Wie start er nog meer rond oktober?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Juut86, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juut86

Juut86 Lid

21 sep 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,
    Ik ben nieuw op dit forum. Wij starten begin oktober met een IVF/ISCI behandeling.
    Zijn er nog meer die gaan starten met een behadeling? Lijkt me fijn om ervaringen te delen met anderen.
    om ons heen zijn er heel veel vrienden en kennisen die allemaal kinderen hebben maar we kennen niemand die ook in het traject zitten,of die dat hebben meegemaakt.
    groetjes juut

2. Punto

Punto Actief lid

9 jan 2013
    442
    381
    63
    Vrouw
    Hoi Juut,

Wij gaan ook starten met onze eerste behandeling zodra ik ongesteld ben. Duurt nog ongeveer een week denk ik. Wel spannend maar heb er vooral zin in om nu een 'echte' kans te maken.

3. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik klets graag mee. Wij starten in oktober/november met IVF.
    We hebben 2 oktober intake IVF en dan horen we meer. We zitten
    al bijna 2 jaar in de MMM en hebben alles al doorlopen (OI en IUI).
    Helaas zonder succes. De volgende stap is dus IVF.

4. Juut86

Juut86 Lid

21 sep 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi Punto,
    Oh spannend zeg!! Ik begin denk ik 2 of 3 oktober:)
    het wachten duurt zo lang pfff.. heb er ook zin in! eindelijke een stapje verder. Hoewel wij nog helemaal niet heel lang hebben moeten wachten dus moet eigenlijk niet zeuren maar ik ben een beetje ongeduldig.
    wat is bij jullie de reden dat jullie met het traject gaan starten?

groetjes Juut

5. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hoi dames,

Ik klets ook graag mee :)
    Ik start z.s.m.een ICSI behandeling. Na 6 x IUI te hebben geprobeerd zonder enig resultaat komen wij nu in aanmerking voor ICSI behandeling kort schema. Hoef dus niet aan de pil etc.

Groetjes

6. Juut86

Juut86 Lid

21 sep 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii, Leuk dat je mee wilt kletsen :)
    pff jullie hebben al wat meegemaakt zeg! lijjkt me erg zwaar.
    Maar goed niet opgeven!! nog even geduld voor de intake dus, maar denk je dat je in okrober ook al kan beginnen? dat zal wel heel fijn zijn.
    wat is bij jullie de reden van het traject?

groetjes Juut

7. Punto

Punto Actief lid

9 jan 2013
    442
    381
    63
    Vrouw
    Bij ons is de zaadkwaliteit niet goed. Eerst 3x iui geprobeerd maar daarna doorgestuurd voor ICSI. Wij doen ICSI mnc, in eigen cyclus dus. Mijn eigen eisprong wordt getimed en dan dus punctie en hopelijk terugplaatsing. Zijn minder hormonen voor nodig en geen kans op overstimulatie oid
    En bij jullie?

MZ25, ook al een heel traject gehad dus. Kunnen jullie snel na de intake starten?

Happy ook welkom. Korte en lange schema's ken ik dus niet maar kort klinkt wel gunstig.

8. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Happy1234: wij hebben dan een beetje hetzelfde traject achter de rug. Waarom ICSI en geen IVF? Als het zaad slecht is dan heb je de IUI pogingen ook voor niets gedaan of niet? Ik krijg ook het korte protocol.
    @Juut86: het is enorm zwaar. Had ik niet verwacht van te voren. Ik denk niet dat ik in oktober al kan beginnen. Hoop op november maar kan ook zomaar december worden:(. Hangt af van hoe snel het gaat. Ik heb PCOS en van mijzelf bijna nooit een eisprong. Inmiddels met hormoonbehandelingen wel zo'n 10 eisprongen gehad maar nog steeds niet zwanger dus. Het zaad van ml is perfect dus het zou gewoon moeten lukken met OI of IUI. Maar we zijn nu bijna 1,5 jaar verder en nog niets dus vandaar de overstap naar IVF. Wat is bij jullie de reden van het traject?

9. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Punto: aan de ene kant lijkt mij dat wel fijn in eigen cyclus maar aan de andere kant heb je ook minder kans of niet aangezien je geen cryo's hebt? Ik weet niet hoe snel we kunnen starten. Hangt af van of we nog verplicht naar een informatieavond moeten (wachttijd is een maand) en hoe mijn eigen cyclus eruit ziet. Ik heb door de PCOS lange cyclussen.

10. Juut86

Juut86 Lid

21 sep 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig :)
    spannend! hopen op mooie resultaten!!

11. Punto

Punto Actief lid

9 jan 2013
    442
    381
    63
    Vrouw
    Mz25 we krijgen 6x een poging, dit staat dan gelijk aan 1 normale ivf. En idd geen cryo's, tenzij er twee eitjes rijpen. Die vallen dan allebei onder dezelfde poging. Ik heb er wel vertrouwen in aangezien mijn cyclus enz verder prima is. Ook zeggen ze dat de resultaten goed zijn, geloof 30% na 6 pogingen die zwanger raakt. En anders heb je alsnog 2 gewone pogingen.
    Het wachten duurt dan lang hè? Hier was het allemaal snel, 2 weken na intake hadden we de infomiddag. Direct medicatie mee voor de eerste ronde en mogen starten zodra ik ongesteld ben. Nog nooit zo naar uit gekeken.

12. Juut86

Juut86 Lid

21 sep 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MZ25- kan me het goed voorstellen dat het heel zwaar is..
    maar nog even geduld voor je kan beginnen wachten is echt heel vervelend. Maar de kans is groot dat het bij jullie gaat lukken dus dan moet IVF toch goed gaan komen.. maar dat vind ik zelf zo lastig je denk van oh het gaat helemaal goed komen je moet er ook wel vetrouwen in hebben, maar de andere keer zakt de moed weer als je veel verhalen leest dat het keer op keer niet wilt lukken..
    bij ons ligt het probleem bij mij, ik heb 1 keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad toen een kijkoperatie met de bedoeling dat ze dan 1 eileder eruit zouden halen omdat ze dachten te zien dat het vruchtje daarin zat. Maar het vruchtje zat in me baarmoederwand, dit hebben ze niet weg kunnen halen anders zou me baarmoeder beschadigen. dus ik moest een pillen kuur en injecties in het ziekenhuis halen om de dag om het vruchtje af te laten breken. afgelopen juni heb ik weer een kijkoperatie gehad ok te kijken hoe het eruit zag en helaas de ene eilder zit dicht.. en de andere heeft geen functie omdat ik een Uterus bicornis heb.
    Bij m`n man is alles prima in orde gelukkig.

13. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ik klets graag met jullie mee.
    Ook wij starten in oktober/november met ivf (lange protocol). Inmiddels de intake achter de rug. Volgende week bloeduitslagen en echo en dan bespreken wanneer we gaan starten.
    Wij zijn sinds januari 2013 bezig voor een tweede wonder. Na 5 iui (met 2 rondes met hormonen) hadden we er geen vertrouwen meer in. Daarna lang getwijfeld over ivf maar nu toch de knoop doorgehakt.
    Hopelijk kunnen we onze ervaringen hier delen....

14. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik klets ook graag hier mee...
    Wij hebben vandaag het tweede gesprek gehad met het behandelplan voor onze eerste ivf. Ik word deze week ongesteld en dan mogen we ook gelijk starten. Ook ik hoef niet eerst aan de pil, ben ik erg blij mee, want we wachten al zo lang. Wij zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar en hebben het hele voortraject al gelopen, waaronder afgelopen jaar 6x IUI, helaas zonder het gewenste resultaat.
    Ik vind het allemaal erg spannend, kijk vooral op tegen de punctie, daar ik het spuiten van hormonen door de IUI al gewend ben (al zal het nooit een 'favoriete' bezigheid worden;))

15. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hoi Punto,
    Wat goed ICSI in eigen cyclus! Hoe minder hormonen hoe beter lijkt mij. Hopelijk mag het gauw raak zijn. Het is niet niks wat wij allemaal mee moeten maken. Ik heb begrijpen dat een kort protocol betekend dat je niet aan de pil hoeft. Ik kan dus meteen beginnen met hormonen wanneer ik begin te menstrueren. Scheelt toch weer!

Hoi MZ25,
    Mooi dat je ook binnenkort mag starten met het korte protocol. Spannend he! Op het ziekenhuis had de gyneacoloog meteen al haar bedenkingen bij IUI aangezien de zaadkwaliteit slecht was. Maar zolang het boven de 1 miljoen bleef dan had IUI volgens haar nog wel 'nut'. Helaas hebben wij alleen de 1e, 2e en 4e behandeling boven de miljoen gescoord. Achteraf had ik veel eerder moeten ingrijpen, maar aan de ene kant was IVF/ICSI nog zo ver van mijn bed show. En nu hebben zij toch ICSI geadviseerd vanwege slechte zaadkwaliteit. Hmmm nu ik er zo over na denk is het inderdaad wel dubbel.

Vervelend voor jullie dat het tot nu toe nog steeds niet is gelukt. Wel mooi dat je alsnog 10 keer een goed eisprong hebt gehaald. Nu gaan wij gewoon flink duimen dat het dit keer gewoon raak mag zijn dmv IVF.

Juut86, Inderdaad super spannend! Hoop ook echt op mooie snelle resultaten voor iedereen.

Liefs xxxxxxxxxx

16. Punto

Punto Actief lid

9 jan 2013
    442
    381
    63
    Vrouw
    Jolandadjk, ook al een heel traject dus. Spannend om met wat nieuws te beginnen! Ik ben heel benieuwd hoe ik het spuiten ga ervaren, nog niet gedaan tot nu toe. De punctie leek mij wel mee te vallen maar dat is in mijn geval dan ook maar van 1 eicel dus lang niet zo belastend als bij een 'normale' IVF.

Venne, hopelijk kunnen jullie snel starten straks.

Ik zit op dag 23 en volop PMS klachten. Denk uiterlijk maandag ongesteld te worden, dan mag ik bellen voor de eerste echo. Gelukkig genoeg afleiding, deze week lijkt lang te duren!

17. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik ben gisteren ongesteld geworden en ben vandaag begonnen met het spuiten van 150 eenheden Gonal-F. Was toch wel weer even wennen (laatste IUI was in juni en toen had ik Puregon, lijkt qua spuiten wel op elkaar)... vanaf maandag moet ik daarnaast Cetrotide spuiten (om de eisprong tegen te houden) en dinsdag heb ik de eerste fm. Ik ben benieuwd hoeveel follikels er dan te zien zijn.

@ punto: wachten duurt inderdaad lang hè... vond ik ook voordat we mochten beginnen...

@ happy: waar zit je in je cyclus? Ga je ook al bijna van start?

18. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Hallo allemaal!

Ik zou ook graag mee willen praten! Na ongeveer 6 maand pauze begin ik 4 oktober weer aan de primolut. Ik reageer heel moeilijk op de hormonen. Of er groeit helemaal niks of er groeit te veel. Het zijn hele lange cyclussen omdat ik heel langzaam moet ophogen. Ik begin nu met een ander hormoon "puregon" deze heeft kleinere tussenstapjes dus hopelijk minder snel overstimulatie. Als ik weer alleen maar overstimulatie krijg, ga ik waarschijnlijk ook met ivf beginnen. ( de gyn wil dat nu nog niet doen omdat ik zo heftig kan reageren en dan is ze bang voor het overstimulatiesyndroom)

Groetjes nlh

19. Punto

Punto Actief lid

9 jan 2013
    442
    381
    63
    Vrouw
    Welkom never lose hope! Wat doen jullie nu precies?

Ik mag ook van start. Zaterdag eerste echo en dan alvast gonal-f en Cetrotide meenemen. Ben heel benieuwd!

20. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Succes dames!

Ik wil ook wel mee kletsen. Vandaag gebeld en ik heb 4 november intake.

Wij hebben al een kindje via ICSI en we hebben nog een aantal cryo's over van onze poging. Dus daar gaan we binnenkort mee starten hopelijk.

Deel Deze Pagina