Oei pittig hoor brigit Ik denk dat we daar allemaal l een eentje bang voor zullen zijn hoor!! Maar denk zo je hebt dit overleefd en je er doorheen geslagen dus dan moet het met de 2e ook goedkomen !!
Bevalling was hier ook goed gegaan. Ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Ze braken de vliezen en wekte de weeen op. Ging vrij snel dus als snel werd t apparaat weer uitgezet. Wel n weeenstorm gehad van 30min en ruim n uur moeten persen. Uiteindelijk is hij in totaal 6 uur geboren. Ik heb mezelf tussendoor redelijk kunnen ontspannen en heb de pijn goed weg kunnen puffen. Ook hele fijne verpleegsters gehad, dat doet ook veel!
Waar ik ook een beetje bang voor ben is dat ik m'n dochter te kort doe.. Ik vind een tweede juist ook voor haar heel leuk (wij hebben ook geen kinderen in de familie/vriendenkring) maar ik ben wel bang dat ik straks niet genoeg aandacht meer heb voor haar. Zij is mijn alles en ik wil haar niet te kort doen. Ik heb best wel een zware zwangerschap gehad met bekken problemen, niet meer kunnen lopen van de pijn. tunnelsyndroom aanmn polsen/hamden, en ben 9 maanden lang moe geweest omdat ik maar 3/4 uurtjes er nacht sliep. Daarintegen voelde ik mij ondanks de ks wel weer redelijk snel fit omdat de bekken en rugijn veel minderwas, ik weer kon lopen en het korte slaen was ik wel gewend dus daar had ik weinig last van. De eerste 6 weken waren het zwaarst omdat ze niet sliep en alleen maar huilde. Toen we er achter kwamen waardoor dit kwam (reflux) ging het een stuk beter, en inmiddels heb ik een super makkelijk kind. Gebroken nachten heb ik al maanden niet gehad. (alleen nog in januari even toen ze ziek was) Ze heeft pas 2 tandjes en die waren er "ineens" ze is er maar 1 dagje hangerig van geweest maar sliep verder wel goed. Het kan natuurlijk allemaal nog veranderen dus ik klop het snel af, maar tot nu toe is ze heel makkelijk en dat maakt het ook wel makkelijker om al aan een tweede te denken..
Mnr dat heb ik ook wel hoor maar dan ook met de gedachte naar beide toe, kan ik willemijn l de aandacht geven die ze gewend is en kan ik de toekomstige spruit wel de aandacht geven die ik ook voor willemijn had.. Keer omdat wij geen makkelijke troela hebben, ze weet wat ze wil en ook heel duidelijk wat ze niet wil.. Thja en dat gaat niet altijd in conclaaf met mama haar ideeën Ffe wat anders ik ga proberen op basisscholen typecursus aan te bieden, vandaag de folders binnen gekregen dus volgende week eens de basisscholen afbellen/ afspraak maken !! Spannend
hoi meiden kom helaas met slecht nieuws, mijn zwangerschap stevent af op een vmk :'( mijn hcg waardes in mijn bloed zijn op 2 dagen tijd met de helft gedaald... ik kom hier na een tijdje wel weer verschijnen...
Jeej!! Kom net vn de huisarts af, ben er voor mn zoon geweest. Ook mn lange cyclussen en wens voor n 2e besproken en ze heeft me meteen doorverwezen naar gyn!! EINDELIJK!!!
Allereerst; mamavanmenno, wat een ontzettend naar bericht. Is het zeker weten een miskraam of kan het nog goed komen? In elk geval een hele dikke knuffel van mij. Birgit dat klinkt behoorlijk pittig inderdaad. Maar wat iedereen ook tegen mij zegt; "het hoeft niet weer zo te gaan". MNr ik herken het gevoel wel wat je omschrijft. Bang zijn om de eerste te kort te doen. Ook gedurende de zwangerschap. Pff volgens mij is dat ook moeders eigen, bang om het altijd fout te doen hihi Fidel wat jij omschrijft zie ik ook om me heen. De tweede krijgt minder aandacht dan de eerste, simpelweg omdat er geen tijd voor is. Dat lijkt me wel moeilijk. Ik ben een mama die haar kroost niet kan laten huilen. Leuk dat je typecursussen aan gaat bieden. Spannend! Miep wat fijn dat je doorverwezen bent. Spannend hoor, hopelijk kun je snel terecht. qua zwangerschap was het hier ook geen pretje. Ook fikse ochtendmisselijkheid, ook medicatie voor gehad en ook net niet opgenomen omdat ik cola binnen kon houden Daarna zat ik vanaf 23 weken thuis ivm aanhoudende harde buiken en bekkeninstabiliteit. Tel daarbij alle spoedecho's die we hebben gehad (ivm bloedverlies) de vaginale infecties en blaasontstekingen bij op dat het was een pittige en bezorgde zwangerschap. Eigenlijk ging alles 'mis'. De zwangerschap, de bevalling en de kraamtijd. Soms vraag ik me af of het verstandig is om een tweede kindje te krijgen, maar ik ben bang dat als ik me nu laat leiden door de angst dat het er nooit meer van komt. Verder heb ik een klein dillema. Ik had mijn baas een hele poos geleden een bericht gedaan dat ik in principe wel weer op oproepbasis kan werken. In de avonden en weekenden (als mijn man er is). Ik hoorde hier niks op dus ik ging er van uit dat ik niet meer nodig was. Ik had dus in overleg met mijn man besloten thuismama te worden. Nu kreeg ik vandaag een bericht terug. Mijn bericht was hem ontschoten en hij wil graag een gesprek met mij. Oftewel; waarschijnlijk kan ik weer aan het werk. Nu mijn dillema; wíl ik wel weer werken? Ik vind het erg lastig. Helemaal met onze tweede kinderwens...
hallo iedereen , voor de nieuwe leden : welkom en heel veel succes mamavanmenno : ooh spijtig heel veel sterkte meid !!! ik heb alles gelezen maar het is veel te veel om op alles te reageren. sorry ... het is hier heel druk en ik krijg weinig tijd om hier eens te komen neuzen. maandag is de grote dag voor ons . dan mogen we naar onze eerste afspraak bij de gyn !! zo spannend
Veel succes grace20!! Spannend hoor! Aangezien ik binnenkort ook mn eerste agspraak bij de gyn. krijg, ben ik benieuwd wat ze in zo'n eerste afspraak doen... is het alleen een gesprekje of meer?
@miep84 : normaal onderzoek en bespreking over wat we gaan doen en wanneer . ben ook eens benieuwd want mijn dochter is nu bijna 5 en we hebben 2 jaar en een half geprobeerd dus het eerste gesprek is al 7 jaar een half geleden ... ik hou jullie zeker op de hoogte
geloof het of niet ... ik heb een banner gemaakt op een normale cyclus ( dat heb ik niet ) gewoon in afwachting op de onderzoeken enzo... nu heb ik daarnet bij het plassen een ei gevoeld !!! zouden de gedachten meespelen of komt er echt een ei? 2 dagen geleden ook al wit slijm gehad .
Thnx grace20 voor je info! Spannende tijden in het vooruitzicht! Vandaag maar gewoon even genieten van het prachtige weer!!
He dames, Hoe is het hier? Hebben jullie lekker genoten van de eerste lentedag? Hier is het eigenlijk de hele dag bewolkt gebleven. Verder moesten we een end rijden naar familie, dus weinig van meegekregen. Hopelijk blijft het mooi weer, dan kunnen we lekker buiten zitten. Volgens mij is hier ook een ei in aantocht... Ik begin weer meer slijm te produceren (blegh) dus nog een paar daagjes. Hij zal volgens mijn berekeningen wel in het weekend ergens zijn. Nu het libido nog opkrikken haha. Waar is het lijstje gebleven???
Yara: 2e ronde - nod 10 april Grace: afwachting bespreking gyn 15 april Miranda: 2e ronde - nod 3 mei Frummelk: 1e ronde- nod 5 mei Misschien kunnen jullie jezelf er bij zetten?
Hier ook weinig meegekregen van het mooie weer. Eerst was het bewolkt, later heeft wel even in de zon geschenen. Wel is het gelijk warm in huis. De zon staat pal op ons slaapkamer raam en dat van m'n dochter, en op die kamers in het dan ook gelijk heel warm. Heb echt een week/weekend met wisselende emoties achter de rug. We willen echt heel graag een brusje voor onze kleine meid maar ben ook bang voor de mmm en wat ons verder te wachten staat. Het andere moment overheerst juist de zin in de toekomst en het weer zwanger zijn. Hoe kan ik mezelf aan het lijstje toevoegen? Ik zit wel meestal op m'n mob..