Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Klaproos mijn nod volgens het gemiddelde van afgelopen jaar is al 2 dagen geleden. Standaard is het 28 dagen dus morgen. Max 31 dagen dat is dus maandag. Mocht het dan nog niet begonnen zijn gaan we 1e kerstdag testen.

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Liefde: is dit je eerste of tweede cyclus na de laatste IUI? Zou het zo kunnen zijn dat je lichaam weer even wennen moet zonder hormonen? Ik zeg maar wat hoor... Hoop natuurlijk dat je stiekem vet zwanger bent :)!

Klaproos: die 30% gaat over 1 hele IVF poging, dus inclusief eventuele cryo terugplaatsingen... Maar het is natuurlijk gemiddeld, want hoe meer terugplaatsingen in 1 ronde, hoe meer kans natuurlijk! Dat lijkt me best spannend die eerste keer: hoeveel eitjes rijpen er, hoeveel worden er uiteindelijk bevrucht en hoeveel kunnen worden ingevroren?

Maar voor mezelf ga ik nog eventjes voor deze IUI poging...

3. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ik weet even niet meer wie het zei, maar ik zag net staan hier:

3 ivf pogingen vergoed, that it... (of zoiets)

ik wil even melden dat ik ben overgestapt naar een andere zorgverzekering... wel het duurste pakket maar dat heb ik er voor over want ik krijg nu dus 4 pogingen vergoed.
    ookal zijn we nog niet begonnen en hebben we het misschien niet eens nodig, het geeft me toch een stukje meer rust!

misschien een tip voor de andere meiden hier ;)

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Citroen, bedankt voor de tip. Er zijn maar 2 zorgverzekeringen die dat aanbieden. Maar ik vind die premie wel erg duur. Ik heb mijn pakket voor volgend jaar juist wat naar beneden geschroefd (alleen de tandverzekering). Ik heb een spaarpotje waar voor bijna 2 zelf te betalen pogingen spaargeld in zit. Dus das mijn manier ;), maar kan me voorstellen dat niet iedereen in zo'n luxe positie zit. Ik heb ook geen idee natuurlijk of ik dat nodig heb, maar het is wel een fijn idee. En een nog fijner idee is dat ik het uit mag geven aan babyspulletjes :D.

5. liefde overwint

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Wij hebben ook het geluk dat we een ivf potje hebben. Ben bij cz verzekert krijg dus 3 behandelingen vergoed. Gister nog een poos met ze aan de telefoon gehangen over hoe het nu zit met terug plaatsingen... Er wordt er maar 1 terug geplaatst ook met een cryo behandeling. Pas bij de 3e keer mogen er 2 terug geplaatst worden. Tenminste er wordt er maar 1 vergoed. Zou dus in overleg met het ziekenhuis ook 1 extra kunnen laten terug plaatsen maar dan zouden de kosten voor ons zijn. Gezien mijn leeftijd wilt het ziekenhuis niet aan 2 terug plaatsingen doen.
    Heb wel met de cz geregeld dat ik nu al een goedkeuring heb om eventueel naar Duitsland te gaan. Heb me daar voor extra verzekerd. Normaal is het 75% van Nederlands tarief dus ongeveer 2200 euro exclusief de hormonen. Nu heb ik voor 4,10 in de maand extra dat ik 100% van het Nederlandse tarief vergoed krijg. Alles wat extra is moeten we zelf betalen.

6. liefde overwint

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Oja dit is de eerste x na iui maar heb wel eerder rust maanden gehad geen hormonen en precies op tijd gaan menstrueren. We wachten het maar gewoon af. Hoop het zo maar geloof er niet echt in.

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Waarom geen testje wagen Liefde? Je bent al paar dagen over tijd toch? Ik duim flink!

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Liefde,ik zeg ook een testje wagen ;)

Wij hebben ook een IVF-potje gelukkig maar ik hoop dat het niet nodig is. Ik heb iets stoms,ik denk dat ik schildklier problemen heb maar durf niet naar de dokter. Hij denkt vast dat ik een hypochronder ben,mijn Lyme nam ie ook niet serieus.

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Waarom denk je dat Klaproos? Is je schildklier niet onderzocht door de fertiliteitsarts? Bij het bloedprikken toen, ben ik er achter gekomen dat mijn schildklier heel slecht was... Heb Hashimoto en Zit nu voor eeuwig aan de Thyrax. Als het nooit onderzocht is, zou ik het zeker wel laten testen, want ook een kleine afwijking kan voor problemen zorgen.

10. liefde overwint

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Ga mijn best doen om echt tot eerste kerstdag te wachten. Weet niet of ik het vol hou hoor maar wordt liever ongi dan een omo witte test. Is dan helemaal een teleurstelling. Stom he?!

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Doe mij maar een witte kerst i.p.v test :p.
    Maar persoonlijk had ik voor kerst nog getest, juist om dan met kerst niet die teleurstelling te krijgen, bovendien moet je nu echt al positief testen als het positief is ;). Maar ik snap heel goed dat je geen witte test wilt zien meid! Ik duim voor een roze kerst!

12. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    liefde, ik snap dat je tegen die witte test op ziet, maar wat pien ook zegt... als je nu test ben je met kerst aan dat idee gewent en kun je misschien wat fijner kerst vieren.
    ik ga voor een kerst wonder voor je :)

klaproos. gewoon naar de arts gaan meis, goed voor jezelf opkomen. en anders een second opinion vragen bij een andere arts! stel je je gevoel klopt, dan moet je er wel echt iets aan doen, want de schildklier heeft veel invloed op vruchtbaarheid...

13. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Klaproos, Volgens mij had ik al zeker en vast een test gedaan... ben wat ongeduldig denk ik. Maar goed, knap dat je het volhoud te wachten. Van de andere kant is een positieve op kerstdag een pracht cadeautje!
    Waarom denk je dat er iets met je schildklier is? Heb je klachten?

14. Klaproos

Nou ik heb dezelfde klachten als die op internet beschreven staan,alleen het vervelende is dat die klachten ook weer heel erg op Lyme lijken. Maar soms heb ik echt het gevoel dat ik drugs op heb en dat vind ik doodeng:( Het is nooit onderzocht. Ook niet door de fertiliteitsarts. Stom eigenlijk als ik erover nadenk. Ik heb soms last van m'n ogen doordat het licht zo fel is, en soms als het buiten donker is ben ik weer bijna nachtblind en ik heb soms prikkende ogen, ben altijd gejaagd met depri buien,janken en paniekaanvallen. En ik kan bijna nooit zelf in slaap vallen maar kan soms ook weer 12 uur slapen. Ik hoop dat het gewoon nog van de Lyme is want ik heb daar al genoeg mee te stellen ;)

zuuske,ik denk dat je liefde overwint bedoeld,ik kan pas 2e kerstdag testen ;)

Ik denk dat ik a.s woensdag toch naar de dokter ga maar ik zie er tegenop,ben bang dat ze me een aansteller vinden. Voordat ik wist dat ik Lyme had,ben ik al 10x op van alles geprikt. Maar mijn progesterongehalte is ook goed en ik heb met hormonen wel eitjes maar dat zegt natuurlijk niets.

Ik denk dat het hier trouwens een witte test word ipv een witte kerst. Ik voel helemaal NIETS. Maar ja die IUI is pas 5 dg geleden. Mijn lf is meestal een dag of 10 maar menstruatie sodemietert altijd.

Uhm sorry effe voor dit ego bericht!
    Pien,hoe gaat het met je? Hoe lang moet je nog wachten op je NOD?
    Citroen en met jou?
    Liefde,heb je al getest?

15. liefde overwint

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Nog niet getest.

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaproos: jakkie wat een vervelende klachten allemaal meid :(. Maar het klinkt dan eerder als een te snelle schildklier als een te langzame, als het al iets met de schildklier zou zijn. Ik zou het gewoon laten onderzoeken. En anders door de gyn, want het is in veel ziekenhuizen wel een standaard onderdeel van het fertiliteitsonderzoek. Dus anders maar in dat kader laten onderzoeken. Maar het is niet te hopen dat dat het is hoor, want een te snelle schildklier is heel wat lastiger te behandelen dan een trage... en als je dan aan de medicijnen moet, mag je een jaar niet zwanger worden... Dus niet om je bang te maken, het is waarschijnlijker dat het bij de Lyme hoort, maar het is wel goed om uit te sluiten.
    En meid het is nog te vroeg om nu al wat te voelen he. Maar kan jij 2e kerstdag al testen dan? Ook al is je LF 10 dagen, volgens mij is een test dan nog wel erg vroeg. Ik zelf ga er vanuit dat ik 28 dec kan testen, dat is precies 2 weken na de IUI. Vorige keer werd ik toen pas goed ongesteld. Maar goed, ik ga er ook niet vanuit dat dat wat wordt hoor... Had vanochtend wel gekke buikpijn, heel laag, maar denk haast wel zeker dat dat gewoon mijn darmen waren, toiletgang ging wat moeilijk, maar uurtje later weel heel makkelijk :p;):)

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Liefde: echt ongelovelijk, wat ben jij een volhouder :)

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Liefde lekker wachten met testen... Dat heb ik toen ook gedaan. Dan voel je je echt zeker als je test. Dan moet het haast wel. En komt het dan komt het...Ik geef je groot gelijk, niet naar al die aagjes luisteren hier hoor ;)

Hier alweer twee dagen flink ongesteld. Voel me heel raar. Het voelt of ik weer een miskraam heb. Niet qua pijn en bloed, maar gewoon in mijn hoofd. Heel raar, het doet me weer extra herinneren hoe het vorige maand was. Gek he? Kan het niet zo goed beschrijven maar het voelt vreemd. Ik heb ook helemaal niet zo'n pijn dit keer, maar misschien vind ik het nu allemaal erg meevallen omdat ik vorige maand zo vreselijk pijn heb gehad.
    Ik ben vandaag lekker in mijn huis aan het rommelen. De boodschappen zijn gisteravond allemaal bezorgd heerlijk !! Vandaag beetje poetsen en opruimen in de bijkeuken om wat ruimte te maken. Kerstmuziekje aan en gaan. Jullie nog leuke dingen vandaag?

19. Klaproos

Pien,het klonk mij ook als een te snelle en dat hoop ik ook echt niet! Ik hoop dat het bij de lyme hoort maar dan is het nog de vraag of het helemaal weggaat maar daar ga ik maar vanuit ;) Ik kan 2e kerstdag nog niet testen nee maar ik word gewoon ongi denk ik dan. Ik test nooit! De 14 dagen haal ik toch nooit :p

Ik hoop dat het niet je darmen waren maar iets positiefs! :D Spannend dat wachten he?

Liefde,zo lang als jou zou ik het denk ik niet volhouden :$ Respect.

Beschuitje,hoop dat het gewoon een soort herbeleving is. Dan komt alles weer terug. Wel heel vervelend natuurlijk. :( Mag je deze maand eigenlijk weer met IUI beginnen of willen jullie dat nog niet?

Ik baal van het ZEIKweer.

20. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Klaproos, je zegt het goed, het is een soort herbeleving, maar dan niet de mk maar ongesteldheid. Het gaat wel goed met me hoor, voelt gewoon wat gek. Ik mag nu weer beginnen maar hebben besloten het niet te doen. Geen zin in hormonenstoot met de feestdagen. Nu ben ik er net weer vanaf met kerst en oud en nieuw sowieso. Volgende maand zijn we weer van de partij.

Jij bent lekker aan het kwakkelen bah bah...sterkte hoor

Deel Deze Pagina