wie start er ook in juni met onderzoek....

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by jes4, May 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphne81

Daphne81 Lid

Jan 8, 2006
    99
    0
    0
    Nou, heel veel succes, mriekjuh! Spannend, hoor, zo'n uitslag!

2. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    @Mriekjuh: Goh je hebt al heel wat achter de rug, is er ook een rede gevonden dat je niet menstrueert? Spannend de uitslagen 14 juni; ik duim voor jullie. Ik hoor het graag....

3. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

Nov 9, 2009
    114
    0
    0
    Hallo allemaal,

Nee, er is nog niets gevonden.... :( tenminste, het bloed is elke x niet helemaal goed(geen idee wat ze er mee bedoelen) en daarom moet ik elke x opnieuw prikken!!! We stonden wel even te kijken dat mijn man zijn zwemmers in moet leveren... Maar ja, zoals de gyna uitlegde was dat omdat ze toch mijn eisprong op moeten wekken, en dan moeten we allebei wel goed vruchtbaar zijn!! Anders gaan ze hem 'voor niets' opwekken...
    x

4. Daphne81

Daphne81 Lid

Jan 8, 2006
    99
    0
    0
    Wat vervelend, dat je bloed steeds niet goed is! Hopelijk komt er snel wél wat uit!

5. shaluta

shaluta Lid

Jan 31, 2010
    69
    0
    0
    hallo, wij zijn ook een jaar bezig nu en hebben 2 juni een intake gesprek bij de fertiliteitsarts.
    ben echt heel erg benieuwd naar de onderzoeken en wat er uit gaat komen.
    Kon gelukkig ook al snel terecht want hier was geen lange wachtlijst..
    suc6 voor de andere
    liefss

6. Daphne81

Daphne81 Lid

Jan 8, 2006
    99
    0
    0
    Heel veel succes volgende week!

7. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    @mriekjuh; ik zou toch een keer in het ziekenhuis vragen wat ze bedoelen als ze zeggen dat het bloed niet helemaal goed is. Je wil toch weten wat er aan de hand is...Ik snap dat jullie het even raar vonden dat je vriend zijn zwemmers moet inleveren. Maar van de andere kant gaan jullie dan ook niet te vergeefs proberen een kindje te krijgen. Je hebt wel gelijk een heel eind duidelijkheid. (lijkt me trouwens wel even slikken voor die mannen om zo in een potje te moeten richtten: staat ons ook nog te wachten)
    @Shaluta: hier ook 2 juni een intake gesprek: succes

8. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    hey meiden,

Had in het begin verteld dat ik vandaag naar het ziekenhuis moest..
    Nou ben geweest en zal even kort uitleggen wat ze nu gaan doen.

Vandaag ongesteld geworden dus mag as maandag bloed prikken ( hier gaan ze mijn hormoon waardes na kijken ) op 21 juni ( cyclus dag 24 ) moet ik weer bloed prikken ( dan gaan ze het progesteron gehalte meten in mijn bloed ) om te kijken of ik een eisprong heb gehad.

Mijn vriend moet volgende week zijn zaad in leveren.

9 juli moeten we terug komen dan krijgen we alle uitslagen.
    Als deze goed zijn krijg ik een kijk operatie ipv een hsg. Als ook hier niks uit komt dan moeten we het nog een half jaar zelf proberen en krijgen dan behandelingen.

Als er wel wat mis is beginnen we gelijk met een passende behandeling.

9. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

Apr 14, 2010
    775
    0
    0
    He meiden

Ik heb een klein beetje hier doorgelezen maar er is al aardig wat geschreven :)
    Ook ik start vanaf 2 juni in het ziekenhuis. Kreeg vandaag om 5u een telefoontje dat ik 2 juni wordt verwacht voor een eerste gesprek bij de gyn .. Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat.
    Zou me eerst even voorstellen;

In mei '08 kwam onze kinderwens en in sep '08 had ik dan een positieve test in handen! Perfecte zwangerschap en onze zoon werd geboren in april '09 na een zwangerschap van bijna 38wk.
    Prachtig gezond mannetje. Plotseling is hij overleden een dag later thuis .. Na vele onderzoeken is er niet veel uitgekomen.
    Al snel weer besloten om een brusje te krijgen, helaas wil dat dus niet vlotten.
    Inmiddels zijn we weer een jaar bezig en 2 miskramen verder.

Zo dus even snel mijn achtergrond voor jullie.

Met hoeveel schrijven jullie hier al? Lijkt me leuk om mijn ervaringen ook met jullie te delen.

10. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    @sterretjesmama: Hoe meer zielen hoe meer vreugd; fijn dat je jouw ervaringen wil delen met ons. Maar van jouw verhaal word ik wel even heel stil....Hoe heb je het grote verlies van jullie prachtige ventje in vredesnaam een beetje kunnen verwerken? En dan ook nog twee miskramen. Dan ga je toch echt een beetje denken dat het je niet gegund is, of heb ik het mis. Nou ik gun het je van harte....Ik hoop echt dat jullie snel een positieve test in handen zullen hebben...Ook 2 juni je eerste gesprek; wat een toeval allemaal.
    @Jeem32: Fijn dat je alvast een beetje verteld hoe het gaat. Gaan ze bij jou ook follikelmetingen doen en bijvoorbeeld een samenlevingstest; of hebben ze een speciale rede om dat niet te doen? Een kijkoperatie is ook best heftig (toch). Maar je hebt er natuurlijk (bijna) alles voor over om een gezond wondertje in je armen te sluiten. Ben heel benieuwd naar je uitslagen.
    Veel liefs voor allemaal en veel succes.

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Welkom allemaal meiden!!
    Sterretjesmama wat een verhaal draag je mee!!:(
    Wat zul je het moeilijk (gehad) hebben!!
    Ik hoop voor jullie dat jullie snel zwanger mogen zijn en jullie kindje gezond op mogen zien groeien!

12. Daphne81

Daphne81 Lid

Jan 8, 2006
    99
    0
    0
    Wat heftig, sterretjesmama! Heel veel sterkte met alles, ook 2 juni met jullie eerste gesprek!

13. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Hallo meiden, hoe gaat het met jullie? Vinden julliehet ook zo spannend, die eerste afspraak, Gaat nu wel snel he, veel succes alvast allemaal.

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ja, aan het wachten hiero he!!
    De 22ste pas een intake dus we wachten rustige af;)
    Hoe is het met de rest?

15. SterretjesMama

Apr 14, 2010
    775
    0
    0
    @Mama73 Dankjewel! Het grote verlies om ons manneke is niet te verwerken. Het is gewoon dat je door moet! En dat doen we dan ook, al zijn er ook genoeg dagen dat ik met de gordijnen dicht op de bank zit en niets doe. De twee miskramen er nog bij helpt niet echt nee .. Ik heb ook wel eens het gevoel dat het me niet gegund zou zijn. Toch hoop ik ooit nog een gezond kindje voor altijd in mn armen te krijgen!
    Ben wel beetje zenuwachtig voor woensdag .. weet eigenlijk niet wat je moet verwachten van zo'n 1e afspraak met de gyn.

Jij hebt dus ook woensdag een intake? Wat toevallig inderdaad. Je hebt 3 mooie dochters lees ik. Is dat ook via de MMM gegaan of 'spontaan'. Frustrerend dat je nu zo lang moet wachten dan he! Hoop dat jullie nog een brusje mogen krijgen voor jullie 3 kids.

Succes alvast woensdag.

16. Daphne81

Daphne81 Lid

Jan 8, 2006
    99
    0
    0
    @SterretjesMama: Ons eerste bezoek hield in: een intakegesprek waarin ze vragen naar je menstruatie, je cyclus, ziektes bij jouw of je partner, etc. Ook krijg je dan een inwendig onderzoek waar ze bekijken of je eierstokken/eileiders/baarmoeder goed zijn.

Succes allemaal woensdag!!!

17. SterretjesMama

Apr 14, 2010
    775
    0
    0
    Dankje Daphne, dan weet ik het een klein beetje wat ik kan verwachten.
    Ik zie dat jullie wachten op uitslagen in juni, weet je ook wanneer je die kunt verwachten precies?

Wat is dat wachten steeds slopend he ..

18. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    @sterretjesmama: Onze 3 meiden zijn op de spontane manier ontstaan. (gelukkig) Niet spectaculair lang wachten; zo'n 6 maanden per zwangerschap. Een jaar na de geboorte van onze jongste dame begon het toch weer te kriebelen. (had ik nooit van mezelf gedacht) In het begin kon ik me neerleggen bij de gedachte: 'Het zou heel mooi zijn als...maar als het niet zo mag zijn, mag ik heel blij zijn met hetgeen we al hebben' (en geloof me; dat ben ik ook hoor) Maar na vele 'leeftijdsgrenzen' te hebben verlegd (ik hoop zwanger te zijn voor m'n 35ste, 36ste, 37ste....) is dat gevoel veranderd. Zowel bij mij als m'n man. Ik wil het te graag. Kan me niet meer neerleggen bij 'het heeft zo moeten zijn'. Dus na lang wachten, veel praten en uiteindelijk de miskraam hebben we besloten ervoor te gaan. Hetzij wel stap voor stap: eerst maar eens kijken wat de onderzoeken brengen.
    Wat betreft de intake denk ik dat Daphna gelijk heeft: zo staat het ook in de folder die ik gelezen heb. Misschienheb je iets aan de link:
    http://www.jeroenboschziekenhuis.nl/website/patientenfolders/GYN/GYN-021.pdf
    Tenslotte jouw manneke: Het raakt me zo enorm. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Wat zal hij mooi geweest zijn, helemaal perfect en dan...Maar 1 dag dat geluk. Hoe kan dat nou? Heb je je gevoelens op papier of iets dergelijks gezet: ikzelf heb puur voor ons zelf een vlindersite aan gemaakt voor de miskraam: met wachtwoord zodat hij verder door niemand ingezien kan worden tenzij ik het wens. Niet dat ik mijn miskraam ook maar een beetje met jouw grote verlies wil vergelijken maar het helpte me wel. Als je wil mag je me ook gerust een pb sturen.Ik snap heel goed dat je het liefst met de gordijnen dicht op de bank kruipt; ik heb diep respect voor het feit dat je toch door probeert te gaan. Ik wens jullie nieuw geluk toe...
    @Daphne: spannend dat wachten op je uitslagen....
    @Joekie: Dacht dat jij ook eerder aan de beurt was, nog ietsje langer wachten dus....maar het gaat gelukkig snel.
    @allemaal: vinden jullie het ook zo fijn om dit 'samen' te doen. Geweldig al die reacties.
    Tot gauw; liefs

19. Daphne81

Daphne81 Lid

Jan 8, 2006
    99
    0
    0
    @allemaal: Ja, dit is echt fijn om alles met elkaar te delen!

@SterretjesMama & mama73: Ik weet nog niet precies wanneer we de uitslagen verwachten. De mijne, van mijn bloed, zullen inmiddels wel binnen zijn, maar we moeten wachten op het zaadonderzoek. Dat is sowieso vervelend geregeld in ons zh, vind ik. Je moet van te voren een afspraak maken wanneer je het zaad in komt leveren, dat kan dan alleen tussen 8 en half 9 's morgens en mag maar een uur oud zijn. Aangezien mijn man om 6 uur 's ochtends de deur al uit is wordt dat een beetje een probleem. Hij moet maar een keer later beginnen...

20. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    @Daphne: het lijkt me ook echt lastig voor die mannen; even een potje vol maken.....daar hoort toch ook een bepaald gevoel bij. Ik weet niet of ik het zelf wel op commando zou kunnen. Maar goed; zoals je zelf ook vindt waarschijnlijk: het is voor een goed doel.

Share This Page