@Allemaal: erg fijn om zo hier te kunnen schrijven inderdaad! Weet jullie omgeving het ook eigenlijk? @Daphne: Dat is wel lastig dan voor je vriend .. moet ie maar even een smoesje verzinnen om een keer later te beginnen. Mijn vriend ziet er ook al tegen op om het in te moeten leveren haha. @Mama73: Wij hebben ook een site voor ons mannetje aangemaakt. Ik heb je een PB terug gestuurd net! Ik schrijf daar erg veel en verder houd ik sinds kort ook een dagboek thuis bij, om even wat van me af te schrijven. Heb ook veel aan het zkh en psych gehad, kom daar nu nog af en toe. Probeer het langzaam af te bouwen, maar soms moet ik gewoon weer heen! Ben namelijk niet zo'n prater over gevoelens en krop dus snel op, wat niet echt slim is. Het is heel goed om over je miskramen te schrijven lijkt me, dat is niet raar. En dat jullie het MMM ingaan terwijl jullie al 3 kindjes hebben is ieder voor zich, als je toch graag nog een 4e kindje wilt doe je dat toch? Vind het knap van jullie hoor.
Mijn omgeving is inmiddels op de hoogte. Ik bazuin het niet overal rond en vraag hen ook het voor zich te houden, maar ik ben wel blij dat mijn naaste familieleden en vrienden het weten. Dat praat een stuk makkelijker, eerst probeerde ik het onderwerp zwangerschap en kinderen altijd te vermijden.
Toen we in het begin in de MMM kwamen wist wel iedereen het. Nu dat we na een lange pauze weer zijn gestart weet nog niemand het...wil ik ook zo houden...
Sinds onze miskraam, waarvan ik mijn directe omgeving op de hoogte heb gebracht, weten de meeste mensen dus dat wij nog een kinderwens hadden. (Was voor sommige wel een verrassing, bleek uit de vraag of het wel gepland was: "ja hoor al drie jaar...") Nu heb ik wel aan enkele mensen verteld dat we laten onderzoeken waarom het allemaal zo lang heeft geduurd. Nog niet dat daar ook een mogelijke 2e stap uit kan volgen. Tevens moeten wij het wel aan bijvorbeeld onze ouders vertellen omdat we waarschijnlijk weel een paar keer oppas nodig zullen hebben. Ik heb geleerd dat vertellen dat een kindje krijgen niet voor iedereen vanzelf sprekend is, helpt in de ongewenste opmerkingen. Het delen van de miskraam heeft me ook enorm geholpen bij de verwerking.
Jeetje wat een heftige verhalen hier allemaal.... en idd dat in het potje doen.......... mijn hubbie kan het net voor zijn werk doen, alleen moet ik het dan wegbrengen...... ehm.... nou wat dacht je ervan om dat zelf te doen???
O, daar heb ik geen problemen mee om dat weg te brengen, dat doe ik gerust. Ik ben allang blij als dat potje 'vol' is...
Hier ook geen probleem; ik werk zelf in het ziekenhuis, dus kan in een moeite door. Dat potje vol krijgen; dat lijkt me wel een beetje lastiger....Zo in de vroege morgen.
Massage? Haha. Hier is trouwens bijna niemand op de hoogte van ons begin van de MMM. Alleen een vriendin en mn moeder .. Onze miskramen weet zelf helemaal niemand. Ivm met ons zoontje, ligt dat allemaal zo anders vind ik .. Kan het niet goed verwoorden, maar voel me er goed bij zo. Ik wens degenen die vandaag ook op gesprek moeten veel succes! Wij moeten om half 3 ..
En? Hoe was het bezoek bij jullie vandaag (sterretjesmama en Shaluta). We hadden een erg prettig gesprek. Omdat ik nog niet ongesteld geweest ben na de miskraam was het nog niet echt mogelijk iets te plannen.Maar wat gebeurt er...ik ben net ongesteld geworden (nog nooit blij geweest om ongesteld te zijn, maar nu wel): dus we kunnen gaan plannen. Bloedafname op dag 3, echo op dag 10 en mijn man moet z'n potje inleveren. Cyclus monitoring noemen ze dat. Waarschijnlijk hebben ze daar 2 cyclussen voor nodig; we moeten ook nog een samenlevingstest doen en ik krijg na de cyclus monitoring een foto van mijn baarmoeder. En eh; ik wordt ook getest op de overgang (!!), vanwege mijn leeftijd. (is standaard boven de 36). Het werd wel verteld alsof het de normaalste zaak van de wereld is, terwijl het voor ons toch een hele stap is. Ben benieuwd hoe het jullie vergaan is. Joekie veel succes de 22e. Liefs
hallo, vandaag dus de kennismaking gehad bij de fertiliteitsarts, pff wat een info krijg je allemaal:s nouw over ongeveer 2 weken komt als alles goed is mijn menstruatie weer gewoon zoals altijd. ik moet dan dag 3 van de cyclus bloed gaan laten prikken, dag 10 krijg ik een echo, dan tussendoor moeten we nog een samenlevingstest doen en dan einde van de cyclus weer bloedprikken, mijn vriend moet over 2 weken zijn eerste potje sperma wegbrengen en de week erna nog een in die week mag er dus ook geen sex plaatsvinden, dus hebben het zo uitgekiendt dat we het dan opvangenen als mijn menstruatie er is:d binnen 4 weken weten we dus veel meer, dus of alles goed is of dat we toch hulp nodig hebben om zwanger te worden, ben echt benieuwd en ben al blij dat we over 4 weken meer weten, mocht nou alles goed met me zijn dan krijg ik wel nog een onderzoek na me eileiders of deze goed doorlopen dit moet een pijnlijk onderzoek zijn met contrastvloeistof wat dan door je heen loopt:s???? nahjah we wachten nu maar rusitg af en laten het op ons beloop om je nu helemaal gek te maken heeft toch geen zin, heb je alleen je zelf maar mee suc6 voor de rest en houdt jullie op de hoogte liefss
Jullie krijgen dus ongeveer dezelfde onderzoeken! Wel spannend zeg allemaal .. Bij ons ging het heel anders, maar goed ook een andere achtergrond natuurlijk: Aardige gyn (vrouw) en ze heeft eerst hele ziektebeeld in de families doorgespit en die van ons enz en over onze zoon* natuurlijk. En inwendige echo gehad om de eierstokken en baarmoeder te meten en te bekijken op afwijkingen. Maar zag er allemaal prima uit! Ook mn slijm was nog goed dik en er lagen eitjes. En toen besloten wat voor onderzoek we gingen doen en dat wordt nu chromosomenonderzoek bij ons beiden. Hebben meteen daar bloed laten prikken allebei. En onderzoek duurt ongeveer 2,5 mnd! Lang dus .. Mocht ik tussentijds zwanger worden moest ik meteen bellen en werd het versneld en goed onderzocht enz. Wel heel anders dus en duurt allemaal erg lang. Maar goed, er gaat wat gebeuren dat scheelt! Voor degenene die nog moeten .. SUCCES!
Nou gelukkig gaan ze bij jullie allebei goed verder zoeken... Dat met contrastvloeistof.... geen idee hoe dat pcies werkt.... Is dat zo pijnlijk dan??
@ mriekjuh jah wat de arts zei zou dit een erge menstruatiepijn geven, als ik dit onderzoek zou krijgen, moest ik dit op een vrije dag plannen en iemand moest met me meegaan om naar huis erna te rijden dus ben benieuwd als ik dit zou krijgen. gelukkig kan ik de andere dagen als onderzoek gaat starten over ongeveer 2 weken het onder werktijd doen als dat nodig zou zijn..ben k al wat meer gerustgestelder.. liefss
@ shaluta, okee, nou dat is niet zo fijn... maar we weten waar we het voor doen!!! Die echo en bloedprikken enzo is niet zo erg.... (vond ik, terwijl ik echt een schijterd ben) Ben benieuwd!!! moeten 14 juni dus terug komen, en dan gaan ze die pillen voorschrijfen denk ik.... moet ik wel even goed uitrekenen hoe dat met me vakantie gaat...... Kwil niet ongi zijn als het midden in me vakantie valt!!
Ik vond dat onderzoek zeker niet prettig maar goed...iedereen ondergaat het dus het is echt wel te doen Het is in elk geval voor een goed doel. Wel is het lekker als je die dag verder vrij bent... Ik ben wel alleen naar huis gereden wat mij prima afging..
@ sterretjesmama: Bij jullie gaat het dus niet zo zeer om vruchtbaarheidsonderzoek; maar meer om de gezondheid van jullie volgend kindje?? Of heb ik het mis. In dat geval begrijp ik dus niet helemaal waarom jullie het chromosomen onderzoek krijgen. Gaan ze met dat chromosomen onderzoek ook bekijken waarom jullie de miskramen hebben gehad? Wat spannend allemaal, 2,5 maand is lang, maar gelukkig zit er een zomerpriode in met veel afleiding. @allemaal; manlief moet morgen zijn zwemmers inleveren, ik hoop zo dat we het allemaal krijgen opgevangen; ik zie er helemaal tegenop. Geef er niks om dat ik vanalles moet doen, maar voor m'n man vind ik het heel anders. Mochten nu ook geen gemeenschap hebben, en wat niet mag wordt juist aantrekkelijker; dus dat was wel een beetje moeilijk. "Geeft niks" zei hij superlief, "Het hoort erbij". Ik heb zaterdag bloed geprikt FSH (nu wel en beetje zenuwachtig: als ik maar niet in de vervroegde overgang zit) en komende zaterdag eerste echo voor cyclusmonitoring. Spannend allemaal, maar wel fijn om er serieus mee bezig te zijn. Liefs en succes voor allemaal