Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    zuuske, jeetje dat is toch een hele stap weer... maar meis, ivf bied julli echt kans!!! dit gaat helemaal goed komen meid!!!

klaproos... meissie, als je ergens mee zit kun je het hier kwijt, wat het ook is, niet denken dat je lastig bent hoor, want dat ben je absoluut niet... jij moet dit ook verwerken en als wij je daarbij kunnen helpen dan doe ik dat met alle liefde..
    de dag van de crematie zal een hele moeilijke dag zijn, maar ik weet zeker dat je sterk zult zijn, hoe veel pijn het ook doet. zoiets heeft tijd nodig, heeeeel veel tijd... en ook na een lange tijd blijft het verschrikkelijk, maar over een tijdje wordt het rustiger van binnen. Nu is alles net gebeurd, je zit er nog midden in. zoveel gedachten en emoties.. laat het gaan lieverd... je mag boos zijn, verdrietig zijn, huilen... accepteer je gevoel, stop het alsjeblieft niet weg, daar wordt het niet makkelijker van.
    ik wil zograag iets voor je doen, maar helaas kan je je alleen via het forum proberen te steunen en je een luisterend oor bieden, en natuurlijk weer een ontzettend dikke knuffel!!!

catootje, spannend!! ik duim voor je voor maandag!

liefde, haha ik moest echt lachen om jullie kaartje actie naar tante rosette :p

pien, het begint nu echt spannend te worden meid!!!

beschuitje, je baarmoeder is schoon, verdrietig maar ook weer opluchting denk ik... het is hard... dit is wel het laatste dat je wilde... maar nu je schoon bent kun je het denk ik beter verwerken en loslaten... moeilijkmoeilijk... voor jou ook een dikke knuffel meid!!

mysgirl... aaah balen!!! rot cystes!!! gaan die vanzelf weer weg dan?? pff nog langer wachten...

@all... ik zit nog steeds een beetje in dubio over het klussen...
    morgen avond zet ik de pregnyl... en guppies blijven ongeveer 72 uur actief in de vrouw.
    we gaan denk ik vanavond klussen, dan zaterdag weer en misschien zondag ook nog :p haha...
    denken jullie dat ik dan goed mik? :p

2. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @citroen ik hoop dat ze vanzelf weg gaan. Moet over een week terug komen om te kijken of ze ook echt weg zijn. Denk dus dat t wel kan, maar wat als ze niet weg zijn?? :(
    Het komt voor ons eigenlijk wel beter uit dat we nog niet mogen beginnen omdat mijn mannetje binnenkort een paar dagen weg moet.
    Arts zei ook dat we dan waarschijnlijk deze poging weer hadden moeten afbreken. Het is dus niet zo heel erg dat t allemaal wat langer duurt. Zit ook eigenlijk pas op dag 23 van de cyclus.

Heb je dus zondag de IUI?
    Ik zou dan vrijdag en zondag klussen en maandag misschien ook nog wel. Hangt natuurlijk ook af van de zaadkwaliteit. Tegen mij zeggen ze altijd dag van Pregnyl (2 dagen voor IUI dus) en dag van IUI zelf nog een keer.
    Dag voor de IUI zou ik niet klussen.
    Vind ik ook altijd moeilijk, maar doe gewoon wat jou het beste lijkt. Succes!

3. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    mys girl, nee wij doen geen iui...

(omdat het zaad zo slecht is blijft er na bewerken heel weinig goed zaad over, dus daardoor heeft iui geen meerwaarde voor ons ten opzichte van zelf klussen!)

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
  5. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @citroen oohja sorry was ik vergeten. Dan zou je inderdaad wel kunnen klussen op de dagen die jij noemt. Heel veel succes meid!!

Idd mooie tekst!

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    lieve Citroen, wat een mooie en toepasselijke tekst. We hebben het allemaal hard nodig. Op dit moment heb ik het gevoel dat we allemaal wel wat voor ons kiezen hebben gekregen de laatste tijd. Het is zo oneerlijk als je dan hoort dat mensen zomaar ongepland zwanger worden. Alle medeleven van familie, vrienden en ook hier op ZP doet me erg goed. Vandaag is het precies een week geleden dat de krampen begonnen, vanavond dan. Ik krijg weer rillingen als ik aan die nacht denk....:(
    Ik ben vandaag voor het eerst weer wat actief. De buikpijn lijkt echt bijna weg te zijn. Ik heb na een week hangen en liggen en zitten het gevoel dat ik wat moet doen. Heb een beetje kasten uitgemest, de keuken schoongemaakt en dit alles onder het genot van lekkere huilmuziek. Het is goed om te huilen zeggen ze, dus dat doen we dan maar lekker veel. Ik merk dat het wel oplucht. Aanstaande maandag ga ik weer aan het werk. Vandaag en morgen pak ik nog even om mezelf weer een beetje in het ritme te krijgen.
    Heb net ook mijn plaatje ( heet dat avatar?) gewijzigd. Vond het tijd voor een nieuwe start met mooie beschuitjes.
    Het zal voor ons allen het komende jaar een moeilijke maar ook wel spannende tijd worden. Wie weet komt er komend jaar heel veel mooi nieuws.

Klaproos ik wens je heel veel sterkte, want wat jij mee maakt is ook niet mis. Ben even kwijt wanneer de begrafenis / crematie is, maar weet dat we allen aan je denken. Ook al helpt het misschien nu even niets. Tranen mogen ook nu hoor....

Myst girl ook voor jou geen fijn nieuws. Vijf stuks nog wel. Ik hoop dat ze vanzelf weg gaan, al zou ik niet weten of dat echt kan? Heeft de arts dat gezegd?

Sorry de rest ben ik even kwijt...geen onwil. Meiden heel veel sterkte allemaal en we duimen voor heel snel weer allemaal mooie streepjes op de testen. Nogmaals super bedankt voor afgelopen week.

7. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    even een snel vraagje tussendoor...

als ik 23-11 om 18.00 uur de pregnyl zet...
    wanneer is dan mijn NOD?

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Klaproos ik lees net de flair van deze week ( van 14/11 tot 20/11) en daar staat een verhaal in van een vrouw die in de 40ste week van zwangerschap opeens een dood meisje in haar buik had. Ze is bevallen en heeft ook titels van boeken genoemd die haar erboven op geholpen hebben. Misschien hebben jullie er ook iets aan... X Knuf

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mysterious: he hoe kan dat nou :( :(. Wat irritant zeg! Je had het zeker zelf niet gevoeld? Cystes verdwijnen meestal met de menstruatie toch? Dus is er nog hoop dat dat op korte termijn gebeurd? Wat balen toch zeg!

Zuuske: :(. Toch jammer dat er geen groot wonder is gebeurd... heel veel succes komende periode! Hopelijk krijg je niet te veel last van al die hormonenboel... Maar de pil zal eerst wel meevallen.

Beschuitje: hoe ging het vandaag? Kom je de dagen wat door?

Klaproos: ga je gang hoor, tis goed om je verhaal te kunnen delen...

Catootje: volgens mij gaan we hier allemaal voor een eerste kindje :). Ik ben trouwens 30, maar niet heel lang meer ;). Had wel moeitje vorig jaar met die 30, toch zo'n psychologische grens he. Vind het niet zo erg om 31 te worden nu ;). Jij succes weer met de spuiten en maar hopen dat er iets moois mag groeien en bloeien :).

All: mijn NOD is woensdag. Vandaag 8 dagen na IUI. Meestal wordt ik tussen 11 en 13 DPO ongi. Dus na het weekend wordt het weer spannend ;).

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    ?? Had nog heel wat berichtjes gemist. Nog ff teruglezen ;)

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Citroentje: heel mooi gevonden meid :). Dat is zeker toepasselijk hier! Ik zou je toch iets anders adviseren: klus de dag VOOR je eisprong, dat is dus 1 dag na pregnyl. Het zaadkwaliteit is niet al te best, dus waarschijnlijk niet al te snelle zwemmers? Dan hebben ze wat langer de tijd om op hun reis te maken. Dus als je de 23e 's avonds pregnyl zet, springt de 25e ergens in de ochten je ei (40 uur later). Als je dus de 24e 's avonds de liefde bedrijft (mooi he vergeleken met klussen ;)) dan ligt er een voorraadje zaad klaar als je ei springt. Dus vanavond dan niet klussen, want bij verminderd zaad kwaliteit adviseren ze niet te vaak te klussen. Nou en dan zou ik de 25e de avond gewoon nog eens voor de zekerheid klussen, voor een klein 'toetje' zeg maar.
    Maar goed, dat had ik in jouw geval gedaan. Maar doe wat goed voelt!
    En je NOD is dan 14 dagen na de 25e.

Beschuitje: mooi plaatje, hopelijk brengt het meer geluk! En lekker die tranen de vrije loop laten meid!

12. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Gister nog zo positief, vandaag de meeste hoop op een gelukte iui verdwenen. Heb wat roze afscheiding. Dus zal morgen uiterlijk zaterdag tante rosette mogen begeroeten.

13. Catootje1978

Catootje1978 Actief lid

26 feb 2008
    140
    0
    0
    Ach nee toch! Dat is echt enorm balen zeg! Is er nog een kleine kans dat het iets anders is? Geen bloed geeft moed zeg ik altijd maar ik herken wat je schrijft. Ik krijg ook altijd de eerste druppel (hoe klein ook) ongeveer 2 dagen voor het weer losbarst... Nog heel even duimen...

14. Catootje1978

Catootje1978 Actief lid

26 feb 2008
    140
    0
    0
    Dus iedereen voor de 1e hier?
    Wij hebben al wel een kindje. Een zoon van ruim 4. Zwanger raken van hem ging ook niet vanzelf en nu dus ook alweer ruim 3 jaar en een miskraam verder. Onze wens was altijd een groot gezin te krijgen, misschien wel 4 kinderen als het ons gegund zou zijn. Maar goed, de hoop daarop hebben we al aan de wilgen gehangen. Wij zouden al in de 7e hemel zijn met nog 1 er bij...

15. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Citroen,onwijs bedankt voor je lieve berichtje,doet me echt heel goed. Ik heb vooral moeite met de boosheid eigenlijk en ook met het verdriet maar dat is meer omdat vriend me niet snapt :( Ik gazo duimen voor je IUI! Succes met de pregnyl en snij jezelf niet aan die enge glascapsules.

mysterious,gadver wat een baggernieuws! Ik hoop maar dat ze heel snel weggaan!

pien,wat spannend!!

Beschuitje,mooie avater! Je moet hoop houden en ik vind hem ook toepasselijk bij je naam :D Die flair zal ik eens opzoeken maar ik kan ook effe kijken op lieveengeltjes. Trouwens ben blij dat ik niet de enigste ben die nog geen kindje heeft en al op leeftijd is :):)

liefde,gadver wat een rotnieuws:x

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Liefde: ach nee toch... heel herkenbaar hoor, zo begint het bij mij ook vaak, of een beetje bruinig... Maar voor een ander kan ik nog wel hoop hebben, dus voor jou ook, ik duim stug nog even door! Dikke knuffel!

Catootje: o wat leuk dat je al een zoontje hebt :). Wel jammer dat het zo moeilijk moet allemaal he :(. Hoop dat je snel in verwachting mag zijn van een brusje voor je zoontje, zou wel top zijn he!

Klaproos: je bent zeker niet de enige meid. Het is ook maar net hoe het leven loopt. Als we het voor het zeggen hadden, hadden we allemaal al lang 1 of 2 kindjes gehad ;). Ik dacht nog redelijk jong te beginnen op m'n 28e, maar dat zegt dus ook niets....

17. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    zoo wat is er weer veel geklets zeg.
    kan het allemaal niet meer bijhouden joh hihi ik moet deze week echt heel veel werken dus nog niet alles bijgelezen sorrysorry!

klaproos heel veel sterkte zaterdag!!! zal aan je denken.

liefde bahbah dat hadden we niet afgesproken dat ze alsnog op visite zou komen....ze is helemaal niet welkom pfff.

pien na het weekend wordt het alweer spannend inderdaad!!
    gaat echt zooo snel bij jou. ik snap niet waarom ik die decapeptyl nodig heb eigenlijk maja zal wel ergens goed voor zijn denk ik.

zuuske zal wel heel raar zijn inderdaad....dubbel gevoel om de pil te gebruiken.

mysterious 5 cystes bahhh ik had er afgelopen keer 1tje zitten en die is vanzelf weggegaan met de menstruatie inderdaad. hoplijk is dit bij jou ook zo zodat je snel weer verder kunt.

beschuitje gaat het een beetje met je? hopelijk heb je nog een beetje afleiding en je huisje wordt ook aardig schoon zo te horen hihi ;)

catootje is de eerste ook met iui gekomen? en de hoeveelste poging? hopelijk komt dat grote gezin er :)

citroen heel veel succes deze ronde!

hier: nog steeds niks te melden morgen uitgangsecho hier gaat het allemaal zo langzaam omdat ze eerst mijn cyclus plat leggen en dat duurd minimaal 7 dgn en dan begin ik pas weer met de gonal-f. heb morgen wel een andere dokter als normaal dus dat vind ik dan weer wat minder. maarja... maakt op zich ook weer niks uit.
    we wachten maar weer af...
    hoop dat ik niemand vergeten ben :)

en hier ook voor de eerste bezig

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Pfff het zal wel bij de verwerking horen, maar op dit moment ben ik het liefst alleen. Kan mijn vriend niet zo heel erg velen. We zijn beiden erg gevoelig en ieder dingetje vatten we beiden verkeerd op. Is wel logisch natuurlijk. Vandaag laatste dagje lekker alleen en dan na het weekeind weer aan het werk. Ik doe vandaag nog lekker rustig aan, heerlijk in pyjama blijven hangen. Misschien ga ik straks wel kruidnootjes bakken, vind die geur altijd zo lekker. Hebben nog zo'n kant en klaar pak liggen.

Klaproos alvast heel veel sterkte morgen.
    Pien laat jij ons nou weer eens goed nieuws brengen na het weekeind. Dat lijkt me een goed plan.
    Catootje jij bent geloof ik echt de enige met al een kleine. Nou ja al vier dat is geen hele kleine meer. Al druk naar school dus?
    Liefdeoverwint, we duimen allemaal dat de ongi niet komt, maar ik kan me echt voorstellen dat je zelf heus wel weet hoe het er voor staat. Balen hoor.
    Klaproos is lieve engeltjes een site voor mensen met verloren kinderen ? Ik ken het niet? ( durf ook niet zo goed te googelen want ik ben bang dat ik dan weer verdrietiger wordt...) Wat snapt je vriend trouwens niet, dat jij verdrietig bent? Bij mannen is het toch echt anders hoor, ik heb soms ook het idee dat mijn vriend weer gewoon aan het werk is en er minder mee bezig is dan ik. Maar ja misschien lijkt het maar zo, ze verwerken dingen ophun eigen manier. Anders dan vrouwen..

19. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Beschuitje denk dat iedereen wel snap dat je liever alleen bent. Jullie moeten dit beide verwerken dus dat je wat sneller prikkelbaar bent is na mijn idee heel normaal.

Vanmorgen tante rosetta op bezoek gekregen. Had sinds gister al wel een voorgevoel maar is toch weer een teleurstelling. 13 dec. naar de gyn. Kijken hoe we nu verder gaan. Hoor van een hoop dames dat ze niet op ivf zitten te wachten. Hier liever vandaag als morgen.

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Miracle: je hebt wel geduld nodig steeds he met die lange rondes ;). En hoe was het vandaag? Kun je weer beginnen met de gonal-f?

Beschuitje: het zal er bijhoren meid. En ik denk dat je hormonen ook behoorlijk in de war zijn op het moment, waardoor je vast veel gevoeliger bent ook voor dingetjes... Gewoon laten gaan, geef het de tijd (ok, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk ;)). En al kruidnootjes gebakken? Heelijk he die geur van baksels uit de oven :).

Liefde: wat een idiote tante hebben we toch allemaal he. Altijd maar langs komen op de meest ongelegen momenten :(. Kan me voorstellen dat je je hoop vestigt op de IVF. Ik zou ook doorgaan hoor. Maar ok, natuurlijk wil je liever dat het niet nodig is, maar als IUI niet blijkt te werken.... Voordeel van IVF vind ik dat je kunt zien of er uberhaupt iets bevrucht. Ik vraag me bij ons wel eens af of er uberhaupt wel eens iets gebeurd, omdat ik nog nooit overtijd ben geweest ofzo. Misschien dat jij dat ook wel zo ervaart? Ik ken een meid uit een ander topic die 6 x IUI had gedaan, toen overging op IVF, maar toen bij de eerste ronde helemaal geen bevruchtingen had. Best raar want er was bij hun ook geen aanleiding dat het niet lukte. 2e ronde kregen ze ICSI en dat was gelijk raak!
    Ik hoop dat het bij jullie ook snel mag lukken! Dikke knuffel!

Deel Deze Pagina