Wie start er nog meer rond 13 juli met decapeptyl

Discussion in 'MMM clubs' started by Meis79, Jul 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sterre Dat is grappig. Ik vind mezelf best wel oud (om nog kinderen te krijgen dan ;)) Maar in het zh zeggen ze steeds als ze mijn leeftijd opzoeken dat ik nog jong ben :D

Ik vind het ook wel verwarrend dat ze er in elk ziekenhuis weer andere ideeen op na houden. Hoe weet je nu dat je de goede behandeling krijgt?

2. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

heel verwarrend. Wat nog verwarrenderder is, ik zit ook in het "wie start er met IUI topic" daar zitten nog twee meiden die bij dezelfde arts in hetzelfde ziekenhuis IUI doen en ook daar hoor je echt zulke tegenstrijdige dingen.. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat ik de beste behandeling krijg. Verder ben ik zelf ook er mondig. Ik heb zelf gezegd dat ik weigerde nog 3 IUI's te doen na de eerste drie terwijl het zaad twee van de drie keer super slecht was, 0.4 en 0.8. Das eigenlijk nul slagingskans, en zelfs de laatste keer met 3.2 miljoen zaadjes is eigenlijk al te slecht, 5 miljoen is wel wenselijk voor IUI. Maar anders had ik misschien alsnog weer 3 IUI in mijn mik geschoven gekregen..

Spannend Wilma, nog 2 dagen voor je eerste spuit! ik ben zo aan het aftellen tot ik mag beginnen met spuiten! kan me niet snel genoeg gaan, ben nogal ongeduldig typje :)

3. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sterre In 1977 was er blijkbaar weinig geduld te vergeven. Ik ben ook al zo'n ongeduldig typje :D Ons geduld wordt nu toch wel aardig op de proef gesteld.
    Mondig moet je zeker zijn. En elk lijf en elke situatie is natuurlijk ook weer anders. Ik blijf er ook maar op vertrouwen dat het goed is wat ze voorschrijven.

Jij mag de 30e beginnen met spuiten toch?

4. Sterre1977

Yep, de 30e, jij vandaag de eerste spuit deca Wilma! Nu gaat het echt van start

Hoe gaat het met de rest?

5. Louz

Louz Lid

Jul 12, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels 5 hele kleine rode gaatje in mijn buik staan. Ik heb er verder voor mijn gevoel nog geen last van. Ik voel me wel een beetje beroerd, maar dat komt volgens mij vooral door gedonder op mijn werk. Wel vervelend dat dat nu samen valt, aan de andere kant heb ik daardoor minder tijd om na te denken over andere dingen;)

Ik was gisteren bij een IVF/ICSI voorlichting en daar heb ik nog even gevraagd naar de verschillen tussen ziekenhuizen en tussen behandelaars. Er werd daar gezegd dat de verschillen komen doordat er voor iedereen een maattraject gemaakt wordt, dus er wordt echt gekeken naar jou en jouw omstandigheden. Daarnaast hebben de artsen verschillende ervaringen met verschillende medicijnen. Als ze met en medicijn meer ervaring hebben, kunnen ze ook beter inschatten welke effecten het bij jou heeft...

Ik ga er dan ook maar vanuit dat ik inderdaad ook de beste behandeling voor mij krijg, zij willen tenslotte ook graag dat het lukt (al is het alleen maar om met de goede cijfers de boeken in te gaan ;)

Succes allemaal!

6. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Louz Top dat je het nog even gevraagd hebt! Weer een voordeel van dit forum. Ik hoop trouwens dat je je toch een beetje kunt ontspannen ondanks gedoe op je werk.

Ik mag inderdaad vandaag starten. Toch best wel weer spannend. Maar ik heb er ook wel weer zin in. Vanavond gaat de eerste spuit er weer in.:D

7. Sterre1977

Louz, wanneer staat jou punctie gepland? Fijn dat je nog niet heel erg veel klachten hebt...

Wilma, jij ook weer begonnen, aftellen nu!

8. Louz

Louz Lid

Jul 12, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sterre mijn punctie staat gepland voor 7 augustus, ik zit in een lang traject, nog even doorbikkelen dus...

Wat betreft de bijwerkingen merk ik nu wel dat de tranen hoger zitten dan normaal en dat is met gezeik op je werk niet echt handig ;)

Hoe staat het met. Bijwerkingen bij jullie?

9. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,627
    779
    113
    Female
    Hoi Dames,

Lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen! Ik mag overmorgen (22e) de eerste spuit gaan zetten. Het is mijn 1e ICSI poging, dus vind het onwijs spannend!!

10. marleneke

marleneke Actief lid

Oct 9, 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben begonnen op 18 juli.Nnu al 2 en een halve week aan het spuiten en zou dinsdag de 1e echo hebben. Ben nog niet ongesteld, maar ben bang dat ik het van het weekend of maandag ga worden. Waarschijnlijk kan de echo dan niet doorgaan als ik heel heftig zou bloeden en dat zou dan inhouden dat ik nog 1 week zou moeten doorspuiten met de deca vooral ik met gonal f kan beginnen. Zou wel balen zijn, want ben niet zo van het spuiten. Vind het allemaal al lang genoeg duren,na 6 x i.u.i. nu dan 1e keer ivf. Vind het allemaal al spannend genoeg en dus mag ik er nog een weekje extra lang over doen van mijn lichaam. Jammer hoor, maar goed we gaan er maar voor, gelukkig hebben we nog kans op zwangerschap dus met beide handen aanpakken maar. Hoe erg ikk er dan ook wel tegen opzie tegen de punctie.

11. marleneke

marleneke Actief lid

Oct 9, 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps dat moet 8 juli zijn;)

12. Sterre1977

Welkom Bloem en Marleneke!

Bloem, het is ook mijn eerste icsi poging, ik zet de 30e mijn eerste spuit...

13. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje als dat mag. Hoe kan het dat jij al een datum hebt voor de punctie? Of is dat een geschatte datum. Dat weten ze toch pas als ze zien hoe je eitjes groeien?

14. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Bloem en Marleneke,
    Leuk dat jullie ook aansluiten. Ik praat ook net een weekje mee.

Succes morgen Bloem met de 1e spuit!

Wat die echo betreft Marleneke. Bij mijn 1e poging zeiden ze dat ik hoe dan ook een echo zou krijgen op de geplande datum. Ook als ik ongesteld zou zijn. Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat.

15. marleneke

marleneke Actief lid

Oct 9, 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gekke is, ik had eigenlijk al ongesteld moeten zijn halve vorige week en de symptomen zijn er ook wel voor. Misschien door de warmte duurt het wat langer. Zo niet ga ik morgenmiddag maar een test halen, of zouden ze het ook op de echo kunnen zien als je zwanger bent?
    wat een onzekerheid weer.

16. Louz

Louz Lid

Jul 12, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wilma: ze hebben bij mij inderdaad een indicatie gegeven van de punctiedatum, maar is zeker nog afhankelijk van of alles goed gaat en goed groeit...

@marleneke: Ik ben ook pas vandaag ongesteld geworden terwijl ik al sinds vrijdag buikpijn had. En ik heb vandaag de echo. Ze hebben bij mijn niets gezegd over ongesteldheid, dus ik ga zo maar gewoon... Ben benieuwd hoeveel follikels ze zien en wat dat betekent voor mijn dosering Menopur, weer een stapje in het proces.

17. Sterre1977

ik heb ook al een punctiedatum hoor! 29 augustus. Bij mij plannen ze je punctie en tellen dan terug. Het is natuurlijk wel een indicatie van hoe hard alles groeit..

Ik heb trouwens nog helemaal geen echo afspraak staan, vraag me af of ik wel een uitgangsecho krijg? ik moet dinsdag met de deca beginnen en 6 augustus mijn laatste pil, dan moet ik bellen..

Louz, ik heb ook eens een echo gehad toen ik ongesteld was, dat wilde ze juist graag (nou niet dat ik ongesteld was maar ze wilde het op CD2, dus tsja...dan ben je ongesteld) vond het zelf niet zo fris, maar blijkbaar heel normaal. Wat wordt je dosis?

18. Louz

Louz Lid

Jul 12, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sterre: ik weet ook niet of de uitgangsecho standaard is. Bij mij de uitgangsecho is (ook) het onderdeel van het onderzoek waar ik aan mee doe. Bijkomend voordeel daarvan blijkt ook te zijn dat ik niet menopur maar gonal f kan gaan spuiten (gebruiksvriendelijker). Ik zit in de 'normale groep' met nu 11 follikels, en dat betekent dat ik vanaf morgen 150 eenheden ga spuiten. 2 augustus heb ik dan weer de volgende echo. Tussendoor lekker even een weekje op vakantie, dus als jullie even niet van mij horen.... Dan weten jullie waar het door komt! ;)

19. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag morgen voor de eerste echo na 10 dagen pregnyl. Ik denk niet dat ik al kan starten met de menopur. Ben vannacht pas ongesteld geworden. Kijk dus ook niet echt uit naar de echo ;)

20. Sterre1977

succes morgen Wilma! wat raar, ik krijg helemaal niet zo'n echo..of misschien ook wel. ik start zo met pregnyl en volgens mijn schema moet ik dan 17 augustus met de menopur beginnen. Maar 6 augustus laatste pil en dan in principe 10 augusuts ongesteld worden. Dan moet ik bellen voor een afspraak voor een echo en voor wanneer met menopur beginnen (wat dus op mijn schema wel al op 17 augustus staat aangegeven). Waarschijnlijk is dat dan een uitgangsecho...

Share This Page