wie start er ook in juni met onderzoek....

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by jes4, May 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Oh gelukig viel het mee Mama73!!! Ik moet volgende week maandag (9 aug.), en vind het best spannend. Maar als ik jouw verhaal lees ben ik al wat geruster.
    Wel balen dat het er niet heel goed uitzag bij jou.
    Heb je nog napijn/krampen gehad?

Zoals je kunt zien ben ik vandaag WEER ongesteld geworden.

2. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    @Gelukkig: Ik heb een dag na het HSG nog wat menstruatie achtige pijn gehad, maar zeker niet erg. Nu besef ik wel dat ik het wellicht als minder pijnlijk ervaar omdat er bij mij al 3 kindjes 'dooheen' zijn gegaan. Maar zelfs van het contrast inspuiten voelde ik niets.
    Waarschijnlijk zit er links een verkleving; geen idee wat ik daarvan moet denken, wat er mogelijk is of wat juist niet. Nu maar hopen dat deze maand het eitje door de andere eilerder komt. En anders lekker genieten van m'n vakantie; nog 1,5 week werken; en jullie?
    Onze jongste dame heeft een flinke oorontsteking; is er echt ziek van. Maar beter nu dan in een ander land. Al had ik het natuurlijk liever helemaal niet. Lieve allemaal, ik hoop zo dat het voor ons allemaal goed komt. Tot gauw.

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Gelukkig: Balen dat je ongesteld ben geworden... :(

Mama73: Ik hoop dat er een eitje door de andere eileider kan! Geniet nog effe van je vakantie!

4. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

Nov 9, 2009
    114
    0
    0
    Hallo, even een snelle update vanuit hier, morgen ga ik de rest allemaal lezen hoor!!! Maar ik kom net terug van vakantie, en d8 ik moet eventjes kijken.... Heb ik post van me verzekering, of dat ik even 308 euro wil betalen voor de gyna!! Maar dat was me eerste afspraak in april pas.... er zijn er nog 2 erna geweest.. zijn die ook zo hoog? En is het normaal???? xx

5. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Mriekjuh: dat betaald toch gewoon je verzekering; ik denk dat ze een vergissing hebben gemaakt. FF bellen.

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Heb je soms ook een eigen risico? Als je daar éénmaal overheen bent hoef je niets meer te betalen hoor! De verzekering vergoedt over het algemeen zo'n beetje alles..

7. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Hoi allemaal!

Jee wat ben ik een tijd niet hier geweest, weet eigenlijk niet eens waarom...:(
    Maar goed ik zal ff updaten (ik zal straks mezelf ff in het lijstje erbij zetten, moet zo ff terugzoeken), in 't kort nog ff vertellen wat en hoe bij ons.

We zijn sinds september 2009 bezig, ik ben toen gestopt met de pil. Menstruatie kwam niet op gang, tussen sep en april 1 keer ongesteld geweest geloof ik. Toen naar gyn, heb toen gelijk echo gehad en kreeg recept voor primolut en alvast voor clomid.
    Mn man gelijk afspraak gemaakt voor zaadonderzoek, dus ik moest wachten met clomid tot die uitslag goed zou zijn.
    De uitslag was dramatisch, niks levends te vinden. :$ Maar voor ik goed in paniek was, vroeg ze of hij in de afgelopen weken ziek was geweest met hoge koorts. Dat bleek het geval, dus moest het onderzoek over. Maar dat mocht dan pas na onze vakantie.
    We zijn inmiddels 2 weken terug van vakantie, gelijk onderzoek ingepland!
    Die uitslag was stukken beter gelukkig :) alleen zaten er witte bloedlichaampjes in. Dus mannetje is nu aan de antibiotica en 'mag' over maandje opnieuw voor zaadonderzoek. Je zou er bijna aan gaan wennen haha!
    Als de uitslag daarvan goed is, mag ik dan toch eindelijk van start met de clomid!
    Het positieve aan dit verhaal is dat ik inmiddels wel een regelmatige cyclus heb van 26 dagen! Nog nooit eerder gehad, dus daar ben ik wel blij mee :D

Zo, jullie weten weer even wat van me en vanaf nu ben ik weer actief hoor!

8. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Heitjekarweitje - bezig sinds jan '09 - 1e kindje - 27 jaar - NH
    Mama73-bezig sinds mei 2007- voor 4e kindje-37 jaar - NB
    Shaluta -bezig sinds Juni 2009 - 1e kindje - 24 jaar - Limburg
    JBM1985 - bezig sinds Juni 2009 - 1e kindje - 24 jaar - ZH
    Roos84 - bezig sinds Jan 2010 - 1e kindje - 26 jaar 23 jaar - ZH
    Mriekjuh - bezig sinds september 2009 - 1e kindje - 23 jaar- Utrecht
    Fantasie- bezig sinds april 2009 - 1e kindje - 23 jaar - ZH
    Ientje - bezig sinds september 2009 - 1e kindje - 28 jaar - ZH

wie o wie helpt me met de kleurtjes, ik ben 10 min bezig geweest maar kreeg toen een heleboel gekke dingen erbij! :(

EDIT: tadaa, gelukt! Kreeg ineens een helder idee ;) zie volgend bericht

9. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Heitjekarweitje - bezig sinds jan '09 - 1e kindje - 27 jaar - NH
    Mama73-bezig sinds mei 2007- voor 4e kindje-37 jaar - NB
    Shaluta -bezig sinds Juni 2009 - 1e kindje - 24 jaar - Limburg
    JBM1985 - bezig sinds Juni 2009 - 1e kindje - 24 jaar - ZH
    Roos84 - bezig sinds Jan 2010 - 1e kindje - 26 jaar 23 jaar - ZH
    Mriekjuh - bezig sinds september 2009 - 1e kindje - 23 jaar- Utrecht
    Fantasie- bezig sinds april 2009 - 1e kindje - 23 jaar - ZH
    Ientje - bezig sinds september 2009 - 1e kindje - 28 jaar - ZH

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ientje wat fijn dat er nu weer zaadjes gevonden zijn!! Toch een hele geruststelling!!
    En een regelmatige cyclus is ook wel heerlijk!! Lekker kort ook!

11. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Ja das zeker een geruststelling, ik had wel goeie hoop dat het beter zou zijn, maar toch blijft er ergens in je achterhoofd iets van paniek zitten!
    En die cyclus, ik verbaas me er gewoon over! Wie weet heb ik ook wel een gewone goeie eisprong! Maar daar rekenen we maar niet al te hard op, en ach ik heb de clomid al in huis ;)

12. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    @ Gelukkig: veel succes morgen, laat je even weten hoe het gegaan is. Vergeet je de antibiotica en de pijnstiller niet? Liefs

13. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Dank je.
    Ik heb geen antibiotica en pijnstillers gekregen!!!
    Moet morgen 1,5 uur van te voren zelf pijnstiller innemen.

Ik laat jullie weten hoe ik het ervaren heb.

14. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Ik heb het HSG onderzoek gehad en het viel me best mee.
    Alles zag er goed uit.
    Het cubje hadden ze eerst niet goed vastgezogen dus dat moest opnieuw, niet echt prettig maar was wel te doen. Toen ze de vloeistof inspoten deed het wel flink pijn. Toen ik bijna wilde aangeven dat het nu echt niet prettig meer was was het klaar.
    Het is me best meegevallen, heb ook geen napijn.

15. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ gelukkig: fijn dat het meeviel! Ook na je bericht geen napijn gekregen?

Hier: ik was zo blij met mn regelmatige cyclus, nou dat is nu alweer over. Ben alweer een dag overtijd, niet het gevoel dat ik gauw ongesteld ga worden en voel me nou ook niet bepaald zwanger. :( Wachten het maar weer af...

16. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Hey meiden,

Het is al een hele tijd geleden dat ik wat gepost heb in dit topic:D

Maar wil jullie toch even laten weten wat ze ondertussen allemaal gedaan hebben.

Aller eerst moest ik bloedprikken tot2x toe hormoon waardes en LH.. Mn vriend moest zijn zaad in leveren en dat is getest uitslag:
    20 mil zaadjes en er is maar 30% goed :(
    We kregen toen al te horen dat we zwanger konden raken alleen duurde het langer. Ook heb ik een kijk operatie gehad ipv een HSG. Bij mij is alles goed :D Gelukkig maar.

Nu zijn we weer aan het afwachten en hebben 17 september een vervolg afspraak en krijgen dan te horen of we behandelingen gaan krijgen of niet.. ( Al ben ik bang voor het laatste :( )

17. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Hoi Jeem,

Fijn dat bij jou alles goed is! Is ook niet geheel onbelangrijk ;)
    Maar wel naar dat t bij je vriend niet helemaal goed was, al is 30% niet hopeloos toch?
    Ben benieuwd of je een behandeling krijgt... Succes ieg!

18. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Jeem: was die 30% de A + B bewegende zaadjes? Die zouden samen eigenlijk 50 moeten zijn; bij ons echter maar 12; dus je kan het slechter treffen. Maar ik begrijp dat het ook voor jullie een teleurstelling is geweest. Maar waarom denk je dat ze niets gaan doen?
    Gelukkig: Fijn dat ook bij jou het onderzoek is meegevallen. Ik denk dat ik mede zo weinig heb gevoeld, omdat mijn baarmoeder en uitgang al wat gewend is na 3 bevallingen.
    Ientje: nog niet getest....je voelt niet altijd iets van het zwanger zijn.
    Meiden; nog 5 nachtjes (de meiden tellen vooral af) en we vetrekken naar Zwitserland. Heb op mijn vakantie mijn NOD!!! (en weer een nieuwe kans misschien)
    Liefs voor allemaal.

19. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    dit klinkt misschien heel dom, maar vanaf welke dag kan je het beste testen dan? Ben nu nog maar 1 dag overtijd, kan ik beter nog paar dagen wachten??
    Heb er een hele hoop in huis, dus op zich kan het wel hoor ;)

20. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Hoi Ientje: je kan testen op de dag dat je je menstruatie verwachtte en natuurlijk daarna...Je bent nu al 2 dagen overtijd, ik zou gewoon testen. Veel succes.

Share This Page