Goed van je hoor Beschuitje. Hoop dat je vooral iemand treft waar het mee klikt, dat lijkt mij nl belangrijk. En goed dat je bij je naasten je verdriet kwijt kan. Dat is ook heel belangrijk. Pien, spuit vergeten? Ah joh zoveel kwaad zal dat toch niet kunnen... Groeien de eiblaasjes hooguit 5 uur later van . Nee hoor, flauwelkul, ik weet eigenlijk niet of het zo'n ramp is. Zal vast meevallen.
Er over praten lucht zeker op, ook al denk je er zelf helemaal geen behoefte aan te hebben. Het is ook fijn als er in je omgeving mensen zijn bij wie je het kwijt kunt. En als je een goede psych kunt vinden, is dat ook nooit weg! Tsja zuuske, ik denk ook wel dat het mee zal vallen. Alleen in de bijsluiter staat dat ik contact opnemen moet met de arts... Nou dat lijkt me wat overdreven... Klaproos is het ook al een paar keer vergeten, nou en die haar eitjes groeiden ook wel door. Over klaproos gesproken....o ja, die is lekker op wintersport, het is ook zo!
pien, oepsie... maar dat kan gebeuren. ik denk niet dat die ene keer zoveel uitmaakt hoor meis. beschuitje. goed van me meid!! echt waar, super sterk van je dat jij deze stap gaat nemen. het zal je goed helpen meis. myst. girl. en hoe ging het op kraamvisite? viel het mee?
Hai dames, Kraamvisite viel me reuze mee. Een paar momenten waarop ik t even moeilijk had, maar voor de rest heel gezellig gehad.
Hoi hoi nou ik ben terug van de wintersport Was heerlijk! Wel een flinke blauwe kont van het snowboarden maar dat hoort erbij. Mijn eitjes groeiden inderdaad door terwijl ik vergeten was te spuiten maar natuurlijk wel langzamer. Hoe gaat het met jullie allemaal? Heb veel bij te lezen zie ik. Pien,niet leuk dat IVF verhaal. Je moet het eigenlijk niet zien als in de overgang gebracht worden,ook al noemen ze het zo. Het is alleen nodig om je cyclus plat te leggen en daarna flink veel eitjes te gaan kweken. Maar aan de pil gaan lijkt me ook echt vreselijk. Beschuitje,ik snap je helemaal met je paniekaanvallen. Ik heb antidepressiva en die heb ik laten verhogen omdat het de laatste 2 maanden slecht met me gaat dus ik snap wat je doormaakt. Als je zin hebt erover te praten mag je me altijd een pm sturen. Mysterious,knap dat je toch op kraamvisite bent geweest.
Hee Klaproos, fijn dat je het zo leuk hebt gehad! Ga maar lekker op zachte kussentjes zitten. Gisteren heb ik de laatste pil geslikt nu dus wachten op mn menstruatie. ik weet dat het allemaal anders kan lopen nu maar ik was terug aan het denken toen ik lang lang geleden de pil slikte. Ik werd dan stipt ongesteld. ik kan me alleen niet meer herrineren na hoeveel dagen. Erg he? Geheugen is niet zo best..
Mysterious: goed dat je het gedaan hebt meid! En ja het zal zolang je zelf niet zwanger bent of een kindje hebt, zal het vast wel even moeilijk blijven die kraamvisites.... Klaproos: he daar ben je weer! Fijn dat je van je vakantie genoten hebt! Even lekker er tussenuit, lijkt me ook wel wat. . Ik moet trouwens niet 3 maanden de pil slikken, maar Lucrin spuiten (1 x per maand). En dan zit je a.h.w. in de overgang, met bijbehorende mogelijke klachten... dus daar zie ik toch wel wat tegenop. Maar goed, dat zien we dan wel weer. Zuuske: dat zou ik ook niet meer weten hoor. Ik heb ook jaren lang de pil geslikt, maar wanneer precies ik ongesteld werd? Ik denk na een dag of 2. Het zal vast niet lang meer duren meid. Spannend hoor wat je nu allemaal te wachten staat! Citroen: en waar zit jij ergens in de cyclus? Je bent weer aan het spuiten toch? Heb je al een idee wanneer jullie aan de IVF willen beginnen?
pien. ik zit vandaag op cd10... morgen eerst fm van deze ronde. deze rond doen we nog spuiten en dan zelf klussen... ik denk dat we na deze ronde toch echt met ivf gaan beginnen. als we nog langer wachten heb ik een beetje het idee dat het uitstel van executie is... hoe eng ik het ook vind, ik ben er wel aan toe
Ja citroen kan ik me voorstellen dat je eraan toe bent,maar dat maakt het zeker niet minder spannend. Zet m op! Pien, 1x pm lucrin? Hoeveeldan? Ik gebruik nu voor het stilleggen van mijn eisprong iedere dag lucrin (moet 20 spuiten)
Citroen: ja het is zeker spannend meid! Pas als het meer werkelijkheid wordt, besef je hoe heftig IVF eigenlijk is. Kan me voorstellen dat je er wat tegenaan hikt, maar als je er aan toe bent, is het wel goed om binnenkort te beginnen. Maar ik duim eerst nog voor deze ronde voor je! Hopelijk morgen een mooi eitje op komst! Zuuske: ik heb geen idee hoeveel. Ik vroeg alleen of ik dan alle dagen spuiten moest, maar nee, dat hoefde maar 1 x per maand. Dus dat zal dan wel een flinke dosis in 1 x zijn .
Hoi meiden, vandaag wel weer een goede dag gehad. Vanmiddag met de familie een nieuwjaarsreceptie gehad. Was wel gezellig, maar ook wel balen want morgen begint het werkende leven weer. Dan is mijn vakantie afgelopen. Dan kan ik alleen maar 's avonds bijlezen en reageren Ik wens jullie allemaal weer een goede week toe, met veel mooie eitjes en veel liefde
Pien,oeps ik dacht dat je aan de pil moest. Die lucrin spuiten had ik nog nooit van gehoord. Niet leuk dus. Ik weet het nog wel toen ik aan de pil was,dag 3 werd ik ongesteld altijd. citroen,spannend zeg. Niet leuk maar wie weet helpt IVF wel. Ik lees dat meer mensen hier helaas bijna aan de IVF beginnen,mezelf inbegrepen. Maar wie weet heb je nog geluk deze ronde Beschuitje,hier ook heimwee. Vriend zn vakantie afgelopen en ik moet weer wennen aan een man die ik weinig zie omdat ie 60 uur per week werkt Ik zit nu in mn eisprong maar sla deze ronde over en mischien de volgende ook wel. Heb 28 januari een gesprek over hoe nu verder. Aan de ene kant wil ik die IUI snel doen zodat ik er vanaf ben,aan de andere kant ben ik nog ziek maar ik begin te twijfelen of ik ooit beter nog zal worden.
@klaproos Goed om te horen dat je een leuke wintersport hebt gehad. @zuuske nou meid, hoop dat je ongie snel doorbreekt. Dan kun je weer verder. Succes! @pien ben ook wel blij dat ik ben geweest. Toen ik dat kindje vasthield besefte ik alleen maar nog meer hoe graag ik er voor wil gaan. Ik werd er blij van. Hopelijk groeit je eitje gewoon mooi door ondanks het feit dat je de spuit wat later hebt gezet. @citroen succes met de fm morgen. Hopelijk een mooi eitje of eitjes te zien. @beschuitje leuk een nieuwjaarsreceptie. Ben blij dat je t leuk hebt gehad. @all morgen weer m'n eerste Menopur zetten. Deze maand een cyclus gehad van 41 dagen. Lijkt alsof m'n cyclus in de war is. Gisteren pas echt de ongie doorgebroken. Dagen daarvoor alleen maar heel licht bruin/roodverlies gehad. Bij mij duurt de eerste fm dus nog wel even. Fijne week allemaal!!
Hier weer terug van een lange eerste dag werken na de vakantie. Heftig, altijd weer zo wennen. Ook voor de kinderen. Maar het zit er weer op. Ben lekker vroeg naar huis gegaan vandaag, nu het nog kan. Zit nu wel totaal vermoeid op de bank. Moet zeggen dat het me ook wel weer goed gedaan heeft. Ik pieker niet als ik werk, voel me meteen een stuk beter vandaag Myst girl wat een lange cyclus dit keer zeg, 41 dagen. Dat heb je normaal gesproken toch niet of wel? Klaproos welkom terug weer van wintersport. Fijn dat je genoten hebt. Nu weer back to life net als ik
@beschuitje zo die eerste werkdag zit er weer op meid. Mijn cyclus was afgelopen maand waarschijnlijk zo lang omdat mijn ovulatie ook pas op cd 25 plaatsvond. Tel daar 16 dagen bij op en dan heb je zo'n lange cyclus helaas. Hopen dat t deze ronde wat sneller gaat
@all... vandaag eerst fm gehad. nog niet een grote dominante follikel te zien. er waren wel een paar van rond de 10 a 11 mm. dus ik ga nog even door... vrijdag weer terug. nog even gepraat met de gyn over het verloop van alles. deze ronde is nu al volop bezig, en doen we dus ook gewoon zoals geplant: spuiten en bij een eitje zelf klussen. ondertussen krijgt vriendlief 21-1 een zaadonderzoek waarbij ze het zaad gaan bewerken alsof er IUI mee gedaan gaat worden. ze willen dan kijken wat er overblijft. als de uitslag meevalt krijgen we nog IUI (hoevaak weet ik niet) dit willen ze proberen omdat wij nog zo super jong zijn, en ze hebben dus de tijd om eerst alle andere kansen te pakken voordat we naar icsi gaan. als deze test aangeeft dat het zaad echt te slecht is voor iui dan gaat het icsi traject starten en mag ik aan de pil. het duurt dus allemaal nog wel even... opzich wel goed natuurlijk dat ze voor ons goed de tijd nemen om alles goed op een rijtje te zetten. maar toch had ik net even een huil moment. alles is altijd zo onzeker in dit traject en nu dus weeeeer afwachten. werd er even moedeloos van ookal is het niet perse slecht nieuws het goede nieuws is dat ik heb aangekaart dat mijn lf fase al 2x achter elkaar erg kort is, en daar heb ik nu iets voor gekregen ik moet een week na de pregnyl nog een keer pregnyl zetten (sorry voor mijn lange ego verhaal meiden)
Klaproos: dus deze ronde toch ff niets? Hoop wel voor je dat je gewoon weer beter gaat worden meid! En een mooi kindje erbij natuurlijk, daar gaan we voor! Zo 60 uur, da's wel erg veel ja... jij werkt niet he vanwege je ziekte? Dan is het helemaal sneu natuurlijk dat je man zoveel weg is . Mysterious: sodeju, da's een lang cyclus geweest . Hoop voor je dat je ei dit keer wat eerder wil komen! Beschuitje: welkom back to life . Altijd ff wennen weer he zo'n eerste werkdag. Ik moest ook erg inkomen vandaag. Eigenlijk heb ik nog steeds geen zin om te werken, maar goed, dat komt vast wel weer... All: vanochtend FM gehad en er ligt rechts een mooie eitje klaar. Heb net m'n pregnyl gezet (een uur later dan voorgeschreven: living on the edge ) en woensdag IUI. Dit was een andere fertiliteitsarts dan waarmee we afgelopen vrijdag het gesprek hadden. Ik heb mijn zorgen en bedenkingen m.b.t. die 3 maanden overgang (lucrin) aangegeven en zij stelde voor dat ze het nog een keer in de groep (met 2 gyns en de andere fertiliteitsarts) te bespreken of het in mijn geval echt nodig is om 3 maanden aan de lucrin te moeten. Zij zij dat mijn cystes wel stabiel zijn. Ze zitten er al een paar maanden, maar zijn niet groter geworden. Ik hoef dus niet direct bang te zijn dat in mijn eigen cycli de cycten alle kanten op gaan groeien . Bovendien zullen de cysten hoogst waarschijnlijk niet verdwijnen door de lucrin, maar hooguit ietsje kleiner worden. Dus ja, hoeveel effect heeft dat spul uiteindelijk in mijn geval? Ze zei dat het wat een twijfelgeval was. Bij zware endometriose dan moet je het wel doen, ook omdat die vrouwen vaak enorme last hebben rondom en tijdens de menstruatie. Maar dan zit het ook op allerlei plekken. Ik heb alleen 2 cysten in mijn linkereierstok als het goed is, want tijdens de kijkoperatie was er niets geen endometriose gezien. Dus misschien heeft het wel helemaal niet zoveel zin om mij zolang in de overgang te zetten. Volgende week hoor ik wat ze er als team van vinden. Als ze dan met z'n allen vinden dat het beter is om wel aan de lucrin te gaan, dan weet ik in elk geval zeker dat het goed is om te doen. En ik had de acupuncturist ook via de mail op de hoogte gesteld van het plan van de overgang. Ze belde me vanavond en ja als ze me in de overgang gingen brengen kon ze niet zoveel betekenen wat betreft de fertiliteitsbevorderende kruiden. Dat had ik ook al bedacht natuurlijk. Maar misschien dat dat straks toch nog kan als blijkt dat ik niet aan de lucrin hoef. Ik krijg het spul in elk geval voor de resterende periode van mijn cyclus. Het zijn chinese kruiden, ik kan ze waarschijnlijk woensdag ophalen, ben benieuwd . Ach ja, wie niet waagt wie niet wint, laatste kans, dus alles op alles dan maar!
pien, wat goed dat ze er nog een keer naar gaan kijken. misschien hoeft het dan straks allemaal niet zo ver te komen met die overgang...