Hi dames, @Ipp32 mooie score, super 7 embryo's! Spannend jij en Jolanda mogen bijna testen. @Tatum en Nadin hoe ging de intake. Nadin wanneer mogen jullie officieel starten. @Sweet1986, Ik heb 4x IUI gehad. Echte tips heb ik niet. Enige wat ik kan bedenken is je dagelijkse leven voortzetten maar zeker ook voldoende ontspanning. Want net als bij IVF kunnen de hormonen een enorme aanslag op je lichaam hebben. Vandaag had ik de terugplaatsing. 9 eicellen die zich allemaal gedeeld hebben en waarvan er dus 8 worden ingevroren. Was super blij met dit nieuw, ook omdat er werd meegedeeld dat dit niet vaak gebeurd. Nu hopen dat ze goed genoeg zijn om in te vriezen. Nu mag ik 18 dagen duim draaien en ik draai ook voor jullie dames. Hoop dat ik me goed kan ontspannen ben daar super slecht in .
Klinkt goed suikerspin! Succes in de wachtweken! Heb je genoeg afleiding? Ik vind de laatste dagen echt killing. Tot nu toe voornamelijk positief geweest, maar sinds vanochtend heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees: vanochtend buikkramp wat bij mij meestal de menstruatie aankondigt. Een heel klein mini beetje slijm met bruin bij het afvegen. Normaal gaat mijn menstruatie eerst vooraf met flink wat bruinverlies, dan starten de krampen en daarna roodverlies. Zou het tegengehouden worden door de utrogestan? Vanmiddag weer nergens last van en vanavond na het eten opnieuw last van krampen onderin mijn buik... pfff... nog een paar dagen wachten... Hoe is het bij jou Ipp?
Spannend hier allemaal intakegesprek ging heel goed, 2e gesprek is op 9 november met de arts. Waarschijnlijk beginnen we November/december. Er is geen wachttijd zei de verpleegkundige. Knap dat jullie nog niet getest hebben
Kan ik nog met jullie mee kletsen dames? Wij zijn afgelopen vrijdag begonnen met ICSI in eigen cyclus. Ik heb inmiddels al 4 dagen hormonen moeten spuiten, cetrotide en gonal-f Vanmorgen de laatste cetrotidespuit gehad. Vanmorgen echo gehad en eicel is nu 18mm. Er zit alleen aan de rechterkant nog eentje van 16mm. Die gaan ze allebei proberen aan te prikken. Dat gebeurt woensdag. Dus vanavond om 23:00 mag ik de Pregnyl spuiten. Zooo spannend allemaal! Maar wat geeft het me hoop, de verhalen van velen van jullie waarbij het allemaal is gelukt!
@Jolandadjk Wat ontzettend spannend! Ik zie dat je nog 4 nachtjes moet slapen voordat je mag testen! Lukt het je nog wel om een beetje te kunnen ontspannen?
Ik herken het Jolanda, dat wachten is echt heel naar. Nu heb ik ook nog vakantie, dus wordt ik niet afgeleid door werk. Ben dus maar mijn dagen vol aan het plannen met afspraken. Heb nog steeds buikmrampen, maar geen bloedverlies of verkleuring. Maar zit ook continue in spanning. Wij kregen te horen dat we na 14 dagen mochten testen, anderen na 18 dagen. Ben dus ook bang dat vrijdag testen te vroeg zal zijn.
Jij hebt toch ook TP op donderdag 8-10 gehad? Dan is vrijdag testen niet te vroeg hoor, zit je ook 18 dagen na punctie (in principe vergelijkbaar met de eisprong) en goed 2 weken na TP... Fijn om herkenning te lezen. Hopelijk einde van de week een mooie positieve test voor ons beide! @ ophoopvanzegen: welkom! Woensdag punctie, spannend! Hopelijk levert het twee goede eicellen op... Ontspannen is moeilijk. Overdag moet ik werken en de spanning van het wachten is nu wel echt aanwezig, vooral die buikkrampen maken me onzeker... probeer tussendoor wel lekker met een dekentje op de bank te zitten (beentjes op de bank) om te ontspannen.
Welkom op hoop van zegen, heel spannend zo'n eerste punctie. Zoals je hebt kunnen lezen valt het de meeste wel mee. Als ze er maar twee hoeven aan te prikken dan is de punctie zelf al heel gauw weer voorbij. Waarom is er gekozen voor je eigen cyclus waarbij er niet met hormonen veel extra folikels zich ontwikkelen?
Volgens de arts is dit minder belastend voor het lichaam. Omdat ik veel minder hormonen hoef te spuiten. Hier kwam ik voor in aanmerking omdat ik jonger ben dan 34jr.
Wat lief!! Dankjewel!! 2 goede eitjes kunnen aanprikken!!!! Wat een opluchting. Oh we zijn hiermee al zo blij! Maar poeh, viel me tegen! Ik lig nu op de bank maar kom hier voorlopig niet vandaan. Pijnlijke steken in m'n buik
Ook al zo'n superresultaat! Hier ging de intake goed! ik heb het afgelopen weekend rust en tijd genomen om het nieuws met familie en goede vriendinnen te delen. Daardoor werd de steen in mijn maag al iets kleiner. Door het intake gesprek ben ik ook rustiger geworden. De kans is natuurlijk niet groter geworden maar de sfeer was anders dan de week ervoor...het slechte nieuws hadden we tenslotte al gehad! Zodra ik ongesteld word (ik verwacht as maandag) begin ik 16 dagen met de pil en daarna ga ik spuiten...Triptofem en Puregon (hoogste dosering). Ik denk dan dat ergens eind november de punctie zal zijn. Ik heb mijn angst over de punctie uitgesproken en vanwege mijn slechte ervaringen in het verleden (niet werkende verdoving bij verwijdering melanoom, niet werkende ruggeprik bij keizersnede en het niet kunnen plaatsen van spiraal) mag het hoogstwaarschijnlijk onder narcose. Dit geeft mij heel veel rust. Maar uiteindelijk hoop ik nu nog op een klein wonder; dat ik maandag niet ongesteld word! Succes nog met wachten dames!! Heel erg spannend!! Doen jullie nog speciale dingen tijdens deze dagen? (qua rust, dieet, wel/geen seks etc)
Hoi Tatum, fijn dat je een goed intake gesprek hebt gehad. Dat scheelt een hoop. Na de terugplaatsing zorg ik er qua dieet voor dat ik geen dingen eet die niet mogen als je zwanger bent. Gewoon voor de zekerheid. Verder gewoon een beetje gezond. Verder niets bijzonders behalve voor voldoende afleiding zorgen. Volgens mijn gyn was het verstandig om voor de punctie al te stoppen met alcohol drinken, dus dat heb ik braaf gedaan. Morgenochtend mag ik van mezelf testen, langer wachten lukt ook bijna niet.
Ja dat deed ik ook na mijn eisprong dus dat zal ik na de tp ook gaan doen. En denk tijdens de hormonen ook niet drinken.... Spannend morgen! Laat je iets weten? Hopelijk kun je een mooie test showen!!!
@ Tatum, fijn dat het intake gesprek je meer rust heeft gegeven. Ook het delen met familie heb ik als prettig ervaren. Spannend, want dan gaat het bijna beginnen... @ Ipp: laat je ons het resultaat weten? Ben heel nieuwsgierig en plaatsvervangend zenuwachtig voor jou... Ik krijg zelf echter steeds meer het gevoel dat het niet gelukt is. Ik heb geen symptomen. Ik heb de hele week al geregeld buikkrampen gehad en sinds vanochtend bij het afvegen toch ook weer bruinverlies (waar dat maandag een mini beetje was vermengd met slijm, is het nu duidelijker aanwezig). Maar nog één dagje wachten en dan weten we het zeker!
Vanochtend test gedaan, en ik kan het nog nauwelijks bevatten, maar hij is overduidelijk positief. Ik had nooit verwacht dat het bij de eerste poging al zou lukken en besef me hoeveel geluk we hebben. @jolanda balen zeg
Gefeliciteerd Ipp!!! Wat fantastisch!! Dat geeft ons moed!! Geniet ervan, hopelijk gaat de tijd tot aan je echo snel voorbij!