@ Mama73: Vervelend dat je weer die onderzoeken moet krijgen! Echt balen! Ik hoop dat als ze je eileiders doorgespoten hebben dat de IUI niet meer nodig is. Of gaan ze daar dan ook gelijk mee beginnen? @ Shaluta: Hopelijk zijn de uitslapen goed. Vervelend he dat lange wachten! Wij hebben maandag 26 juli nog een na gesprek met de gyn om toch de uitslagen nog even te bespreken. Dat vind ik wel fijn! Hopelijk maakt ze ook een echo om te kijken of alles goed is. Maarja dat zal wel niet denk aangezien je er maar 1 krijgt normaal. Fijn weekend allemaal
Jeetje, wat is het stil hier!!! Nou, ik ga met me thermometer en grafiek onder de arm op vakantie!! Spreek jullie na de vakantie weer!! Groetjesss
Mriekjuh, Ja dat vond ik ook al; erg stil. Geniet van je vakantie, en eh; wie weet helpt loslaten tijdens je vakantie beter dan al die grafieken..... Ik zit echt op het wachtbankje (alweer); man levert maandag voor de 2e keer zaad in, daarna moet ik bellen zodra ik mijn menstruatie heb om de HSG te plannen. Hoop dat het nog lukt voor onze vakantie en de zomerstop. Ondertussen merk ik wel dat het me steeds meer gaat doen.....Ben vaak snel boos en gefrustreerd en dat ken ik eigenlijk niet van mezelf. Hoe ist met de andere dames? Liefs
Hallo...ik lees al een tijdje met jullie mee, en ga nu ook gezellig meekletsen als jullie dat leuk vinden! Zal mijn verhaal doen... We lopen sinds 2 juni in het ziekenhuis! Hebben dus al wat onderzoeken gehad. De uitslag van mijn uitstrijkjes en echo waren goed. Het sperma van me vriend is heel goed! Alleen mijn bloeduitslagen daar twijfeld de gynaecoloog over dus die mag ik opnieuw gaan doen. Dag 3 van de cyclus had ik bloedgeprikt en dat ziet er goed uit. Maar de waardes van dag 5 en 8 na me eisprong waren wat laag dus nu moet dat over. Verder krijg ik een H.S.G. onderzoek. Als ik weer ongesteld wordt moet ik bellen voor een afspraak. Ik heb een tijd getemperatuurd, en daaraan zag ik dat ik zeker een eisprong had, maar dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van het eitje. Verder klussen we vrolijk verder. Hoe gaat het met jullie allemaal? Iemand ervaring met een H.S.G. onderzoek? En weten jullie de uitslagen van jullie man/vriend hun spermaonderzoek? Heb namelijk een vraag...zal het even typen. Volume 2.0 ml. 75 miljoen per ml. (normale waarde 20 miljoen per ml.) A progressief 69% (normale waarde 25 %) B progressief 18 % (normale waarde A+B 50 %) Mijn vraag is over dat B progressief, mijn vriend heeft daar 18 %, terwijl 50 % normaal is. Is dit dan juist goed of slecht? De gyn. vertelde dat het er allemaal goed uitzag, dus zal wel goed zijn maar waarom dan die 18%??? Hoop dat we allemaal heel snel zwanger zijn, we wachten al zoooo lang!!!
Hallo Gelukkig, wat leuk dat je komt meekletsen!!! Wat betreft die percentages van het zaad: je moet het zo zien dat alles samen 100 % moet zijn, als het beste (A) al 69 is, dan blijft er dus nog maar 31 % over: die worden dan weer verdeeld over B,C en D. Jullie uitslag is echt ontzettend goed. Bij mijn man (schrik niet): A:9 % B:2 % C:12% D: 77% Als je dit even opteld kom je op 100%; maar A en B samen (!) moeten minimaal 50 zijn en dat is dus maar 11% (bij jullie dus 87%). Dus dat verklaard een hoop maar we worden er niet vrolijk van; we mogen dus van geluk spreken dat we al 3 dochters hebben. Ik krijg ook nog een HSG ondanks dat bij mij alles goed is; de kans van slagen van IUI is dan volgens de gyn groter: dus wij weten min of meer al welke stap ons zal worden voorgelegd.....Manlief moet vandaag voor de 2e keer zijn zaad laten testen. Ik vind het heel wat allemaal, maar de wens (ook voor de 4e) is supergroot. Jij veel succes en tot gauw.
Hoi JMB: spannend allemaal; ik enk echt wel dat je een echo krijgt hoor, daar staan de gynaecologen heel snel mee klaar; al is dat dan wel ook een inwendige.....Ben zo blij voor jullie. Las elders dat je wel wat misselijk bent: hoe gaat het verder??? Liefs
Mama73 Dat lijkt me idd. ff slikken toen je de uitslag kreeg van het semenonderzoek! Ik was altijd bang dat het aan me partner zou liggen maar dat is dus gelukkig niet zo! Ik ben regelmatig ongesteld, voel meestal me eisprong en heb 4 maanden getemperatuurd en had dan duidelijk een eisprong, maar toch twijfelde de gyn. over de waardes in me bloed na de eisprong. Hij denkt dat ik op de verkeerde dagen ben gaan bloedprikken! Ik hoop het maar. Dat H.S.G. onderzoek lijkt me niet echt prettig. Lees op deze site dat sommige meiden pijnstilling voorgeschreven krijgen, ik heb daar niks over gehoord. Hoe zit dat met jou? Wel vertelde de gyn.dat je vaak na dat onderzoek veel vruchtbaarder ben. Hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en heeeel snel zwanger zijn, ook al heb je al 3 kids.
@mama73: Ik geloof best dat je het heel wat vind allemaal, het is toch niet niks! Wanneer krijg je de uitslag van het zaadonderzoek weer? Spannend, en ik hoop dat je HSG onderzoek niet hoeft. Ik ga hard duimen! En ja klopt ik ben al 2 weken misselijk, nou ja nog niet zo erg dat ik moet overgeven gelukkig maar het word wel steeds erger haha. Maar ja dat hoort erbij. Verder ook al 2 weken last van de boobs. Dus kan zeggen dat ik me zeker wel zwanger voel. Maandag naar de Gyn en hoop zeker dat ze nog een inwendige echo doet. Maar ik vind het zeker wel spannend allemaal omdat je verder nog geen echo hebt gehad en toch graag wil weten of alles goed is!
Hey hey, nee dat was idd even slikken, ook de 2e uitslag is slecht; wel iets verbeterd maar valt nog steeds in de categorie slecht; de cijfertjes bespaar ik jullie maar even. Voor het HSG heb ik zowel pijnstilling als antibiotica voorgeschreen gekregen. Beide als voorbereiding. Ik heb ook gehoord dat je na je HSG vruchtbaarder bent omdat de eileiders dan goed open zijn. Zaterdag 'hoop'ik ongesteld te worden zodat ik nog voor mijn vakantie het HSG achter de rug heb. Kan maar gebeurt zijn....Maar of er plek is....??? Tot gauw he.. Liefs
Ik hoop dat jullie een prachtig hartje zien kloppen maandag; laat je het weten. En het klinkt cliche; dat is het ook, maar wat je ook moet doorstaan om je wondertje te krijgen, het is het waard. En die boobs...wacht maar tot je bevallen bent, dan begint wat dat betreft het echte werk...Maar dat duurt nog even, wel heerlijk dat je daar nu naartoe mag leven. Geef je je nog op voor moeders voor moeders? Misschien kan je mij wel (indirect) helpen....Krijg je ook nog altijd een leuk cadeautje voor je uk. Genieten he meis, voor je het weet gaan ze naar de basisschool (mijn jongste alweer na de zomervakantie).
halllo.. hOest het hier met iedereen?? lang niet meer online geweest druk druk nou even update van mij, vandaag zouden we eigenljk naar het zh moeten gaan voor de uitslagen van hset dna en de chromosomen maar gisteren werden we gebeld en nog niet alles was binnen dus we moeten nu nog 1 maand wachhten 23 aug hebben we nu onzr afspraak, ben benieuwd want bent het wachten nu eigenlijk beu wil nu wel eens weten waar we aan toe zijn en of we geholpen kunnen worden!! suc6 voor de rest liefsssssss
@ Mama73: Ik hoop het ook! En laat het zeker nog even weten. En het hoort er alllemaal bij ja, maar ben wel blij ik nu 3 weken vakantie heb en thuis misselijk kan zijn ipv in het dat duffe warme kantoor haha!
Hallo meiden, ik ben weer ongesteld.....had eigenlijk ook niet anders verwacht (wel gehoopt). Morgen bellen of er plaats is voor de HSG. Mag je dan helemaal niet meer ongesteld zijn???? Of kan een spoortje geen kwaad? Donderdag a.s. is namelijk de uiterste mogelijkheid in ons ziekenhuis, daarna start de zomerstop en zou het op z'n vroegst september worden. Mijn man staat niet zo achter dit onderzoek; is een beetje bang voor de gevolgen en vraagt zich af waarom het toch moet ondanks de hysteroscopie van vorig jaar. Maar hij begrijpt wel da ik het toch wil doen. Over 3 weken gaan we op vakatie: zou ik er dan nog last van kunnen hebben? Ik heb ergens gelezen dat je in de cyclus waarin je de HSG hebt gehad niet zwanger mag raken. Klopt dat? Maar wie weet is er helemaal geen plaats, er zijn maar 6 plaatsen per week waarvan dus maar 2 op donderdag. Morgen weet ik meer. Liefs
Mama73 Balen dat je weer ongesteld bent geworden! Ben benieuwd of je snel terecht kunt voor de HSG. De vragen kan ik je niet beandwoorden. Je mag niet meer ongesteld zijn maar of een spoortje kwaad kan, geen idee. En dat je die maand niet zwanger mag worden, heb ik niks over gehoord of gelezen, dus denk dat dat wel mag. Sterkte iig. met het onderzoek. Ik moet ook binnenkort dus hoor wel hoe het gaat enz. Ik ben vanmorgen weer wezen bloedprikken, om te kijken of ik een "goede" eisprong heb gehad.
Mama73, echt balen dat je weer ongesteld bent geworden!! Kun je voor die vragen niet het ziekenhuis even bellen hoe of wat dan weet je of het donderdag al kan? Tot september wachten is ook niks, lijkt mij. Bij ons dan weer wel een mooi bericht, gister naar de gyn geweest voor een nagesprek en uitslagen waren goed en een echo gehad! Alles was goed, we hebben het hartje zien kloppen echt super. Geeft je toch meer gerustheid. Ze dacht wel dat ik iets minder ver was ivm late eisprong die maand maar over 2,5 week krijgen we de termijnecho. Dus helemaal happy weer, vond het toch erg spannend allemaal!
Hey JBM: Wat super dat je het hartje hebt gezien; geweldig he!!!! Wat betreft mijn vragen: m'n ongesteldheid moet helemaal over zijn, maar ik heb vrijdag de afspraak. Dan ga ik er vanuit dat mijn menstruatie over is. Vind het wel doodeng dat onderzoek. Zeker na alle verhalen (ook hier). Maar goed, dan ronden we de onderzoeken wel af naar alle waarschijnlijkheid. Ik verwacht dat we dan na onze vakantie (begin september) een gesprek krijgen met een voorstel....Spannend allemaal. Ik laat snel wat weten, geniet ze......
Hoi allemaal! Ben alweer een hele tijd hier niet geweest.. We zitten ook in een wachtperiode dus dan is er ook weinig te melden Vandaag een potje van vriendlief ingeleverd en over twee weken nog een keer.. Daarna op 18 aug een gesprek over het hoe en wat we nu gaan doen... IUI of ICSI. We zullen als we starten met ICSI weer een half jaar op de wachtlijst moeten dus dat schiet niet echt op... Maargoed...het is zoals het is dus ik kan me er dan beter niet sappel om maken.. Zag dat Nikske naar de zwangeren afdeling is verhuist!! Gefeliciteerd meid! We hopen je snel te volgen!!!
Hoi allemaal, heb vandaag mijn HSG gehad. Voor iedereen die me de stuipen op het lijf heeft gejaagt (geeft niks hoor) en voor iedereen die nog moet: bij mij deed het echt helemaal geen pijn. Had wel een Voltaren supp 1000 mg voor het onderzoek moeten nemen, maar echt ik heb er niets van gevoeld. De uitkomst was wel iets minder; rechts goed open, maar links kwam niet goed in beeld. Uitgaande van de om en om eisprong zou dat onze kansen weer verder verlagen. Maar goed heb nog geen defintieve uitslag van de radioloog. Dinsdag 31 augustus beleidsgesprek. (na onze vakantie en na de zomerstop). Ik hou er ook een beetje rekening mee dat er nog een kijkoperatie nodig zal zijn. Dus nu even een maand 'rust', tussen haakjes want we gaan er natuurlijk wel voor; ook omdat een HSG de kans verhoogt op een zwangerschap, maar even geen ziekenhuisbezoeken. @Joekie: wie is nikske???? Dezelfde als JMB.... Liefs voor allemaal en alvast een fijne vakantie.
Gelukkig is je HSG meegevallen Mama73! Ik hoop dat het helpt, ik heb het ook vaker gelezen dat je dan meer kans hebt om daarna zwanger te worden. Er is gelukkig wel 1 eileider open dan weet je in ieder geval dat je wel een eisprong kunt krijgen. Nou maar hopen dat het gauw 31 augustus is dan weet je tenminste iets meer hoe nu verder. Maar Nikske is iemand anders, kan haar ook niet hier in het forum achterhalen, waarschijnlijk is ze in de war met een ander topic. Allemaal weer een fijn weekend!
Oh, ja meiden dat klopt...Ik dacht dat zij ook in dit topic actief was!! Sorry daarvoor! Mama73, fijn dat je HSG meeviel! Ik vond het meest vervelende dat ze de klip op mijn baarmoedermond zetten.. De rest viel ook wel mee. Zo zie je maar weer dat iedereen het anders ervaard! Wel vervelend dat de uitslag niet helemaal in orde was!!