Hoi meiden, vandaag naar het ziekenhuis gebeld en inderdaad ik mag morgen starten met Clomid. Vind het zo spannend dat ik net wel even een traantje gelaten heb...Ik zou het zoooo graag gewoon op de normale weg willen ,maar ja dat willen we allemaal. Ik ben ook wel heel blij dat we nu verder kunnen. Volgende week vrijdag de eerste meting om te kijken hoe het gaat. Ik kreeg helemaal kippevel van al die lieve reacties van jullie. Fijn dat we hier op ZP ons ei kwijt kunnen he ( ohh haha nu ik dit schrijf klinkt dit wel heel dubbel lol ) Ook ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en kracht om "onze" wens uit te laten komen. Ik kan nu even niet op iedereen persoonlijk reageren sorry. Ik wilde wel weten wie er ook Clomid gebruikt en wat jullie kwaaltjes zijn of heb je hier geen last van? Ik ben trouwens ook best wel heel bang om nu een meerling te krijgen. Hoe denken jullie hierover?
@beschuitje, dus nu is het echt, clomid, op naar de echte kansen meis!! ik ga eerlijk tegen je zijn, de clomid maakte mij een soort draak erg emotioneel en vaak boos op vriendlief om niks! ik heb het niet als prettig ervaren, maar alles voor onze wens! maar bij iedereen is et anders! misschien heb jij er wel helemaal geen last van. ik ga voor je duimen meid, spannend hoor, het is toch weer een hele stap @all ... ik ben erg benieuwd wat dat bruinverlies betekent... in een ander topic waar ik ook klets zijn er ook wat meiden die het over een mogelijk innestelling hadden... als ik wel een eisprong heb gehad zit ik nu 3 of 4 dpo... dat kan dan dus geen ongi zijn. pfff was het maar dinsdag dan wist ik of ik wel of niet een eisprong heb gehad, (of nou ja, dat weet ik zodra ik de uitslag heb)
Lovely: hoop dat eitjes mooi op tijd zijn! Mijn natuurlijk eisprong is ook vaak dag 17. Wat dat aangaat wel lekker dat dat misschien met de hormonen wel wat sneller gaat . Beschuitje: kan me je traantje wel ff voorstellen ja... het is ook zo dubbel he. Miranda: bruine afscheiding, heb je het niet vaker gehad? Ik heb het wel regelmatig, maar dan m.n. voor m'n eisprong, dus tsja het kan van alles zijn natuurlijk. Ik hoop voor je natuurlijk dat het een positief teken is .
Pien, ik hoop voor je dat het doorzet zodat je snel kan starten! Toch weer een nieuwe start en een (betere) kans nu met de hormonen! Ahw Beschuitje wat goed dat je morgen al kan starten, nog net even voor het weekend, leuk! en voel je niet bezwaard hoor om te reageren op anderen (mijn mening) ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen en haal daar energie en inspiratie uit! Zo zie je maar weer iedereen heeft andere bijwerkingen van de hormonen. Ik neem Menopur, dus aan mijn info heb je niet veel, maar ik heb geen last van stemmingswisselingen of heftige emoties hihi stiekum wil ik wel ruilen hoor liever dat dan buikpijn en krampen x Miss Miranda, wooooow natuurlijk kan dat ook! Super spannende week voor je! Ik hoop het zo voor je. Succes meid!
Hoi dames, Sorry van mijn late reactie, maar het was een spannende dag voor ons. Ik heb net mijn Pregnyl spuitje mogen zetten. Is gelukt na eerst pijnlijk in m'n vinger te hebben geprikt. Gelukkig nog een reservenaald. Er waren een aantal follikels te zien, maar 1 die er qua grootte echt uitsprong. Deze was 19,2 mm. Dit is dus het eitje waarmee ik komend weekend m'n IUI krijg. Vind het zo spannend!!! Ik heb weer hoop, maar aan de andere kant ook een niet zo goed gevoel Duimen jullie voor mij? Zal jullie verhalen straks lezen en reageren. X
@liefde overwint wij gaan gelijk op met onze IUI. Spannend!! Hopelijk verloopt alles goed. Veel succes!
@ pien, dank je ik hoop het ook! Ik zag al dat onze cyclussen bijna gelijk opgaan! Ik ben benieuwd morgen, ik laat het weten! @ mysteriousgirl, eentje hoeft maar genoeg te zijn. Kan me wel voorstellen hoor als je hoort dat anderen er meer hebben en dat de kans iets kleiner is, maar hij zit er en je hebt de IUI dit weekend al, jeetje echt super spannend! You go girl, ik duim voor je
@beschuitje wat goed dat je mag beginnen met Clomid! Veel succes meid! @pien mijn natuurlijke cyclus is ook vaak op dag 17/18, maar nu met de hormonen veel eerder. Dag 12 al als t goed is.
@lovely79 Klopt idd. Er waren bij mij een aantal van 10 mm en nog 1 van 15 mm, maar die zullen t waarschijnlijk niet redden.
Beschuitje; super dat je nu lekker kan beginnen. en die traantjes herken ik ook precies om dezelfde reden. Mijn fa was verbaasd omdat de meesten blij zijn dat ze mogen starten met een fertiliteitstraject. Voor mij was het afscheid nemen van de natuurlijke manier. Toch een emotioneel momentje. MssMiranda; dat kunnen vast nog geen voortekenen zijn van menstuatie, dat is wel erg vroeg. Of was je al met hormonen bezig (weet het even niet meer)? Dan schijnt je cylus anders te kunnen gaan lopen. Een innesteling valt volgens mij ongeveer een week zo na de eisprong en daar kan je lichte bloedingen van hebben begreep ik. Dus wie weet?! Pien; hoop dat het snel komt voor je (nja eigenlijk gewoon helemaal niet) en dat jullie dan een supersuccesvolle poging tegemoet gaan. Lovely; veel succes morgen bij de echo, dat we allemaal maar zsm echo's krijgen van beebs-in-de-buik ipv follikels. All; mm, tsja, het meerlingen-risico.... Ik heb altijd gedacht dat ik een tweeling zou krijgen, maar heb ook altijd gedacht dat het niet van een leien dakje zou gaan. Een helft heb ik al goed voorspeld, hopelijk de tweede ook . een tweeling lijkt me leuk maar pittig. Man flipt al bij de gedachte die vindt eentje al spannend genoeg, hahahaha. En dan staat er achter deur 3 nog het risico op een drieling! Uhm.. als ik het uit kon kiezen liever niet, maar de wens is inmiddels zo groot dat ze uiteraard meer dan welkom zijn. Nee ff zonder gekheid... het risico is er, maar het risico is er ook dat er niks komt en dat zou ik het allerergst vinden.
@lovely79 succes morgen met de echo!! @all succes aan jullie allemaal de komende tijd. Hopelijk goed nieuws voor ons allemaal.
Wat een lieve berichtjes.. Bedankt! De eerste Clomid pil zit erin inmiddels. Ga nu maar eens werken xx
Zuuske: goh dus jij had ook al het gevoel dat het niet makkelijk zou gaan? Ik heb dat ook altijd gehad... geen idee eigenlijk waarom, maar ik zie ons op de een of andere manier ook niet zo als enorm vruchtbaar stel . En een tweeling lijkt mij eigenlijk ook wel leuk. De zwangerschap zal vast super zwaar zijn, en natuurlijk met meer risico's.... maar toch het resultaat lijkt me wel erg mooi . Genoeg mensen die dat niet zouden willen: veel te zwaar... Tsja dat zal natuurlijk zwaar zijn ja, maar goed ik weet uberhaupt nog niet hoe zwaar het echt gaat zijn om een kindje te hebben, dus dan weet je met gelijk een tweeling vast ook niet beter . Maar goed, als het er eerst 1 wordt ben ik natuurlijk helemaal super blij . Net wat je zegt: de angst om met lege handen te blijven is nog het grootst...
O ja, bruinverlies wordt al wat meer... . Temp blijft wel mooi hoog, maar daar put ik geen hoop meer uit... dus kijk nog maar ff niet naar mijn banner. Zit ook nog maar op 11 dpo, dus die banner kan wel roepen dat ik vandaag mag testen, maar da's dus helemaal niet waar . Ik hoef ook nooit te testen, omdat bruinverlies tot nu toe altijd betekende dat ik paar dagen later ongi wordt. Dus dat scheelt weer testjes he . Ben wel benieuwd hoe het straks gaat met de IUI, of ik ook anders reageer met al die extra hormonen in m'n lijf. Ik namelijk van mezelf tussen ongi en eisprong regelmatig bloedverlies, soms ook best wel heftig, dat hebben ze allemaal onderzocht, maar niet kunnen vinden waarom. het zou ook geen zwangerschap in de weg staan volgens de gyns. Ik ben benieuwd of ik met die hormonen straks dat nog heb of dat dat misschien wel over is . Zou toch mooie bijkomstigheid zijn .
@lovely, succes vandaag! ik denk aan je meid, @mys. girl, wat spannend zeg!! ik hoop en duim voor je super iui met een super resultaat... heb je hem zaterdag of zondag? @all... het lijkt er toch echt op dat dat bruinverlies doorgaat in ongesteld zijn... vanmorgen bij het vegen had ik echt bloed aan het wc papier... ik snap er helemaal niks van!!! ik wordt echt nooooit uit mezelf ongi... heb ik altijd provera bij nodig! en ik zit nu op cd28... snap iemand mijn cyclus nog ?
he balen meid dat je bruinverlies toch ongi lijkt te worden! bij precies hetzelfde verhaal... zie mijn berichtje hierboven maar... dan lopen we wel gelijk op deze ronde meid! ik snap je teleurstelling heel goed hoor, wel moed houden meis, we gaan het redden
Thanks Miranda . Dus jij blijkbaar toch ook ongi aan het worden? Op zich wel mooi toch dat het een keertje uit zichzelf komt ? Maar kan me voorstellen dat je er niks meer van snapt... Gaan we gezellig samen naar de volgende ronde! Ik ben heeeeeel benieuwd . Als het dan toch moet, laat die ongi van ons dan maar snel doorbreken!
Heb m'n banner ook maar weggehaald en een mooie spreuk opgezocht. Vond dit wel een mooie combi van woorden die de lading voor mijn gevoel wel dekken van de periode die aanbreekt (en waar ik deels al in zat natuurlijk....).
Hallo lieve meiden, Nou ook even mijn ei kwijt hier: 15 mm op cd8. Hier gaan we voor, die andere is te klein (11 mm) maandag weer een echo en dan waarschijnlijk Ovitrelle en woensdag IUI !? Ik ben erg blij met dit resultaat en de gyn. ook, ze vond het snel gaan! Ik heb nu 4 spuiten gehad. Het gaat nu indd. veel sneller en dat had ik ook wel verwacht qua gevoel wat ik erbij had. Nog 3 dagen spuiten dus en gewoon met Menopur (kuurtje toch nog even afmaken). Miss Miranda, bedankt voor je steun meid! Dus toch een ongie he? ja ik begrijp wel dat je er soms niets meer van snapt. cd 28 he? dan heb je nu een "normale mensen cyslus" gehad zeg maar? Ik heb deze maand 2x een ongie gehad, 2 aug. en afgelopen week dus, ook vreemd om te ervaren, maar dat was een uitzondering door Provera, want uiteindelijk had ik door de provera een eisprong gehad dus 2x ongie lol. Gelukkig hoef je geen Provera kuur dan, want dat is weer 2 weken extra wat je aan tijd verliest. Ik hoop dan dat het doorzet zodat je weer snel kan beginnen met de hormonen! Jammer voor je dat je hoop nu weg is voor deze maand. Mysteriousgirl! bedankt! dan gaan we samen voor een super ei! Pien, leuke woorden en erg herkenbaar! ik ga mijn banner ook verwijderen, die klopt nu niet meer. Dat lijkt me ook vervelend dat je tussendoor bloed verliest en dat het zo lang duurt voordat je ongie doorbreekt, dat maakt je cyclus natuurlijk ook langer. Maar nu gaat het een stuk sneller met de hormonen, ik hoop ook bij jou, dan hoeven we niet zo lang te wachten en te spuiten Ik weet nog toen ik 17/18 was en aan de pil ging, kreeg ik ook klachten van de hormonen, met 20 jaar ben ik met de pil gestopt op doktersadvies. Mijn vriend en ik hebben het toen altijd met condoom gedaan totdat ik een jaar of 24 was, toen was ons motto als het komt komt het. Jeetje wat is die tijd toen snel gegaan, werk, huisje, ziekenhuisopnames o.a..... Persoonlijk kan ik een tweeling niet aan dus ik ben super blij met 1 eitje en ik heb er een goed gevoel bij x Leuk om even weer bij te kletsen, fijne dag vandaag meiden, power to the gils!
@ zuuske, dank je meid! Het zou toch mooi zijn dat we allemaal met goed nieuws komen dit jaar! Ik kan me voorstellen dat je man flipt bij het idee van een tweeling. Ik sta er vaak alleen voor (vriend vaak weg). Jij ook veel succes de komende tijd!