Wie start er nog meer met IVF in 2014 ? Kom gezellig meekletsen !

Discussion in 'MMM clubs' started by reallove, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik ken het zo goed,die angst dat het niet lukt:( Tellen ze je afgebroken poging mee? Ik denk ook altijd het lukt niet en ben nog nooit blij gemaakt dat het wel lukte;) Sterkte maar weer.

Pien,ik ben ook bang dat het bij ons bij de bevruchting al mis gaat. Daarbij heeft man zwak zaad. En ik ben ziek natuurlijk. Hoe lang wil je pauze nemen of heeft het met een wachtlijst te maken?

Hiero: ik ben blijjjjjj! Voor het eerst in mijn leven heb ik een ovulatiebloeding gehad! En voelde ik mijn eisprong dus ook echt flink. Dat heb ik nog nooit eerder gevoeld sinds ik antibiotica heb gehad. Had krampen in m'n buik en een flinke veeg helderrood bloed. En veel zin in seks dan ;) Ik voel wel altijd als het eitje gemaakt word,dan heb ik ook wat krampen en soms bloed maar zelden. Ondanks dat ik nog zo ziek ben zie ik het nu wat minder somber in door dit.

2. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Hoi klaproos,

Gelukkig tellen de eerste poging (te korte LF) en de vierde poging (overstimulatie) niet mee.
    Ik heb er dus nog twee te gaan.

@all hier voel ik me belabberd. Verkouden, koppijn en ongesteld.
    Geen ideale combinatie.
    Ga dus gauw naar bed en hopen dat ik morgen gewoon naar t werk kan.

Hoe is het met jullie?

3. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Klaproos: mijn man heeft op zich goed zaad, maar hij slikt anti-depressies al een paar jaar lang en ik heb daar geen goede dingen over gelezen.... Iets met DNA schade, maar daar testen ze dus niet op.
    Wat betreft de pauze: ik wil na de verhuizing weer beginnen. Dus eind april of misschien begin mei. Weet niet precies hoe het uitkomt met de planning van het ziekenhuis.

Mysterious: beterschap, hopelijk knap je snel weer op!

Zuus: denk aan je!

All: vandaag met zus naar een wellnesscentrum geweest. We hebben een heerlijke hotstone massage gehad en een gezichtsmassage. Lekker hoor!

4. Klaproos

Hoi Mysterious,gelukkig nog 2 pogingen. Ik hoop dat je bij de volgende poging eens geluk hebt. Beterschap vandaag,hopelijk voel je je wat lekkerder.

Pien,ik las dat laatst op wiki over antidepressiva en ik slik het zelf ook al 13 jaar :( Fijn als je in april/mei zou mogen beginnen!Lekker zo een welnesscentrum vooral als het toch slecht weer is.

Wij hebben besloten zeker een half jaar pauze te nemen. Kan ik wat genezen en aan mezelf werken. Vind het niet leuk maar het is niet anders :(

5. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Klaproos: tsja dubbel he zo'n pauze... Hopelijk knap je er wel van op. Ik denk maar zo: je lichaam moet straks ook goed voorbereid en sterk zijn om een zwangerschap te dragen, dus die rust is wel erg belangrijk nu. Ik hoop dat je er van opknapt meid!
    O ja en over ovulatiebloedingen gesproken: die heb ik altijd. Althans, ik bloed bijna altijd voor en soms na de ovulatie.... Ik vind het maar irritant ;), wel grappig dat jij er blij van wordt :).

Citroen: denk ook aan jou meid! Hoe gaat het nu met je?

6. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    @klaproos mooi om te lezen dat je weer wat opgefleurd bent door je ovulatiebloeding :)
    Goed dat je aan jezelf denkt wat betreft t verder gaan over een half jaar. Snap dat t moeilijk is, maar zolang je lichaam aangeeft nog niet 'klaar' te zijn voor de volgende stap, is dit de meest logische vervolgstap. Hopelijk ben je tegen die tijd helemaal opgeknapt.

@pien lekker een hot stone massage. Heb ik ook altijd willen laten doen :)
    Zou idd mooi zijn als de volgende behandelingen na jullie verhuizing kunnen plaatsvinden.

Hier nog wel verkouden, maar 't gaat op zich wel.
    Straks lekker een warme douche nemen en met een kop thee in bed gaan liggen en tv kijken.
    Hier zo in dubio of ik wel of niet naar de babyshower ga eind van deze maand.
    Ik kan zo een weekendje weg boeken en dan zeggen dat ik niet kan, maar aan de andere kant wil ik ook wel gaan.
    Ik gun het ze natuurlijk wel, maar t blijft moeilijk.
    *zucht*

7. Klaproos

Citroen,ik denk ook aan je meis! Hopelijk redt je het.

Mysterious heerlijk he in bed :D Tsja die babyshower..Kan me goed voorstellen dat je er geen zin in hebt. Het is niet een optie om een uurtje te gaan en zeggen dat je een belangrijke afspraak of zoiets hebt?

Pien ik twijfel nu weer of het een ovulatiebloeding was maar het kan haast niet anders! Had maandag's al vruchtbaar slijm,hele week zin in seks (ahum) en dan zondag die mega krampen en dat bloed en heb er toch wel een paar keer last van gehad met afvegen (een dag of wat,word wel steeds minder) Bij mij betekend dit dat mijn cyclussen steeds beter worden heb ik het idee daarom ben ik er blij mee :D Eerst had ik ook geen buikpijn tijdens de mesntruatie maar dat krijg ik ook steeds meer en ben er ook blij mee had ik voor mn ziekte ook ;) Ovulatiebloeding heb ik nooit gehad,wel soms wat krampen en een beetje bloed als de eitjes in de maak zijn.

8. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Mysterious: lastig dat soort bezoekjes... Maar je hoeft echt niet hoor als je het niet ziet zitten. Je kunt het toch ook nog even aankijken? Misschien voel je je dan best wel goed en ga je toch ;).
    Klaproos: goedzo, je moet het van de positieve kant zien, is mooi dat je cyclus weer beter wordt!

9. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    hoi meiden,
    met mij gaat het redelijk, maar het is moeilijk.
    ik heb ups en downs... ben erg emotioneel maar dat is denk ik ook logisch...
    2 dromen in 1 klap weg. mijn relatie en kinderwens...
    ooit zal de zon weer schijnen, maar dat zie ik nu nog even niet ;)
    het heeft veel tijd nodig...

ik zit niet meer zoveel op zp hoor ;) maar lief dat jullie aan me denken

10. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Dag dames,

Ik denk dat ik toch wel naar de babyshower ga en hopelijk gaat 't me goed af. Als ik dat aankan, kan ik voor mijn gevoel alles aan ;)
    Begin vanavond weer met de Menopur en heb een afspraak staan voor volgende week maandag voor weer de eerste fm van deze cyclus.

Het is zo druk op 't werk dat ik er nog net niet gek van word.
    Tel daarbij m'n ongie op en dat ik me belabberd voel en dan heb je....
    Stress, stress, stress!

@citroen
    Ik snap dat 't moeilijk is meid en dat 't tijd nodig heeft.
    Heb je genoeg steun en afleiding?
    Wij zij er in ieder geval altijd.
    Sterkte!

11. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Het volgende gedicht wil ik graag met jullie delen.
    Vond 'm erg mooi.

Geef niet op...

Wanneer de dingen niet zo gaan zo als je zou willen,
    wanneer alles tegen lijkt te zitten.

Geef niet op als het niet gaat zoals je had gewenst, ook al lijkt het alsof de hele wereld zich tegen je keert.

Blijf knokken, blijf hopen
    het komt goed, je zult het zien...
    achter de wolken schijnt de zon.

Zet door, geef alles wat je hebt.
    Juist nu, want je bent dichterbij dan je denkt!!

12. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Het gaat icsi worden volgende keer. Maarnu eerst even een maandje niks. Het zal wel rustig gaan worden hierzo!

13. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    @zuuske wat houdt isci in?
    Mooi dat er nog een alternatief is.
    Zorg goed voor jezelf.

14. Klaproos

Mysterious,rustig aan doen meis! Wel fijn dat je weer verder kan. En sterkte op de babyshower. Lijkt me erg moeilijk.

Citroen,jij ook veel sterkte,kan me voorstellen hoe klote je je voelt,heb het zelf ook meegemaakt op jouw leeftijd (nou ja ik was 25)
    zuuske ik zou in jouw geval liever icsi dan ivf willen. Dan weet je zeker dat zaad en ei bij elkaar komen. Ook al is icsi risicovoller.

nog 2 weekjes geduld en dan kan ik naar de internist! Hopelijk geeft ie me antibiotica zodat ik opknap.

15. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Mysterious, bij icsi injecteren ze een goede zaadcel in een eicel om deze te bevruchten. Bij ivf gooien ze alles in een bakje en is het de bedoeling dat het dan vanzelf bevrucht. Wat bij ons dus niet gebeurde. Nu blijken 6 eicellen toch niet al te veel te zijn. Als we er meer hadden gehad dan hadden ze eventueel nog 50% het een en 50% het ander gedaan. Bij icsi zijn de embryos meestal van mindere kwaliteit maar de arts geeft goede hoop. Meestal lukt het bij icsi wel. Dus hopen maar weer. Er is geen verklaarbare reden dat onze cellen niet kunnen bevruchten zelf, het blijft speculeren. Maar als het maar gaat lukken maakt me niet meer uit hoe :)

Ik ga carnavallen.... tot over een kleine week!!

16. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    @zuuske dankje voor de uitleg.
    Klinkt inderdaad hoopvol.
    Nou meid veel plezier met t carnaval vieren.

17. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Citroen: sterkte meid, de komende tijd zal moeilijk zijn, maar je bent volgens mij een sterke meid, je komt er weer bovenop hoor! Maar voor nu neem je tijd om het te verwerken... Knuffel!

Mysterious: mooi gedicht meis! En succes op de babyshower! Probeer het positief te bekijken en stel je maar eens voor dat het jou binnenkort ook gaat overkomen :), dan ist misschien best wel leuk zo'n babyshower ;).

Zuuske: fijn weer even wat van je te horen meis. Hoe voel je je eronder? Ik kan me voorstellen dat jullie overgaan op ICSI. Het probleem zal zich dan toch bij de bevruchting voorgedaan hebben en met ICSI wordt dit probleem vast opgelost, dat moet gewoon! Ook knuffel voor jou!

Klaproos: hoop ook voor jou dat de internist je helpen kan. Voor jou ook lastig zo'n lange pauze... Maar zelf vind ik de tijd nu eigenlijk ook best wel weer snel gaan. Dus voor je het weet kun je beginnen! Maar eerst weer lekker fit worden meid!

Beschuitje: hoe ist met jou?

All: nou ja het is wel wat rustig hier qua behandelingen... Volgens mij is Mysterious nu de enige die nog echt in de race is ;). De rest allemaal voor bepaalde of onbepaalde pauze.
    Ik ga morgen een weekend weg met schoonfamilie, dus dan ben ik ff afwezig. Maar blijf vooral lekker kletsen hier he, want hoe dan ook zal 2013 toch ons jaar worden!

18. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Dankje Pien.
    Gelukkig heb ik nog 2 weken om me mentaal voor te bereiden op die babyshower. Ja, daarom. Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk al m'n IUI gehad en kan ik dus even dromen van het idee wat als... ;)

Ja, 't is hier maar rustig. Jammer, maar snap t wel.
    En 2013 moet zeker ons jaar worden.
    Alvast een fijn weekend meid!

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Lieve meiden, ik heb even een paar daagjes voor mezelf genomen. Hier gaat het redelijk goed. Woensdag moet ik naar de haptonoom en ik ben er nu al nerveus voor:(. Ben heel zenuwachtig, weet niet wat er gaat gebeuren en ik ben bang voor een enorme huilbui. Dat zit er dik in,want dat gebeurde bij de dokter ook. Is op zich natuurlijk niet erg, maar nou ja jullie begrijpen me wel. Hoop ook maar dat het gaat klikken en dat het echt gaat helpen.

Myst. girl wat een mooi gedichtje schreef je zeg. Het is goed om niet op te geven, we blijven allemaal doorgaan, maar een kleine pauze is soms nodig ;) Goed dat je toch besloten hebt om naar de babyshower te gaan. Je zal zien dat je je ook rot zou voelen als je niet zou gaan. Achteraf is het vaak toch wel gezellig, ook al zijn er moeilijke momenten.

Zuuske wat fijn ,jij ook een maandje even niks. En ICSI is niet niks, maar is zo mooi dat het kan. Een heel dierbaar iemand van mij heeft er een mooie tweeling van gekregen, dus ik hoop dat het jullie ook veel geluk mag brengen. Veel plezier met carnavallen:D. Ik heb er helemaal niks mee, maar dat komt ook omdat wij hier geen carnaval vieren en ik er ook totaal niet mee opgegroeid ben. Ga je ook verkleed? Ben natuurlijk erg benieuwd HOE hahaha.....:p

Citroen, ik ben getrouwd geweest en ben na een paar jaar gescheiden. Uiteindelijk was ik 28 jaar toen ik weer alleen kwam. Hou hoop meis, je zult zien dat je echt weer gelukkig gaat worden. *knuffel*
    Het blijft nu wel een feit dat je je ongelofelijk rot voelt. Hoe is het nu met je? Kom je de dagen een beetje door?

Pien jij bent lekker een weekeindje weg. Heerlijk er even tussen uit. Waar ben je heen? Of heb je dat gezegd en ben ik het kwijt...:)
    Hoe is het met jou verder?
    Ik begrijp ook wel waarom het hier wat rustig is. Ik merk ook aan mezelf dat ik minder te vertellen heb nu ik even niks doe. Bovendien ben ik ook helemaal niet in mijn goede doen. Ik wil ook niet de hele tijd hier komen klagen enzo haha...maar ik beloof plechtig wat meer te komen kletsen. Als jullie dat ook doen haha anders praat ik tegen mezelf ..Ook zo sneu..;)

20. Klaproos

beschuitje,gewoon lekker huilen meis! Ik zeg altijd: liever bij hun huilen dan thuis want zij krijgen ervoor betaald,mijn vriend niet ;) Sorry beetje flauw ik weet het.

Pien,dank je. Ik kan niet wachten totdat ik naar de internist kan :D Veel plezier met je weekeindje weg.

Ik ben ook een paar uurtjes carnavallen. Misschien doet het me goed. Ik heb trouwens van mijn vriend deze Trollbeads hanger gekregen voor valentijn,zooo lief van hem! (die rode in het midden is het)

Share This Page