Haha kon je de kleuren vinden? Ik vind het wel meevallen hoeveel er hier gekletst wordt...als je weet hoe het er soms bij het NOD-forum aan toe gaat..maar daar is het nu errug rustig...
Ja daar heb je ook gelijk in, maar ben op forum gebied een groentje (ben ik toch nog ergens een groentje: zie mijn leeftijd). Maar ik wil het wel graag allemaal proberen te onthouden, is nog goed te doen zo. Ik lees in je banner dat je eerste onderzoeken goed zijn: super!!! Op naar het vervolg. Liefs
Heitjekarweitje - bezig sinds jan '09 - 1e kindje - 27 jaar - NH Mama73-bezig sinds mei 2007- voor 4e kindje-37 jaar - NB Shaluta -bezig sinds Juni 2009 - 1e kindje - 24 jaar - Limburg Vandaag bij ha geweest, heb nooit van me leven blaasontsteking gehad en heb net de ene kuurr 1 maand geleden afgebouwd en kan nu weer starten met een nieuwe kuur Had wel zh maar even gebeld of dit geen invloed heeft op de onderzoeken die naar alle waarschijnlijkheid vlg week gaan starten mits me lichaam me niet weer voor de gek houdt zoals vorige maand toen ik 1 week over tijd was mijn fertiliteisarts gaf me trouwens deze site nog: www.freya.nl zou ook heel veel info opstaan ook hoe de onderzoeken precies te werk gaan ectect. suc6 iedereen en een fijn weekend ik moet helaas allebei de dagen tot 23.00 werken. liefss
Heitjekarweitje - bezig sinds jan '09 - 1e kindje - 27 jaar - NH Mama73-bezig sinds mei 2007- voor 4e kindje-37 jaar - NB Shaluta -bezig sinds Juni 2009 - 1e kindje - 24 jaar - Limburg JBM1985 - bezig sinds Juni 2009 - 1e kindje - 24 jaar - ZH Zo ik gaat straks even op die sites kijken die jullie neergezet hebben. Nou vanochtend een echo gehad en ik mag a.s. dinsdag weer, ze hebben nog niets of weinig kunnen zien. Helaas want had liever een afspraak gemaakt voor de uitslagen!! Misschien ligt het aan mij maar heb gelijk de hele dag zo'n menstruatie achtige pijn na zo'n echo. @ mama73 : Jij suc6 morgen! En allemaal een heel fijn weekend!
JBM, he jammer dat ze niks hebben gezien op de echo! Maar het is idd nog wel een beetje vroeg, zo op cyclusdag 9. Ik had ook wel last van die inwendige echo daarna....ik had zelfs wat bloedverlies ervan... Shaluta, wat vervelend van die blaasontstekingen zeg! Kan van het sexen komen he...tenminste ik had ook nooit een blaasontsteking gehad en ik ga één keer es niet naar de wc na de daad, hup blaasontsteking! Nu moet ik echt naar de wc binnen een half uur erna, anders loop ik het ook op..misschien iets voor jou om te kijken of het daar aan kan liggen? Mama73, ja de onderzoeken zijn idd goed, maar niet geweldig... ben vooral erg benieuwd naar de hsg, maar stiekem hoop ik dat die niet nodig is omdat ik op roze mag deze maand! Hope so! Fijn weekend iedereen!
@ Heitjekarweitje : Blijven hopen dat je onderzoeken beter zijn ja! Ja gets een blaasontsteking, heb het ook paar maandjes terug gehad idd misschien van het seksen. Het is goed om daarna gewoon even te gaan plassen.
Heitjekarweitje: Heb ik dan gemist waarom de uitslagen niet geweldig zijn? Zal nog eens even terug lezen. Shaluta: wat vervelend die blaasontsteking, daar kan je echt veel last van hebben. Misschien heb je het al 1000 keer gehoord; maar veel water drinken helpt heel goed. Beterschap. JBM1985: Ik vind de inwendige echo ook altijd gevoelig, klopt van die menstruatieachtige pijn, ze moeten ook en beetje 'rond kijken' : dat maakt het gevoelig vind ik. Ik hoop voor jullie allemaal op rose.... P.s.: Zeg ehhh die leeftijden in die tabel zijn toch wel een beetje confronterend voor dit 'oudje' , maar ach die jaren hebben ook iets moois opgeleverd; hoop dat jullie er tegen die tijd ook zo op terug kunnen kijken...
Heitjekarweitje - bezig sinds jan '09 - 1e kindje - 27 jaar - NH Mama73-bezig sinds mei 2007- voor 4e kindje-37 jaar - NB Shaluta -bezig sinds Juni 2009 - 1e kindje - 24 jaar - Limburg JBM1985 - bezig sinds Juni 2009 - 1e kindje - 24 jaar - ZH Roos84 - bezig sinds Jan 2010 - 1e kindje - 26 jaar - ZH Hi meiden! Bedankt voor alle lieve berichtjes. Die doen me erg goed! Ik heb is even geprobeerd bij te lezen, maar nu aan het einde kan ik moeilijk onthouden wie nou waar "mee bezig"is. Ik moet er nog even inkomen. Sorry! Het valt me wel op dat ik in vergelijking met de anderen nog maar kort bezig ben, zeg maar. 30 Juni mag ik naar de gyn. Ik ben er benieuwd naar wat me te wachten staat. Hoe ging jullie eerste afspraak? Wie is er nog meer onder behandeling voor een te korte LF? Fijn weekend allemaal!!
Heitjekarweitje - bezig sinds jan '09 - 1e kindje - 27 jaar - NH Mama73-bezig sinds mei 2007- voor 4e kindje-37 jaar - NB Shaluta -bezig sinds Juni 2009 - 1e kindje - 24 jaar - Limburg JBM1985 - bezig sinds Juni 2009 - 1e kindje - 24 jaar - ZH Roos84 - bezig sinds Jan 2010 - 1e kindje - 26 jaar 23 jaar - ZH Mriekjuh - bezig sinds september 2009 - 1e kindje - 23 jaar- Utrecht Leuk idee!!!!!
De uitslag van het eerste zaadonderzoek was heel slecht, geen snelle zwemmers, helft lag stil en er waren een aantal die alleen maar rondjes cirkelden. Ook was maar 4% normaal gevormd. Het 2e zaadonderzoek was beter, 6% snelle zaadjes en de rest was ook wat levendiger. Wel nog steeds die 4% normaal gevormde zaadjes, dit verandert ook niet en hoort normaal boven de 15% te zijn. Onze gyn zei dat ze hier niet zo naar kijken en vond de uitslag dus ok en voldoende om zwanger te kunnen raken. Het gaat alleen wat minder snel.... De samenlevingstest was ook ok, er was 1 zwemmertje gevonden tussen alle anderen die still lagen. 1 zaadje is genoeg en dus is de uitslag ook goed, maar dus niet denderend. Hihi snap je het nog? Uitslagen zijn daarom dus niet geweldig..maaar ook niet helemaal verkeerd gelukkig!
Wel fijn zeg dat je al zo snel naar de gyn mag. Onze eerste afspraak was best relaxed eigenlijk, aardige ontspannen gyn dus mijn zenuwen waren meteen verdwenen. Hij vroeg de standaard dingen (hoe lang bezig,hoe vaak sex, operaties gehad, drank/drugs/roken enz) en bekeek mijn temperatuurkaartjes (als je die nog niet hebt, word je waarschijnlijk aangeraden om eerst een paar maanden te gaan temperaturen) Mijn LF zit tussen de 12 en 15 en is dus niet te kort.. kan je hier dus niet mee helpen, sorry.. jij ook een fijn weekend!
Heitjekarweitje: Oke, nu snap ik dat je niet helemaal tevreden bent. Hier ook geen goede uitslag; 1% (!) normaal gevormden 9% snelle zwemmers (A). 13% uit de B categorie. A moet minimaal 25 zijn of A + B 50 (volgens www.fertiliteit.info: Motiliteit (beweeglijkheid van de zaadcellen). Er wordt onderscheid gemaakt tussen: 1) Type A (snelle voorwaardse beweeglijkheid) 2) Type B (langzame voorwaardse beweeglijkheid) 3) Type C (ter plaatse beweeglijk) 4) Type D (onbeweeglijk) Normaal is meer dan 25% type A beweeglijkheid of meer dan 50% Type A+B beweeglijkheid ) Maar manlief heeft eind maart wel koort gehad, dus hop maar dat het daar aan ligt. Want dit valt wel onder de catergorie slecht! Maandag samenlevingstest en dan weer afwachten. Ik moet er wel een beetje aan wennen dan je nooit van te voren weet wanneer wat gaat gebeuren. Flexibel zijn heet dat toch? Roos: Ik heb zover ik weet een LF fase van 14 dage, dus ook ik kan je hier niet bij helpen. Liefs
@ mama73: Getsie, Dat is minder nieuws!!! Maar ik las dat de man soms wel 3 keer terug moet komen om de zwemmers in te leveren. Hoop dat jullie dat ook mogen en de uitslag beter is aangezien je zegt hij toen ook net ziek was geweest. Ben benieuwd voor je maandag, krijg je dan ook eigenlijk gelijk de uitslag?
mama73: toen mijn vriend ziek was geweest, was de helft type D, een kwart type c, een kwart type b en niets dus bij a. Kan zijn dat de slechte uitslag dus bij jouw man ook door de griep kwam! Met het 2e onderzoek was A+B 76 dus dat was best goed! Alleen dus maar 6% snel en de rest langzaam. Heb je de samenlevingstest morgen? Heel veel succes! En als de gyn het niet aanbiedt om ook zelf te kijken door de microscoop; vraag het zelf ff! Leuk om te zien!
Nou toenet weer bij de gyna geweest, maar heb er een beetje een dubbel gevoel over....... ik krijg nu 4 maal daags, 5 dagen lang primolut weer mee, en moet dan op de 3 t/m 7e dag clomid slikken, en dan wanneer ik weer ongi wordt, weer de 3e t/m 7e dag clomid slikken, alleen het is al 2x opgewekt met primolut, maar elke x was het 4 weken later dat ik weer niet uit mezelf ongi werd.......... Dus ze kunnen dat nu wel heel mooi meegeven, maar als ik nu weer niet ongi wordt 4 weken na de primolut??? En het onderzoekvan het zaad was 14,5 en moest 15 zijn ofzo, en meer uitleg kregen we niet........ We hebben wat dat betreft zo'n botte boer als gyna, dat ik overweeg om ergens anders heen te gaan......... Ze snappen me probleem niet, ik wordt niet ongi..... ook niet na het opwekken met primolut ofzo..... dan geven ze het nog maar een x mee, en als je dan ongi wordt moet je dat en dat slikken...... JA, dat wordt ik toch niet...... sorry voor me zeur verhaal hier hoor, maar wordt een btje gek in me hoofd!!!!!!
Mriekjuh: Meid ik snap je helemaal. Ik zou daar ook gek van worden in m'n hoofd. Je verdient op z'n minst ook meer uitleg over de zaadkwaliteit. Ik denk dat ik terug zou bellen, leg je gevoelens voor. Zeg dat je er geen vertrouwen in hebt, vraag om uitleg waarom ze het toch nog een keer willen proberen op een manier die bij jou niet helpt. Vervelend dat je zo'n gynaecoloog hebt. Misschien is dat het voordeel van eenfertiliteitsarts; die doet niks anders, zit de hele dag bij mensen met dergelijke problemen. Bij de gynaecoloog ben je een van de vele soorten problemen. Er zit in Utrecht toch vast iets beters dan je nu hebt. Een goed gevoel is naar mijn idee heel belangrijk bij al deze intieme zaken. Mijn Fertiliteitsarts legt alles goed uit....zij is weer wat gemakkelijk in de stappen: Zo van "nou dan doen we even een echo-tje, we kijken even het zaad na; oh ja de kwaliteit is niet goed, dan herhalen we het even over zes weken en anders doen we even IUI.....". Daar moet ik ook aan wennen, het voelt niet als iets wat we even doen, maar van de andere kant doet ze er luchtig over en dat maakt het wel minder zwaar. Onze samenlevingstest was positief: bij mij lijkt alles in orde: Slijm is van zeer goede kwaliteit, zuurgraad e.d. ook prima, mooi eiblaasje... Dus het ziet ernaar uit dat probleem bij m'n man ligt. Woensdag weer echo om te kijken of het blaasje geprongen is. Dan 7 dagen later progesteron prikken. En dan......geen idee. Ik hoop dat je gevoel snel wat beter wordt... Liefs voor allemaal
halllo helaas vandaag zijn de rode duiveltjes weer gekomen, had op de ene of andere manier ook wel weer verwacht woensdag moet ik dus bloed gaan prikken en het eerste potje zaad wegbrengen en vlg week 23-6 heb ik de echo.ben echt eens benieuwd want krijgen dan ook te horen hoe eerste bloeduitstalgen waren en het eerste zaadonderzoek suc6 voor de rest liefss
Shaluta: Verwacht of niet; het blijft elke maand kl....Sterkte ermee. Veel succes met de onderzoeken. Liefs
zkeer het is ook iedere maand weer balen, maar ben er wel wat gemakkelijker in geworden. ben nu allang blij dat de onderzoeken gaan beginnen en dat we dan evt te weten komen of er iets aan de hand is, of juist dat er helemaal niets aan de hand is!! liefss