Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussion in 'MMM clubs' started by reallove, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Pien ik zal mezelf zeker niet vergeten hoor. Daarom ga ik morgen ook even langs de huisarts.

2. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Goedzo beschuitje!

All: ik voel me k*t! Aan het eind van de middag kwam een goede vriendin met haar man en kind even langs (om wat op te halen) en ze kwamen gelijk even 'goed' nieuws brengen: ze is zwanger.
    Ik wist dat ze er mee bezig was (nog maar heel kort) en ik was voorbereid, en ze zou niet te lang wachten met het aan mij vertellen als het zover was, maar ik had er nu niet op gerekend, omdat ze me vorige week nog verteld had dat ze ongesteld was geworden. Eigenlijk flauw dat ze het toen niet durfde te vertellen, maar goed ze is nu nog maar 6 weken en het is natuurlijk alsnog wel vroeg om te vertellen.
    Ze bleven niet lang. Ik ging daarna naar de wc en spotte daar de eerste bruine veeg. En toen had ik het niet meer. Huil bijna nooit, maar toen ben ik al jankend onder de douche gaan staan. Vind het allemaal zoooooooooooooooooooooooo oneerlijk! En het leven lijkt dan even zoooooooooooooooooo zinloos :(. Daarna naar mijn ouders gegaan en daar kon ik ook ff mijn ei kwijt en daarna ging het ook wel weer een beetje. Mijn man stelde voor om een paar dagen naar Barcelona te gaan boeken in het vroege voorjaar. Dat lijkt me een goed plan. Het is eigenlijk een schrale troost, maar toch hielp me dat wel weer een beetje over de ergste teleurstelling heen. Maar als ik depressief denk, dan denk ik: wanneer komt ons grote geluk? Ik zie heus wel de mooie kanten van het leven, maar waar blijft dat intense geluk van een zwangerschap? Wat kan mij nog echt gelukkig maken als ik dat nooit mee mag maken? Dan kan ik 10 x naar Barcelona gaan, maar wordt ik daar dan net zo gelukkig van? Kan het met niet voorstellen.... :(

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    meisje toch, ik kan me je gevoel zo voorstellen. Wij allemaal hoor. Hoop dat dat je een beetje troost geeft. Maar echt geef niet op. Je klinkt erg in de put. Dat doet je geen goed meid. Probeer toch vol te houden. Als de kleine er straks eenmaal is dan kan je alleen maar denken aan deze tijd als rottijd. Probeer ook echt te gaan genieten als je bezig bent met de voorbereiding voor Barcelona. Leuk om naar uit te kijken, maar voor nu mag je best even huilen hoor...sterkte..

4. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Dag meiden,

Wij waren een weekendje weg.
    Was heerlijk! Ff bijgekomen van alle drukte en stress.
    Nu weer thuis en weer verder in de zware wachtweken :(

Hier trouwens afgelopen week op 't werk gehoord dat m'n collega en z'n vrouw tijdens de 20-weken echo erachter kwamen dat hun kindje dood was. Echt vreselijk!!

@zuuske hopen op een goeie fm morgen. Succes meid!

@beschuitje wat vervelend al die stress, maar kan t wel goed begrijpen. Goed dat je langs de dokter gaat. En mooi dat je weer naar een kindje kunt uitkijken.

@pien wat vervelend weer een zwangere. En dan weer de eerste tekenen van je ongie. Ik snap je frustratie. Hou je sterk meid!

@klaproos hopen dat je ongie snel doorbreekt, zodat je verder kunt.

Zet 'm op dames!! Denk aan jullie.

5. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Pien, meid, het ís ook niet eerlijk! Je zou er spontaan een pagina van vol vloeken. Leef met je mee meissie.

6. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Eerste follikelmeting gehad voor de ivf. Wat die medicijnen kunnen doen zeg!? Niet normaal. Had gisteren al wat buikpijn, maar mijn linkereierstok zit dan inmiddels ook al bomvol met eiblaasjes! Heb met iui uiteindlijk altijd maar 1 goede gehad. Dit was een hele verzameling in allerlei maten, hihi. Rechts zaten 2 goede. De arts wil het nog even door laten groeien maar dan waarschijnlijk de grootste gaan halen dmv de punctie. Woensdag ochtend nog een keer een meting en dan gok ik zo ornd vrijdag of zaterdag de punctie :):):)

7. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Pien,dat is inderdaad echt gewoon kut. Goed dat je een potje hebt staan janken,hopelijk heeft het geholpen. Soms lijkt alles inderdaad zooo zinloos zeker nu jij net weer ongesteld bent geworden. En inderdaad,weekeindjes weg helpen daar niet tegen maar ze geven je wat afleiding zodat je er weer vol gas tegenaan kunt dadelijk want jullie kindje gaat gewoon komen!!

Beschuitje,ik vind het ook dapper van jou dat je doorzet. Ook helemaal waar,als je geen IUI doet komt er helaas ook geen kindje. Tenminste daar ga ik nu maar even van uit.

Mysterious,wat erg van die collega! Dan ga je echt door een hel..

zuuske,spannend!!! Ik ben heel veel benieuwd hoeveel eitjes je krijgt!

Nou ik heb vanacht mega buikpijn gehad maar ben wel al begonnen met spuiten omdat het al een aantal dagen echt helder rood was. Neem aan dat dat dan ook de eerste dag was. We zullen wel zien bij de eerste FM.

Trouwens wat vrijen betreft hebben we gelukkig geen problemen. Ik heb altijd mega veel zin rond de eisprong,echt genant maar het is niet anders. Vriend kan er gelukkig om lachen.

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Hier terug van bezoekje aan de huisarts... Ze heeft mijn verhaal ( en gesnik) aangehoord en kwam met de mededeling dat het haar beter leek im eerst maar eens de rust terug te vinden. Nekpijn is pure stress en spanning. Ze vond het beter als ik even pauze nam wat betreft onze kinderwens... Ben nogal van slag nu. Fysio of haptonoom voor ademhaling en oefeningen. Iemand bekend met een haptonoom? Geen idee wat dat is en hoe het werkt. Meiden heb een hoofd vol, vroeg naar bed en veel nadenken.. Wat nu? Ik wil zo graag een kindje kaar denk dat ze wel gelijk heeft...

9. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Zuuske: mooi zo meid, fijn dat de medicijnen goed aanslaan. Spannend, want dan komt de punctie al best dichtbij!
    Klaproos: dankjewel meid! en heerlijk toch dat jullie daar geen last van hebben :D! Lekker van genieten, want daar is het ook voor bedoeld :p.
    Beschuitje: ach meisie toch, tsja nu je het zo zegt kan ik me de reactie van de huisarts ook wel voorstellen. Ik denk dat jij de enige bent die aanvoelt of je er wel of niet aan toe bent om door te gaan. Weet je het is hoe dan ook niet makkelijk om door te gaan. En een huisarts ziet op zo'n moment hoe verdrietig je erbij zit en krijgt dan natuurlijk wel een bepaald beeld van je, maar of je je altijd zo voelt? Ook al voel je je nog zo goed, je gaat je in zo'n MMM proces altijd momenten gewoon echt slecht voelen. Ik denk dat daar geen haptonoom tegenop kan. Maar aan de andere kant is het wel goed om lichamelijk en geestelijk de boel dusdanig op een rijtje te hebben dat je het aankunt. Jij alleen kunt bepalen in hoeverre je het denkt aan te kunnen en of de huisarts zich bepaalt op een momentopname of dat je je structureel heel slecht voelt. En ik begrijp dat dat moeilijk is en dat je hoofd nu overuren draait, verstand en gevoel weer lekker in tegenstrijd met elkaar zijn... ook niet echt bevorderlijk voor de gemoedsrust :(. Dikke knuffel meid!

10. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Sorry ik typte op de telefoon vandaar de foutjes..

11. Klaproos

Pien,je hebt het heel mooi omschreven.

Mij is ook het advies gegeven een pauze in te lassen maar soms voel ik me 2 weken later een stuk beter en dan doen we toch een IUI. bij de laatste 2 heb ik er overigens wel telkens een maand tussen laten zitten. Zo kun je het misschien ook doen beschuitje? Je moet doen waar jij je goed bij voelt; niet naar wat de dokters ervan vinden. Haptonoom heb ik geen verstand van maar ik heb wel een man die me leert omgaan met paniekaanvallen. Psychotherapeut heet dat volgens mij. Omdat je ook pijn in je nek hebt wat inderdaad veel met stress te maken heeft is een haptonoom niet verkeerd denk ik. Ik ga er vanuit dat die man zijn werk goed doet ;) Luister vooral naar jezelf Beschuitje en wat jij wil! Het is zoals Pien het zegt,die mensen zien jou in een momentopname en niet de hele dag.

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Lieve meiden, bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik geef mezelf deze week de tijd om alles een beetje op een rijtje te krijgen en te kijken wat ik wil. Ik denk dat ik de haptonoom wel ga bellen.
    Een vriendin van me loopt ook bij een haptonoom dus ik ga haar vanavond eens bellen en vragen hoe het haar bevalt.
    Wat betreft het tijdelijk stopzetten van de kinderwens, ik denk dat ik wel even een iets langere pauze inlas, maar zoals ik er nu tegen aan kijk zeker geen half jaar ( dat stelde de huisarts voor) dat lijkt me veel te lang. Wie weet voel ik me na twee keer bij de haptonoom al veel beter en een maandje of twee rust doet vast ook wel goed. Jullie hebben gelijk, de huisarts ziet me op 1 moment en niet de rest van de tijd. Dat zei mijn moeder ook al. Maar ik heb wel eerlijk verteld hoe het thuis aan toe gaat en ik merk aan mezelf dat ik er echt doorheen zit. Ben veel sneller moe en geirriteerd ook. Ik ben toe aan mooie tijden en moet goed naar mijn lijf luisteren. Ik weet ook niet of ik hier dagelijks blijf schrijven. Het gaat me vast alleen maar meer herinneren dat ik in de pauze zit nu. Ik blijf wel meelezen. Ach wie weet kan ik het niet laten om mee te typen. Ik wil wel op de hoogte blijven van jullie, want ik vind wel dat we nu heel lang moeten wachten op een mooie roze explosie !! :D
    Lieve meiden nogmaals bedankt, het is fijn hier lekker te kunnen kletsen.

13. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Beschuitje: goed om even de tijd te nemen om er over na te denken. Zo'n beslissing is ook niet niks. De haptonoom bellen kan nooit kwaad. Je kunt het altijd proberen. Mijn man heeft er ook een tijdje gelopen en was er erg mee geholpen tijdens een periode van hyperventilatie en soort angstaanvallen. En dan zie je vanzelf of en wanneer het weer beter gaat en wanneer je er echt weer klaar voor bent.
    Hoop wel dat je af en toe blijft meeschrijven. Ik zit immers nu ook in een pauze tot aan IVF en zal ook niet veel te melden hebben misschien, maar blijf toch graag hangen hier ;). Succes meid en een dikke knuffel!

14. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    Lieve meiden,
    Even een berichtje van mij. Helaas niet een leuk berichtje., het gaat niet goed tussen mijn vriend en mij. Geheel plotseling heeft hij mij verteld dat hij twijfelt over onze relatie of dat hij niet meet weet of hij nog bij mij wil blijven. Ik ben erg verdrietig en zit echt even in de put want de kans is groot dat het echt over is.

Ik zal dan ook een poosje niet zo actief zijn op zp

Liefs citroentje

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Pien ik kan het denk ik toch niet laten om mee te schrijven ;)
    Citroen jeetje hoe kan dat nou? Komt het door de spanning van het niet zwanger worden? Wat heftig meid. Ook voor jou geldt je mag hier blijven om je hart te luchten hoor. Heel veel sterkte! Knuffel xx

16. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    O jeetje citroentje toch! Wat moeilijk zeg :(. Meid, weet dat je hier altijd welkom bent. Ik hoop voor je dat het nog goed komt! Dikke knuffel!!

17. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Citroen, wat rot zeg! Hopelijk komen jullie er goed uit. Sterkte. XX

Beschuitje, neem de tijd voor alles die je nodig hebt. Als wij met zn alle 1 ding inmiddels weten is dat je sommige zaken niet kan plannen. Zo ook met je geestelijke gesteldheid. Zorg goed voor jezelf, luister naar je hart en lichaam en leun op de mensen die je kunnen steunen. In je omgeving, professionals en natuurlijk ook hier. xx

Pien, vind het fijn dat je er ook nog bent en lekker mee blijft kletsen hoor. :) Stapje voor stapje. Die ivf komt vanzelf als het nodig is.

2e fm vanochtend, dus even een update;
    Links een stuk of 12, rechts nog steeds 2. Arts wil toch de kleintjes nog een kans geven dus nog 2 dgn doorspuiten. Vrijdagavond pregnyl en zondagochtend punctie en dan hopelijk woensdag terugplaatsing :):)

Knuffel voor iedereeen!!!!

18. Klaproos

Citroentje,wat een ontzettend rotnieuws. Ik hoop dat hij gewoon twijfelt omdat jullie met die rot MMM bezig zijn en niet dat het echt over is :( Veel sterkte en ik denk aan je.

Beschuitje ook ik zit in een pauze want heb nu ook de laatste IUI binnnenkort. (Ik gok de IUI zelf as maandag) En dan wachten voor de IVF,net zoals Pien. Dus dan hebben we alle 3 niet zoveel te melden ;) Dan hangt al het spannende nieuws van zuuske af.:p

zuuske op zondag een punctie wow. Niet alle ziekenhuizen doen dat geloof ik. Laten we allemaal duimen hier voor heel veel eitjes voor je!! En dat er veel bevrucht mogen worden! :D

19. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Zuuske: klinkt als een goede opbrengst, niet te veel en niet te weinig :). Hoop dat ze veel eitjes kunnen 'oogsten'. Hoe voel je je verder? Voel je het ook in je buik bijvoorbeeld? En ben je er erg moe van?

Klaproos: nou ik duim toch dat jij nog voor de IVF met goed nieuws komt hoor! Maar zo niet, dan ga je 'gezellig' mee naar het grote IVF avontuur ;).

Liefde: hoe is het met jou meid? Zijn jullie al gestart met IVF?

All: ik heb nog even mailcontact gehad met het ziekenhuis of het nog handig is voor mij om in de tussentijd de pil te gaan slikken i.v.m. de endometriosecyste. Was mijn eigen idee, omdat ik hoe dan ook een tijdje voor de IVF de pil moet slikken en als het beter is, dan wil ik dat wel doen. De arts vond het wel goed dat ik dat ging doen, omdat de endo dan wat rustiger kan worden. Dus krijg morgen een recept. Wel gek idee hoor, maar ben zelf ook wel even klaar met de hoop op iets waarvan de kans maar zo klein is.... En als het mijn kansen bij IVF wat verhogen kan, moet ik het gewoon maar doen.

20. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Pien wat goed van je zeg. Het is indd tegenstrijdag maar geeft je wellicht even rust die pil. Even goed opladen en rust voor de endo. *Ben je stiekum zelf niet eigenlijk arts?* ;)

Ja Klaproos, ben toch wel blij met mn ziekenhuis, wat dat betreft. Tis wel een gekke zondagochtend hoor, kwart voor negen paraat!

Ik loop op mn tandvlees qua energie. Heb veel hoofdpijntjes (heb ik anders haast nooit), maar die buik jongens, auwie! Nou ja, het is gewoon net als menstruatiekramp, maar dan iets vervelender en de hele dag. (En nou heb ik eigenlijk ook haast nooit menstr, kramp, sorry, ben een geluksvolgel wat dat betreft). Maar het is ook niet gek als je die cluster eiblaasjes ziet. Er zitten er zelfs al bij van 20 mm! Het is dat ik een dikke buik heb maar anders zou je dat toch haast moeten kunnen zien ;)

Maar ga me nu vooral maar eens mentaal voorbereiden op de punctie. Spannend joh!

Share This Page