Liefste zouden we willen dat ik fulltime thuis blijf voor de intensive zorg van de oudste. Alleen hebben we al 8 jaar 2 hypotheken en n adoptie wat al ons spaargeld ingegaan in. We moeten sparen en 2 hypotheken betalen. Heb een vast contract en verdien veel met maar 20 u per week. Punt is dat ik gewoon ern echte huismoeder ben daar bloei ik van op. Ik laat ze niet graag 'achter'. Ben ik op m'n werk aan het zorgen en dan denk ik dat ik thuis harder nodig ben. Ligt niet aan m'n werk. Puur het stukje loslaten wat ok niet kan en niet wil. Denk dat t ook komt omdat we 12 jast bezig zijn geweest eer onze droom uit mocht komen. Ik hoor voor m'n gevoel thuis, heeften man ook dat gevoel. Maar ti's niet anders
is logisch hoor! Hier was de droomgevoel dinges van korte duur hoor. Maar je kan je met een droom zo inleven he. Op zich valt het nog mee, dit was pas de eerste droom over het baby gebeuren. Ik slaap ook best goed. Heb het nu ook best op een rijtje in mn hoofd. Ook omdat het nog even ver weg is. Behalve de psych gesprekken dan. Maar das alleen maar goed. Vandaag over een maand horen we hoe en wat precies! Ben net terug van onze traditionele zaterdagocht wandeling met mn beste vriendin en onze honden. Dik 1 uur en 3 kwartier stevig doorgewandeld! Daarna zoals altijd een welverdiende koffie met gebak! Mannetje is onze auto een beurt geven, ik ga lekker ff huishouden. Het is toch super grijs buiten! Net niet koud. Maar is niet erg. De kabouter is de berg strijk niet komen doen dus moet echt ff aan de slag! En vanavond met manlief naar de tilburgse kermis! En jullie plannen?? Xxxxx
Pippeke lieve meid het is ook allemaal zo spannend! Ik denk persoonlijk dat als je dadelijk in de molen zit het wel allemaal meevalt. Nu kun je alleen al zenuwachtig worden van hoe , wat waarom?? Twoboys jij bent echt een supermama!! Jeetje al zolang met 2 hypotheken heftig zeg!! Wel erg dat je niet lekker in je vel zit op je werk. Bloem wauw het begint al op te schieten heh hihihi. Hopelijk direct raak en dan een voorjaarsbaby aaaaaaah. Hier ik ben 1,5 jaar werkloos geweest en was wel weer blij toen ik aan het werk kon voornamelijk voor mijn zelfstandigheid. Natuurlijk nu ik alleen ben ( en dat zorgt nog meer voor het gepieker over het werk) moet ik zorgen dat ik mijn werk houdt want ( niet dat je geen zorgen krijgt als je met zijn 2en bent dat heb ik toen ook meegemaakt toen ik zwanger was van S) maar nu moet ik er zelf voor zorgen. IK heb steeds meer zoiets ja ik kan beter jan/ feb starten. Ik denk wat twoboys ook zei dat het me meer rust geeft. Van een kant ik wil zooooooooooo graag starten. Maar ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen en denken aan de gevolgen.
Ook, inderdaad hoor! Ik zou voor zekerheid gaan, en dus voor meer rust in je hoofd.....en zennnnnnn de behandeling beginnen!!! Twoboys, ik snap dat heel goed hoor dat je het liefst fulltime moeder wilt zijn. En je zoontjes wilt verzorgen (vooral oudste). En inderdaad ook door de MMM. Ik heb dat nu al, terwijl ik een super leuke baan heb en een gezonde zoon. Ik zei altijd, ik zou nooit fulltime thuis willen zitten . Tot B.eau geboren werd, sindsdien hoop ik binnen nu en snel de loterij te winnen . Bij een groot geldbedrag zal ik jou sponseren en kun je lekker thuis bij je zoontjes zijn . En kan Ook nu starten, die sponser ik gewoon ook . Bloemmetje, hoest meis? Pippeke, hebben ze niet gezegd wanneer de psych zou bellen?
Vervelend je wil toch wat weten he, al is t maar n richtlijn het is voor jou zo belangrijk !! Lekker kunnen ontspannen vandaag pippeke dan als ik het zo lees. Heerlijk is dat zolang lopen.. Auto ook weer schoon, heerlijk! Zonnestraaltje Hahaha hou ik je aan 😜 One: denk dat her niet verkeerd is voor je eigen gemoedsrust om eerst je zaken voor je eigen gevoel op orde te krijgen. Er komt al genoeg op je af tijdens ren behandeling. Oh en ik denk ook pippeke dat als je eenmaal begonnen bent met de behandeling dat je ziet dat het wel te behappen is. We doen t met z'n allen hier 😉
ff iets grappigs... We zouden eigenlijk met zijn tweetjes over de kermis gaan lopen. Maar toen we aan het klaarmaken waren om te gaan kregen we een een of andere bui.... Hihi.... Dus... En toen was het al best laat om te gaan. We hadden best lol om onze spontane actie! Lekker in de tuin fikkie stoken is ook een leuk plan en we hebben het nu gecombineerd: we hebben ff vlug een zak oliebollen en suikerspinemmer gehaald en zitten nu in de tuin met knisperend vuur en wat lantaarntjes aan! Hihi vond het leuk om dit met jullie te delen. Xxx
Haha Pippeke, daar moet je ook van genieten natuurlijk Dames ik heb jullie advies nodig.. Ik moet een tijdstip voor het spuiten kiezen tussen 16.00 uur en 00.00. Als ik een dagdienst heb ben ik meestal om 17.00 uur thuis, maar als ik een late dienst heb ben ik 16.00 uur van huis weg. Ik dacht eerst ik ga wel om 19.00 uur prikken, maar vindt het niet handig om alles te moeten klaar maken in de auto inclusief het prikken in de auto. (wat moeten mensen wel niet denken die langs lopen hihi) Ik zit nu te denken om het om 22.30/22.45 te doen, ben ik meestal wel weer thuis van me dienst. Maar als ik een dagdienst heb de volgende dag lig ik dan meestal op 1 oor. Dus dat wordt de wekker zetten voor het spuiten. Ik weet het... ik maak het voor mezelf misschien heeeeeel ingewikkeld. Maar eigenlijk is er geen tijdstip wat me echt goed uitkomt
hoe laat ben je met je late dienst daar? Als je net aankomt. Dus als je 10 min voor werktijd binnenkomt. Misschien kan jee hem dan rustig in de koffiekamer zetten? Voor je met werken begint? En anders ben je op dat tijdstip thuis?
Hihihihi heerlijk meid!!!!!! Deze dingen maken het leven toch gewoon mooi!! Deze wending van de planning was gewoon nog toffer dan wat je in gedachten had Romantisch!!!!! Kan ik een voorbeeld aan nemen, ben niet zo n romanticus, mijn man wel
Bloemetje: Zou voor zeven of 8 uur kiezen. Wanneer heb je een momentje dat je even weg kan? SPuit is zo gezet, kant en klaar..spuit je decapeptyl? Moet even graven in mijn geheugen, deze spuiten zijn kant en klaar en zo gezet. VOlgens mij ga je later 2 injecties zetten, of hoe zat t ook alweer? SHit man wat was het ook al weer, decapeptyl en...... dan voor de punctie pregnyl zetten (die moet echt op tijd!!!) en daarna purgegon bolletjes 3 maal daags 2 vaginaal opzetten.. Maar ik mis een spuit....wie o wie?? Ik zou even een moment kiezen waarop je op je late dienst kans hebt om even apart te gaan om te spuiten. Ik deed het op de wc. Kon ook niemand binnen lopen, ging er een bel, nou ja, 10 tellen en je spuit zit en je kan weer door zeg maar...dus dat is ook niet erg. Dan kan je die tijd ook thuis aanhouden en op tijd naar je bedje toe.
Je hoeft niets klaar te maken. Tenminste de decapeptyl niet, of moest je nou meer mengen dan alleen de pregnyl??? Ben het even kwijt.. Pregnyl breek je 2 ampullen door de helft, de vloeistof van het ene ampulletje doe je bij de poeder van het andere ampulletje, dat is dan gemengd. Dan wissel je de naald (opzuignaald is vrij dik om in je buik te zetten ) en spuit je m. Deze spuit is erg belangrijk en hier moet je alle tijd en concentratie bij gebruiken. Best veel handelingen. DIe andere spuiten die je dus dagelijks zet hoef je alleen het dopje van af te halen hahaha..
Niet schrikken hoor Pippeke, echt waar, als je er midden in zit, is het gewoon zo gewoon. Het klinkt nu zo abstract en eng, maar dat is omdat het onbekend is. Je kan het echt!!! Echt waar!! EN met hulp van je lieve buren komt dat helemaal goed!
Ik weet t weer!! Decapeptyl en puregon injecties moest ik zetten. DIe bolletjes heetten anders...die naam ben ik kwijt ik zit al te googlen hahaha... Hoeveel weken nog tot 3 sept Edit: bolletjes Utrogestan! Ben weer bij Maar dat was in AZM misschien doet UZG het weer geheel anders.
ik zweer het je, net voor dit bericht dacht ik grote help! Weet je, ik ben apothekersass en 1dag in de week maak ik chemokuren klaar. Enig idee hoe vaak ik met naalden optrek, oplos, bijspuit etc... En als ik dit lees....voor mezelf.... Krijg het spaansbenauwd! Je begrijpt, je berichtje meteen erna, was zeer welkom! Xxx lag in bad trouwens mn buik te bekijken en me te bedenken waar mn man die spuiten in moet gaan tjoppen. Maar met een bmi van 19 deed de fragmin ook al zeer. In een lekkere vetrol voel je niet zo maar die naald gaat zo naar mn huiddinges wat daaronder zit. Heb een beetje een minibuikje, daar moet het die hele maand maar in gegebeuren dan... Oh ik moet die dingen ook allemaal niet bednken he?!
heel dom ook, maar die punctie he?! Gaat tie via baarmoeder dus via tussen de benen of via de buik? Dat ze je door je buik heen prikken naar je eierstok? Dat vroeg iemand en ik dacht het eerste maar weet het eigenlijk niet. Ik heb al veel gelezen hiero op dit forum dat een hoop dames een roesje en pijnstilling krijgen door infuus en dat het dan prima te doen is en dat wil ik dus bij voorbaat dus ook! Heb ik al bedacht. Dat wil ik gewoon! Dat stelt mij zeer gerust. Platspuiten die handel! Truste!
Ik schreef het en ik dacht meteen, ik moet direct Pippeke even gerust stellen!! Lieve Pippeke, je moet spuiten rondom je navel, daar zitten amper zenuwen en het meeste vet, je klopt wat op je huid, en je voelt het niet!! Je voelt het echt amper. Rustig inspuiten en het is al klaar. Rustig inspuiten, even van tevoren uit de koelkast halen (ik deed het zeg 20 min van tevoren) dan is de vloeistof niet meer zo koud, heel kalm rustig de drukker naar beneden duwen en je voelt er echt niets van, echt niets!
De punctie, ja, dat is niet zo leuk. Dat gaat vaginaal, en ze prikken door je baarmoedermond heen naar je eierstokken. Ik kreeg van tevoren een soort morfine achtig goedje, in elk geval je werd er high van (injectie van de verpleegkundige hoef je niet zelf te doen, mag ook niet ) en krijg je slaap van, om te ontspannen.. Hoe ontspannenener (haha is dat een worod?) je bent hoe makkelijker het gaat..(heel makkelijk praten als je daar ligt want dat is gewoon niet zo leuk). Het prikken door je vagina wand heen vond ik niet zo erg, wat ik heel vreemd vond was dat ik het moment dat ze de follikel leegzuigen het pijnlijkst vond. Maar mijn puncties liepen allemaal heel bijzonder, dus ik ben hiervan geen goede graadmeter hoor!!!