Hoi Shluta: de uitslag van de samenlevingstest krijg je direct. De arts bekijkt dat ter plekke onder de microscoop. Aan mij vroeg de arts of ik wilde kijken, als ze dat bij jou niet voorstellen kun je het zelf vragen. 20 mm is echt supermooi, bij mij was ie op dag 10 18 mm, moest toen na 2 dagen nogmaals terug komen was toen 21mm, 2 dagen later nogmaals echo ter controle; toen was de folllikel ook gesprongen. Kan je er vast rekening mee houden dat je volgende week donderdag bloed moet laten prikken om het progesteron te bepalen. Zaaduitslag is er meestal na 1 dag. Mijn progesteron was goed (44), dus heb een goede eisprong gehad. Nu in de wacht..... Succes morgen.
Hallo meiden, nou ik ben gister gebeld, alle onderzoeken bij mij en me vriend waren goed. Alleen heb ik geen eisprong zoals ze al dachten.. nu moet ik als ik ongesteld ben geworden de derde dag beginnen met clomid? daarna dag 21 terug komen of te kijken of ik een eisprong heb me gehad. (bloed prikken). Dit gaan ze dan 6 maanden proberen.. Mama73: wanneer mag je testen???
@ Fantasie : Dat is balen, hopen dat de Clomid werkt!! Ik heb vandaag gesproken met de gyn en ik moet nog een HSG onderzoek krijgen, dat wist ik niet en moest dus bellen op de eerste dag van mijn menstruatie. Daar baal ik erg van want dan had ik dat de afgelopen keer gelijk gedaan en nu duurt het ook weer langer voordat we een afspraak kunnen maken om de uitslagen door te spreken. Wel zei ze dat de eerste onderzoeken er goed uitzagen. Maar goed, hoe gaat een hsg onderzoek eigenlijk?
@JBM: Ik weet van de HSG dat ze op de rontgenafgdeling, na desinfectie met jodium, via een 'eendebek' mbv een slangetje contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders laten lopen en vervolgens opnames maken. Dit schijnt vrij gevoelig te zijn; een soort van menstruatiepijn. Maar dan weten ze wel zeker dat de vorm van je baarmoeder goed is en je eileiders open zijn. Ik heb vorig jaar een hysteroscopie gehad (onder narcose) en daarom is de HSG bij mij niet nodig. Jammer dat je geen goede uitleg hebt gehad. Liefs en tot gauw
hallo. vandaag de samenlevingstest gehad, alles zag bij mij goed uit alleen helaas er waren geen een zaadcellen te vinden. toen we de uitslag kregen bleek het aantal zaadcellen 0, ook geen dode helemaal niks dit was echt een klap in ons gezicht pff. mijn vriend moet u as maandag bloed gaan prikken op dna en chromosomen , over 3 weken krijgen we de uitslag, we houden nu in ons achterhoofd dat kinderen krijgen voor ons misschien wel niet erin zit..pff heb het er heel zwaar mee ook nu k dit type. mocht er wel een kans zijn dan zal het niet op de normale weg kunnen voor ons! we blijven kalm hebben ook zoiets , we wachten rustig nu 3 weken af ook al was dit al een hele klap voor de andere veel suc6 liefss
Hoi meiden, hoe is het hier? Shaluta: meid wat een naar bericht... 0 zaadcellen hoeft niet te betekenen dat de kansen meteen heel klein zijn he! Het kan ermee te maken hebben dat je nog niet in je meest vruchtbare periode zit en dat je slijm dus nog niet goed is? Ik zie ook dat bij je banner staat: nog 8 dagen tot eisprong. Meestal als je een negatieve samenlevingstest krijgt, doen ze er een aantal dagen erna nog eentje, gebeurt dat bij jou niet? Ik zou dat even vragen hoor! En vraag dan ook meteen om een follikelmeting, dan weet je meteen waar je in je cyclus zit... Succes! Fantasie: jemig meid, geen eisprong...dat is vast behoorlijk schrikken...gelukkig bestaat er inderdaad clomid wat je erg kan helpen! Ik hoop dat een lage dosering al goed zijn werk doet! Hier: Morgen de HSG, wahh! Spannend.... ik laat jullie weten hoe het is gegaan ok? Alleen misschien niet meteen erna...ligt eraan hoeveel last ik heb ervan...
Begrijpelijk hoor! Wij hebben het vorige maand verteld...ik zat letterlijk met mn handen voor mn ogen..jankend het aan mn ouders + zus te vertellen...zo moeilijk vond ik het... En toen het eruit was...was ik opgelucht! En nu...aan de ene kant wil ik erover praten met mn ouders, aan de andere kant heb ik daar ook weer helemaal geen zin in...het voelt zo gek om dat hardop te bespreken met je ouders...het is eigenlijk zoiets intiems... Maar achteraf ben ik wel blij dat ze het weten, kunnen we tenminste wat meer rekening houden met bepaalde dingen...en het medeleven is toch ook wel fijn...
Shaluta: Het maakt veel verschil of het gaat om de uitslag van het zaadonderzoek of de samenlevingstest. Wat betreft de samenlevingstest heeft heitjekarweitje gelijk. De eerste was bij mij positief (dag 12) de 2e negatief (dag14). Als er 1 a 2 levende cellen per gezichtsveld onder de microscoop wordn gevonden is de test positief. De eerste keer zagen ze er bij ons 2, de 2e keer dus ook geen!! Maar ging die uitslag van 0 (!) nu om de zaadtest of de samenlevingstest. Wel in ieder geval een rot bericht. Vervelend maar heel begrijpelijk ook dat je het daar zo moeilijk mee hebt. Ik hoop dat het meevalt. (ter vergelijking: de man van mijn collega had ook 0 zaadcellen, er stond ICSI gepland; bij deze man zijn wel de zaadleiders operatief geopend, maar ze hebben spontaan nog 3 kindjes gekregen) Heitjekarweitje: Succes vandaag met je HSG, ik duim voor je. Tot gauw allemaal....
hallo. de zaadtesten de 2 die waren allebei 0 en gisteren met de samenlevingstest zagen ze ook geen enkel zwemmertje, dus ook 0 daarom is besloten dat mijn vriend maandag eerst dna en chromosomen moeten laten prikken. 22 juli moeten we trg naar het ziekenhuis en daar wordt dan besproken hoe we nu verder gaan. ik hoop dat er toch nog iets aan gedaan kan worden, me moeder zei ook al blijf positief want ze kunnen nu zoveel doen. en jullie verhalen doen me ook al goed dus het is nu gewoon afwachten en ons zelf niet gek maken! @ heitjekarweitje mijn eisprong was gisteren zagen ze in het zh, dus deze was ook al vroeger als normaal, maar verder zag alles bij mij goed uit, moet vlg week vrijdag wel nog 1x bloedprikken. ik ben zelf al blij dat bij ene van ons het wel allemaal goed zit, vergroot je kansen toch ietjes en ik krijg geen andere samenlevingstest, ze willen nu eerst wachten op de bloeduitslagen van mijn vriend hoe is de hsg vandaag gegaan heitjekarweitje?? suc6 voor de rest liefss
Hoi meiden, ik kom ff snel vertellen hoe de HSG is verlopen.... Het was een nachtmerrie! Heb moord en brand geschreeuwd..niet normaal en had niet verwacht dat het zo'n pijn kon doen....achteraf bleek ook waarom het zo zeer deed... Mn hele linker eileider kwam niet in beeld... en de rechter was ook niet mooi in beeld... De gyn begon meteen over een kijkoperatie. Geen goed nieuws dus. Maar ben opgelucht dat ik ervan af ben, dit nooit meer... En dat terwijl ik een behoorlijk hoge pijngrens heb (paar x rugoperaties gehad met heel veel pijn ivm afwijking in mn rug)... pff ongelofelijk..maar goed... Ik ga nu languit filmpie kijken ofzo...heb nog wel wat krampjes maar is niets vergeleken met wat ik moest doorstaan..
@ Shaluta : Dat is ff flink balen meis! Ik ga voor jullie duimen dat het bloedonderzoek goed is! @ Heitjekarweitje : Jeetje! Dat is ook geen goed nieuws. Ik hoop voor je dat een kijkoperatie niet nodig is! Maar fijn vind ik het niet om te horen ik moet nog....... Zelf heb ik vandaag alweer wat rood gespot (dag 23) dus ben ook niet erg heppie! Ik hoop niet dat het nu alweer mijn menstruatie is want dan is mijn LF ook veelste kort! Pff want gaan we zo het weekend fijn in! gelukkig word het mooi weer! Dus alvast een fijn weekend dames
JBM1985: Sorry, ik wou dat ik je iets beters kon vertellen... Het was bij mij zo pijnlijk omdat de linker eileider dicht zat en de radioloog maar bleef zeggen: spuiten spuiten spuiten zodat mijn baarmoeder onder gigantische druk kwam te staan...en de vloeistof kon dus geen kant op... Als bij jou beide eileiders wel mooi open zijn, of al is het maar half..denk ik dat het een hele hoop kan schelen hoor! Verwacht dus niet dat het bij jou ook zo'n pijn gaat doen, ik hoop het in ieder geval niet voor je... En achteraf...nu gaat het wel wat beter met me, wel wat krampen maar is goed te doen...dus achteraf ben ik alleen maar opgelucht dat het voorbij is....dus bedenk je: ook dit gaat weer voorbij! Wanneer moet je voor de HSG? Shaluta: oh dus al een vroeg eitje gehad! Vlak voor je eisprong heb je eigenlijk ook al geen vruchtbaar slijm meer he, dus dan kan het ook zijn dat je slijm niet optimaal was voor de zaadjes... Goed dat ze het gelijk aanpakken en dat je vriend onderzoeken krijgt... En je moeder heeft gelijk: blijf positief! Dat brengt je veel verder! Hier hebben mijn vriend en ik elkaar ook alweer aardig opgepept....we houden moed en geven de hoop niet op voor deze ronde! Misschien heeft de vloeistof toch nog wat gedaan en is mn kans iets vergroot!
Shaluta: nee, dat is echt geen goed nieuws, ik hoopte dat je het alleen over de samenlevingstest had. Maar zoals eerder geschreven, kan het ook dan nog helemaal goed komen. Ook bij de man kunnen de zaadleiders dicht zitten: gaan ze dat nog onderzoeken, want ook daar bestaat een rontgenonderzoek/echo voor. Ik hoop dat jullie snel beter nieuws krijgen. Heitjekarweitje: Dat klinkt inderdaad echt verschrikkelijk, ik begrijp JBM wel; ik dacht toen ik het las "ben ik ff blij dat het bij mij niet meer hoeft". JBM: Is idd niet te hopen dat het je menstruatie is. (misschien wel een innestelingsbloeding!!!) Meiden allemaal een lekker weekend; lekker het zonnetje in; nu hoeven we ons (nog) geen zorgen te maken over een zwangerschapsmasker (wel blijven smeren he).
mama73: je zit al bijna op NOD zie ik! Heb je nog kwaaltjes of iets anders dan anders?? JBM: succes met het prikken morgen! Hopelijk is je progesteron heeel hoog! (dat moet ie zijn toch om op roze te mogen? ) Hier: het gaat alweer wat beter met me, heb wel het idee dat mn eisprong pijnlijker dan normaal gaat zijn... maar heb geen bloedverlies meer gehad en zelfs alweer geklust vanmorgen..wel heeeel voorzichtig gedaan!
Suikerboon: welkom Heitjekarweitje: ik voel helemaal niks....dus ik vrees dat ik gewoon ongesteld word. Nieuwe ronden, nieuwe kansen zullen we maar zeggen. Maar nog even afwachten dus... Fijn dat je je wat beter voelt. Volgens mij moet het progesteron boven de 30 zijn om goed zwanger te kunnen raken..Succes allemaal.
Welkom Suikerboon! Ik hoop dat je niet ongi word en zwanger blijkt! Je zit al in ronde 29 zie ik... Nog geen idee wat de oorzaak kan zijn? Ik zie dat jullie ook al een kindje hebben? Mama: blugh, niet leuk.... wanneer moet je weer naar het ziekenhuis?
welkom suikerboon.. hoest met de rest van de dames hier??? mijn vriend heeft vandaag 6 buisjes bloed moeten afgeven dus ben benieuwd over 3 weken heb het nu wel wat laten bezinken!! allemaal maar positief blijven, voor ons zal ook wel een wonder gebeuren:d liefss
Welkom suikerboon! Nou ik heb al vanaf vrijdag ligt bloedverlies, snap er niks van! Ik blijf hopen dat het niet door gaat zetten. Ik heb dus ook nog niet gebeld voor een HSG onderzoek. Wat denken jullie, nog maar even wachten? Verder vanochtend Progesteron laten prikken, wanneer kregen jullie daarvan de uitslag? Ik vind het ook moeilijk hoor dames om soms positief te blijven! Maar goed het word een warme week! Jammer dat ik elke dag moet werken in eeb benauwd kantoor. Hoe is het verder met jullie?
Hee hallo allemaal, Ben een tijdje niet op de site geweest.... Wel af en toe wat gelezen, maar nog geen super positieve dingen..... :S Helaas, ik gun het iedereen zo erg!!!! Ik heb zit vandaag op dag 7 van me cyclus, en heb me laatste clomid genomen.... volgende week donderdag moet mijn man nog een x zijn zwemmers inlevereren, en dat is precies op dag 16 van me cyclus, en je mag er 3-4 dagen ervoor niet. Dat betekent dan dat ik precies in me vruchtbaarste periode niet mag toch? Wanneer zouden jullie het dan doen???? Ook ben ik aan het temperaturen, maar ik haal er nog niets uit, zit elke x te schommelen, zelfs soms onder het lijstje wat ik van de gyna kreeg, ik begon met 36,4 dann 35,9 weer 36,4 dan weer 36, en nu weer 37,3 ik snap er helemaal niets van!!!!! xx