Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Thanks citroentje :). Da's lief. Het zal vast wel weer goed komen. Die stomme hormonen doen vast ook nog een extra duit in het zakje...
    Hoe gaat ie met jou? Ben 't ff kwijt, maar ga je binnenkort nog weer naar het ziekenhuis? Of krijg je weer puregon voor een nieuwe ronde zelf proberen?

2. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Dag dames,

Hier vanmiddag ook voor een fm geweest, maar ook hier zijn de eitjes nog klein. Maandag dus weer terug voor fm nummer 3.
    Gelukkig zijn de cysten wel verdwenen :)
    Op 't werk zullen ze niet blij met me zijn.
    Afgelopen woensdag naar t zh, vandaag en nu maandag weer.
    En dan met de IUI weer.
    Ze weten t wel, maar toch voel ik me bezwaard dit telkens door te geven. Hoe is dat bij jullie?

@pien gefeliciteerd met je nieuwe functie.
    Hopelijk heb je maandag mooie grote eitjes en heb je snel je IUI.
    Probeer lekker te genieten van je weekend.

@catootje ach meid! Ik heb nog hoop. Je weet maar nooit ;)

@klaproos hopelijk straks toch mooie eitjes ondanks het vergeten van je spuitje.

@citroen hoe is ie met jou?
    Hier niet echt een sneeuwstorm gezien.
    Hopelijk blijft dat zo.
    Die sneeuw mag van mij snel weer weg gaan...en blijven ;)

Fijn weekend!!

3. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    pien, ik ben weer begonnen met mn nieuwe ronde... spuit puregon+pregnyl en dan zelf klussen...
    volgend jaar ergens ivf, maar eerst even zo ivm de feestdagen enzo en om even tot rust te komen en aan het ivf idee te wennen ;)

mys girl. ik voel me ook altijd erg opgelaten als ik weer voor de zoveelste keer naar mijn teamleidster moet om te zeggen dat ik voor een fm moet ofzo. gelukkig is ze super begripvol en zorgt ze er altijd voor dat ik er tussen uit kan! ze zegt ook iedere keer dat ik me niet bezwaard moet voelen... daar ben ik wel blij om, want dat scheelt een hoop stress...
    niet al mijn collega's weten het, geen behoefte aan, het is een team van zo'n 40 vrouwen... en die roddelen veel, ik wil niet ze het allemaal weten.
    soms heb ik mijn werk nodig als afleiding... omdat niet iedereen het weet zet ik dan mijn ''masker'' op, ik ben dus even niet citroen die in de mmm zit, maar gewoon citroen...
    even geen vragen, goed bedoelde maar o zo vervelende adviezen etc...
    door mijn werk kan ik even aan de mmm ontsnappen zeg maar..
    en dat is soms best fijn,
    daarnaast in ons mmm avontuur ONS avontuur en niet dat van de rest van de mensen om ons heen...
    het is al zwaar genoeg ;)

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    mysterious: je gaat precies gelijk op met mij. Laten we hopen dat we beide maandag de laatste FM voor IUI hebben. Zitten we samen op het wachtbankje tot aan de kerst ;). Laat het een roze kerst worden en niet rood! Oftewel tante Rosette is niet welkom met de kerst!

Het werk maakt het lastig. Ik heb het in september aan mijn directe collega's verteld, dat zijn de collega's waarbij ik in 1 ruimte zit en die het dus opvalt dat ik ineens later kom of ineens weg moet. Zijn gelukkig allemaal vrouwen. Maar met die nieuwe functie (voor 1-2 dagen) moet ik samenwerken met onbekende collega's die niet van mijn situatie afweten. Dat maakt het nu wel even lastig. Ik moet soms hele dagen met ze zitten in soort werksessies. Maar ik heb geen zin om het ze te vertellen. Dus ik laat het er maar op aankomen. Met een beetje geluk, hoef ik niet net tijdens zo'n sessie naar het ziekenhuis. En dus hoop ik dat ik woensdag IUI heb en niet direct al donderdag tijdens de eerste sessie.... Maar toen ik in het ziekenhuis zei dat ik niet hoopte dat de IUI op donderdag zou zijn, zei de arts: oh dat moet je niet zeggen... ik zeg : komt het dan uit? Ja, zegt ze, vaak wel, zo was haar ervaring... nou moe! Ik zei: dan heb ik niets gezegd ;). Dus ook hier heb ik niets gezegd he! (gut ik wordt er spontaan toch bijgelovig van). Ik ga heeeel rustig aan doen dit weeken, dus geen stress, geen koffie drinken, geen alcohol, alles om eitjes lekker te laten groeien!

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Lieve meiden, hier ben ik dan eindelijk weer. Ik heb wel met jullie meegelezen hoor, maar ik had gewoon even de tijd niet om wat uitgebreid te reageren. Gister toch maar een kerstboompje gekocht en op gezet. Ook al voelt het dit jaar niet zo feestelijk allemaal. Maar ja we hebben er niets aan om in de ongezelligheid te blijven zitten dus toch maar gedaan. Ik zou nu ongeveer 12 weken geweest zijn, moet zeggen dat dat toch wel weer even moeilijk voelt. We zouden het rond deze tijd gaan vertellen enzo...het gaat over het algemeen wel weer goed met me. Ben druk met werken en dan denk je er niet veel meer aan. Het zijn meer van die momenten. Als een moeder met pas geboren baby op je werk opeens voor je neus staat bijvoorbeeld. Dan kunnen jullie je wel voorstellen hoe ik me voel.
    Lichamelijk gezien gaat het volgens mij ook wel weer redelijk normaal. Afgelopen week leek ik mijn vruchtbare week te hebben, zo aan mijn tekenen te zien. Heb er niet echt iets mee gedaan hoor. Ik wil eerst even rustig afwachten wanneer ik weer ga menstrueren. Dat zal dan rond de kerst zijn of net daarvoor. FIJN! Ik weet daarom ook nog niet of ik dan met de hormonen ga beginnen, want ik heb geen zin om met kerst saggo te zijn. Misschien wacht ik dan nog wel een maandje tot in januari. Laat januari ons jaar worden. En dat van jullie ook natuurlijk ;)
    Oh ja ik loop nog steeds bij fysio voor mijn knie ( na mijn val) Ik kan 'm nog steeds niet helemaal goed strekken. Kan nog niet fietsen en lopen gaat gelukkig wel weer goed voor zover...lang durig he? Ik baal er ontzettend van....

Ik kan niet meer alles van iedereen onthouden , maar zal proberen toch wat te reageren..
    Pien hopelijk zijn je eitjes snel mooi groot. En gefeliciteerd met je nieuwe functie trouwens. Kan me voorstellen dat je niet meteen wil vertellen hoe het ervoor staat. Wie weet kan je de eerste keer net een smoesje verzinnen of komt het goed uit.
    Mys girl, ben benieuwd hoe het met jouw eitjes staat vandaag. Hoe laat moet je?
    Citroen je hebt gelijk om eerst even die feestdagen door te komen hoor. Dat ga ik ook doen, zoals je gelezen hebt.

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beschuitje: ik vind het knap hoor hoe je er mee om gaat. En het is niet meer dan logisch dat je af en toe van die momenten hebt dat het moeilijk is... Hoop dat je toch een beetje van de gezelligheid van december kunt genieten.
    Dus jij ook rond kerst je NOD. Dan ben je de derde al hier ;). Geen fijn vooruitzicht he... Ik stop dan ook ff een maandje. Eerst omdat ik dacht dat het dan ook echt niet kon i.v.m. sluiting van de poli, maar als ik weer even doorreken nu, dan hoef ik de eerste FM pas begin januari, dus het zou nog kunnen ook om door te gaan... Maar dat wil ik ook niet. Ff geen hormonen in mijn lijf tijdens de vakantie. Zien hoe dat ook al weer is ;).

Bedankt voor de felicitatie :). Ik probeer het maar op me at te laten komen. Smoesjes kunnen altijd nog en misschien zijn ze voorlopig wel helemaal niet nodig...

Ga zo ff met moeders de stad in. Even afleiding en gewoon gezellig doen.

7. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    Lieve meiden,
    Hier even een hele verandering we hebben besloten met iui voorlopig te stoppen. We vinden het emotioneel allebei erg zwaar, omdat dit is wat we allebei niets liever willen. We zijn alleen nog maar bezig met zwanger worden en de rest is allemaal niet belangrijk meer. We willen het allebei zo graag maar niet ten kosten van alles. In principe staat je leven een beetje stil en leef je nog maar met 1doel en dat is papa en mama worden. We willen ons leven hier niet van laten afhangen er er constant mee bezig zijn en op de klok leven ivm zh bezoeken en hormonen enz. Zijn we zo niet gelukkig? Natuurlijk wel...alleen een kleine zou het nog completer maken. Er is geen oorzaak gevonden waarom het niet zou lukken. Ik denk dat we er allebei te veel mee bezig zijn en als we onze gedachten kunnen verzetten zal het uiteindelijk heus wel goed komen. En ik denk dat men best wel is gelijk zou kunnen hebben met het feit dat als je er niet al je gedachten op zet het ineens wel raak kan zijn. (heb al heel wat voorbeelden in de omgeving) het is allemaal verschrikkelijk moeilijk we weten niet of we hier goed aan doen, maar ons gevoel zegt van wel. We gaan ons normale leven weer oppakken en genieten van de dingen die ook heel belangrijk en leuk zijn. Bij alles wat ik eet/drink/doe denk ik zal dit wel goed zijn?? Constant rekening houden met.... Over een half jaartje kijken we wel weer verder en kunnen we altijd weer verder gaan met iui /ivf.
    Ik blijf hier natuurlijk wel meelezen en schrijven en hoop voor ons allemaal een mooi wondertje in 2013!!!
    Veel liefs!!

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Miracle je moet doen wat goed voelt meid. Als dit is wat jullie beiden willen dan denk ik ook dat dat goed is. Als je teveel de druk voelt , blijf je ook leven met die druk en heb je weinig lol meer. Ik ervaar het ook wel een beetje zo, maar ik kan echt niet stoppen. Ook gezien mijn leeftijd wil ik echt doorzetten. Bij ons is ook niets gevonden. Mensen zeggen je moet er niet zoveel mee bezig zijn, soms werkt het en soms niet. Het is zeker het proberen waard. Meid heel veel genieten de komende maanden. En vooral hier lekker mee lezen en af en toe ook schrijven hoor, we willen wel weten hoe het met je gaat
    , dikke knuffel xxx

9. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    Dankjewel lieve beschuitje. Hoop dat het voor jou ook gauw weer raak mag zijn en dat het dan een voorspoedige zwangerschap wordt!!

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Miracle: ik sluit me bij beschuitje aan. Je moet je gevoel namelijk niet vergeten. Het is zeker erg belastend en er zijn zeker meer dingen in het leven waarvan je genieten moet. Het gevoel dat alles stil staat herken ik dan ookmwel. Hoewel ik me wel heel bewust niet te veel wil laten leiden door de MMM. Maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als 87 voor je geboortejaar staat, kun je best het weer eventjes op zijn beloop laten. Al is de wens natuurlijk niet minder groot, je hebt wel meer tijd en kans dat ie uitkomt. Dus ff een break is vast wel even goed voor lichaam en geest! En wie weet mag je je aansluiten bij het groepje 'ik was er niet meer mee bezig en toen was ik ineens zwanger'. Maar niet te veel op hopen natuurlijk, anders werkt het niet ;). Succes en veel geluk meid! Hoop dat je gezellig af en toe mee blijft kletsen!

11. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    Pien natuurlijk blijf ik hier langs komen :)
    Wil wel weten hoe julie er allemaal voor staan natuurlijk hihi

12. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Miracle,ik snap je ook heel goed. Het is ook gewoon zwaar al die IUI's. Ik hoop dat jullie samen kunnen genieten van even geen IUI. Ik kan je uit ervaring zeggen dat dat af en toe heerlijk is ;) Wel fijn dat je blijft meelezen.

Pien,gefeliciteerd met je functie! En ik zal voor je duimen dat de IUI niet op donderdag valt. Hopelijk heeft die arts geen gelijk.

Beschuitje,fijn dat je cyclus in ieder geval weer normaal doet. Rot van je knie dat het zo lang duurt. Wel moedig dat je toch een kerstboom hebt gezet hoor.

mysterious,succes met de fm maandag!

Hiero: gisteren ook maar een boom gekocht en opgezet. Hij is toch wel heel mooi. Ondanks het verdriet van mijn schoonzusje en man en ondanks dat we voor de derde kerst op rij niet zwanger zijn. En ik nog steeds zo vreselijk ziek ben. Ik heb maandag mijn eerste fm. Merk dat de vruchtbare dagen begonnen zijn dus ben benieuwd. Gisteren lag ik weeer te slapen en werd te laat wakker maar heb nu we nog gespoten alleen 2 uur te laat :(

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ja klaproos goed dat je ook een boom hebt staan. We moeten ondanks alles toch gewoon door en niemand heeft er iets aan of we wel of geen boom nemen. De nare dingen zijn er toch!

14. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    beschuitje, wat rot van die knie nog steeds! hoop dat het snel beter wordt!

miracle, heel goed dat je je gevoel voelt meid!! het is ook moeilijk allemaal, en net wat je zegt, je moet wel gelukkig zijn!!! wie weet hoor je over een tijd bij de groep die toch nog spontaan zwanger werd!! ik duim voor je meid en wens je al het geluk!

pien, al een beetje aan het idee gewent? harstikke goed joh zo'n nieuwe functie... en een tip: niet te ver vooruit denken meid, ik doe het zelf ook en je wordt er niet beter van ;)
    every thing is gonna be allright!

klaproos, goed zo dat je de kerstboom hebt gezet.. soms heb je dingen nodig waarvan je dacht dat je je helemaal niet leuk vind. het is een moeilijke kerst, maar maak er een mooie van meis...

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaproos: komt vast goed met die eitjes meid! En hopelijk ook met al het andere wat moeilijk is op dit moment...
    ik ga volgende week ook maar eens een boompje aanschaffen, staat zo gezellig ;).

Citroen: bedankt voor de tip :). Weet je ook hoe je dat doet? ;).

Morgen FM 3, nou als ze dan nog niet groot genoeg zijn, weet ik het ook niet meer hoor ;). Voel wel wat meer afscheiding opkomen zo langzamerhand, dus ik heb goede hoop!

16. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    pien, Ja der is een handleiding voor, zo'n 45000 bladzijdes :)
    daarin staat beschreven waar dat knopje bij jezelf zit om ''vooruit kijken'' uit te zetten.
    echt de moeite waard ik zou het eens proberen!

;) grapje natuurlijk, was er maar zo'n knopje...
    en ik zeg het heel makkelijk, maar ondertussen doe ik zelf precies hetzelfde en heb ik geen idee hoe ik er mee op moet houden... haha

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    haha! Als iemand wist waar dat knopje zat...

18. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik wil ook zo een knopje! :D

Nou ondanks het vergeten te spuiten en het een keertje 2 uur te laat te hebben gedaan had ik toch 3 eitjes,de grootste was 1,5 de andere 2 iets van 1,3. Woensdag 2e fm en ik denk donderdag of vrijdag de IUI. Denk vrijdag.

Pien,succes met je 3e fm. Hoop dat ze groot genoeg zijn.

19. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    klaproos, wat goed meid!!! dat is een mooie score, ben blij voor je :)

20. miracle87

miracle87 Actief lid

3 sep 2012
    174
    0
    16
    Inderdaad een goede score klaproos!! Op naar donderdag of vrijdag!!

Deel Deze Pagina