Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Dames heb wel bij gelezeb maar kan het even niet opbrengen om op iedereen te reageren.
    Mys. Balen die over stimulatie. Heb zelf ook 1 x 4 follicels gehad. Mocht toen gelukkig wel door. Niet van de dames van de cyclus maar wel van de dienst doende gyn. die in het weekend de iui deed.
    Citroen. Wat fijn dat je cyclus opgang komt. Nu hopen dat ie ook nog regelmatig wordt.

All. Gister iui gehad. Was allemaal een beetje chaotisch. De dienst doende gyn was nog bezig op de verlos kamer liep dus aardig uit. Bom volle wacht kamer en dat op zondag. Heb dus geen echo voor de tijd gehad ook het zaad aantal is niet door gegeven. Was echt allemaal heel snel. Kleed u maar even uit, ga maar liggen. Dr in en klaar. Blijft u maar een kwartier liggen succes en tot ziens. Hoe maf is dat!

Vandaag ook slecht nieuws van 1 van mijn zwangere vriendinnen gehad. Helaas een miskraam.. kapot zijn ze er van. Ook bij mij dikke tranen. Ze voelt zich zo rot dat haar lichaam haar in de steek heeft gelaten zo schuldig naar haar vriend. Weet dat jullie hier niks mee kunnen maar moest het toch even kwijt!

2. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    O ja helemaal vergeten te zeggen dit was iui nummer 6 voor ons. Zondag 25 nod. Mocht het WEER niet gelukt zijn mogen we de 13e langs komen voor het hoe nu verder gesprek. Had die namelijk al 2 maanden geleden gemaakt. Hahaha. on dag nog even geprobeerd om een datum eerder te krijgen maar mijn gyn heeft het zo druk dat ik anders pas eind jan. had lang kunnen komen. Fijn hoor een vrouwelijke gyn. Maar als er maar 1 vrouw is hebben ze het wel heel druk....

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Citroen: oh spannend meid :) en wat super dat je cyclus weer een beetje op gang is. Kan alleen maar goed zijn. Dan kunnen jullie waarschijnlijk nu al snel beginnen, volgens mij goede timing :). Zet 'm op he!

Liefde: dat klinkt idd chaotisch ;). Maar goed, als het er maar in zit he ;). Hopelijk is het dan straks eindelijk wel raak! En wat naar voor je vriendin :(. Moeilijk zijn zulke dingen...

4. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Myst,ik snap ook niet zo goed dat ze je een kuurtje geven,is het heel erg als de eitjes springen? Snap wel dat de IUI niet doorgaat met de kans op 4. Wij hebben dus wel gewoon seks gehad omdat de kans dat je zwanger raakt van een vierling zooo klein is.

Pien,ik snap je helemaal. Ik heb er ook moeite mee als iemand zwanger is,MK of niet. Misschien niet zo aardig van me maar zo is het nu eenmaal :( Rot he die pregnyl. Hou ook maar rekening met een blauwe plek die er altijd komt.

citroen,fijn dat je lichaam weer een eigen cyclus heeft/krijgt! Dat is heel positief.

Beschuitje vervelend zeg die moeheid. Hopelijk ben je er snel vanaf en doe je toch rustig aan zoverre mogelijk met zoveel kinderen in de klas ;)

Pfoe de begrafenis viel niet mee. Sorry,crematie bedoel ik! Veel huilen natuurlijk. We hadden gelukkig wel wat zon maar vooral bewolking. Ik heb ook niet de prettigste week nu (veel ziek) maar dat zal ook wel weer overgaan.

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Adriana ik kan me voorstellen dat de crematie niet mee viel ! Dat is ook logisch, dat is altijd moeilijk en zwaar. Gaat het vandaag een beetje met je?

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Oh aan mij hebben jullie even niet zoveel. Heb al een paar dagen wat last van heel licht bloedverlies. Ik maak me ontzettend veel zorgen. Ik lees ook veel op internet dat het rond week 7 een innesteling kan zijn, het hoeft niets te betekenen, maar ik ben zo bang opeens dat het mis kan gaan. Al die tijd niet gehad, bah bah..sorry dat ik zit te klagen hier hoor. Jullie denken ook vast, wat zeurt ze nou ze is al zwanger en wij nog niet.

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    onzin beschuitje, ik zou ook 7 kleuren schijten in jouw geval... echt, je mag hier ook jouw zorgen uiten meid! Dat zouden wij toch ook doen? Wat vervelend zeg van dat lichte bloedverlies. Dat maakt gewoon onzeker. Maar je hoort het toch ook best vaak, zonder dat het een slecht teken is. Kijk maar naar Lovely. Bij haar is het ook goed gegaan. (ok nu zwaar misselijk..., maar wel zwanger :)). Hopelijk stelt je dat een beetje gerust. Volgende week weer echo toch? Knuffel meid!

Adriana: heftig toch altijd zo'n begrafenis/crematie :(. Maar ff rustig aan, en hopelijk knap je snel weer wat op!

All: morgen IUI. Gaan we weer ;). Voor het eerst dat ik daarna direct weer aan het werk ga. Eerste keer had ik dagje vrij genomen, 2e en 3e keer vielen op m'n vrije dag. Maar rustig aan doen heeft in elk geval nog niet geholpen, dus kan net zo goed weer terug naar kantoor gaan.

8. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hoi meiden, even een ego berichtje hoor...

vandaag naar het zkh geweest.. alles besproken en ook het behandelplan...
    mijn uitslagen waren allemaal goed, niks schokkend, ook mijn schildklier is gelukkig goed...
    de uitslag van vriendlief was niet goed, en zelfs nog slechter dan de vorige 2 keer.. toen was het 5 miljoen en 4 miljoen zaadjes... die keer 2,4 miljoen :(
    pfff. gewoon kut!!! (sorry zo voelt het echt even)
    mijn arts legde ons uit dat IUI voor ons eigenlijk geen zin heeft...
    als we iui gaan doen blijft er na het bewerken zo weinig over, dat de kans op een zwangerschap gewoon heeeeeel klein is...
    omdat er na het bewerken zo weinig goed zaad over zou blijven kunnen wij net zo goed zelf klussen, daarmee maken we evenveel kans als met IUI...
    dus IUI gaat niet door. de volgende stap is IVF/ICSI.

maar er zijn een paar dingen: voordat je echt aan ivf toe bent ben je wel een tijdje verder... door alle onderzoeken enzo die er bij komen kijken... verder zijn wij nog erg jong, de feestdagen staan voor de deur waardoor veel ziekenhuizen even niet behandelen... ook willen wij zelf graag van de feestdagen kunnen genieten zonder zo enorm intensief in het ziekenhuis bezig te zijn... Wij willen het idee van ivf even laten bezinken, even geestelijk aan wennen en tot rust komen...

daarom hebben we besloten dat we wel het voortraject van ivf gedeeltelijk gaan starten.. aanmelden enzo en de zakelijkere kant ervan...
    ondertussen ga ik spuiten, en als ik een ei heb gaan we zelf klussen (in principe komt dit voor ons op hetzelfde neer als IUI)

we volgen ons gevoel, en als we er klaar voor zijn gaan we de eerste ivf poging doen.

omdat ik uitmezelf ongesteld ben geworden, met perfecte timing, mag ik morgen al beginnen met spuiten :)
    volgende week eerste FM...

ik weet nog niet echt hoe ik me voel... zoveel emoties!!
    verdrietig, boos, bang, zenuwachtig etc...
    wel ben ik blij dat de arts eerlijk is en dat we weten waar we staan.

In mijn nieuwe ziekenhuis mag ik veeeeel meer eenheden spuiten en gaan we net zolang door tot er een ei komt.. dit was in mijn oude zkh heel anders dus daar ben ik heel blij om...
    we gaan voor een mooi ei!!!

sorry voor mijn lange verhaal meiden, moest het even kwijt

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Citroen: meid jeetje wat een wending... kan me voorstellen dat je nu echt van alles door elkaar heen voelt :(. Dat hadden jullie niet verwacht he. VOor je vriend vast ook wel moeilijk om te horen.
    Toch ook wel apart dat jullie zelf meer kans maken dan aan IUI te beginnen, maar goed ook weer zo weinig dat je eigenlijk op IVF aangewezen bent... Meid, laat het even rustig bezinken. Overhaast het niet, want het is niet niets. Je krijgt van mij een hele dikke knuffel! En ik hoop voor je dat er misschien toch nog een zwemmertje jouw nieuwbakken eitjes gaat bereiken binnenkort :), je weet maar nooit!

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal citroen!!! Wel fijn dat je nu weer verder kunt met de volgende stap, maar kan me voorstellen dat je er even de tijd voor neemt. Heel veel sterkte meid met het laten bezinken en overdenken.

Pien lief je reactie op mijn bloedverlies! Ik denk dat ik vandaag even ga bellen. Vanmorgen weer ( nog steeds) ik maak me zorgen dus dan is bellen misschien beter.

11. Molitalia

liefde,ik vergeet je helemaal! Inderdaad raar dat het allemaal zo snel snel moet op zondag. IUI 6 alweer meis :( Ik hoop dat die NOD uitblijft. En een miskraam gun je niemand dus veel sterkte voor je vriendin!

Beschuitje,ik kan me je angst goed voorstellen. Je bent dan wel zwanger maar bloedverlies lijkt me zelf ook doodeng hoor.

citroen,wat een slecht nieuws,bah! Ik kan me voorstellen dat jullie zelf graag even aan dat nieuws willen wennen want IVF is wel heftiger dan IUI natuurlijk. Hopelijk ga je toch een ei krijgen nu,dit zkh klinkt in elk geval heel wat beter dan het vorige.

Pien,succes met de IUI vandaag!

Ik ga vandaag lekker zwemmen met schoonzusje en schoonbroer. Zij is zwanger en heeft al een flinke buik :D Het is wel erg confronterend maar ze zijn ook niet makkelijk zwanger geworden en ik gun het ze erg ;) Oh ja het is dezelfde als die die opmerking maakte over onze babynaam,grr.

12. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    citroen wat een tegenvaller zeg van t zaad van je man :( maar wel goed dat je zo denkt lekker eerst een beetje van de feestdagen genieten. hoop dat je volgende week misschien wel een mooi ei hebt? dat zou mooi zijn! heel veel succes met spuiten deze ronde!

mysterious goed dat je uit jezelf ongi bent geworden!!

pien hoe ging de iui? :) ik ben de vorige keer ook gelijk door gegaan met werken. deze ronde niet, maar of dat heeft geholpen weet ik nog niet vandaag nod. en heb deze keer echt geen idee. nog steeds geen pukkels...we wachten maar weer door. ik ga ervan uit dat t niet gelukt is dan kan t altijd meevallen.
    ik heb sinds vandaag wel 5 dagen vrij genomen ff lekker bijkomen. :)

de rest ook heel veel succes nog met wachten spuiten en fm's!

13. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Beschuitje, daar wordt je vast onzeker van. Bel maar gewoon naar de arts, die hopelijk een beetje zenuwen weg kunnen nemen. Ik heb al meer gehoord van lichte bloedingen tijdens eerste trimester, ben er van overtuigd dat het helemaal goed komt.

Citroen, dat is even slikken natuurlijk. Van de andere kant (maar dat kmt vast door ons eigen lange traject) beter dat ze nu meteen verder willen/kunnen behandelen. Maar inderdaad als jullie nog jong zijn..doe het rustig aan. De zaadtellingen zijn ook maar momentopnames, voor hetzelfde geld doen jullie het zelf straks een keer met miljoenen meer. Niemand die die telt, maar het zou zomaar kunnen. Geef de moed niet op, meis!

MIracle, heb een goed gevoel erbij! Wat zou dat mooi zijn! Ga je al testen?

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beschuitje: en heb je al gebeld? Konden ze je geruststellen? Of mag je misschien eerder voor een echo komen? Die ongerustheid is slopend...
    Adriana: en lekker gezwommen? Toch apart dan dat ze, terwijl ze weet hoe het voelt, nog zo'n lompe opmerking heeft gemaakt ;). Maar goed, dat maakt het misschien toch ook wel weer minder erg. Wel heel goed dat je gewoon gezellig met elkaar blijft omgaan!
    Miracle: o jeetje, jouw nod vandaag! Heel spannend, had je anders al voortekenen gehad van ongi nu? Op pukkels na? Hoop zo dat jij de volgende bent met 2 roze strepen, tis de hoogste tijd!
    Zuuske: hoe ist met jou meid? Zie je het nog een beetje zitten? Al gewend aan het idee van IVF?

All: net IUI gehad. Het zit er weer in ;). Maar dit keer veel minder zwemmers dan vorige keren. Zaten we anders meestal rond de 20 miljoen, nu ineens nog 'maar' 6 miljoen na opmwerking :(. Ik zei tegen m'n man: wat heb je gedaan?? Maar goed, boven de 3 miljoen is alles prima voor IUI. En ik weet dat ik zeker niet mag klagen, want het is gewoon prima, maar vond het wel apart. En getsiederrie nu weer op het wachtbankje ;). En nu ook maar op naar het werk!

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Even kort vanaf mijn werk. Ik heb gebeld. Moet me pas erg zorgen maken als ik veel bloedverlies net als menstruatie. En als ik veel pijn en krampen heb. Dat heb ik niet dus nu maar een week geduld. Niet te veel stressen maar ik vind het zoooo moeilijk. Hebben zolang op dit wonder gewacht dan ben je extra bang dat je het weer kwijt raakt he?

16. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    zuuske nee hoor ga niet testen ik zit wel te twijfelen om t morgen te doen omdat ik morgen middag naar accupunctuur moet en als t raak is hoef ik er niet meer heen! maar kan ook gewoon gaan en dan zondag testen wat ik een beter idee vindt. als ik het red he zondag testen pffff

pien ja heb normaal ook rommelende darmen voor nod en dat had ik nu ook alleen dan weer wat anders :( echt....ik weet het gewoon niet. durf niet te hard te hopen hoor. heb sterker het gevoel dat ik het wordt dan dat ik het niet wordt.

vorige keer werk ik het precies 2 weken later rond de zelfde tijd als dat ik de iui had gehad dus in de ochtend. dus ben nu al beetje blij dat er nu nog niks te zien is pfff.

ik kom vanavond nog wel ffies langs :)

beschuitje goed dat je hebt gebeld! en hopelijk ben je een beetje gerust gesteld. ik snap wel een beetje je gevoel is het eindelijk na zoveel jaar raak dan zal het toch wel goed gaan? ik zou ook echt in mn broek schijten van angst hihih.

17. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    MIracle! Tot zondag wachten met testen! Omg dat zou me echt niet lukken.

Beschuitje, indd als je zo lang hebt moeten wachten dan is het ook heel belangrijk dat het goed gaat. Begrijp je zorgen helemaal en dat is ook helemaal niet erg. Ben zelf nu zelfs al bang voor straks, zelfs nu we nog nooit zwanger zijn geweest.

Heb vanochtend vanalles uitgezocht adhv onze infomap IVF en met de poli gebeld. Als ik zo aan het rekenen was zou het als volgt gaan; als ik volgende week op cd 1 zou starten met de pil, moet ik 21 pil slikken en op cd 18 tm21 lucrin injecteren. Dan stopweek en dus bij ongesteldheid begint op cd dag 1 de stimulatiefase. Dan spuit je die cyclus gonalf tot aan de pregnyl en punctie (met echo's gevolgd). Dat houdt dus in dat ik over 2 cyclussen pas ivf kan hebben op zijn vroegst. En dat valt precies midden in de winterstop(kerstvakantie). Dus dat heeft totaal geen zin. De verpleegkundige die ik aan de lijn had was het met me eens. Ze raadde me aan om in december pas met de pil te beginnen. Over 2 weken heb ik pas een afsrpaak met de fa die ons dan verder alles zal uitleggen.
    Komt dus neer op komende cyclus niks en waarschijnlijk pas eidn januari ivf. Pffff dat duurt nog lang ;)

18. Molitalia

#1298 Molitalia, 14 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2012
    Pien,rot dat het zaad zo weinig was. Wij hebben zelfs altijd onder de 3 miljoen (na bewerking) dus eigenlijk zouden we gewoon IVF moeten krijgen. Maar helaas,zkh doet eerst nog 2 IUI's bah. Succes nog op het bankje! Oh ja mijn schoonzusje is gewoon af en toe heel ontactisch/bot. Vreemd is dat want meestal is ze heel erg lief. Ze heeft het ook echt niet in de gaten namelijk. Zij ziet het namelijk als een beetje plagen,ik voel het als pijn. Ik had het gewoon eerlijk moeten zeggen toenertijd. Vandaag had ik het weer over de naam en toen zei ze er verder niets over dus ze zal het toch wel begrepen hebben ;)

miracle,je maakt het spannend!!

zuuske,hoe gaat het met jou?---> duh ik denk dat mijn bericht het jouwe gekruisd heeft. Toch rot dat je tot januari zo lang moet wachten! IVF is echt een heel gedoe zeg,pff zeker met de pil enzo.

Ik denk dat ik toch nog volgende maand een IUI doe en dan de volgende in januari. Dan zal het wel rond maart april IVF worden.

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    beschuitje: hopelijk stelt dat je een beetje gerust. Ik denk ook wel dat het zo is, dat een beetje bloedverlies geen kwaad kan. Hoop voor je dat het toch snel weer ophoudt, want het maakt alleen maar onzeker!

Miracle: tot zondag wachten? Da's toch helemaal niet nodig? Als je morgen niet ongi wordt, dan ben je 1 dag over tijd en dan mag je al testen. Eigenlijk vandaag al ;). Maar snap dat je nu nog niet durft. Maar tot zondag hoeft echt niet hoor, zo lang kan ik niet wachten ;) :p. Ik duim flink door!

Zuuske: dat lijkt heel lang ja, maar december vliegt vaak om he. Dus voor je het weet is het zo ver. Gelukkig mag je nog ff wachten met de pil. Sterkte met wachten!

Adriana: ach ja, niet iedereen is even tactisch he ;). Lekker gezwommen? Ieder ziekenhuis rekent weer anders he. Die van ons doet dus IUI vanaf 3 miljoen blijkbaar. Volgens mij zijn er ook ziekenhuizen die nog IUI doen met 1 miljoen. En toch zint die 6 miljoen me niet he.... Heb ik eindelijk weer 2 eitjes, produceert manlief ineens een stuk minder ;). Dus jij rekent ook al door tot een mogelijk IVF? Ik ergens ook wel al een beetje, misschien ook wel rond maart/april als de rest van de IUI's ook mislukt... Maar goed, nu nog maar even niet aan denken!

20. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Miracle Wat maak je het spannend ! Ik zeg dit wordt een positieve test !!!! Wij duimen met je mee !!

Deel Deze Pagina