Wie start er ook in december met IUI!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ingeping, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    @missq, ah ok dankjewel voor de info wederom, als ik zo die groottes hoor etc.. dan heb ik natuurlijk een duidelijker beeld weet je wel. ;)

@ingeping, morgen is het idd zover, voor jou de FM en voor mij de bloedafname en hopelijk dat ik niet meer zo in het ongewisse blijf.
    heel succes voor jou morgen

2. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Succes met de bloedafname. Hoor je meteen morgen hoe en wat dan?

3. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    nou hij zei dat ik smorgens bloed moest prikken en savonds na 17u moest bellen en ik denk dat hy adhv de bloedresultaten mij zal laten weten wat ik moet doen.

4. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Zie mijn handtekening!!

5. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    ingeping, je hebt de 21ste je iui? kan je dat nu al weten?
    nou ik vind mijn gedoe maar raar dan, dus deze morgen bloed gaan prikken, net gebeld na 17 u, zei hy.. ja zondag weer bloed prikken, jij en je man en weer om 17u bellen.. hij zei dat mijn eitjes nog nie rijp zijn. die vruchtbaarheidsbehandelingen , daar moet je ni aan beginnen als je nie van wachten houdt want je doet niks anders:(

6. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Ingeping succes dinsdag! Je kan dus na die tijd behoorlijke krampjes krijgen, dat hoort erbij! Ik duim voor je!

Babybelle: Jaja vruchtbaarheidsbehandelingen zijn niet voor ongeduldige mensen, haha! En romantisch is het ook niet!!!!

7. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Babybelle: Beetje een vreemd gedoe dan zeg. Mijn vriend heeft nog geen een keer bloed moeten prikken.
    En ja ze hebben gister een FM gedaan. Hierin hebben ze twee eitjes rechts gezien van 13 mm, en links 1 van 15!! De ideale afmeting is 19mm. Nu moet ik zondag de Pregnyl zetten voor een eisprong. Binnen de 40 uur daarna rond de 36 krijg je de IUI. Dus dat is dinsdag om kwart voor 9!
    Ik zou toch eens goed duidelijkheid vragen als ik jouw zo hoor is dat het niet. En idd geduld is een schone zaak ik de MMM.

@Tamren: Bedankt. Hou je het wachten nog vol?

8. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Het gaat, het is wel lastig hoor!

9. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    @tamren ja idd, de romantiek ontbreekt wel in ons geval e ha ha, k lees dat je nod over een weekje is.. spannend allemaal!! heel veel succes!X

@ingeping, ja ik weet t, maar t kan missch ook ergens aan mezelf liggen, ik raak soms helemaal in de war door al die informatie dat ik krijg. maar ja wat ik hier eerder schreef is echt wel zo, dus daarin vergis ik me niet iig. dus morgen bloed prikken, zowel ik als mijn man.. waarom hij bloed moet prikken snap ik ook niet, ma goed, zijn zaad is niet zo goed, dat is de oorzaak dat zwanger worden niet goed wil lukken, missch ligt t bij jullie niet aan jullie mannen, vandaar dat jullie mannen ook enkel potje moeten binnenleveren en verder niets? ik weet niet zeker, is maar een gedacht. wat betreft de clomid die ik voorgeschreven kreeg, das dus idd niet voor deze maand.. ik denk dat ik t nu ook een beetje beter begrijp.. ik moet dus bloed prikken tot ze zien dat t eitje rijp genoeg is, als dat zo is, dan moet ik een echo doen voor nog een FM en als alles goed is, moet ik pregnyl prikken om vervolgens de iui te ondergaan.
    nu heb ik zitten nadenken en ik heb dus waarschijnlijk een veel latere eisprong dan gedacht... ik ging al die maanden die voorbij zijn uit van een eisprong op ong dag 14 of 15 van mijn cyclus.. dus gingen we dan op dag 13, 15 en 17 klussen bijv.. maar goed, daarna hebben we nooit echt ons best gedaan... dus ja, ook weer raar om te merken dat ik me dus al die tyd vergist heb wat betreft de eisprong, want ik vond t al raar dat ik elke maand ong 4 a 5 dagen na mijn "eisprong"ineens een zeurende buikpijn had en veel waterige afscheiding.. ik dacht altyd aan innesteling en weigerde toen zelfs te klussen om gewoon de boel daar met rust te laten(ikweet t, t heeft geen effect maar t zat in me hoofd) en nu blijkt dat t denk ik gewoon de eisprong was:(

10. Maintje9

Maintje9 Lid

29 nov 2010
    38
    0
    0
    Bedankt meiden voor de opbeurende woorden!!
    Het heeft me goed gedaan!!
    Ik ben nu ook wat positiever hoor:D En ga er gewoon mee door als deze niet gelukt is!!
    Ik had er niet bij stil gestaan dat het zo'n impact op me zo hebben het hele IUI traject!! In eerste instantie denk je jee we gaan ervoor en later denk je jeetje wat heftig allemaal!!
    En ik wil zeker niet ondankbaar klinken!!! Ik ben sowieso al blij dat die mogelijkheid er is!!

Hoe staat het met jullie verder!!
    Ik hoop dat we binnenkort allemaal goed nieuws hebben!!
    Ik blijf voor jullie en mezelf duimen!!!

Liefs Germaine

11. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    De zenuwen gieren door me lijf. Om vier uur de Pregnyl zetten. Pfffff!!!!

12. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    De pregnyl zit erin. Viel reuze mee. Nu wel een jeukgevoel een een beetje gevoelig........Gelukkig hebben we dat gehad!!

@Tamren: Nog even volhouden meid met geduld hebben. Ik duim hard voor je mee hoor, dat het een geslaagde IUI is.

@Babybelle: Zo is je verhaal idd wel iets duidelijker. Het is wel fijn voor jezelf dat je alles snapt en duidelijk is. Anders voel je je ook zo onzeker vind ik.

13. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Ik hoop het... En nu voor jou op naar de IUI! Pregnyl voelt een beetje raar aan he? En dan ga je dinsdag insemineren! Dat wordt een vroege dag voor jullie;)! Succes, ik zal voor jullie duimen....

Hier is het lekker rustig, zit lekker met manlief en de hondjes lui op de bank! Kachel hoog, kaarsjes aan en misschien dat er nog visiste komt vanavond!Mijn moeder en broers zijn al geweest! Maar als er niemand komt, dan is het helemaal goed...... Heerlijk!

14. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    hoi dames,
    blij te lezen dat t prikken meeviel.. vanmorgen weer bloed gaan prikken, ik heb dunne adertjes zeggen ze en t prikken gaat altyd zo moeilijk.. vandaag was t weer op mn hand.. extra pijnlijk dus:(
    en nu ga ik bellen naar de dokter.. ik reageer zo weer
    grtjs

15. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    hoi, net gebeld, nog steeds geen tyd om pregnyl te prikken zei hy, maar hy wil morgen wel een echo doen. dus ja WEEEEEER WACHTEN ...

16. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Babybelle: Zo ben je maa in de weer meid. Hoop dat er morgen op de echo wat moois en positiefs te zien is. Dan kun je weer verder voor je gevoel.

En ja de Pregnyl is gezet en heb een klein plekje op me buik. Ik heb zin in dinsdag. Laat maar komen. Wordt idd een vroegertje!!

17. Mirre1

Mirre1 Nieuw lid

19 dec 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Hoewel mijn vraag hier misschien niet helemaal thuis hoort, leek mij dit forum toch het beste om op in te haken.

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik een te hoog fsh heb (21). Nu moet ik dus gaan beslissen of ik iui of ivf wil. Heel eerlijk gezegd weet ik het echt niet. De arts wil de iui eigenlijk ook maar meteen overslaan...

Ben eigenlijk nog van streek van dit nieuws en nu moet ik al zo'n ingrijpende beslissing gaan nemen!

Hoe ervaren jullie al die behandelingen en hebben jullie ook een idee over de kwaliteit van de behandelingen? Welk ziekenhuis of welke kliniek is het beste?

Ben het even kwijt, mijn hoofd is net een draaikolk.

Groet Mirre

18. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    @ingeping, ja echt leuk voor je dat je al weet wanneer je ervoor gaat!! nu hopen dat t de 1ste en laatste keer zal zijn!! heel veel succes

@Mirre, ja het is best moeilijk om daar een reactie op te geven, omdat t uiteindelijk toch jouw beslissing is, maar ik kan je wel zeggen wat ik (missch) zou hebben gedaan als t aan mij lag(en missch is dat verkeerd van mij ik weet t niet) maar ik zou dan toch voor ivf gaan.. omdat de slagingskansen denk ik dan een pak hoger liggen en je slaat idd missch onnodige behandelingen meteen over.. anders ga je missch iui doen een paar keer en beland je alsnog met de ivf? ja dat is eigenlijk wat voor mij t meest logische is en ook denk ik dat dat hetgene is wat ik zou doen en al helemaal als de dokter me dat ook nog eens aanraadt.
    ik wens je heel veel succes

19. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Mirre: Ik denk dat het misschien verstandig zou zijn om eerst nog eens een goed gesprek aan te gaan met de behandelend arts! Misschien dat het dan iets duidelijker wordt, nu heb je zoveel tegelijk te horen gekregen! En slaap er een paar nachtjes over!!!!!
    En mijn ervaring met onze Gyn en Ferti poli, is dat ze alles willen uitleggen en dat ze echt het beste met je voor hebben!
    Ik wens je heel veel sterkte in je keuze en wat voor je keuze je maakt, het is wel allemaal heftig!
    En hou je ons wel op de hoogte!

20. Mirre1

Mirre1 Nieuw lid

19 dec 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Babybell en Tamren!

Net een uur met de hond door de sneeuw geploegd en al wat knopen doorgehakt. Dan ook nog jullie reacties lezen.... is wel een hart onder de riem!

Dinsdag heb ik een gesprek. Ik zal al mijn vragen opschrijven en een plan maken met de gyn. Er moet toch iets gaan gebeuren, nietwaar!?

Dacht eerst nog aan een second opinion, maar het is lood om oud ijzer. Ik mag al blij zijn dat ze nog iets willen proberen heb ik al gemerkt na alle reacties op de verschillende forums. Zo'n hoog fsh is voor veel artsen een reden om geen verdere behandeling aan te bieden.

Het ziekenhuis is ook redelijk dichtbij en gezien de lichamelijke en geestelijke belasting lijkt het mij niet handig om ver te gaan reizen.

Jullie veel succes met alle behandelingen (ik zit nog niet in de molen, dus begrijp niet alles waar jullie het over hebben, maar zal snel komen denk ik :() en ik houd jullie op de hoogte!

Grtzz Mirre :)

Deel Deze Pagina