Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catootje1978

Catootje1978 Actief lid

26 feb 2008
    140
    0
    0
    Hallo allemaal, daar ben ik ook even weer. Vorige week woensdag de IUI gehad en die dag ook ziek geworden dus ik hoop maar dat het geen kwaad kan voor de zaadjes en mijn eitjes :(. Afgelopen weekend weg geweest dus ook weer geen tijd om te schrijven...
    Maar goed, daar ben ik weer. Alles gaat weer lekker en we zitten maar netjes op het wachtbankje de tijd uit te zitten... Aankomend weekend begint het wel weer spannend te worden denk ik. Dat laatste stukje wachten vind ik persoonlijk echt het ergste van de hele IUI, hebben jullie dat ook?
    Als het deze ronde niet lukt hebben we een ronde pauze ivm de sluiting rond de kerstdagen, ik vind het ook wel even prima eigenlijk. Ik denk dat we er in dat geval ook nog maar een rondje pauze aan vast knopen om nog even lekker op wintersport te gaan. Vorig jaar zijn we ook al niet geweest omdat ik nog steeds hoopte dan zwanger te zijn, ik ben nu al ruim 3 jaar aan het wachten, dan mag de eventuele zwangerschap even op mij wachten.... :p. Maar goed, ik hoop dat ik deze ronde zwanger ben natuurlijk en in dat geval ga ik niet de bergen in...

Citroen, wat raar dat jij al zo vroeg ongi bent zeg, ik kan me voorstellen dat je er nog even een testje aan waagt voor het geval dat... ik zou het zelfde doen, je weet maar nooit tenslotte. Oeh, 12-12-12 is mijn nod...

Miracle. ik moet altijd mijn ovitrelle/pregnyl 24 uur voor de IUI spuiten. Bij ons in het zh gaan ze er vanuit dat je ei dan springt tussen de 36 en 48 uur dus dan ben je mooi op tijd met de IUI. Maar goed, de meningen zullen daar wel over verdeeld zijn. Succes woensdag! Ik hoop dat we veel zaadjes zullen zijn!

Pien, jij ook succes woensdag, ik hoop dat er al een paar mooie eitjes klaar liggen! Het is toch ook wel weer fijn dat het begin dan weer zo snel gaat he, zodra je weer verder kan is de teleurstelling ook (grotendeels) weer weg (tenminste zo ervaar ik dat). Wel bijzonder trouwens dat ze bij jullie geen uitgangsecho standaard doen, je mag hier nl helemaal niet eens starten als er een cyste zit.

Zuuske, dus januari starten met IUI? Dat duurt niet zo lang meer toch? In december is het altijd zo druk dat de dagen voorbij vliegen, voor je het weet is het januari en mag je starten! Kop op meid, 2013 wordt vast jouw jaar, nieuwe rondes nieuwe kansen! Geniet nog maar even van jouw maandje 'vrij' voor je het weet mag je weer naar het ziekenhuis heen en weer sjeezen voor metingen ed. ;)

Mysterious, fijn dat bij de echo bleek dat alles goed was. Dus woensdag weer kijken of je mag starten? Succes meid, ik hoop dat ook qua timing alles op zijn pootjes terecht komt. Zouden ze trouwens geen zaad in kunnen vriezen voor zulke situaties???

Klaproos, dus jij ook weer begonnen met spuiten? Succes meid.

Sinablaze, wat aardig dat je aan ons denkt. Gefeliciteerd met jouw zwangerschap, ik kan me goed voorstellen dat het even duurt voor je durft te vertrouwen op jouw lichaam en kan geloven in een goede zwangerschap.

Zo, en nu gauw weer aan het werk!

2. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    catootje, veel succes op het wachtbankje!!
    ik hoop dat deze ronde raak is voor je, en anders even lekker op wintersport meis, ik geef je groot gelijk!!!

3. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

sienablaze,anders vraag het even hier,die dames hebben het hard nodig! http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/333854-poffertjes-pannenkoeken-united-pof-vervroegde-overgang-lage-eicelreserve.html En dank je wel,hoop dat het bij ons ook allemaal gaat lukken! :D

Catootje,ja dat laatste wachten vind ik ook het ergste! En de teleurstelling van de IUI's als ze mislukt zijn vind ik ook echt heel erg :( Succes nog met wachten,hopelijk heb je geluk.

Hier weer iets raars. Ik was een paar dagen overtijd en toen ineens echt mega buikpijn! Ik vloeide ook echt veel en heb iets van 6 ibuprofen 200 mg en 2 paracetamols 500 mg moeten nemen om de pijn te stoppen! Ik dacht echt aan een vmk maar ik test nooit dus zeker weten zal ik het nooit;)

Ik ben idd wel begonnen met spuiten en moet als het goed is rond de 25e ongesteld worden. Das mooi net voor de wintersport de 30e :D

4. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    catootje het kan vast geen kwaad voor de kwaliteit van de eitjes en de zaadjes hoor! wel balen dat je je precies die dag niet lekker voelde. ik vind de laatste wachtdagen ook altijd verschrikkelijk en de vorige keer stelde het zelfs mn menstruatie 2 dagen uit omdat ik dan altijd in de zenuwen zit. heel veel succes met je laatste wachtweek nog...ik schuif erbij aan zit nu op wachtdag 1 haha

pien en was er al wat moois te zien vandaag? hoop t!

klaproos wat raar van die buikpijn joh! succes met spuiten nog!

mysterious was alles ook goed bij jou? hopelijk kun je snel weer beginnen.

de rest allemaal een dikke knuffel

hier: vandaag iui 3 gehad. ging allemaal heel goed en alles zag er goed uit. ook weer een hoge score zaadjes :) deze keer ga ik net voor de kerst weten of het is gelukt...

5. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Dag dames,

Hier vanochtend naar het zh geweest voor een fm.
    Er was nog vrij weinig te zien.
    Gelukkig maar, was al bang dat m'n mannetje niet op tijd terug zou zijn voor de IUI.
    À.s. vrijdag weer terug voor een meting.
    Hopelijk weet ik dan wanneer de volgende IUI zal zijn.
    Dit is mijn derde poging volgens het zh omdat ik de eerste keer te snel ongesteld was geworden en de laatste keer was afgebroken door een teveel aan eitjes. Hierna dus nog 3 pogingen te gaan.
    Die ik hopelijk niet allemaal nodig zal hebben :)

@catootje het begint voor jou idd spannend te worden. Heel veel succes met de laatste dagen. Hopelijk is t raak en kan je lekker genieten van je zwangerschap. En zo niet dan lekker op wintersport ;)

@miracle zo die zitten er weer in.
    Nou wie weet krijg je dit jaar een heel mooi kerstcadeautje :)
    Succes op t wachtbankje!

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Catootje: succes op het wachtbankje en ja de tweede week is het moeilijkst ;). Ons ziekenhuis vindt cysten geen probleem blijkbaar. Vreemd hè al die verschillende opvattingen...

Miracle: ik duim voor een mooi kerstcadeau!

Mysterious: gelukkig maar. Dan ga ik weer gelijk met je op denk ik, gezellig :)

Klaproos: tsja... Je zal het idd niet weten. Succes met de volgende ronde!

All: vanochtend FM gehad. Nog niet noemenswaardig. Waarschijnlijk zit er 1 eitje rechts. Links zit de cyste nog. Ze bevestigde dat het endometriose was :(. Maar volgens haar zat het niet in de weg. Dus ja... Maar mijn vertrouwen neemt niet toe...

7. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    klaproos, oeh dat zou zomaar kunnen, ik vind jou test beheersing trouwens fenomenaal :p

miracle, ga meer weer lekker zitten dan! mijn duimen draaien weer als een dolle voor je!

mys. pfoeh gelukkig dat het alsnog goed komt qua timing :)

pien, endometriose... jakkes dat ook nog! ik snap dat je vertrouwen daardoor niet echt meer leuk mee doet meis, maar probeer je zelf niet gek te maken en vertrouw op de arts! maar ik snap je wel hoor meid dat het rot nieuws is!
    en die cyste, is die ook kleiner of groter geworden?

#all... vanavond even een dipje hier. bah, ik zag het even helemaal niet meer zitten, ik had het gevoel dat ik nooit mama zal worden....
    ik zit echt met het feit wanneer we moeten beginnen met ivf!
    in januari starten? of nog een tijdje zo proberen?
    wat is wijsheid?

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hier ook dipje Citroentje... We willen gewoon graag weten of we mamma mogen worden he. Tis allemaal zo onzeker... Maar het komt vast een keer goed meid, dat vertrouwen moeten we hebben!

Maar hier vandaag ook zo'n dubbel gevoel. Ik heb vorige week op m'n werk gereageerd op een soort van tijdelijke vacature voor 1-2 dagen in de week. Vandaag mocht ik op gesprek. Ging best goed denk ik. Alleen zie ik gelijk wel allerlei beren op de weg i.v.m. met mogelijk IVF volgend jaar. Als ik die nieuwe taak krijg, verwachten weer andere mensen dingen van mij en moet ik misschien af en toe verstek laten gaan. Maar ja dat kan ik nu nog helemaal niet voorspellen of en wanneer dat zal zijn. Dus ik vind dat ik dan wel moet reageren, omdat ik niet wil dat die MMM alles in mijn leven beheerst. Maar toch vind ik het dan moeilijk en hoop ik bijna dat ik het niet wordt, want voel de stress al opkomen...
    En ergens wil ik ook helemaal niet meer solliciteren of me extra uitsloven op het werk, ik wil gewoon moeder worden en lekker parttime gaan werken...
    Wat maak ik het mezelf toch moeilijk....

9. Klaproos

Pien,citroen,de dip heeft hier ook toegeslagen :( Of we ooit mama mogen worden. Het hangt als een donkere wolk boven me vrees ik. Pien ik zou trouwens gewoon solliciteren op die baan,wie weet kun je tegen die tijd eea regelen. Wel heel erg rot dat het toch endo is,daar word je niet blij van.

Citroen,ik denk dat ik in jouw geval voor januari voor IVF zou gaan. Moet je natuurlijk zelf beslissen maar ik zou het denk ik doen:)

Ik ben vergeten te spuiten. Oeps..Slaap de laatste tijd zo mega veel en ben er doorheen geslapen,had de wekker wel gezet op half 9 avond.

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    #1510 Pien15, 6 dec 2012
    Laatst bewerkt: 6 dec 2012
    Klaproos: ik heb al gesolliciteerd en heb ook al gesprek gehad, en toen ineens vloog het me aan... Ik hoop bijna dat ik het niet word ;). Maar goed, word ik het wel, dan zal het vast wel loslopen...

Dat spuiten is lastig voor jou he ;). Ik kan me niet voorstellen dat het erg is als je het wat later of eerder doet hoor. Heb je 'm alsnog gezet? Of misschien moet je overstappen naar 's ochtends spuiten, dan kun je 's avonds gewoon lekker naar bed wanneer je wilt.

11. Klaproos

Pien,ik hoop ook dat het losloopt voor je. Aan de ene kant lijkt het me wel heel leuk voor je als je aangenomen word. Ben heel benieuwd!

Spuiten in de avond vind ik altijd gezelliger. Klinkt idioot maar ik hou van de avonduren,zo lekker rustig. Normaal slaap ik nooit voor 23:00 uur maar deze week heb ik pech vrees ik,ik werd dus ook pas om 23:00 wakker en heb hem niet gezet,heeft denk ik toch geen nut meer (?)

12. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    pien, nu lijkt het misschien allemaal eng en weet je het niet zeker, maar als je straks het wel krijgt dan komt alles wel op zn pootjes terrecht meid, ik zou er echt voor gaan!

klaproos, sorry ik ben een beetje blond, maar wat heb je nou niet gespoten dan? en waarom niet alsnog toch gespoten, beter laat dan niet toch?

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Meiden, morgen kom ik weer even kletsen hoor. Morgenmiddag.
    Ben hartstikke druk geweest, moet nu echt even bijkomen op de bank. Hoop dat ik niets bijzonders gemist heb? Geen nieuwe zwangeren of zo?

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi meiden!

Klaproos en Citroen: dankjulliewel, vandaag zie ik het al iets luchtiger. Maar ik zie gewoon vaak te veel beren op de weg. Dus dat moet ik maar even zien los te laten. Ik heb vandaag gehoord dat er maar 2 van de 6 kandidaten op gesprek zijn geweest. Dus ik heb zoviezo een kans van 50%. En ergens denk ik dat ik wel een goede kans maak... Heb ook al gedacht: ik zit nog niet aan de IVF en als ik het even erg druk heb met die nieuwe taak, kan ik IVF ook best een maandje uitstellen ofzo. Even zien hoe het gaat. Gezien de verhuizing die we in februari/maart april gepland hebben ook niet geheel onverstandig. Dus misschien start ik wel pas in maart of april met IVF. Ik laat het eerst maar even op me af komen allemaal....

eh klaproos: ik zou dan ook zeggen beter laat gespoten dan niet gespoten... maar goed volgens mij ben je het wel eens vaker vergeten en toen was er ook niets aan het handje toch? Wanneer heb jij je eerste FM?

Ik moet morgen weer FM. Maar het wordt erg slecht weer vanavond/vanacht. Dus ergens ben ik bang dat het misschien wel niet door gaat ofzo. Kijk daar heb je het weer: ik zie een beer op de weg ;). Goed, laat ik er een beertje van maken: misschien loopt het wel gigantisch uit, omdat mensen te laat zijn, dokters te laat zijn etc...
    We zullen het wel weer zien!

15. Catootje1978

Catootje1978 Actief lid

26 feb 2008
    140
    0
    0
    Nou, de eerste voortekenen zijn er al weer hoor :(. Ik krijg al weer last van mijn boobs en daar begint het altijd mee... Bleh! Shitzooi... Kan nog wel 5 dagen duren voor het losbarst en dat vind ik nog het meest irritant... (Sorry, Mrs. Positive heeft ook even een dipje :))

16. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    pien, maak daar maar een klein beertje van...
    kleine beertjes zijn schattig ;)

17. Klaproos

Catootje,he k*t meis :(:( Altijd die hoop en nu die teleurstelling weer. Ik weet ook altijd dagen vantevoren wanneer het mislukt is.

Pien,om even van die beren maar een teddybeertje te maken zoals Citroen al zegt: wie weet lukt het nog wel met die laatste IUI en zo niet,wie weet kun je IVF doen in de zomervakantie? Nog niet zover vooruit kijken meis,misschien loopt het vanzelf wel los. Maar ik herken het wel hoor,doe het zelf elke dag;)

Beschuitje,je hebt niets gemist hoor. Sterkte nog steeds,ik hoop dat je pijn van de miskraam minder word als zich een nieuw wondertje aandient.

Ik ben dus vergeten puregon te spuiten,spuit elke avond 50 eh. Vorige keer had ik één eitje,toen was ik 2x vergeten te spuiten dus met wat geluk heb ik nu 2 eitjes,normaal heb ik er eigenlijk altijd 3.

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Catootje: ach heb jij dat ook altijd, dat je het aan voelt komen? Zere borsten kan wat mij betreft nog alle kanten uit. Ik heb ze nooit, zeker niet vlak voor NOD en dan denk ik juist weer dat het mis is, zo zie je maar weer ;). Knuffel meid, ik duim nog ff voor je door!

Citroen: we maken er een klein ijsbeertje van ;)

Klaproos: een teddybeer is ook wel aardig ja :). Ik moet niet teveel met mijn hoofd in de toekomst zitten. Da's nog een hele kunst... Heet dat niet mindfull? Misschien een cursusje? ;).

Nou met de sneeuw valt het hier dus reuze mee. Er schijnt nog wel wat aan te komen. We zullen zien. Dus straks richting ziekenhuis voor FM deel 2. Hopelijk zit er al wat en dan zondag of maandag IUI.

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    he getverderrie, eitjes zijn nog niet groot genoeg :(. Ik voelde het al aankomen... nu moet ik maandag voor FM 3, nou dat is me nog nooit overkomen. Het is dan al dag 13. Er zat een eitje van 13 mm en nog eentje van 15 bij 13. Maar kan me niet voorstellen dat ze dan maandag niet groot genoeg zijn. Misschien wel weer te groot...
    Nou en ik werd net gebeld door het werk dat ik inderdaad die functie heb gekregen. Vind het zo dubbel! Daar hoor je blij mee te zijn, maar ik ervaar alleen maar stress en trieste gevoelens nu... Volgens mij komt het door de stress van afgelopen week dat eitjes niet goed groeien. Dat kan toch?
    Ik moet het weekend maar rustig aan doen. Heb zin om een potje te janken, maar dat kan ik niet zo goed...
    Nou goed, genoeg geklaagd.

Goed weekend allemaal!

20. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    pien gefeliciteerd met je nieuwe functie, al ben je er zelf nog niet zo blij mee, je gaat het super doen!! weet ik zeker ;)
    alles komt altijd op zn pootjes terrecht meis, ook kleine schattige ijsbeertjes!
    balen dat je fm nog niet super was, maaaaar ik weet zeker dat er nu maandag een super ei zit!!

beschuitje, nope niks gemist. hoe is het nu met je meis?

catootje, aah bah!! nou ik duim nog wel even dor voor je meid!! wie weet...

@all... is bij jullie de sneeuwstorm al los gebarsten? hier nog niet...

Deel Deze Pagina