Ik heb pco, dus gebruikte Gonal F, maar ga 18 oktober met puregon beginnen. Deze heeft wat kleinere tussenstapjes Handig dat je op zaterdag terecht kunt!
Oke om een eisprong op te wekken? Of ook ivf? Ben nog niet heel bekend, weet wel wat pco is. Ja gaat hier gewoon door. Kan ook niet anders, als je eisprong in het weekend valt, moet er wel wat gebeuren. Aangezien we ivf in eigen cyclus doen. Hoorde dat ze nu zelfs met kerst en oud/nieuw open zijn.
Om een eisprong op te wekken. Als het echt niet gaat werken dan begin ik ook met ivf. We moeten afwachten wat dit voor ons gaat doen. Gelukkig zijn ze dan open, zou zonde zijn om je kans te moeten missen.
Hoi, mag ik ook meekletsen? Ik ga in oktober starten met de tweede icsi voor een tweede kindje. Eerder dit jaar hebben we al een icsi gehad met 5 terugplaatsingen, die helaas niet tot een blijvende zwangerschap geleid hebben. Na een pauze van drie maanden gaan we er in oktober weer voor en ik merk dat ik het weer heel spannend vind en er weer veel mee bezig ben.
Hoi! Wat spannend en wat naar dat die 5 terugplaatsingen niet gelukt zijn. Ik ben er ook weer veel mee bezig!
Welkom nieuwe dames! Spannend weer... Hier al een aantal dagen bezig met spuiten van de Gonal-f en gisteravond gestart met de Cetrotide. Voel me al een paar dagen niet fit (hoofdpijn, misselijk, weinig eetlust en diarree). In het ziekenhuis geven ze aan dat dit zelden als bijwerking van de gonal gezien wordt. Blijft de vraag of het daarmee samenhangt of dat ik gewoon een (buik)griepje onder de leden heb of dat het komt van alle spanning rondom het traject... we wachten het af... Vanochtend de eerste fm gehad, welke een zeer teleurstellende resultaat had. Rechts zijn er 5 follikels te zien, waarvan 3 grotere (13mm) en 2 kleinere (10mm), dat is op zich wel oké, maar links gebeurt helemaal niks, hij was niet in beeld te krijgen (ondanks veel duwen op mijn buik en ook nog een buikecho), wat waarschijnlijk betekent dat daar niks groeit... pfff... ik moet dezelfde dosering blijven spuiten en donderdag terugkomen. Als het meezit, is er dan links wel wat te zien en zijn rechts in ieder geval die 5 follikels goed doorgegroeid. Als het tegenzit zijn er deze ronde maar 3 follikels die meedoen...Ik baal echt enorm, al die moeite voor bijna niks....
Hallo Dames, ik ben helemaal nieuw hier en in het hele traject, ik kom ook wat afkortingen enzo tegen waarvan ik denk wat betekend dat!! haha, wat is het verschil tussen de lange en de korte protocol en wat is fm?. Ik ben zelf nu bezig met ivf en zit op mijn 7de cyclusdag, Ik prik gonal F 112,5 twee maal per dag en vanaf donderdag moet ik er orgalutran bijprikken. Ik moet zeggen dat dit prikken mijn echt tegenvalt. Ik ben ontzettend nerveus en vind het eng om mezelf te prikken. Na het prikken denk ik bij mezelf.. nou jaa was dat het dan. Niks aan de hand. Maar als het weer tijd is schiet ik weer helemaal in de stress. Is dat normaal? ik zit ook ontzettend tegen de orgalutran aan te hikken omdat die ook nog eens pijnlijk is zoals ik heb begrepen.
Haha, die afkortingen leer je vanzelf wel. Het lange en het korte protocol betekend of je eerst de pil moet slikken (lange protocol) of niet (korte protocol). Een fm is een follikelmeting. Orgulatran ken ik niet, maar na 4 icsi's weet ik wel het e.e.a. over het prikken. Ik raad je sowieso aan om de spuiten zo'n 10 minuten voor je gaat spuiten uit de koelkast te halen, dat scheelt al veel pijn/ongemak. Als je het prikken zelf pijnlijk vindt kun je je buik eventjes verdoven met een ijsblokje of koelpak vlak voor je gaat prikken (na koelen wel even ontsmetten met alcohol!). En nog een tip: de vloeistof niet te snel in spuiten, maar langzaam en geleidelijk. Daarna de spuit nog heel even laten zitten en langzaam uit je buik trekken. Zo werkt het bij mij heel goed en misschien heb jij hier iets aan. Ik ben trouwens ook iedere keer weer zenuwachtig voor het prikken, dat hoort er waarschijnlijk gewoon een beetje bij. Heel veel succes!!
Pffff, ja, som wou ik dat er een 'uit' knopje in mijn hoofd zat! Na iedere mislukte poging denk ik 'laat maar, het is goed zo, voor mij hoeft het niet meer', maar dan gaan we toch weer opladen, moed verzamelen en weer verder en hoe dichterbij het komt hoe meer het hele gedoe weer mijn gedachtes beheerst. Stom genoeg krijg ik er iedere keer zelfs weer een beetje zin in, want stel dat het de volgende gaat lukken....
Hoi, wij gaan in oktober ook de mmm in. Mijn vriend heeft met zijn ex al het traject doorlopen en via ICSI zoontje gekregen. Door zijn voor- geschiedenis komen wij versneld in aanmerking voor ICSI (5 jaar geleden was er volgens de artsen voor hem geen andere mogelijkheid). 6 weken geleden hebben wij ons aangemeld in Nijmegen (Radboud) en aankomende vrijdag moeten wij onderzoeken. Vorig jaar was zijn zaadkwalitiet beter als 5 jaar geleden dus wij zouden op korte termijn kunnen starten..
Heel herkenbaar idd!! Alleen dan mislukte poging voor mij als 35 dagen spuiten en dan overstimulatie, dus dan weer het moeten afbreken.. Ik heb nu ook echt weer zin om te beginnen en dat klinkt ook zo gek want aan de ene kant weet ik wat me te wachten staat maar ik hoop natuurlijk dat het nu beter gaat. You never know. Het gaat ons lukken!!
Wat vervelend dat je je zo voelt! Hopelijk is het een griepje! Ik hoop dat er nog meer follikels gaan groeien en dat deze ronde niet voor niks was. Ik snap dat je heel erg baalt... Het is ook allemaal niet makkelijk die teleurstellingen.. Waarom mag je niet ophogen?
Ik voel me gelukkig weer wat beter. Af en toe hoofdpijn en pijn links en rechts onderin mijn buik... vandaag fm 2 gehad: baarmoederslijmvlies zag er goed uit (10 mm). Links was er nog steeds niks te zien, dus we moeten het van rechts hebben. Alle 5 follikels waren gegroeid, nu 17, 16, 15, 13 en 12 mm groot. Morgen terugkomen om te bepalen wanneer ik de punctie heb, zondag of maandag... Ophogen zou voor 'onstabiele' groei zorgen (meer kleine eitjes erbij die uiteindelijk niet mee gaan doen, maar wel zouden kunnen zorgen voor cysten en meer risico op overstimulatie). Dat is in ieder geval wat ik begrepen heb...
@jolandadjk Gelukkig voel je je wat beter en wat fijn dat het is doorgegroeid. Oja dat klinkt wel logisch, dat wil je natuurlijk ook niet. Spannend allemaal
Jolanda, 5 goede follikels zijn beter dan 15 kleine. Bm slijmvlies klinkt goed! Ben benieuwd naar je punctie. Door jullie berichten kan ik ook niet wachten om weer te beginnen.
Vanochtend nog een echo gehad. 3 grote follikels van 19-20 mm en 2 kleinere... vanavond de Pregnyl zetten en maandag de punctie. Ik vind het super spannend!
Hi dames, Ik zou ook graag mee willen kletsen! Ik ben suikerspin en ook al enige tijd bezig zoals je kunt zien. Enige tijd geleden heb ik wat pauze genomen van de website omdat het me toch wat te zwaar werd. Zit vanaf 1 september ook in het IVF traject. Heb hiervoor vier keer IUI gehad zonder resultaat. 15 september ben ik gestart met decapeptyl en vanaf afgelopen donderdag in combinatie met GonalF. 8 oktober 2e echo en in de week van 14 oktober waarschijnlijk de punctie. SPANNEND!!! Ik probeer zo vaak mogelijk te reageren en mee te lezen. Alleen krijg ik de zenuwen als ik er teveel mee bezig ben. Dus zo nu en dan zal ik reageren. Groetjes en sterkte dames!
Zo, weer thuis na de punctie. Het is me echt meegevallen, de verdoving was zo gezet en het aanprikken heeft totaal nog geen 2 minuutjes geduurd. Dit is bij een aantal follikels wel wat pijnlijk, maar goed te doen. En ze hebben 6 eicellen gevonden! Ik ben superblij! Een 100% score (er bleken toch 6 follikels te zitten rechts)! Het zaad was ook goed, dus nu maar hopen dat er mooie embryo's tot ontwikkeling komen... donderdagochtend horen we hier meer over, en als het goed is hebben we donderdagmiddag de terugplaatsing. Nu lekker thuis met een kruik op mijn buik op de bank en me laten verwennen door manlief! @ suikerspin: welkom!
Fijn Jolanda! Laat ze in het ziekenhuis maar goed hun best doen met jouw mooie eitjes. Dat kruikje heb je wel verdiend alsook de verwennerij!