@tamren: als je je pendels mag geloven, dan ziet het er goed uit voor deze maand Wat is bij jou de reden dat ze met IUI beginnen? Bij mij nog niet echt iets vastgesteld..
@framboos: Bij ons is het ook onbekend wat er aan scheelt! We mochten kiezen, of nog een jaar proberen of meteen beginnen met IUI en toen zei mijn man dat hij meteen wilde beginnen! Hij is 43 jaar en wil zo snel mogelijk kindjes als het ons gegund is!
@Tamren, spannend meis, 2 wachtweken, succes!!! @Framboos, mijn NOD is 16 dec (zie onderschrift), heb heel eigenwijs vanmorgen 2 testen gedaan (6 dagen voor NOD), natuuuurlijk omo wit Ik ga proberen om maandag pas weer te testen, hoewel het wel moeilijk is met nog 8 zw-testen in huis!
@Tamren: spannend hoor. Gelukkig viel het mee. @MissQ: spannend die plopjes in je buik. maar wat zal het betekenen. Blijft lastig dat lichaam van ons. Hoop het beste voor je. @framboos: spannend een eileideronderzoek en dan nog start Clomid. Ik ga zo me eerste slikken. Ben benieuwd. @All: Ik heb 17 dec. me eerste FM!!
Ook erg spannend voor jou Ingeping, vrijdag de FM! Laat maar eens horen of jij klachten hebt tijdens het slikken van de Clomid, ik hoop dat het allemaal mee mag vallen voor je.
55.000.000, klinkt hoopvol e, zoveel en je hebt er eigenlijk maar eentje nodig..nou t worden dus spannende dagen nu, je gaat op alles letten etc.. ik hoop echt dat t raak mag zijn meid! ik heb besloten om na mn iui effe weg te gaan, iets te boeken, we weten nog niet waar, een last minute of gewoon een city trip met de auto we zien wel maar ik wil die dagen effe me gedachten verzetten en niet de hele tyd bezig zijn met wat voel ik, wat zou t zijn etc.. die stress die ik voel kan ook nie goed zijn dus ik dacht missch helpt zo n reisje wel om me te ontstressen.. ik hoop dat t ineens raak mag zijn want we kunnen moeilijk elke maand op reis gaan
Wij gaan ook weg hoor! We gaan maandag weg en komen donderdagavond weer terug! We vieren onze trouwdag lekker met zijn 2-tjes in Valkenburg! Daarna ook nog genoeg afleiding! Ik ben zondag de 19e jarig, en we moeten nog boodschappen doen voor de kerst.... Dus we zullen zien. Zoals altijd is geduld weer een hele schone zaak!
jaaa geduld hebben is ook t allermoeilijkst!!!! ok is leuk als je weggaat en druk bezig bent met boodschappen etc.. das toch heel wat afleiding die we kunnen gebruiken!!
Babybell en Tamren, Heerlijk even er lekker tussenuit. Je gedachten verzetten. Dat hebben jullie goed bekeken. Zelf heb ik de IUI vlak voor kerst en oud en nieuw erbij, dus afleiding genoeg. En vriendlief is twee weken vrij, dus dagjes er op uit is altijd lekker. Genieten jullie er maar lekker van. Hier vandaag tweede Clomid geslikt. Buiten dat ik wat last van opvliegers, verhit hoofd had voel ik me prima.....
ingeping, eind dec idd zoiezo genoeg afleiding!! missch een domme vraag, maar waarvoor dient clomid juist?
@Babybelle: Vragen zijn niet zo gauw dom. Bij ons ziekenhuis doen ze altijd aan een gestimuleerde cyclus voor IUI. Om de boel een beetje te kunnen plannen en timen. Clomid is ervoor om de groei van je eitjes te stimuleren. Voor IUI hebben ze graag twee mooie eitje en max. drie. Dus vandaar dat ik nu vijf dagen Clomid slik. Heb verder altijd een goeie cyclus gehad. Sommige vrouwen slikken continue Clomid om een eisprong te krijgen als ze die niet hebben.
..voor de eisprong spuiten ze dan toch pregnyl na het gebruik van Clomid? Clomid zelf zorgt toch voor het rijpen van de follikels, toch niet voor de eisprong?
Ja Pregnyl is voor de eisprong! Als je eitjes groot genoeg zijn dan krijg je afspraken mee voor de IUI en dan krijg je ook te horen hoelaat en wanneer je Pregnyl moet prikken. Dit is 40 uur voor de inseminatie! Zo kunnen ze de kans op bevruchting zo groot mogelijk maken. Clomid of in mijn geval Menopur zorgt voor de ijping van de eitjes!
Hallóóó Tamren, jij was er ook nog laat bij vannacht!!! Ik zou willen dat het morgen is, dan mag ik eindelijk weer testen van mezelf
Idd Tamren je was er laat bij. Niet kunnen slapen of op stap geweest? Ik moet idd ook Pregnyl spuiten als de eitjes groot genoeg zijn. Vind dat toch wel spannend ook. Ga het zelf doen. Gek idee jezelf prikken!!!
Ik slaap de laatste tijd slecht! Dus ja, ik was alweer wakker! Maar ja, er is natuurlijk wel een bepaalde stress-factor!!!!! Stel je toch voor dat het lukt, dan zijn we over 9 maand papa en mama....... Het spuiten valt echt mee hoor! De Pregnyl voel je iets beter dan de andere spuitjes! Maar valt echt 100% mee! Wij gaan lekker weg! Vandaag nog ff de laatste dingetjes opruimen en administratie doen (doe ik normaal op maandag voor de zaak) en dan morgen rustig aan wakker worden en dan lekker naar Valkenburg! We hebben er zin aan! MissQ Ik duim voor je! Wie weet??????? Ingeping Wanneer mag je Pregnyl spuiten????
@tamren: tegen mij hebben ze nog niks gezegd over Pregnyl spuiten. Ik heb gelezen dat ze dat niet altijd doen. Ik moet gewoon Clomid nemen. Ik heb steeds een natuurlijke eisprong dus misschien gaan ze ervan uit dat het wel vanzelf springt? Nog iets dat ik gelezen heb: door Clomid rijpen er meerdere eitjes, maar zonder Pregnyl zou er toch steeds maar eentje springen. Met Pregnyl heb je kans dat er meerdere springen en dus ook kans op meerling. Vanavond naar de apotheker achter de Clomid, zal hem nodig hebben binnen 1,5 week.
Vanmorgen gesprek bij de gyn gehad. Hij vond tempkaartje er mooi uitzien en mijn negatieve test van vanmorgen gaf hem nog geen aanleiding om aan te nemen dat het deze ronde al definitief over is. Mocht het wel zo zijn, dan ga ik de volgende ronde een dag of 8 Puregon spuiten in plaats van 5 dagen Clomid slikken. Dus donderdag weer een testje aan wagen mocht ik nog niet ongi geworden zijn.
missQ, spannend allemaal!! hopelijk is het raak! ik ben vandaag voor de eerste afspraak gegaan en ik heb een inwendige echo gehad, folikels waren klein, dus ik moet vrydag bloed laten prikken, hem savonds bellen en dan pas weet ik wat te doen en wanneer.. best frustrerend!! heb wel een voorschrift meegekregen om pregnyl en clomid.. maar ik mag er nog niks mee doen, pas als hy het zegt. dus ja ik heb al die tyd eigenlijk zitten wachten op vandaag om weer aan te horen dat ik eigenlijk gewoon weer moet wachten tot vrydag!