Wie start er nog meer rond 13 juli met decapeptyl

Discussion in 'MMM clubs' started by Meis79, Jul 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sterre Ik moest bij de start van de decapeptyl een afspraak maken voor de 10e dag voor een echo. Als het baarmoederslijmvlies dan dun is en de eierstokken rustig mag je beginnen met de stimulatie hormonen. Maar ik slik de pil niet. Misschien maakt dat nog verschil.

Echo viel reuze mee. Ik heb ook echt een hele lieve arts die me gerust stelde. Het was zo gepiept. Morgen starten met de Menopur. Nu maar duimen voor veel mooie follikels met sterke eitjes.

2. Louz

Louz Lid

Jul 12, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    En hoe staat er het inmiddels bij iedereen voor?
    Ik heb vrijdag een echo gehad en morgen heb ik er weer een, dan hoor ik waarschijnlijk wanneer mijn punctie is. Er groeien 12 grote knikkers in mijn buik, die me inmiddels ook een beetje in de weg gaan zitten, hebben jullie daar ook last van? Vooral fietsen en strakke broeken zijn nu even niet zo prettig....
    Verder heb ik zo nu en dan behoorlijke hoofdpijn en zitten de emoties nog steeds hoog, maar valt het me over de hele linie mee met de bijwerkingen. Bij jullie ook?
    Succes met alles!

3. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat ie wel lekker. Begin vorige week zag ik het ff niet meer zitten. Nu ben ik weer vol goede moed. Donderdag begonnen met menopur. Wat een gedoe weer dat mixen. Het achterkant van mijn spuitje vloog eruit. Vrijdag naar zh geweest voor tips. Andere spuitjes gekregen en nu gaat het prima. Maar dat mixen met die flesjes allemaal. Voel me elke dag weer net een apothekersassistente :)

@louz klinkt goed! Ik herken het ongemak niet. Maar ik had de vorige keer ook maar 6 follikels. En nu pas net begonnen. Ik hoop dat ik vrijdag ook zo'n mooi aantal te zien krijg.

4. Louz

Louz Lid

Jul 12, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te horen Wilma, succes!
    Ik sta nu op het punt te verstrekken naar de punctie. Ben hehoorlijk zenuwachtig moet ik zeggen..... Zal jullie laten weten hoe het was.

5. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    En??? Hoop dat geen bericht goed bericht is.

6. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Louz, hoe is de punctie gegaan???

Wilma, succes morgen weer met de meting! hoe gaat het nu met de menopur? welke dosis krijg jij? Ik begin volgende week zaterdag als het goed is met de menopur.

Met mij gaat het prima, spuiten van de deca gaat goed en nul bijwerkingen, behalve...ik blijf moeilijk op gewicht, ben nu al 1.5 kilo aangekomen. Hebben jullie dat ook? Verder heb ik dinsdag mijn laatste pil genomen. Verwacht morgen of zaterdag ongesteld te worden. Dan ziekenhuis bellen voor echo en om te horen of ik inderdaad 17 augustus met de menopur mag starten.

7. Sterre1977

ah ik zie het al Wilma, net als ik ook 225 menopur

8. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net terug van de follikel meting. Slechts 2 follikels te zien. 1 van 11 en van 13 geloof ik. Maandag weer kijken, maar het lijkt erop dat het een iui gaat worden ipv een ivf. Een kans is een kans denk ik dan maar.:)

9. Louz

Louz Lid

Jul 12, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, ik had nog niet laten ten hoe het was...
    De punctie viel me erg mee, prettig was het natuurlijk niet, maar het was echt goed te doen. Ze hebben uiteindelijk 19 buizen vloeistof afgenomen (geen wonder dat ik me opgeblazen voelde en een paar kilo aan was gekomen). We moesten naar een ander ziekenhuis om ze daar te laten onderzoeken en daar bleek dat er 20 eicellen in zaten. Ook het sperma was goed, dus nu zijn we als het goed is bevrucht.... Ik hoor morgen of er goede embryo's bijzitten en dan wordt er morgen ook een terug geplaatst.... Spannend allemaal!

Wat balen Wilma, dat eer te weinig follikels zijn gegroeid, maar toch fijn dat je in ieder geval IUI kan doen, dan is het prikken in ieder geval niet voor niets...

succes Sterre, ik had van de deca geen gewichtstoename, maar door de gonal f wel... Hoop dat het je lukt het een beetje binnen de perken te houden!

10. Sterre1977

Wilma, wat klote, ik hoop voor je dat het er maandag meer zijn. Hoor wel vaker met menopur dat het wat langzaam opstart, dus wie weet wordt je maandag nog wel verrast meid!! Ik ga voor je duimen...

Koud, mooie score, hoe voel je je nu? Nog last?

11. Louz

Louz Lid

Jul 12, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog wel wat pijn gehad nadat de pijnstillers uitgewerkt waren, maar inmiddels is dat wel over. Vooral het inbrengen van de utrogestan was vervelend, omdat de omgeving nog beurs was...

Van de 20 eicellen bleken er 14 goed te zijn voor bevruchting en daaruit zijn 7 goede embryo's ontstaan. Gisteren is er eentje terug geplaatst, de rest is vandaag ingevroren. Nu wachten....

Merk wel dat ik het lastig vind om deze fase te delen met naasten. Als ze dit precies weten, weten ze ook wanneer ik moet gaan testen en dan kan ik het (ongeacht de uitslag) ook niet voor onszelf houden. Dat vind in eigenlijk best jammer, want hoe fijn het ook is om dingen te delen met mijn naasten, ik hou de uitslag van de test geloof ik toch liever nog even voor mezelf. Hoe staan jullie hier in? Hebben jullie nog tips?

12. Sterre1977

Louz, wat een mooie score! super, lekker nog iets achter de hand in de vriezer ook, maar ik ga natuurlijk heel hard duimen dat deze gewoon raak is!!

heel herkenbaar, ik wil dat eigenlijk ook niet met naasten delen, maar ze weten allemaal precies wanneer er wat gebeurd, dus tsja.. op mijn werk weet mijn baas het omdat ik met de punctie er niet ben, dus die kan ook rekeken, maar ik ga daar denk ik gewoon zeggen dat ze het vanzelf wel horen als het zover is.

13. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    @louz De eerste keer zijn wij heel open geweest over onze poging. Mijn leidinggevende vroeg steeds hoe het ging. Goed bedoeld, maar werd wel vervelend. Nu de 2e poging hebben we ervoor gekozen het niemand te vertellen. Alleen mijn beste vriendin weet ervan. Dat bevalt best goed. Tot vandaag. Zie mijn volgende berichtje.

14. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    :x Nog steeds maar 2 follikels. De arts van vanmorgen liet weten dat de kans vrijwel 0 is dat ik met andere hormonen meer follikels aanmaak. Ophogen Menopur heeft geen zin. Daar schijnen onderzoeken naar te zijn geweest. 225 mg is de hoogste dosering. Hogere doseringen geven geen andere effecten zegt ze. Onze opties raken op :(

We gaan nu voor ivf met slechts 2 follikels. Donderdag is de punctie.

15. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Hey meiden, ik wil me ook wel graag bij jullie aansluiten. Ik heb gisteren mijn punctie gehad en ik hoor morgen of er bevruchtingen zijn... Zoooo spannend. Bij ons is niet duidelijk waar het aan ligt.
    Wilma meid, wat een rot nieuws! Hopen op twee hele goede eicellen die heel graag bevrucht willen worden!
    Ik hoor goede verhalen over DHEA als je een lage eicelreserve hebt, dus daar kun je wellicht ook nog naar kijken...
    Louz, zoooo herkenbaar. Iedereen leeft ook zo mee bij ons, maar stel dat het raak is dan ben ik nog heeeeeel voorzichtig, omdat de kans op een miskraam groot is, dan wil ik geen blije mensen zien tot ik goede echo's in handen heb. Als het niet lukt, wil ik geen medeleven eigenlijk, maar wil ik dat gewoon helemaal met z'n tweetjes verwerken. Ik wil ook geen opa's en oma's in spe teleurstellen... Wel moeilijk hoor... Ik zit erover te denken om dit maar naar mensen te mailen, of is dat neurotisch?
    Ik denk er ook over om maar gewoon te zeggen dat het niet is gelukt ook al is dat wel zo, dan is niemand euforisch, waar ik zo bang voor ben. Maar mijn man wil dat niet.
    Goed, eerst maar een zien of er überhaupt een tp kan plaats vinden, want ik loop alweer erg op de zaken vooruit!

16. Sterre1977

Doortje, welkom! spannend hoor, viel je punctie mee?

Ik heb er ook over zitten denken om te zeggen dat het niet gelukt is (als ik zover mag komen dat er een terugplaatsing komt) omdat ik het niet al zo vroeg wil delen. Maar dat kan ik toch ook niet.. lastig...

Wilma, meid, wat rot!! ons ziekenhuis hoogt ook niet op. Ik krijg nu standaard 225 (omdat ik in categorie oud val) maar ophogen doen ze niet. Best raar want ik hoor vaak in bijvoorbeeld dusseldorf of gent dat mensen gewoon 400 krijgen. Maar mijn gyn zegt ook dat uit onderzoek is gebleken dat het geen zin heeft.. Ik vraag met dat echt af..
    Anyway, het is onwijs balen dat het er nog steeds maar twee zijn, kan je geen escape IUI doen? of kunnen ze geen ICSI toepassen ipv IVF? heb je dan niet meer kans dat die twee bevrucht worden? probeer positief te blijven, misschien worden ze alletwee bevrucht en zijn het toppers! en wie weet zijn er tijdens de punctie toch wat meer follikels die aangeprikt kunnen worden, dat hoor ik ook wel eens.

17. Louz

Louz Lid

Jul 12, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Doortje, welkom! Ben benieuwd naar de resultaten van je punctie...

Wilma, ik kan me voorstellen dat je het inderdaad deze keer wat stiller houdt, misschien is het ook wel anders als niet alles helemaal nieuw meer is? Wel vervelend dat het allemaal niet zo loopt zoals je hoopt. Ik weet alleen over de hogere doseringen dat ik aan een studie meedoe waarin dat wel gevarieerd wordt. Daarin kijken ze naar het aantal follikels dat bij de startmeting te zien is. Aan de hand daarvan wordt je in een groep geplaatst (weinig, normaal, veel). Ze onderzoeken of de groepen met weinig en met veel beter reageren op de normale dosis of op een respectievelijk hogere of juist lagere dosis. Maar goed, daarvan zijn de uitkomsten dus nog niet bekend....

Met betrekking tot het vertellen... ik kan helemaal niet liegen, dus niet de waarheid spreken over de uitslag zou mij niet eens lukken, al vind ik het nog best een goed idee. Ik heb nu tegen de mensen om me heen (behalve mijn beste vriendin) gezegd dat ik ze niet precies ga vertellen hoe en wanneer de punctie was en hoe het vervolg nu is. Het enige dat ik vertel is dat alles goed gaat en dat ze het wel horen als er nieuws is. Daarbij heb ik ook uitgelegd waarom ik het niet precies wil vertellen allemaal... daar reageren de meesten heel goed op eigenlijk!

18. Wilma24

Wilma24 Actief lid

Dec 16, 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sterre Iui is volgens arts niet de beste optie. Ze heeft ons zelf laten kiezen. Ze verwacht alleen niet dat andere hormonen meer follikels zullen opleveren. Icsi hoeft niet omdat het zaad goed is. Risico met icsi is dat ze het eitje stuk prikken.

Ik hoop maar dat de menopur twee super eieren heeft gemaakt. Kwaliteit staat voorop :D
    Ik heb gisteren nog bloed laten prikken om te zien hoe het staat met de rijping. Op basis daarvan is punctie 1 dag uitgesteld. Vanavond pregnyl en dan vrijdag punctie.

19. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Iedereen hier ook veel succes en ik duim voor iedereen mee.

Als ik zo hoor dat de meeste 225 Menopur krijgen en ik nu maar 75 snap ik niet dat dat werken gaat , vorige afgebroken poging zat ik op 150 met op dag 9 ,2 eitjes grote al en dag 12 , 11 eitjes en veeelste hoge waardes in bloed , tot gevaarlijk toe dus afgebroken , vraag me dan af hoe het groeit met zo weinig en wanneer ze ophogen ik niet weer zo reageer , spannend allemaal , hou me extra rustig, dag moest toen ook..

20. Sterre1977

Wilma, heel veel succes morgen met de punctie!!

Share This Page