wie start er ook in juni met onderzoek....

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by jes4, May 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphne81

Daphne81 Lid

Jan 8, 2006
    99
    0
    0
    Sterkte, Roos! Moeilijk, hoor, als je zoiets te horen krijgt! Het is wel fijn, dat je doorgestuurd bent!

2. shaluta

shaluta Lid

Jan 31, 2010
    69
    0
    0
    veel suc6 met de Onderzoeken verder roos!! 't is even schrikken, maar probeer toch postief te blijven

3. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Hoi meiden,

Wij zijn al iets langer bezig met onderzoeken maar deze maand vind ik het wel erg spannend worden....
    We hebben al 1.5 jaar een kinderwens en tot nu toe is het nog geen 1x raak geweest (vorig jaar september leek het er alleen wel ff op maar dat is heel vroeg misgegaan).
    Afgelopen januari en maart heeft mn vriend een zaadonderzoek laten doen. Eerste onderzoek was heel slecht, tweede onderzoek al een stuk beter en dus ok volgens de gyn.
    Eind april hebben we een intake-gesprek gehad met de gyn en hij vond mijn cyclussen erg mooi. Hij vermoedt dus ook geen problemen. Toch wil hij wel alle onderzoeken laten doen, wat ik wel fijn vind.
    2 weken terug ben ik voor een samenlevingstest geweest. De uitslag hiervan was goed want de gyn vond 1 actief zaadje en dat was al voldoende om te weten dat je bm slijmvlies in orde is.
    Ook ging hij met een inwendige echo kijken naar mijn baarmoeder en eierstokken. Het zag er allemaal goed uit en hij heeft ook een mooi groeiend eitje gevonden.
    Die is een paar dagen daarna gesprongen en nu is het weer afwachten!
    Bij weer een ongi moet ik meteen bellen voor een HSG-onderzoek. Daar zie ik wel een beetje tegenop eigenlijk... maar alles voor het goede doel he!

4. fantasie

fantasie Actief lid

Jul 16, 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Hoi meiden,

Ik kan me hier ook komen melden..
    Ik ben in april '09 gestopt met de pil, en ben nog nooit zwanger geweest.
    Mijn cyclussen zijn lang en erg onregelmatig.
    Dus toch maar even afspraak gemaakt bij de HA, die heeft me gelijk doorverwezen naar het zkh.

Nou vandaag was het eindelijk zover;
    Kreeg eerst een intake-gesprek, daarna moesten we allebei een vragenlijst invullen. Ik kreeg gelijk een onderzoek en zijn er uitstrijkjes genomen, gelijk daarna kon ik doorgaan naar het lab voor bloed te laten prikken.
    En mijn vriend ook, en hij heeft een afspraak gemaakt om zijn ... in te leveren.:)

Ik word nu over 2 weken gebeld voor de uitslag.

Nu kwamen we weer bij de balie, toen alles klaar was..
    Bleek dat ze dachten dat ik voor IVF kwam, ik dacht al: voor de eerste afspraak was het best allemaal heftig.. gelijk in eendebek erin:)

Hoe ging die eerste afspraak bij jullie?
    of is dat normaal, dat alles zo snel gaat?

Liefs..

5. shaluta

shaluta Lid

Jan 31, 2010
    69
    0
    0
    @ fantasie.
    Is idd snel bij jou dat je al meteen kon gaan bloed prikken, k moet wachten tot mijn menstruatie vlg week komt en dan kan ik dag 3 gaan bloedprikken en dag 10 een echo en dan tussendoor nog de samenlevingstest, mijn vriend moet woensdag de eertse keer zijn zaad inleveren en de week erna nog een potje.
    Maar dat gaat gelukkig ook allemaal snel, want als k dag 10 kom dan zijn de zaadonderzoeken bekend en de 1ste bloeduitslagen dus dat vind ik al fijn, binnen 4 weken hebben we alle uitslagen en horen we dan hoe het verder gaat!
    Ben benieuwd dan bij jou, omdat het nu al zo snel gaat
    veel suc6
    liefss

6. shaluta

shaluta Lid

Jan 31, 2010
    69
    0
    0
    @ heitjekarweitje, nou hopen voor jou dan dat het nu gaat lukken hé, zal voor je duimen.
    dat hsg onderzoe k zou ik ook krijgen als de onderzoeken waar we als het goed is komende week mee starten , dus zogauw mijn menstruatie begint.
    en als alles goed zou zijn zou k wel dan nog dat hsg onderzoek krijgen en de fertiliteitsarts zei al dat het pijnlijk was en dat ik dan voor dat ik kwam 2 paracetamols moest slikken, mijn collega heeft dit ook gehad en was geen pretje, die zei dat je de pijn kon vergelijken met menstruatiepijn en dat dit dan een paar dagen aanhoudt, maar ik heb zoiets het is voor een goed doel;)zal allemaal wel goed komen!
    suc6
    liefss

7. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    @ fantasie: ik kreeg ook gelijk bij eerste bezoek hup de eendebek erin ;) en een echo gemaakt van mn eierstokken. Ik moest ook gelijk bloed prikken. Bij tweede afspraak kreeg ik de uitslag van bloed, en kregen we gelijk potje mee voor mn man.
    Maar slordig zeg dat ze dachten dat je voor IVF kwam... vreemd! Maar aan de andere kant, je kunt deze onderzoeken maar vast gehad hebben, toch? ;)

@ heitjekarweitje en shaluta: spannend hoor!! Ik heb idd ook gehoord dat HSG onderzoek wel wat pijnlijk kan zijn. Maar het is toch ook bevorderlijk voor je vruchtbaarheid? Omdat alles doorgespoeld is?

8. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Hey ladies,
    @heitjekarweitje: had de gyn enig idee hoe het kwam dat zijn zaad de eerste keer zo slecht was; heeft hij misschien koorts gehad?
    Ik lees ook over andere warmtebronnen: strakke onderbroek, heet bad, sauna, e.d.: heb jij daar iets over gehoord van jouw arts?
    @Fantasie: eigenlijk wel fijn dat het allemal zo snel is gegaan. Nu maar hopen op goede uitslagen. Spannend dat wachten. Bij mij ging het net zoals bij Shaluta: bloedprikken op dag 3 en echo op dag 10. Idd ook nog een samenlevingstest maar weet nog niet wanneer. Man heeft zijn aandeel ingeleverd. Zaterdag 10 dagen echo. Spannend allemaal.
    @Roos: hoe gaat het nu meis.
    @sterretjesmama: hoe gaat het met je??
    @Daphne: gaat het een beetje met de kilo's?
    Succes allemaal en tot gauw. Liefs

9. Daphne81

Daphne81 Lid

Jan 8, 2006
    99
    0
    0
    Gisteravond ben ik begonnen met baantjes zwemmen. Dit ga ik één keer per week een uur doen. Heerlijk! Morgen ga ik weer wegen, ben benieuwd! Ik denk dat er nu zo'n 5kg af is.

10. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    @Daphne: super, knap gedaan. Heb je nog iemand gevonden om mee te gaan zwemmen? Ben trots op je. Volhouden he!!!

11. JBM1985

JBM1985 Actief lid

Mar 17, 2009
    362
    0
    0
    Thanks meides.

Bij ons weten nu wel een aantal mensen van onze kinderwens. Mijn ouders, een paar vriendinnen en op me werk een paar. Het is idd moeilijk je mond te houden nu je vaker naar het ziekenhuis moet en die puistjes pff nou het word bij mij nu naar een jaar gelukkig stukje minder. Maar goed het is ook fijn als je er met mensen over kan praten. Mij lucht het in ieder geval wel op.
    En dat gevoel van nu is het echt definitief moeilijk om zwanger te worden ken ik ook ja. Had altijd al verwacht het bij mij niet zo snel zal gaan ivm onregelmatige cyclus maar dit had ik dan ook niet verwacht.

Nou ik gaat weer voor iedereen duimen op goede uitslagen en dat de onderzoeken meevallen. Fijn dat we hier zo met zijn alle over kunnen praten! Ik gaat me papieren voor morgen ochtend klaar liggen, ben toch wel weer zenuwachtig voor die ovulatie echo, raar he!

12. Daphne81

Daphne81 Lid

Jan 8, 2006
    99
    0
    0
    Haha, dankje! Ja, ik heb toch een vriendin meegenomen die graag meewilde. :) Gelukkig, want in mijn uppie lijkt me het echt niks, zo saai!

13. Daphne81

Daphne81 Lid

Jan 8, 2006
    99
    0
    0
    Succes morgen, JBM!

14. shaluta

shaluta Lid

Jan 31, 2010
    69
    0
    0
    @ jbm heel veel suc6 vandaag met de echo;)
    liefss

15. fantasie

fantasie Actief lid

Jul 16, 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    @mama73: Ja dat is ook indd wel zo!!
    Wat is dan eigelijk zo'n samenlevingstest?
    Ik ben ook zo benieuwd, mijn vriend moet 17juni zaad inleveren.
    En dan 22 juni krijgen we de uitslag.

@ientje: Ja, was ook slordig.. Alleen wat ik nog raarder vond, is dat 2 collega's van haar heel negatief over haar gingen praten waar wij bij stonden:$
    Ja ergens ben ik ook wel blij, dat ik niet wist dat dat zou gebeuren anders zou ik ws weer in de zenuwen zitten hihi.

Het is misschien heel stom hoor, maar wat kunnen ze eigenlijk in je bloed zien?

Bij mij zei de arts, dat het voor 95% aan mij ligt. Omdat ik ws geen eisprong heb??

16. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    @Fantasie: In je bloed kijken ze naar je hormoonwaarden: FSH (follikel stimulerend hormoon) en na de eisprong Progesteron: dit om te zien of je een goed eisprong hebt gehad. Beide waardes moeten een bepaalde hoogte hebben (google maar eens op deze normaalwaarden).
    De samenlevingstest is gemeenschap hebben op het tijdstip dat de gyn jouw aangeeft; er wordt dan na de gemeenschap gekeken of de zaadjes kunnen overleven in jouw slijm; d.m.v. een beetje slijm af te nemen uit de baarmoederhals. (soms is bijvoorbeeld je zuurgraad te hoog en gaan alle zaadjes dood in het slijm).
    Helemaal niet stom hoor die vragen. Je bereid je ook niet op deze situatie voor zeg maar; je hoopt toch dat de natuur zij gang gaat.
    Een goede site is www.fertiliteit.info Je moet maar eens kijken bij het orienterend vruchtbaarheids onderzoek. Veel succes met alles meid.

17. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Hallo!

Shaluta: ja bij mij zei de gyn ook dat het een vrij pijnlijk onderzoek was en dat ik van tevoren Ibuprofen moet nemen. We komen er wel doorheen he! Of eigenlijk: we hebben dat hele onderzoek niet nodig want we moeten op roze deze ronde! :p
    Jij ook succes!

Bloedprikken: hebben ze bij mij niet gedaan? Misschien komt het nog..of misschien vonden ze het niet nodig omdat mijn cyclus verder in orde lijkt?

Ientje: ik heb inderdaad ook meer gehoord dat zo'n HSG je een soort van extra vruchtbaar maakt in de maanden erna...dat is dan weer een mooie bijkomstigheid natuurlijk!

Mama73: in december is mijn vriend inderdaad ziek geweest en heeft hij lichte verhoging gehad. We denken dus dat het slechte zaad daarvan kwam.. kun je nagaan hoe snel je gezondheid invloed kan hebben op je zwemmertjes!
    En ja, warmtebronnen zijn slecht voor zaad! Dus geen laptop op schoot, hete baden, stoelverwarming in de auto enz

Daphne81: wat goed dat je aan het afvallen bent! Succes ermee en hopelijk blijf je goed gemotiveerd!

JBM1985: hoe is je echo gegaan?

18. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Misschien is het een leuk idee om een soort van lijstje te maken zodat we een overzicht hebben van de meiden die hier meekletsen en kunnen we elkaar wat beter leren kennen?
    (i looove lijstjes :p)

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Heitjekarweitje - bezig sinds jan '09 - 1e kindje - 27 jaar - NH

20. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Heitjekarweitje - bezig sinds jan '09 - 1e kindje - 27 jaar - NH
    Mama73-bezig sinds mei 2007- voor 4e kindje- 37 jaar-NB

Leuk idee heitjekarweitje; we hebben er bijna een dagtaak aan om alles bij te lezen. Maar wel leuk.....

Share This Page