Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fijne jaarwisseling meiden! Ik denk ook aan jullie en wens jullie allemaal het allerbeste voor 2013 en dat we eindelijk lekker zwanger mogen zijn en misschien zelfs al in 2013 onze eerste kindjes krijgen :)!!

2. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    alle meiden een fijne jaarwisseling toegewenst,

op naar het nieuwe jaar, ONS jaar!

ik vind het zelf best dubbel. en ben ook erg emotioneel altijd met zulke dingen... je gaat terug kijken en dat is soms best even slikken, maar wat hier net ook al werd gezegd: het kan in 2013 alleen maar mooier en beter worden!

liefs!

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Een vruchtbaar nieuwjaar lieve meiden !! X

4. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Een gelukkig, gezond en vruchtbaar 2013 lieve meiden.
    Heb een mooie avond gehad.
    Weinig tijd gehad om verdrietig te zijn.
    Besloten om vanaf nu niet meer terug te kijken naar een verdrietig 2012, maar vooruit te kijken naar een mooi nieuw jaar vol nieuwe kansen.

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Goedemorgen allemaal!

Wil ff met jullie delen wat er gisteren op onze kalender stond:

het nieuwe jaar kijkt me vriendelijk aan
    en ik laat het oude jaar met zijn zonneschijn en wolken met een gerust hart achter me
    (Johan Wolfgang von Goethe)

Toepasselijk toch!
    Ik wens jullie ook allemaal een vruchtbaar 2013!

6. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Alle bestewensen voor een wondervol 2013!!!

Heb lekker gefeest en de tranen en treurige gedachtes zijn weg gebleven. Voel me positief...
    Vandaag officieel beginnen met ivf1. Namelijk de eerste medicijnen spuiten vandaag...

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Wat fijn dat je je positief voelt Zuuske!
    Ik vind het wel mooi symbolisch om zo op de eerste dag van het nieuwe jaar te beginnen met je eerste IVF, een nieuw jaar met letterlijk nieuwe rondes en nieuwe kansen! Het is natuurlijk super spannend. Ik ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren, want het hangt mij immers ook wel erg dicht boven het hoofd inmiddels ;). Hou je ons op de hoogte? Heel veel succes deze ronde!

8. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hallo dames, welkom in 2013 ;)
    wij hebben een gezellige avond gehad, om 12 uur wel een traantje gelaten maar ik ben altijd een emo kipje dus dat had ik ook niet anders verwacht ;)
    maar ik heb om 12 uur buiten naar het vuurwerk staan kijken en in gedachten een mooie wens gedaan....

het voelt goed, ik ga ervoor in het nieuwe jaar!

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Goedzo Citroentje!

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    lieve meiden, na een dagje op de bank hangen, moe zijn en restjes eten heb ik besloten morgen de draad qua afvallen weer op te pakken. Ik zag mezelf op een foto pffff baal al een tijdje maar vond het wel weer een goed moment om ook even de broekriem aan te trekken:).
    Iedereen een gezellige dag en avond gehad gisteravond? Wij hebben een leuke avond gehad. Het begon wel vrij vroeg met een traan van mij. Mijn zusje heeft ook drie jaar lang moeten wachten op haar twee kinderen en kwam nu met de mededeling dat ze denkt dat ze zwanger kan zijn. Ze is wel aan de pil ,maar is niet ongesteld geworden en voelt rare kwaaltjes. Ik had het echt even heel erg moeilijk. Een derde kindje was zeker niet gepland, maar als het zo is zijn ze er wel blij mee. Ze moet nu nog deze week uit wachten geloof ik voor ze weer ongesteld zou moeten worden. Testen geven negatief, maar als het zo blijft gaat ze naar de dokter. Ik weet dat er een mogelijkheid is dat ze niet zwanger is maar ohh wat begon mijn avond rot. Tranen prikten achter mijn ogen en ik had erg moeite om ze weg te slikken. Ze vertelde het me ook nu omdat ALS het zo is ,de klap dan wat minder hard zou binnen komen. Ik had alleen liever gehad dat ze tot vandaag gewacht had en niet mijn oud en nieuw een stempel had gegeven. Uiteindelijk heb ik het wel naast me neer kunnen leggen, maar het gaat niet uit mijn hoofd nu.
    Ik vind het zo stom van mezelf, zou het haar ook erg gunnen, maar juist nu, pfff moeilijk.
    Maar goed nu weer genoeg geklaag voor dit jaar ;) We gaan een positief jaar tegemoet hebben we afgesproken dusssss.....het gaat goed komen met ons ! :D

Citroen wij hebben waarschijnlijk precies dezelfde wens gedaan ;)
    Mijn liefje zei om 12 uur dat hij hoopte dat 2013 ons jaar zal worden en dat we dan eindelijk een kleine mogen verwachten. Dat deed wel goed.

Zuuske ik wens je alle geluk met het ivf proces meid. Inderdaad wel een mooie dag om te beginnen. Wie weet brengt het wel geluk !

Pien mooie tekst trouwens. Heb je een scheurkalender met mooie spreuken? Ik heb een nieuwe weekkalender... daar staat op de voorkant..het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen :D Laten we het zo proberen te zien meiden.

Ik ga zo douchen, kom zo nog wel even spieken hier, ben doodop ( hadden ook de kinderen van mijn zusje te logeren die ERG vroeg wakker waren) Ga dus vroeg mijn bedje in vanavond:).

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beschuitje: dat soort berichten zijn altijd confronterend he... Maar misschien is het dus niet zo. Wel lief dat ze aan je gedacht had om het snel te vertellen. Maar jammer dat dat net op oudejaarsavond moest...
    Nog ff afwachten dus.
    Mijn man had dezelfde wens gisteravond :).
    En dus goede voornemens, heel goed! Ik heb geen goede voornemens, tenzij een kindje krijge ook tot goede voornemens behoort, dan heb ik er eentje :).
    We hadden een literaire kattenkalender ;). Jouw spreuk klinkt ook goed :). Heb voor dit jaar de scheurkalender van het blad Flow: elke dag rust en ruimte in je hoofd. Mindfullnes tips en trucs een heel jaar lang. Nou dat klinkt mij wel goed in de oren, want ik ben alles behalve dat, maar zou het wel wat meer willen zijn ;). Nou ik het zo zeg: dan zou dat wel eens mijn goede voornemen kunnen worden: meer genieten van het moment en me minder zorgen maken over de toekomst ;).

12. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Doe mij dan maar een positieve spreukenkalender! Bestaan die?

Viel gisteren nog niet mee om met spuiten te beginnen, want ik raakte helemaal in de war van net iets andere spullen dan ik dacht (spuiten). Heb dus een dagje uitgesteld om vandaag het spreekuur te kunnen bellen. Maar vandaag wordt dus echt de 1e spuitdag :). Begin nl met een medicijn die mijn eisprong stil gaat leggen. Vanaf nu ook nog 4 dgn de pil slikken en dan wachten op menstruatie... Is de eerste keer dat ik er met smart op ga zitten wachten. Komt u maar tante rosette!!

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Zuuske: het is allemaal weer nieuw he. Maar je komt er vast wel uit. Volg jij het zogenaamde 'lange protocol'? En welke medicijnen ga je daarbij allemaal gebruiken?

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Oh zuuske dat lijkt me toch erg spannend allemaal hoor. De boel stil leggen, al die nieuwe dingen weer. Ik kan me voorstellen dat je even wacht op het spreekuur. Je wil toch geen fouten maken he.
    Pien jij hebt ook overal verstand van he ;)

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hihi beschuitje, erg he ;). Ben benieuwd wat ik vrijdag nog ga leren van de gyn ;).
    Er is 1 ding wat ik niet begrijp. Als ik plaatjes zie van een IVF punctie, dan lijkt het alsof ze met een lange pin direct naar de eierstok gaan en niet via de baarmoeder... :(

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Haha daarvoor moet je niet bij mij zijn.... Lol

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    I know ;)

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Echoooooooooo ;)

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Rustig hier he. Ik heb om 11 uur afspraak met gyn over hoe verder...
    En gisteren bij andere acupuncturist geweest. Kom later vandaag wel wat uitgebreider verslag doen. Moet eerst nog wat dingetjes in huis doen, want er komen straks weer kijkers :).

20. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Oeh, spannend Pien, hoop dat het wat wordt.

Voor degene die al nieuwschierig zijn naar ivf (wil je er nog niks van weten lees dan vooral niet verder :) ;) ) :
    Bij ons hebben ze het zo verteld; Bij de punctie gaan ze via je baarmoeder wand (via de vagina dus) de eiblaasjes in je eileider aanprikken en leegzuigen. Deze worden meteen door een laborant bekeken dus we weten meteen of en hoeveel eitjes ze hebben "geoogst". Drie dagen later zal een eventuele terugplaatsing plaatsvinden als er eitjes bevrucht zijn en zich zijn gaan delen... ze plaatsen de beste terug en proberen de andere in te vriezen. Dit laatste gaat niet altijd goed, dus heeft mijn arts me gewaarschuwd daar niet teveel op te rekenen.
    Verder weet ik dat ik tijdens de behandeling morfine ga krijgen ;) Ben altijd al ziek van gewone pijnstillers laat staan van zoiets!
    OWja, en ik kon beter ook twee dagen niet gaan werken na de punctie..

Ben vooral zenuwachtig voor hetgeen wat ze gaan ontdekken. Mijn grootste angst is dat blijkt dat de zaadjes van mijn man mijn eitjes niet bevruchten. Dan kan alleen icsi nog maar.
    Maarrrrr...eerst positief....30%kans! Negatief worden kan altijd nog, toch?

Deel Deze Pagina