Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi meiden!
    Hier zit tweede kerstdag bij schoonfamilie er ook weer op. Was gezellig. Maar vanmiddag Trof ik daar wel de eerste lichtbruine troep aan op het toilet :(. Toen ben ik ook gelijk maar aan de gluhwein gegaan (wat erg lekker was!), maar op de terugweg werd ik toch wel verdrietig... Waarom mag het gewoon nooit een keertje meezitten op dit vlak? Het was te mooi geweest, zo aan het eind van het jaar...

Beschuitje: je loopt niet achter meid, je hebt bewezen dat het kan, volgende keer kan het zo maar weer lukken en dan blijft het gewoon lekker zitten :).
    Citroen: ah jij dus ook rond NOD... Zou toch mooi zijn ;). Duim nog ff voor je!
    Klaproos: bah ti's dus ook bij jou zover. Knuffel meid!

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Bah Pien dat is balen. Hopelijk zet het nog niet door. Ja ik weet het, klinkt weer te hoopvol als je eigenlijk alweer op dat maandelijkse moment bent aangekomen waarin je je eigen lichaam inmiddels zo goed kent..

Hier ook de kerst doorgebikkeld. Fijn en gezellig hoor, maar hier heeft ook het verdriet vaak de overhand. Dus blij dat we niet al te veel afspraken hadden. Heb trouwens onwijs last van mijn maag, ben bang dat ik van de stress een maagzweer/ontsteking aan het ontwikkelen ben.. :(

Oud en nieuw is ieder jaar echt een van mijn favoriete feestjes, maar zie er alweer tegenop omdat dit al de derde keer wordt dat we tegen elkaar zeggen; Laatste oud en nieuw met zn tweetjes..

Sorry voor de negatieviteit meiden, maar ik kan het gewoon ff niet opbrengen..

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Zuuske een dikke knuffel voor jou. Hier is het al precies hetzelfde vandaag. Voel me niet lekker:(:(:( , ben zeer verkouden , verdrietig ook en heb ook erg veel moeite met het feit dat oud en nieuw er weer aan komt. Ik heb er niets mee. Weer elkaar wensen dat we komend jaar niet meer saampjes zullen zijn...zucht...nu na de miskraam is het wel echt extra zwaar. Ik begrijp je dus heel goed hoor meis. Het is gewoon echt niet leuk. Maar laten we de hoop niet opgeven, daar hebben we niets aan hoor. Kom op, probeer positief te blijven ,ondanks alles. Wij zijn sterk !!
    Ik had vanmorgen de verzekering gebeld, omdat ik niet precies wist hoeveel keer iui vergoed werd. Dat wordt 6 keer vergoed en dan 3 keer ivf / icsi. Ik heb er al twee gehad en kreeg daar opeens zeer stress over. Nog 7 keer , dus 7 maanden en dan krijg ik niks meer vergoed,daar moet ik echt niet aan denken...zucht...MEIDEN WE GAAN VOOR EEN TOP 2013 !!!!:D:D:D

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Zuuske, hier nog zo eentje... Ik kan me je gevoelens goed voorstellen. Ergens ben ik blij dat ik niet de enige ben die zulke gevoelens heeft... Misschien dat het voor jou ook een beetje helpt? Ik zie ook wel op tegen oud en nieuw. We gaan het dit keer waarschijnlijk met z'n tweetjes vieren, dat heb ik liever. En misschien toch maar weer een geluksballon opsteken. Vorig jaar ook gedaan, maar die kwam niet ver, want bleef steken in een boom en vloog toen in de fik... Ik had daar toen echt de slecht gevoel over, terwijl ik helemaal niet bijgelovig ben... Maar het is wel duidelijk dat de wens van vorig jaar in elk geval niet is uitgekomen. Dus wil ik het nog een keer proberen, maar dan dus op een plek zonder bomen en ook alleen als het goed weer is ;).

Beschuitje: Met IVF heb je waarschijnlijk wel meer dan 3 kansen. Als het goed gaat kun je namelijk ook meerdere cryo's uit 1 poging hebben, die kun je de maanden erop weer terug laten plaatsen. Dus over 7 maanden is het echt nog niet over meis! En vlak je kansen voor IUI ook niet uit he ;).

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Pien zo'n wensballon hebben wij ook een keer opgestoken. Die van ons ging niet eens de lucht in haha, het waaide toen vrij hard dus na het aansteken scheurde hij kapot. Jammer was dat. Had me er de hele avond op verheugd.
    Ik wens nu liever stilletjes in mijn hoofd. Wij zijn ook lekker samen met oud en nieuw. Normaal altijd bij vrienden of familie, maar dit jaar ook geen zin om met anderen te zijn. Even lekker samen, ga denk gewoon in mijn pyjama op de bank ;)
    Over die pogingen ivf..ik krijg er drie vergoed. De rest kan ook wel, maar dan moet je zelf betalen. Weet iemand wat dat kost eigenlijk?

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Zuuske,ik herken je gevoel. Voel het hier ook zo :( en ik voel me ook zo een loser omdat ik geen kinderen kan krijgen. Wij peren 'em met oud en nieuw naar Oostenrijk,effe geen familie enzo zien,lekker.

Pien,bah jij ook al ongesteld :( Ik hoop dat je geluksballon nu wel de lucht ingaat. Ik ben zelf heel bijgelovig,had ooit een maansteen om m'n nek omdat die een zwangerschap zou bevorderen en ik ben hem kwijtgeraakt. Dat is nu 2 jaar geleden en toenertijd had ik er al een vervelend gevoel bij.

Beschuitje ik heb geen idee hoeveel een IVF kost,ik dacht tussen de 2000 en 3000 euro. Maar het is zoals Pien zegt he. Je kunt ook veel cryo's krijgen nog.

Citroen,ik duim nog voor je. Trouwens ook voor jou Myst!

7. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik ga me er nog maar niet te veel in verdiepen. Eerst maar eens verder met iui...
    Klaproos ,ik ben echt vrij nuchter van mezelf, maar een kennis van mijn zus heeft bijzondere gaven. Sinds een tijdje ben ik er wel mee bezig, althans ik denk er af en toe aan. Die vrouw kan redelijk goed voorspellen ( zien?:() wat er gaat gebeuren met mensen. Ik ben er eigenlijk te nuchter voor, maar in ons geval heeft ze gelijk gehad. Ze heeft gezegd tegen mijn zus dat ze bij mij een engeltje/ ziel zag, nog ver voor de miskraam. Ik heb die vrouw nog nooit gezien, zus liet een foto van mij zien dacht ik...Dat van dat engeltje klopte dus uiteindelijk wel. Ze vroeg aan mijn zus of ik eens een miskraam heb gehad, toen was daar nog geen sprake van, nu na de mk weten we zeker dat ze toch gelijk kreeg, of het was gewoon toeval.. Ik blijf erg sceptisch hoor...Gekgenoeg, hou ik me wel weer vast aan het feit dat ze gezegd heeft dat ik echt zwanger word alleen geduld moet hebben:).
    Het blijft iets bijzonders, net als op tv met Derick Ogilvie, ene kant denk je dat kan niet en andere kant twijfel je toch... jammer dat ik zelf zo nuchter ben op dat gebied haha of misschien wel goed ook:p....Er is ook een topic toch waar je kan laten voorspellen wanneer je zwanger raakt? En wat het gaat worden? Hebben jullie dat wel eens gedaan?

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Klaproos: lekker meid, ff er tussenuit! Ga je ook skiën?
    Beschuitje: met 1 IVF poging worden er veel meer eicellen gekweekt dan bij IUI. Met een beetje geluk heb je er al meer dan tien en die worden dus in een petrieschaaltje bevrucht. Als er meer dan 1 embryo ontstaan dan worden die ingevroren, de zogenaamde cryo's. 1 verse embryo wordt direct teruggeplaatt. De cryo's worden in de maanden erop (of wanneer je dat maar wilt) gratis teruggeplaatst, die horen bij die ene IVF poging.

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ohhhh Pien...bedankt voor de uitleg. Ik ben er nog niet zo in thuis. Hoop er ook niet in thuis te raken hoor ;)
    Dat zou een goed teken zijn..

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ach ja ik was er al ver van te voren van op de hoogte, dat is het nadeel van alles willen weten, vooruit denken, doemdenken etc ;).

11. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik ben ook al ver vooruit op de hoogte,zelfs al voordat ik zwanger wilde worden pff.

beschuit,dat is wel heel bijzonder zeg. Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken.

Pien,ik ga snowboarden. Maar ik kan het helemaal nog niet :p

Bah ik kan niet slapen,paniekaanvallen,gewoon niet moe en ik moet echt de hele tijd plassen. Ik haat het als ik niet kan slapen want ik kan altijd slapen en ben meteen in paniek dan :( Zo op naar poging 10 ofzo. Vriend slaapt zo lekker,ik ben echt jaloers en waarom fluiten de vogels al zo vroeg?

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Klaproos ik heb ook regelmatig paniekaanvallen.. Heftig he? Hoop dat je nu lekker ligt te slapen ... X

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Wat vervelend lijkt me dat zeg die paniekaanvallen :(.
    Ik kon ook de slaap niet vatten vanavond. Zat over IVF te prakkeseren... Zooo irritant van mezelf vind ik dat. Alsof ik nu al zou kunnen bedenken hoe het allemaal gaat lopen...
    Straks weer klussen in het nieuwe huis. Vanmiddag een stoel ophalen van marktplaats. Mijn man is helemaal weg van dat soort design stoelen en nu heeft ie een relatief goedkoop tweedehands exemplaar gevonden. Aangezien ik de kleur van deze ook nog wel mooi vind, heb ik maar ingestemd. Heb ik straks wat meer te zeggen bij de bank misschien ;).
    Leuk klaproos, snowboarden! Stoer hoor. Ik heb nog nooit op de lange latten gestaan, maar het lijkt me altijd nog wel eens leuk om te doen!

14. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    meiden ik herken jullie gevoelens echt heel erg! ik ben helaas ook zo van overal altijd maar over na moeten denken. mijn vriend is heel nuchter en is meer van ''we zien wel hoe het loopt''. soms ben ik daar echt jaloers op want dan zouden veel dingen een stuk makkelijker zijn!

zit vandaag zoiezo alweer in zo'n down gevoel want ik ben weer ongi geworden! helaas...
    en jammer genoeg ook weer precies op de 10e dag nadat ik de pregnyl heb gezet... dat betekent dus dat mijn lf fase ook weer precies gelijk is, 7 of 8 dagen (hangt er vanaf hoelang na pregnyl de eisprong is geweest...)

ik baal!

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Nou zeg Citroen, dat was niet de afspraak he! Balen meid. Ben benieuwd wat ze er in het ziekenhuis van zeggen zo'n korte LF. Is je bloed al eens geprikt op progesteron na de eisprong?

We zitten hier echt weer flink in de mineur :(. Ik vind dat ons topic inmiddels ook wel eens recht heeft op wat goed nieuws!
    Mysterious? Mijn hoop is op jouw gevestigd meid ;). Hoe staat het er mee?

16. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Dag lieve dames,

Wat lees ik nou weer allemaal.
    Dat was niet de afspraak :(
    Knuffel meiden!
    Ik denk dat ik t ook niet zal zijn, weet niet waarom maar durf er gewoon niet op te hopen.
    2013 wordt ons jaar!!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dan hoop ik wel voor je mysterious!!

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Het is hier inderdaad flink depri allemaal :(
    Citroen wat rot voor je...
    Myst girl wanneer ben jij aan de beurt met je NOD?
    Schiet op toch of niet?

Ik heb vanmiddag lekker even mijn zinnen verzet. Ben een oude speelgoedkist van mijn vriend van vroeger aan het wit verven. Hij staat nu bijna helemaal in de grondverf. Het laatste stukje kon ik niet meer bij helaas dus dat zal morgen moeten gebeuren. Ik probeer mijn zinnen op die manier maar wat te verzetten.
    Jullie nog leuke dingen gedaan? Sorry ik wil niet het negatieve negeren, maar probeer even aan wat leuks te denken hihi

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Goedzo beschuitje! Herlijk even met de handen bezig toch.
    Ja ik ook wel leuke dingen gelukkig. heb vanmiddag met mijn man een stoel gekocht, via marktplaats. Moesten er ff een uurtje voor rijden, maar het is wel een mooie stoel. Was wel ff gezellig. Hadden de auto van mijn zus/ zwager geleend dus daarna ff een bakje leut gedronken. En nu ben ik in afwachting van de postbode die mijn nieuwe telefoon gaat brengen :).

20. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi Pien, wat krijg je voor telefoon? Ben benieuwd. Wordt ie thuisbezorgd? Dus jullie hebben geen auto zelf, omdat je 'm geleend had? Ik ben weer lekker aan het vragen stellen hihihi...ben niet nieuwsgierig hoor. Hier zijn de plannen wat betreft oud en nieuw opeens spontaan gewijzigd. Zus had geen zin om alleen thuis te zitten en wilde toch wel heeeeel graag naar ons toekomen. Toen mam en pap dat hoorden besloten ze ook te komen. Dussss geen avondje met z'n tweetjes. Ene kant jammer andere kant ook wel heel gezellig met elkaar. We durfden ook niet zo goed nee te zeggen haha...maar ik meen het wel echt dat ik het ook wel heel gezellig vind.

Deel Deze Pagina