Hai dames, Hier is carnaval volop bezig. Zelf heb ik het nooit gevierd, maar lijkt me wel gezellig. @beschuitje spannend je afspraak bij de haptonoom. Het komt vast goed meid! @klaproos veel plezier met carnaval vieren en wat een lief cadeau van je vriend. Fijn weekend meiden!
Dank je wel Myst! Helaas hier weer ongesteld Op naar een half jaar pauze,IVF en de internist. Hoe lang moet je nog wachten Myst?
@klaproos ah dat is balen meid! Jammer dat t toch niet is gelukt met de IUI. We blijven positief en gaan ervan uit dat IVF bij jullie zal baten. Heel veel sterkte de komende tijd. Hoop dat ook jij blijft schrijven. Hier gisteren fm 1 gehad op cd 8, zoals verwacht nog weinig te zien. Donderdag ga ik voor fm 2.
Klaproos: ach nee . 'T is toch hard, ook al had je misschien weinig vertrouwen meer. Het is gewoon wel confronterend. Nu is de weg naar IVF zo goed als zeker en val je toch even in een gat . Ik hoop dat je in de tussentijd weer wat opknapt en goede stappen zet om je lichaam ( en geest) voor te bereiden op het IVF gebeuren. Dikke knuffel meid! Myst: jammer dat er nog niets te zien was, was mooi geweest als het lekker snel ging dit keer . Maar wie weet donderdag al beter nieuws. All: ben al weer gestopt met de pil. Ben afgelopen vrijdag echt ongesteld geworden dwars door de pil heen. Moest nog bijna een week slikken en ik had ook al ruim een week bruinverlies... Ik heb geen zin in dit geklooi en aangezien het niet strikt noodzakelijk was om het nu al te slikken, heb ik de pijp weer aan Maarten gegeven. Baal wel van dat stomme lijf van me: kan het nou nooit eens normaal werken? Waarom altijd dat stomme bloed op de verkeerde momenten? Maar goed, dat spul weer aan kant en dan maar vertrouwen dat tot aan de IVF mijn cyste niet groter wordt. Ik heb over 1,5 week een afspraak in het ziekenhuis over IVF. Zal vragen of ze ook nog even wil checken hoe het met de cyste gaat. Hoe gaat het met de andere dames hier?
@pien meid wat balen dat je door de pil heen ongesteld bent geworden. Jammer dat ons lichaam soms zo onvoorspelbaar kan reageren. Hopen dat de cyste vanzelf verdwijnt. Take care! @all hier vandaag fm 2 gehad. Zat een eitje van 12 mm en dus nog te klein. Moet dus nog even geduld hebben. En gaan jullie nog wat leuks doen voor valentijnsdag?
Hoi meiden! Mysterious: 12 mm, het gaat wel de goede kant op, nog eventjes geduld. Heb geen plannen voor Valentijn, maar we hebben net wel lui een pizza besteld . Ben lid van de freya magazine en moet zeggen dat het fijn is om zo'n blad te lezen. Is toch anders dan een forum. Ik zag trouwens via de frya website een ander tijdschrift over vruchtbaarheidsproblemen die je (gratis) bestellen kunt, misschien dat jullie dat ook wel interessant vinden: http://uitgerekendjij.nl/
Ik blijf gewoon lekker schrijven hier hoor Heb verder toch niets te doen. Nee grapje Myst,mooi zo 12 mm,gaat de goede kant op! Zit je nu op dag 14? Sorry ik ben geen rekenwonder hoor. Ga jij nog iets leuks doen vandaag met valentijn? He Pien balen van die ongesteldheid! Ik kan me voorstellen dat je geen zin in dat geklooi hebt. Ik hoop dat die cyste vanzelf weggaat. Dat zou het allerbeste zijn. Ik ben ook lid van Freya. Het doet me goed om verhalen van andere mensen te lezen maar eerlijk gezegd sla ik de verhalen over waarbij het niet gelukt is,zelfde met boeken.Kan daar nog niet tegen. zo de pauze is voor ons dus inderdaad begonnen. Aan de ene kant geeft het wel rust. Effe niet meer die stomme IUI's. Ik hoop alleen dat ik snel opknap want als ik zo ziek blijf begin ik niet met IVF. Heb al genoeg aan m'n hoofd. Vandaag is het valentijn en ik weet niet of mijn lief thuiskomt. (hij heeft nog een appartement ergens anders waar hij soms is) Er ligt behoorlijk wat sneeuw hier vandaar. We zullen zien.
Hoi dames, M'n mannetje had lekker eten afgehaald en net terug van de film. Toch nog een leuke Valentijn gehad. Ik moet zondag trouwens terug voor de volgende fm. Ben benieuwd! @Pien lekker pizza!! Wist niet dat zo'n magazine bestond. Zal ook een kijkje nemen of t wat voor mij is. @klaproos ik zit op cd 11 nu. Neem je rust meid. Dan kun je straks gezond en wel aan de IVF beginnen. En heeft je mannetje t nog gered om te komen? En nog plannen voor t weekend? Ik ga met een vriendin lunchen en naar de film. Heb er zin in!!
Hoi meiden, even jaloers maken....ik had een GEWELDIG ontbijtje gekregen...twee verse croissantjes, eitje, jus d'orange, cakeje, chocolaatjes EN een heel mooi standaartje met een kaart en kaarsje gekocht....Ik heb wel een heel lief mannetje thuis dacht ik zo Ben voor het eerst bij de haptonoom geweest, goed gepraat, lekker gehuild en vrij opgelucht weer naar huis gegaan. Volgende week deel 2
Hoi Beschuitje, Wow die heeft goed uitgepakt. Lief hoor!! Ben blij dat je afspraak bij de haptonoom goed is verlopen. Wat is t doel van die gesprekken ook alweer?
Beschuitje: wow das lief van je mannetje . En fijn dat het goed ging bij de haptonoom. Kun je beschrijven wat ze precies met je doet? Ik denk namelijk ook wel eens dat het goed voor mij kan zijn. Ben niet zo goed in uiten van emoties en soms loop ik daar wel tegenaan. Ben afgelopen week erg boos en verdrietig geweest, en dan zit ik mezelf gewoon in de weg. Misschien dat zo'n haptonoom daar wel raad mee weet? Klaproos: hoop dat de pauze je goed gaat bevallen. Die van mij bevalt op zich wel, maar was afgelopen week dus ineens wel weer erg gefrustreerd. Dus het is niet zo dat je er dan ineens niet meer aan denkt . Citroen: heb nog wel even aan je gedacht op Valentijnsdag... Lijkt me erg confronterend allemaal . Knuffel voor jou!
Beschuitje,wat ontzettend lief!!! Ik ben ook wel benieuwd naar de haptonoom. Citroen,ik denk ook aan je meis.. Myst ooo cd 11,heb je meestal een eisprong op dag 14? Pien,ik vind de pauze niet eens heel erg. Ja het doet zeer als ik mensen met kinderen zie lopen maar ik moet eerst aan mezelf werken helaas. Het is wel lekker even rustig maar dat zul jij denk ik zelf ook wel zo denken Ik heb gisteren ene bos rozen gekregen van mijn lief die toch naar huis gekomen is! Zo lief!
hoi meiden, moet nu nog een aantal dingen doen, morgen verjaardag van de kinderen van mijn zus en ik ben de taart aan het maken. Ik kom vanavond ( via mobiel in bed haha) of morgen na de verjaardag even mijn ervaringen met de haptonoom delen.
Hoi meiden, dan nog even snel voor ik naar de verjaardag ga...was vroeg wakker haha, dus ik zit al klaar. Ben bezig ongesteld te worden dus voel me niet top. blerghh.... Nou ja over de haptonoom. Het is best lastig uit te leggen. Eerst hebben we een tijd gepraat. Ik mocht mijn verhaal doen. Dat voelde goed en vertrouwd. Daarna aan het eind mocht ik op een bed liggen ( gewoon, net als bij de fysio zo'n bed wat omhoog en omlaag kan, eigenlijk alleen dan wat zachter haha) Ze gaf mij aan dat er spanning in mijn lichaam is opgebouwd de laatste jaren en dat die spanning zo hoog zit dat als er IETS gebeurd het nu extra snel zich uit. Door die spanning schijnt mijn middenrif zich omhoog te trekken en gespannen hoog te zitten. Als die hoog zit, ben je sneller kortademig en ga je ook eerder hyperventileren. Als je middenrif ontspant (en dus op zijn juiste plek zit,zo noem ik het maar...sorry weet niet hoe anders, hij zit dus weer wat lager) kan je ook makkelijker die buikademhaling weer onder controle krijgen. We kletsten eigenlijk gewoon terwijl ik lag en zij maseerde het gebied rond mijn middenrif (maag eigenlijk) Tja masseren kan ik het ook weer niet noemen, maar wrijven klinkt zo raar. Het zat er een beetje tussenin. Het is heel apart maar totaal niet eng. Ik lag lekker te kletsen en zij ook en ondertussen was ze mijn middenrif aan het ontspannen. Voor ze dat ging doen liet ze zien door in mijn spieren in mijn nek te knijpen ( au dat deed zeer!!) dat daar veel spanning zat. Na dit alles voelde ze weer aan die spieren en ECHT ze waren veeeeel minder pijnlijk. Mijn lijf lag er meer ontspannen bij. Ze vertelde dat het goed is om die lichamelijke spanning er uit te krijgen. Alleen praten is soms niet genoeg. Deze spanning komt wel weer snel terug omdat het niet na 1 keer gelijk werkt natuurlijk. Ze gaat nu de komende tijd proberen mijn lichaam meer te laten ontspannen. Ik had er een heel goed gevoel bij. Het was niet eng of zweverig. Daar ben ik helemaal niet van. Eigenlijk klinkt het me heel logisch. Je praat om je koppie te ontspannen en zij zorgt ervoor dat je lichaam ook gaat ontspannen. Het is een combinatie van beiden die heel belangrijk is. Ik denk echt dat het wel gaat werken. Heb al eens eerder bij een psycholoog gezeten, maar uiteindelijk heeft het me toch niet opgebracht wat ik hoopte. Het is dus echt een aanrader. Thuis gekomen was ik echt zo relaxed, wel heel moe. Ook van het vertellen en de emoties die erbij kwamen natuurlijk. De dag erna weer stress op het werk en druk druk druk, dus het gevoel is helaas weer snel verdwenen...schijnt op den duur langer te blijven hangen.. Ik kan het jullie echt aanraden dus.
Beschuitje: duidelijk verhaal en het klinkt inderdaad wel goed. Vooral die combinatie van lichaam en geest aanpakken lijkt me heel goed. Ik ga dus naar de acupunctuur, dat klinkt ook nog wel aannemelijk tot op zekere hoogte, maar die vrouw die kletst zoveel tijdens de behandeling dat de geest er niet veel rustiger van wordt .
@beschuitje goed om te horen dat de behandeling goed is aangeslagen. En hopelijk ben je over een tijdje wat langer ontspannen @pien dat schiet natuurlijk ook niet echt op als ze de hele tijd aan t kletsen is @klaproos wat lief van je mannetje. En leuk dat ie toch kon komen. Vorige keer had ik op cd 12 Pregnyl gezet en 2 dagen later de IUI, maar bij mij kan het echt elke cyclus anders zijn. Nou meiden morgen weer maar t ziekenhuis voor een fm. Het is dan cd 14. Ben benieuwd! Fijn weekend!
Goed nieuws myst. Girl. Ps ik mis hier wel mijn dagelijkse leesmomentje... Er is zooooo weinig nieuws...