Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door reallove, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Oh Citroen, ik heb tegelijkertijd met jou gepost en daarom je berichtje niet gezien denk ik. Ik kan me best voorstellen dat je even een huilmoment had hoor. Met je gedachten was je al verder en dan willen ze eerst toch nog even kijken of IUI toch nog mogelijk is. Maar ja het is op zich wel goed dat ze nog eens goed kijken waar de mogelijkheden liggen. Ik had precies zo'n huilmomentje begin vorig jaar. Ik ging er helemaal vanuit dat we na de kijkoperatie direct zouden beginnen met IUI, want dat was ook gezegd, kreeg ik daarna in het gesprek met een andere gyn toch te horen dat het beter was om nog even zelf te proberen. Vond dat toen ook zo'n domper.... Maar goed het voelt ook wel goed om zoveel mogelijk je eigen kansen te benutten. Dus meid, wie weet kan het bij jullie wel zonder ICSI. IUI is best heel goed te doen. Dus dat zou toch nog mooi zijn! En nog mooier dat de 2 eitjes die nu aan het groeien zijn alsnog op de natuurlijke manier bevrucht worden!

All: ik ga straks weer naar het ziekenhuis. Ik weet niet waarom, maar ben ineens weer zenuwachtig... Misschien omdat dit toch de laatste keer is. Ik voel trouwens nog niets van een eisprong. Ja links voel ik af en toe wel wat, maar daar zit het eitje niet, maar daar zitten de cysten. Denk dat ik rechts helemaal niet zo goed voel, omdat die eierstok gewoon goed is ;). Nou de dood of de gladiolen dan maar!

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Succes Pien!!!!!

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hier net de laatste IUI gehad. Het zit er weer in. Nu mag de natuur z'n werk doen. Hopelijk heeft de natuur er wat zin in! ;).

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    go pien, go pien! haha... ik duim weer voor je meid.

(als jullie over moeten op ivf, welk ziekenhuis gaan jullie dan onder behandeling?)

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Pien fijn dat alles weer gelukt is ! Hopen dat dit keer geluk brengt !!
    Liefs xx

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Pien,fijn dat het weer gebeurd is. En nu duimen draaien!

Mysterious,dat is inderdaad een lange cyclus,pfoe.

Citroen kan me voorstellen dat je baalt van het lange wachten. Wel fijn dat ze je toch serieus nemen qua korte LF.

Ik laat morgen bloedprikken om dingen uit te sluiten voordat ik aan IVF begin. Mijn lyme klachten lijken ook veel op te snel werkende schildklier klachten en ik wil zeker weten dat het dat niet is. Ik heb ook tips gekregen van een lief iemand hier en laat ook nog op andere dingen testen. Vitamina b12 en ijzer bijvoorbeeld. Ik eet geen vlees en nauwelijks vis dus zou best een ijzertekort kunnen hebben. Ben benieuwd of er iets uitkomt,al hoop ik van niet. Heb voorlopig geen zin in de laatste IUI,antidepressiva is omhoog geschroeft en ik heb er echt veel last van voordat het zijn werk goed gaat doen. (klachten worden eerst heftiger)

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Thanks meiden! Ik ga vanavond kruiden ophalen bij mijn nieuwe acupuncturiste. Vind het toch wel spannend om dat spul te gaan gebruiken. Maar goed, je probeert eens wat he ;).

Citroen: wij zullen voor IVF deels naar het UMCG gaan. We zouden ook helemaal over kunnen gaan, maar dan moet je ook voor de FM's en de punctie daar naar toe en dat is toch weer een hoop extra gereis voor ons. Na de punctie moet de man de eicellen naar het UMCG brengen en z'n kwakkie produceren. Daar is het laboratorium. En in daar vindt ook de terugplaatsing plaats.

Klaproos: goedh oor dat je dat nog laat onderzoeken! Je weet immers maar nooit, dan heb je dat in elk geval uitgesloten.

8. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    pien, leuk om te horen, wij doen ook de combi mcl umcg! :) ik vond het eerst wat eng omdat vriendlief dan met de eitjes naar umcg moet, maar na een gesprek in mcl hebben we er toch voor gekozen. het scheelt ons qua reizen zoveel! en daarbij komt dat ze het niet zouden doen als het te veel risico's had... ze doen het nu al jaren zo en het gaat altijd goed zei dr.W. de kwaliteit van de eitjes gaat er niet door achteruit.
    dr. W. zei zelf dat het mcl/umcg traject voor ivf/icsi op het moment een hogere score heeft dan umcg zelf ;)

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dat was ook mijn idee Citroen, dat het misschien niet goed zou zijn voor de eitjes. Maar dat zal dus wel meevallen. Leuk om te horen dat ze zelfs beter scoren :).

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Heb net de kruiden opgehaald en eerste schep gehad. bleh, vies! Moet het 3 x per dag nemen en dan niet te direct voor of na de maaltijd. Dus dat betekent dat ik het 2 x op het werk moet innemen. Ook weer zoiets... Nou ja, zie wel hoe ik dat weer zal hebben.

11. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Klaproos, goed dat je het allemaal even laat checken. Het is ook al allemaal wat wat je al achter de rug hebt.

Pien en citroen, wat toevallig zelfde ziekenhuizen! Misschien kom je elkar daar nog eens tegen. Heb ik ook wel eens gehad met vriendinnetje van zp :)
    Lijkt me wel een gedoe met heel dat op en neer maar uiteindlijk zal het wel goed zijn anders zouden ze dat niet doen zo toch?

Pien, succes met de kruiden. Ben ook wel benieuwd. En baat het niet dan schaad het niet toch? Heb zelf ook wel een s aan acupunctuur gedacht, kreeg vaker die tip. Maar vind het nu al zo druk en belastend dat ik er voor koos van niet.

Verders...nog geen druppeltje gespot, maar verwacht tante rosette vandaag en die is deze keer hartstikke welkom!!!! Gek joh, om een keer zo blij te zijn dat je menstruatie komt.

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Zuuske: ja laat die tante nu maar komen he! Anders is ze er altijd op tijd bij en nu laat ze op zich wachten, je hebt er ook niets aan ;). Maar kan nooit lang meer duren he. Spannend hoor!

All: moet ff klagen hoor :(. Vandaag 2 rotmomenten gehad, terwijl het zo goed begon... voelde me goed, uitgeslapen, had weer zin om te werken, werk ging ook goed. Heb hard gewerkt om daarna nog ff lekker te gaan hardlopen met de collega's. Nou en toen ging het dus mis... een collega van me kondigde aan dat ze zwanger is. Zij super blij natuurlijk.... Op zich is het wel een bijzonder verhaal, daar kwam ik vandaag pas achter: ze had dit nooit verwacht, want haar was vroeger verteld dat ze maar 2% kans had om zwanger te worden, omdat ze kanker had gehad... Nou ok, dat is natuurlijk wel super voor haar dan he. Dus daar kan ik voor haar alleen maar blij om zijn. Heb haar ook maar ff verteld dat wij dit jaar waarschijnlijk met IVF gaan beginnen. Dus op zich nog wel leuk even gepraat. Maar het moeilijke is dat ik straks een tijd lang ook nog met haar ga samenwerken, dus mag me voorbereiden met continue confrontatie van een steeds dikker wordende buik.... Daar zie ik nu wel tegenop. En als klapper op de vuurpijl zie ik een kennisje van me op facebook ook even een zwangerschap aankondigen, de derde! En ze is 2 jaar jonger dan ik. Vind het niet eerlijk :(. Ze had me uitgenodigd voor haar verjaardag binnenkort. Daar vind ik zoviezo al niets aan, snap ook niet dat ze me steeds weer vraagt... maar nu wil ik echt niet meer! Zucht, steun kreun, huil :(. Nu ben ik aan de beurt!

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Kom even kort om het hoekje kijken...Pien wat een rotdag moet dat geweest zijn ! Dubbel gevoel he, je gunt het haar wel, maar toch gun je het jezelf nog net wat meer. Moeilijk om dat aan te zien die zwangerschap op je werk. Ik heb het afgelopen jaar ook wel gehad, maar uiteindelijk went het wel. Het is ook niet zo dat iedereen elke dag aan haar gaat vragen hoe het gaat enzo. Het werkende leven gaat toch gewoon door. Ik ken het gevoel het is en blijft moeilijk. Ik denk dat we het allemaal wel kennen. Maar je mag hier wel even lekker klagen en spuien hoor. Meid neem een lekker blokje chocolalalalalalala ( word je vrolijk van ;)) en duik op de bank. Morgen kom ik wat uitgebreider terug. xx

14. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    pien lieverd ik snap je gevoel echt!
    ik heb een week terug ook zo'n dag gehad.
    een collega heeft al 2 kinderen ze haar man en zij wilden 100% geen derde. nu vertelde ze dat ze perongeluk door de anti concenptie heen zwanger is geworden.
    bah bah bah! dat is wat ik dacht. waarom zo oneerlijk.
    een paar dagen later vertelde ze dat het ook nog eens een 2ling is !!!
    pff nou toen moest ik wel even slikken hoor.
    en ze zei ook nog dat het niet de bedoeling was, maar het is nou eenmaal zo, en ze is ook wel blij maar ze wil wel dat het er een meisje bij is anders zou ze balen.

woedend was ik! ze moet dankbaar zijn dat ze gezonde kindjes kan krijgen.

zo dat is er ook weer even uit ;)

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Beschuitje: ja je hebt ook wel gelijk meid, het zal wel weer 'wennen' dat ze zwanger is. Gewoon niet teveel bij nadenken...
    Citroen: jee ja nou dat zijn echt van die oneerlijke dingen! Daar zou ik ook pissig om worden!

Nou dat zijn we dan weer even kwijt :).

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Wat een fijn topic he .. Kunnen allemaal op z'n tijd even spuien... :D

17. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Bah, dat zijn inderdaan zo'n rot momenten. Ik kan ook flink balen bij iedere nieuwe zwangerschap. Niet dat het niet gegund is, maar vooral de confrontatie (in sommige gevallen) dat het bij andere zo gemakkelijk gaat als je zo stoeit met de mmm.
    Lekker klagen, mopperen, balen en je frustraties uiten hier!!

Ik ben blij want het is eindelijk zover... ik ben ongesteld!!! Nou was ik nooit vrolijk met ongesteldheid maar de afgelopen drie jaar waren het van slikmomentjes tot complete drama's. Maar nu... joeppie.
    Gelijk poli gebeld omdat wij aan een onderzoek meedoen moet er binnen drie dagen een echo worden gedaan waarbij we dan ook pas horen hoeveel gonalf er gespoten gaat worden. En dat is meteen morgen. Gas dr op!!

18. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Goed zo zuuske! En nu gaat het wél lukken :D Ik denk nu eenmaal dat IVF beter werkt dan IUI sorry als ik er mensen mee kwets.

Pien,bah dat is ontzettend balen,elke dag die dikke buik zien :( Het is wel fijn dat het je collega gegund is maar ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten. Gelukkig werk ik zelf met oudere collega's allemaal die al kinderen hebben of niet willen:)

citroen,sommige mensen gun je echt geen kinderen! Hoe kan iemand nu zo een gare opmerking maken,echt te triest voor woorden. Ik hoop dat er zeker geen meisje bij zit :D

Ik heb er ook moeite mee dat ik al zooo lang kinderen wil en vriend eerst niet wilde. (in 2008) en nu ben ik alweer 36. Soms vraag ik me echt af of ik kinderloos ga blijven. Ik ben behoorlijk depri soms en denk dat het ons nooit gaat lukken. Ik hoop in ieder geval dat iedereen hier zwanger raakt omdat jullie er zoveel verdriet van hebben! Het is jullie onwijs gegund.

19. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    zuuske, jeeej dan gaat het nu echt beginnen!!!

@all vandaag fm gehad. helaas nog geen ei. dinsdag weer terug.

20. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Klaproos het is jou ook gegund hoor. En ondanks onze leeftijd geven we de moed niet op meid!

Citroen balen nog geen ei, volgende keer meer geluk hoop ik.

Uitgangsecho gehad, het waren een boel eiblaasjes links en rechts. Heb het nog nooit zo vroeg gezien, hihi. Om ze te gaan stimuleren ga ik vanaf vandaag 150 eh gonalf erbij spuiten (samen met de lucrin) en dan de 21 weer een echo.

Deel Deze Pagina