousgirl? en hoe laat? even nieuwsgierig... Nog een weekje Pien dan mag jij ook beginnen toch? (zo ongeveer) Ga er maar niet vanuit dat dit normaal is, want in de bijsluiter staat 1-10 op de 100 krijgen bijwerkingen. Toch staan de 3 klachten die ik heb in het rijtje van 7. Ik hoop dat het morgen over is. Komt vast wel goed idd. als het aan mij ligt stop ik met Menopur en gebruik ik alleen de Ovitrelle, maar ik ga niet zelf dokteren lol
@ Pien, klopt ik heb 75 IE. Dit kan tijdens de kuur aangepast worden zeiden ze. Dat hoor ik a.s. maandag tijdens de echo. Heb jij die deze week mys.girl?
@mys, met mij gaat het wel weer wat beter, maar ik ben nog steeds verdrietig over mijn verdwenen eitje... alleen heb ik wel goed na gedacht, als het echt een ''verkeerd'' eitje was ben ik blij dat mijn lichaam nu heeft gereageerd door het zelf zeg maar kapot te maken. stel ik was van dit slechte eitje zwanger geworden, dan had ik waarschijnlijk een miskraam gekregen en dan is de klap nog wat harder @lovely, ik spuit geen menopur zoals jij, ik spuit puregon... en die prikpen kreeg ik meteen, er is nooit gesproken over iets anders... ik ben wel blij dat ik zo'n pen heb want ik werk ook wel avonddiensten en dan is het wel een heel gedoe als je dan midden in je dienst een injectie moet klaar maken... Ik lees dat jullie allemaal wel een eigen cyclus hebben, dat heb ik dus niet, ik heb PCO en bij mij rijpen de eicellen niet genoeg... ze groeien niet zeg maar. dus met de puregon moeten mijn eitje goed groeien en rijp worden... als ze groot gewoon zijn mag ik pregnyl zetten zodat het eitje springt. dan krijgen we IUI, dit is omdat de guppies van mijn vriend ook niet goed genoeg zijn... 't is wat allemaal!
@pien15 dankjewel meid! Ze proberen met de hormonen idd de ideale situatie te creëren voor een evt zwangerschap. Bij 3 of meer eitjes breken ze de behandeling idd af. Ik heb a.s. donderdag de echo van CD 10z Ben ook erg benieuwd, maar probeer niet al te veel te hopen. Evt teleurstelling zal dan groter zijn. Ik spuit dagelijks rond 21.00 uur links/rechts van de navel. Ene dag links en de volgende dag rechts. Ik heb ook de 75 IE. @miss miranda ik snap dat je er nog verdrietig om bent. Je moet idd maar denken dat het zo misschien beter is dan in een later stadium. Sterkte meid! Denk aan je!
@ Miss Miranda, wel een baalmaand als het mis blijkt te zijn. Dus, je eitje is weg maar dat kon toch ook een eisprong zijn? dan is er nog hoop en als het een slecht eitje was dan is het maar beter zo, wat je zegt!! Nu is mij het verschil ook duidelijk tussen die 2 hormonen en dus de bijbehorende spuiten, bedankt voor je uitleg! Ik wens je heel veel succes meid! Jeetje het begint hier toch te gieten, goed voor het grasveld en de bloemen hoef ik daar gelukkig niet meer achteraan. @ Mysteriousgirl, ik dacht al dat je daar do. heen moest! Gelukkig is dat snel en ik kan me goed voorstellen dat je niet te veel wilt hopen. Ik kan het niet laten en hoop vast weer veel te veel, maar ja toch positief blijven en ik ga toch voor 1x raak, voor ons allen hoop ik, dat zou mooi zijn... Net gespoten in de been, ging prima! Nu afwachten wat het met me doet. Ik wens jullie allemaal een fijne avond, succes met spuiten zo mys.girl! Nu gaat het hier ook nog onweren.
@lovely79 goed om te horen dat 't spuitje in de been goed is gegaan. Ik heb er weer een nieuwe symptoom bij..rekbaar slijm. Las op 't internet dat dat wel vaker voorkomt bij gebruik van Menopur. Nu hopen dat mijn eisprong niet is geweest, maar goed dat hoor ik donderdag. Fijne avond!
aha oke je komt soms wel voor verrassingen te staan he, maar gelukkig kon je het checken op internet dat het vaker voorkomt. Morgen hoor je meer hoop ik en donderdag weet je hoe het verder gaat! Hoe is het gegaan met spuiten? is het nu goed gelukt met het breken van het flesje? Ik voelde echt helemaal niets van het been, super gewoon! En nog steeds voel ik niets. Mijn buik voel ik helaas maar al te goed, maar vol goede moed op naar morgen! Veel succes morgen!
ps. daar dacht ik ook nog aan (bij mezelf) dat ik maandag zo laat vind en ik hoop ook dat het eitje er dan nog zit. haha al die extra spanningen.
Hoi allemaal, Allereerst veel geluk in jullie aankomende pogingen om zwanger te worden. Hopelijk ontstaan er prachtige zwangerschappen. Ik stuitte plots op jullie topic en las het even door. Ik herken hier veel in de verhalen dus sluit me graag bij jullie aan. In het kort; Wij zijn ruim een jaar in de mmm en vele onderzoeken en zelfs al 4x iui in de eigen cyclus, zijn we deze maand ook begonnen met het spuiten drama Onze nog niet vervulde kinderwens is ook enigzins onverklaarbaar. (zaad man op zich best ok, bij mij niets raars gevonden) Afgelopen cyclus heb ik gonalf (75eh) gespoten en ovitrelle ipv pregnyl (indd op). Maandag een week geleden was onze iui. Ik zit nu dus op het wachtbankje. Altijd spannend, maar heb het voorgevoel dat het niet gelukt is. Succes allen!
Lovely: fijn dat het in je been beter ging, goed dat je het geprobeerd hebt! Ik ben ook heel benieuwd naar de eerste echo. Toch een beetje het moment om te zien hoe je op de hormonen reageert he. Komt vast goed! Zuuske: welkom! Jammer dat de eerste 4 niet gelukt zijn . Waarom hebben jullie eerst 4 x in eigen cyclus gedaan? Bij ons doen ze altijd hormonen (tenzij je zelf niet wil natuurlijk) als de indicatie 'onbegrepen' is. Hopelijk voor jou dat dit dan de oplossing is!
Tsja Pien, soms zijn de protocollen van het zkh niet helemaal te begrijpen. Ik heb een normale eisprong en cyclus, vandaar eerst 3 pogingen in de natuurlijke cyclus. Daarna hsg gehad was ook goed en omdat we toen net te laat waren voor een gestimuleerde cyclus mochten we nog 1 iui gewoon doen. Maar inderdaad, helaas mocht het niet zo zijn. de volgende stap is dus 3x iui met hormonen en daarna weer een evaluatie. Maar laten we vooral hopen dat die niet nodig is. En hopen voor jullie dames dat het ook allemaal zo snel mogelijk mag worden wat we het allerliefste willen. Ik vraag me ook vaak af waarom bijvoorbeeld iedereen andere medicatie krijgt. Wat zitten er soms toch verschillen in de ziekenhuizen. Ik vond de eerste keer spuiten eng, ik durfde niet. ik heb geen spuitinstructie gehad op het zkh, (mocht wel) maar een videoinstructie via internet bekeken. Maar toen ik het eenmaal gedaan had dacht ik.. ow is dit het nou. Ik heb alles in mijn buik gespoten, wel met zo'n pen dat is toch best ok. Had na een aantal dagen behoorlijk wat blauwe plekken, maar verder nergens last van. Ik was ook best zenuwachtig voor de uitwerking die de hormonen zouden hebben. Ben zowieso een beetje labiel door de zkh-stress, maar het is me allemaal reuze mee gevallen. Hebben jullie ergens last van?
Hallo lieve meiden, Zuuske, leuk dat je mee kletst en fijn dat je jouw ervaringen wilt delen! Spijtig om te horen dat het nog niet gelukt is, maar misschien dat het nu met hormooninjecties lukt! Ik hoop het voor je, want zo te horen loop jij ook al een tijdje in de mmm. Goed om te horen dat de hormooninjecties jou goed zijn bevallen en dat je geen klachten hebt gehad. Ik heb ook een HSG gehad en alles was goed en bij mijn vriend is alles ook in orde en toch wil het niet lukken (ik denk toch dat het aan mij ligt). Jammer dat je niet zo'n goed gevoel hebt over de 4e IUI, ik hoop dat het positief voor je uitpakt. Spannende dagen voor je! @ Pien, dank je. Vannacht wel veel krampen gehad laag onder in de buik. Ik heb zo een afspraak en dan moet ik veel lopen en auto rijden ik hoop dat dit over gaat, ik wil de behandeling niet afbreken, maar ik wil ook geen 6 groeiende eitjes bij wijze van, afwachten maar. @ mysteriousgirl, hoe gaat het met jou? Ik duim voor je meid dat alles goed komt! @ beschuitje, hoe gaat het met je en op je werk? Meiden, maak er een mooie dag van vandaag ik lees dit topic vanavond weer, wil natuurlijk wel up to date blijven met jullie x
Zuuske, sorry jullie 5e IUI bedoel ik (ik zei 4e), ik las even niet goed! Spanning en stress ja dat begint nu echt te komen, helemaal omdat ik me raar voel en krampen heb dat maakt me onzeker.
@lovely, fijn dat het prikken goed ging in je been... ik zelf doe altijd in mijn buik rond mijn navel... ergens anders durf ik niet succes zo voor je afspraak, ik ben benieuwd @Suuzke, gezellig dat je ook mee kletst! wel jammer dat jullie ook in de mmm zitten en dat de pogingen tot nu toe nog niet hebben geleid tot een zwangerschap... ik heb trouwens ook wel eens wat kleine blauwe plekjes zoals jij ook zegt... verder wordt ik van de puregon wel erg moe en heb ik soms flink hoofdpijn... tja en ik ben ook een stuk emotioneler maar dat vind ik neit raar met al die hormonen, stress en spanningen! @all, ik moet dus volgende week dinsdag prikken op progesteron om te zien of er wel of niet een eipsprong is geweest... weten jullie hoelang je bij dit meestal moet wachten op de uitslag? xx
Even een kleine update. Vanmorgen op cyclus dag 10 naar het zh. geweest voor de follikel meeting. 1 van 17. 1 van 15. 2 van 13. En 2 van rond de 10! Veel te veel dus! Ben wel gewent dat er een stuk of 3 zitten met een paar van zonder de 10 maar dit.... morgen terug komen gaat iemand anders het nog een x beoordelen en kijken of ze allemaal mee groeien. Hoop het niet, dat zou betekenen dat de iui niet door gaat. We hebben ook te horen gekregen dat we dan ook niet mogen vrijen. Nou ja niet mogen. Als we het dan maar veilig doen. Mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen. Netjes het advies opvolgen en dus een maand 'kwijt' zijn of gewoon er voor gaan?
Hey meiden, Nou het was me een dag zeg en misselijk in de auto, nu thuis voel ik me nog misselijk en de krampen in mijn buik zijn er elke minuut. Dan is het moeilijk om er niet de hele dag aan te denken er er mee bezig te zijn, maar goed het is voor het goede doel. Thanks Miss Miranda, de afspraak ging op het moment goed totdat ik buiten de deur kwam en me lamlendig voelde met vervelende krampen. Ik twijfel of ik morgen het ziekenhuis moet bellen. Volgens mij is het standaard dat iedereen naast de navel prikt, maar ik doe het niet weer. Ik kan me voorstellen dat je daar blijft prikken als je verder geen last hebt. Ik durf niet meer in mijn buik te spuiten, net andersom. Progesteron prikken: Als het goed ik krijg je diezelfde dag telefonisch uitslag. Bij mij hadden ze de test ruim een week na de eisprong gedaan en dat was te laat (moest na 5-7 dagen) toen was het hormoon al verdwenen en moest ik de maand erop weer opnieuw testen incl. de follikelmetingen, dus weer 3x per week op en neer naar het ziekenhuis. Uitslag: goed! Liefde overwint, leuke naam! Jeetje dat is wel veel en die 15 en 17 zitten dicht bij elkaar! Ik hoop voor je dat ze niet allemaal doorgroeien, wat je zegt! dan heb je misschien een verloren maand en dat zou balen zijn! Ik hoop dat die 2 van 10 gaan afvallen! Morgen even afwachten, laat je het hier weten? Ik ben wel benieuwd naar het vervolg. Ik zou, hoe jammer het ook is, het advies van het ziekenhuis volgen. Succes morgen ik duim voor je! Mysteriousgirl: HEEEEEL veel succes morgen ik duim ook voor jou!