Pregnyl zit er in (iets voor half tien). Nu naar bed. Ben moe!! @beschuitje hopelijk breekt je ongie binnenkort door en kun je verder. Sterkte meid!! Ik heb trouwens ook liever een vast tijdstip om te spuiten, maarja. Nu afwachten tot woensdag. @pien nou dan ga ik wel mee Samen zen worden en blijven Fijne avond!
@beschuitje doen ze bij mij normaal ook altijd, maar nu een andere dokter die blijkbaar anders werkt. Is idd veel prettiger een vast tijdstip.
hallo meiden, even een update van mij vandaag op cd16 een fm gehad, ik heb een eitje van 21 mm dus vanavond pregnyl en dan maar weer aan de klus... wanneer zouden jullie klussen? (misschien handig om erbij te zeggen: vriendlief heeft slecht zaad en vrijdag voor het laatst gemeenschap gehad )
Citroen,dat probleem hebben wij ook! Wij hebben zaterdag geklust en ik heb zaterdag of zondag een eisprong gehad. Zaad is hier ook niet geweldig. Maandag haddden we de IUI dus we zullen zien.Heel veel succes alvast!!! Spannend. Beschuitje,hopelijk word je snel ongi meis. Dan kun je weer verder. Mysterious,succes! Ik heb al 2 dagen flink buikpijn van die vervelende IUI. Weet niet hoe dat bij jullie gaat maar bij mij pakt ze de baarmoedermond vast met een tang en dan met een slangetje het zaad erin. Normaal heb ik dan ook 3 dagen lichte bloedingen,gelukkig nu niet! Iedereen succes verder,lief en ik gaan even liggen,we zijn doodop.
Ja mooi he dat je dat hier gewoon kunt zeggen . Citroen ik zou morgenavond klussen, want als je vanavond pregnyl zet, zal je eitje vrijdagochtend springen. Hebben de zaadjes een hele nacht om die kant op te zwemmen. Dan vanavond natuurlijk niet , maar voor de lol kun je het vrijdagavond ook nog wel even doen, als klein toetje .
Hoi lieve dames, Ben er een tijdje niet geweest na het laptop/water incident en heb heel de reutemeteut proberen bij te lezen. Dat valt niet mee, stelletje kletskouzen Er zijn al weer heel wat iui's geweest of komen eraan. En helaas ook ongesteldheden, wat vreselijk balen. Er waren er een paar die nod rondom de kerst hebben en ik hoop dat er dus rond de feestdagen goed nieuws komt. er zouden er toch zomaar een paar bij die eerder genoemde 30% kunnen zitten die van iui zwanger raken. Verder nieuwe functies, mooie eitjes, kerstboompjes! Ik probeer weer mee te komen praten, als dat nog steeds mag? Heb een slechte tijd achter de rug, blijkbaar was het vooruitzicht naar de ivf nog niet helemaal binnengekomen en heeft de stress van de mmm de overhand genomen. Ben een beetje ge-burn-out. Vandaar dat ik er ook een tijdje niet ben geweest. Maar begin me weer oke te voelen en merk dat ik het toch wel miste, samen deze gekke, moeilijke maar misschien uiteindelijk ook mooie periode delen. Dusss.. daar ben ik weer. Zoals het er nu naar uit ziet begint onze ivf in januari. Ik slik nu de pil tot die tijd. Heb een beetje een erop-of-eronder gevoel erbij. Ben ook een beetje aan het doemdenken nu, want het kan zomaar uitwijzen dat er nooit iets mogelijk zal kunnen zijn. Van de andere kant valt er niks aan te doen en komt het zoals het komt. Leg op dit moment ook veel schuld bij mijzelf en mijn (voorgaande) levenstijl. (overgewicht, alcoholgebruik, rookgedrag) Maar ook daar kan ik alleen nu in veranderen. Ik lees dat er wat dames zijn die ook al over ivf denken, of ws in het vooruitzicht hebben? Gek he hoe voor iedereen die mmm anders loopt? Maar dat maakt niet uit, ook dan hebben we iets aan elkaar toch?
Ik kom ook weer even een kijkje nemen hier. Helaas nog geen goed bericht gelezen hier. We zitten weer op het wacht bankje... Had zo gehoopt dat zonder iui het bankje verdwenen zou zijn maar helaas. Het bankje is wel wat korter geworden. Geen 2 weken maar een paar dagen. Toch het gevoel van je weet maat nooit. Je lichaam is door al die hormonen toch geoptemaliseerd. Volgens de gemiddelde lengte van mijn cyculs 1 dag over tijd. Wachten tot vrijdag dan zit ik op de gewone 28 dagen.. Zal toch geweldig zijn dat we toch niet aan ivf hoeven te beginnen. Ga er niet van uit hoor maar voel helemaal niks op dit moment niet dat ik tante rosette op visite ga krijgen , helaas ook niet gevoel van zwangerschap. Ach we blijven positief. 2013 word ons jaar! Weet zeker dat ik dan zwanger word! Mocht ik hier voor de feestdagen niet meer komen, wens ik jullie nu alvast fijne feestdagen en een gelukkig gezond en vruchtbaar jaar toe!
Dag dames, De IUI zit er weer op en de zaadjes zitten er weer in Nu weer wachten geblazen. Zal later bijlezen. Fijne dag!
Zuuske: natuurlijk mag je hier weer kletsen! Fijn dat je weer een beetje over je dip heen bent. Het is ook allemaal wel heel heftig natuurlijk. Ik merk dat ik die gevoelens richting IVF ook wel al eens heb, maar ik probeer het idee van 'laatste strohalm' nog niet te veel binnen te laten. Misschien heb jij dat gevoel ook wel lange tijd een beetje weggestopt, je weet wel dat de kans er in zit en je ziet het aankomen, maar als het dan werkelijkheid wordt, komt het toch hard aan... Ik heb dus net poging 5 achter de rug en heb begin volgend jaar mijn IVF gesprek. Ik hoop natuurlijk van harte dat IVF wel de oplossing is voor jullie en dat je weer nieuwe hoop en kracht vindt om dit traject te doen! Liefde: bovenstaande geldt natuurlijk ook voor jou meid! Ik hoop dat we hier van jullie beiden toch regelmatig een update krijgen, want ik ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat! Mysterious: mooi zo meid! Succes op het wachtbankje! Heb je er een goed gevoel over? All: ik heb vandaag weer even met het ziekenhuis gebeld om te vragen of ik alvast medicijnen kon krijgen voor een eventuele 6e IUI ronde. Ik heb namelijk weer eens zitten rekenen: mijn NOD is 28 december en dan valt mijn eerste FM in januari als de poli weer open is. Dus heb gevraagd of ik de medicijnen voor de zesde ronde alvast kon krijgen. En ja dat kon, dus ik kan in elk geval beginnen als ik 'zin' heb . Ergens vind ik dat namelijk ook wel best: dan hebben we de hele IUI reeks maar gehad en neem ik daarna wel ff rust voor we met IVF beginnen.
zuuske, fijn dat je er weer bent meis! ik herken je gevoelens die je schrijft heel goed. ook wij gaan volgende jaar voor de grote enge stap naar ivf of icsi... welke maand precies weten we nog niet maar ik denk rond februari maart (heb je nog een pb gestuurd.. al gelezen?) Ik vind het zo dubbel allemaal. het ene moment wil ik er per direct voor gaan en het andere moment denk ik dat ik het allemaal niet durf. op zo'n moment probeer ik mezelf op te peppen, maar ik weet niet altijd hoe... ik ben ook blij dat zp er is, ik heb er al vaak mijn ei kwijt gekund, heerlijk om met meiden te kletsen die precies weten hoe je je voelt! liefde, toch weer spannend inderdaad! wij beginnen begin volgend jaar met ivf / icsi, maar tot die tijd ben ik wel bezig met hormonen spuiten en zelf klussen. tja de kans is erg klein, maar er is wel een kans! ik zit nu net weer op het wachtbankje en ik vind het toch weer spannend. maar om mezelf te beschermen leef ik al helemaal naar ivf toe. mys girl, top! ik duim weer voor je goeie score met de zaadjes?? pien, ik heb ook alweer de nieuwe lading in huis voor de volgende ronde haha. ook omdat het soms niet zo goed verkrijgbaar is allemaal wil ik het liever maar alvast hebben. scheelt een hoop stress
Zuuke fijn dat je er weer bent meid ! we weten allemaal hoe moeilijk het is en dat je er af en toe flink doorheen kunt zitten, dus je mag hier weer lekker je hartje luchten hoor. We kennen helaas allemaal onze ups en downs in de wereld van de malle molen. Wel fijn weer wat van je te horen hoor. Myst girl, zo jij bent er weer klaar voor, voor die vreselijke wachtperiode. Al is de komende tijd ook wel gezellig met kerst enzo dus dan vliegt de tijd misschien wel? Maar ach wachten blijft stom. Pien fijn dat je medicijnen kon krijgen vast, dat scheelt weer. Het lijkt me ook wel logisch om door te gaan en dan tussen de iui en ivf een pauze te nemen. Citroen, dat twijfel gevoel heb ik deze maand ook. Ik sta op het punt om weer ongesteld te worden en twijfel enorm of we nu direct door gaan of niet. Ik denk dat we het niet doen, maar elke keer toch weer die twijfel. Mijn twijfel is wel anders dan die van jou natuurlijk. Maar die eeuwige twijfel hoort erbij denk ik...Je weet nooit waar je goed aan doet ook.
Ik had trouwens net wat bruinverlies....zou dat van de miskraam kunnen zijn nog, oud bloed? Ik denk dat ik wel eind deze week ga menstrueren maar weet het niet zeker...vreemd hoor als je niet weet wanneer het komt.
Misschien teken van een naderende menstruatie beschuitje? Zo begint het bij mij altijd... Zou op zich wel fijn zijn toch, dan weet je weer even waar je vanuit kunt gaan. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Citroen: goed geregeld toch wel he. Fijn dat jij ook nog even vooruit kunt. En tsja wanneer ben je klaar voor IVF he... Moeilijk...
Kan me voorstellen dat de keuze tot wanneer ivf/icsi ook wel met je leeftijd te maken kan hebben. Wij kunnen (bij wijze van) niet stoppen, ben binnen een half jaar 36. En weet je ik kijk toch wel uit naar duidelijkheid. Drie pogingen vergoed en that is it. Ik geloof niet dat ik zin heb om zelf een poging te bekostigen, denk dat ik er dan toch echt afscheid van ga nemen en dat is dan ook wel weer goed. Sorry jongens, ben niet echt positief meer... Het is net of ik het aan het uitzitten ben nu, tot het moment dat we definitief geen kindje gaan krijgen. En tsja... misschien vergaat morgen toch de wereld en zijn de zorgen niet meer nodig
Zuuske, uiteraard speelt leeftijd daar wel een rol bij. In jouw geval zou ik ook z.s.m. door willen. In mijn eigen geval eigenlijk ook wel. Ik wordt morgen 31 (als de aarde niet vergaat .). En op een gegeven moment ben je de MMM ook wel zat en kan ik me voorstellen dat het een keer genoeg is, ongeacht het resultaat. Maar daar zou ik me nog niet te veel op richten meid. IVF biedt goede kansen. 30% per poging (incl. terugplaatsing). Nou ben ik niet zo goed in statistiek, maar volgens mij heb je dan na 3 keer een grotere kans dat het wel gelukt is dan niet... Knuffel voor jou!! (Wat is eigenlijk 3x 30%? Geen 90% dat snap ik wel, iemand met wiskundig inzicht?)
Ik word over een paar maandjes ook 35 maar meiden geef de moed niet op , we hebben steun van elkaar nodig hoor !!
oooh zuuske niet zo denken meid! Ik heb zelf zoiets dat IVF dé oplossing is. misschien is dat niet zo maar je hebt 30% kans zwanger te worden heb ik gehoord en met IUI maar 15%. Dat is dus al de helft meer. En dan is het ook nog zo dat je bij de eerste poging misschien wel 10 cryo's hebt Ik ben een gans die het misschien weer even té positief inziet trouwens Heb zelf best wel zin in de IVF want de IUI werkt bij ons toch niet. Ik ben trouwens zelf ook 36. Ik hoop dat jullie IVF een wondertje oplevert maar dat hoop ik natuurlijk voor iedereen hier! liefde,ik hoop op een oudejaarswondertje of kerstwondertje. Weet niet wanneer je NOD is? Meiden 2013 word ons jaar! Men zegt dat het een ongeluksgetal is maar dat is helemaal niet zo. Vroeger was het een geluksgetal. Wie weet voor ons allemaal. En nu moet ik er vandoor,sorry voor het niet reageren op iedereen,komt vanavond nog wel.