Wie start er ook met ivf, IUI of icsi in Sept/ Okt/Nov 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiekies, mooi filmpje inderdaad!

Anja, als je vragen hebt over iui dan kan je misschien juist hier goed terecht! Maar je moet uiteraard doen waar je zelf het fijnst bij voelt.

@twoboys, deze 13e poging is onze laatste iui. En dan in september, misschien augustus al op naar IVF. 31 juli hebben we een gesprek en dan kan ivf gepland worden. Als het goed is, hebben we geen wachtlijst. Heb er eerlijk gezegd heel veel zin in!;) Gek he.

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Nee is niet gek! Je bent klaar met de iui, dat hebben jullie nu echt optimaal geprobeerd, dan ben je toe aan een nieuwe stap die meer mogelijkheden voor jullie heeft!!

Jullie zullen idd wel zo doorstromen zonder wachtlijst omdat jullie al een hele tijd in het traject zitten.

Ze hebben het nog lang geprobeerd de iui s, meestal zeggen ze toch 6 keer en dan over tot wat anders?

SPannend hoor, weer wat nieuws, ivf.

Ik verheugde me ook op alle behandelingen want dat is weer een kans.

Moest jij medicatie gebruiken tijdens je iui ivm endometriose?

Ik hoef bij de iui d alleen pregnyl te spuiten.

Mijn probleem is dat ik wel zwanger wordt (of althans dat was altijd zo, hoe dat nu is weet ik natuurlijk niet) alleen het doorgroeien en goede hartslagen ging vaker mis dan goed.

Het is dus nu een keer gelukt en ik hoop dat we nog een derde kindje mogen krijgen......ook ik heb er zin in en ben er klaar voor!

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Twoboys, ik vind jouw verhaal zo mooi (en heftig een adoptieprocedure).
    En weet ook nog over kindje in je hart en onder je hart gegroeid. Prachtig echt! En zo is het!!
    Ik ga duimen op nog zo'n mooi wondertje voor jullie!

Mooie geboorte datum hè van m'n zoontje :D. Niet ingeleid hoor, nee deze datum heeft hij echt zelf verzonnen :D.
    En hij is zooooooo leuk! Ben zo verliefd op hem!!
    En mijn man (die dus onvruchtbaar is :(, zonder gevonden oorzaak) is ook zo blij en gelukkig met hem! En dat hele donor gebeuren valt weg toen ons zoontje werd geboren. Nu vergeten we het zelfs wel 's. En als we dan iets zien op tv over donorzaad oid dan denken we: oh fuck! Dat 'moeten' we ook nog gaan vertellen aan onze zoon.
    Wij gaan hem namelijk wel alles vertellen vanaf jongs af aan.

Morgaine, 13 iui's poeh hey!!!! Ik snap heel goed dat je klaar bent voor de 1e stap!!

4. pippeke

pippeke Niet meer actief

ja hoor, het is je gelukt...!

mooi filmpje en mooi verwoord.
    de muziek van de film hachi. hoe heet het? ik wil eens het hele stuk horen.
    kennen jullie de film hachi? als je van honden houd moet je die maar eens zien, om te janken! maar wel mooi.

misschien moet ik die maar eens opzetten binnenkort. wij weten het nieuws sinds dinsdag en ik ben er nog steeds van slag van. elke dag wat tranen maar ff een lekker potje flink doorjanken lukt me nu niet. terwijl ik anders een jankdoos ben!
    ik ben nog niet eens bezig met het eindresultaat: wel of geen kindje. ook nu nog ff niet bezig met de enorme angst voor naalden en andere enge behandelingen! ik ga op zoek naar iemand die mij daarmee kan helpen.
    het is nu het besef dat nog steeds aan het binnendringen is dat hetgene waar ik altijd voor gevreesd heb ons nu aan het overkomen is.
    ik heb best veel meegemaakt in het verleden en altijd positief gebleven maar nu is de emmer vol en net wel/ net niet aan het overlopen.
    we vertellen het wel aan mensen in onze omgeving. dat helpt mij en ik wil dat ze weten hoe het zit, dat er een reden is waarom ik straks waarschijnlijk verander in een klein monstertje en dat de vrolijke meid even in de ijskast is gezet.

dit weekend 2 kinderverjaardagen (waarvan 1 met 3 zwangeren, 1tje zien we voor het eerst sinds ze het heeft laten weten) en 1 kraamvisite. pfff ik zal blij zijn als de werkweek weer begonnen is!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Morgaine ik snap ook dat je klaar bent om te starten met ivf.
    Voor je gevoel toch weer wat meer kans!!

Zonnestraal wat fijn dat je man er zo goed mee omgaat!
    En zo lief dat hij het zelfs vergeet, jullie allebei eigenlijk.
    Ik ben S ook al aan het vertellen uit het boekje wereldwondertje.

6. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Pippeke, ik ken die film! Heb tranen met tuiten gejankt! Ben juist geen huilert, maar kon bij die film niet stoppen!
    Wat een afschuwelijk zielige film!

Sinds dinsdag het nieuws gehoord, vreselijk zeg :(.
    Wat is nu verder het behandelplan?
    Sterkte met dit nieuws verwerken.

7. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ook, en voor je zoontje waarschijnlijk gewoon een leuk boekje/verhaaltje of niet? Kinderen gaan er zoooooo anders mee om!

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hij zegt al S uit mama buik.
    En noemt ex zijn naam al helemaal niet.

Las daarnet ergens dat ik ontkenning van vaderschap tot 1 jaar na de geboorte had kunnen aanvragen:(

9. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Pippeke zo'n klap is hard he. Lijkt net alsof je met de vloer word gelijk gemaakt. En dan ook nog eens verjaardagen, petje af dat je het volhoud zo!
    Nummer is van yiruma welke precies weet ik niet. Heb er zoveel op mn pc staan maar overal staat yiruma 1, yiruma 2 etc.

Ook,is dat een mooi boekje?

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Het is een eenvoudig boekje om het de kinderen via tekeningen uit te leggen.
    Maar hij begrijpt er dus wel al vanalles van.

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    :D:DHeeft ie super uitgekozen zijn geboortedatum:D;)

Heerlijk he die verliefdheid op je kind(eren):Dhet is gewoon het allermooiste wat bestaat...

...en nu ik dit tik voel ik me eigenlijk heel erg bezwaard:(:(omdat veel van ons hier nog niet gekomen zijn en ook al een eind of aan het begin van die weg staan...

Wij denken bij beide jongens nooit eraan dat de oudste uit China komt en de jongste van een donor is. Alleen bij de oudste als de buitenwereld weer eens omkijkt of vragen stelt dan is er 'owja, we hebben hem geadopteeerd'.

Bij ons weet niemand dat de jongste van een donor is, (dus bekenden van me please sssstt...) mijn man is nog niet zover om dat te vertellen..

Een tijdje terug was er docu over volwassenen die geboren waren uit donoren, heb zo gelachen, een kind had op school verteld dat hij van de zaadbank kwam, had een ander kind gezegd: maar daar zie je helemaal niets van:D:D:D

VOor mij hoeft het neit zo geheimzinnig, maar voor mijn man is het nog wat gevoelig, soortje van falen ziet hij het, wat natuurlijk onzin is...

Ik ben zo dankbaar voor onze mannen en vaak denk ik dat we ondankbaar zijn om nog een kindje erbij te willen. Dan denk ik zijn we nou nog niet tevreden..maar die drang, die wens zit zo diep nog, drie kinderen was wel onze droom vroeger en we willen het toch proberen.:):)Maar ik schaam me wel ervoor...ook om het hier te vertellen ook aan vrouwen die nog bezig zijn met het eerste wondertje ..

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Het is ook niet niks allemaal...het is loodzwaar..dat is het!

Wij hebben ook de weg naar onze jongens heel vaak lange pauzes ingelast puur omdat ik het voor mezelf niet op een rij kreeg, al die teleurstelling, verdriet om weer een missed abortion...

En het is ook nog een heel lastig als je zo n naaldenvrees hebt. Durf je het zelf niet et zetten? OF maakt het niet uit wie het zet?

Vraag je man anders of hij ze wil zetten.

Doe alles op jullie tempo, als je behoefte heb aan een pauze gewoon doen.

Ow kinderverjaardagen en communies, ik heb er wat voor afgejankt voordta wij zelf kinderen hadden. Iedereen had het altijd over hun kinderen en wij zaten daar dan echt als 2 sulletjes bij met ons verdriet:(

Dikke knuffel hou je taai dit kan jij ook gewoon hoor!

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Zat zo maar es te surfen en dan schrik ik toch ook wel weer, ik wil eigenlijk alleen maar positieve verhalen lezen over een 2e/3e kindje (in ons geval)via de mmm....

Dan lees ik (en dat heb jij ook he, one of a kind, ) dat de eerste via iui d (of zonder d ;)) zo geboren wordt, en gaan ze voor een brusje en dan lukt het opene niet meer....dan wordt het alsnog icsi.

Zover zullen wij niet meer gaan denk ik..we zijn zo dankbaar met 2 mooie kids dat we daarmee heel gelukkig en tevreden mogen zijn,maar ik denk dat ik dan toch wel verdrietig zal zijn.

Mijn zwangerschap was er eentje waarbij heeeeeel erg veel mis liep..en ik niet heb kunnen genieten of durven genieten.

Ik wil het nogmaals meemaken en dan bewuster, en dan wel durven genieten..

Wil nogmaals genieten van die billen die je van links naar rechts ziet schuiven in je buik..het is zo mooi en zo bijzonder.

Ik heb 5 missed abortions gehad, en ik ben bang om er nog 1 of meerdere te krijgen.

Heb er echt heel veel zin in om weer te starten, om voor een 2e keer alles mee te mogen maken........maar vind het ook retespannend horo dames..

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Klopt S is er via iui-d gekomen en dit lukte bij de 2e niet en nu wil de arts direct met icsi-d starten.
    Nu denk ik dat het toen echt wel met de stress van thuis te maken had ( elke dag ruzie etc)
    ALs ik thuis kwam van een inseminatie was het alweer de hele avond ruzie pfff.
    Bij de tp wilde hij eigenlijk niet mee bij de icsi-d in dec'11.
    Ach ja.
    Van een kant had ik nog graag iui geprobeerd van de andere kant heb ik zoiets laat het maar gaan;)

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ja groot gelijk icsi d, zelfde donor waar je manneke van geboren is, gaat super goed komen :D

Plaatsen ze 2 emmys terug als deze er zijn? :D ;) En wie weet wel een paar eskimootjes, zou ook niet verkeerd zijn na 1 icsi ;)

Ik kreeg jaren terug in Maastricht 2 emmys teruggeplaatst, volgens mij doen ze dat alleen als ze slecht van kwaliteit zijn of als je ouder bent dan 36. Ik was toen...poeh..denk 27 of 28 jaar. Was er ook zwanger van, 2ling.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D ;) al geloof ik dat mijn man een hartverzakking zou krijgen als er meerling zou komen.

Vroeg me af he, ik wordt altijd via echos opgevolgd, dit op mijn verzoek omdat ik die ovulatietesten heel onhandig vond, en ik zet dan pregnyl, soms zien ze 2 follikels, eentje links en rechts....springen die allebei of om en om? Als je dus pregnyl spuit he?

Ik werd bij de iui d (waar T uit geboren is) om en om zwanger, poging 1 mis, poging 2 raak, poging 3 mis, enz.. vind het ook wel weer eng hoor.

Jij bent ook vroeg op ;)

Hier op mijn werk, kan op rustige nachten/momenten wel effe forumen :)

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hahahha moet in de zomermaanden al om 5 uur beginnen schoon te maken in de buitenschoolse opvang die gaat open om 7. Jij ook aan het werk dus. Heb ff een kop koffie gepakt. Goh dat is wel een goede vraag, weet ik niet. Weet eigenlijk niet meer aan welke kant mijn ei zat bij S. 2 embryo's mag vanaf je 3e icsi poging, nu dus. Maar als Bam vind ik dat wel behoorlijk heftig hahhaha. Bij cryo's zou ik dat sneller doen dan hahha. In een relatie had ik wel 2 gedaan hoor haha

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sorry met de gsm komt het ondanks veel spaties nog achter elkaar.

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Haha ja dan heb je je eigen buitenschoolse opvang haha bij een tweeling :D, ook leuk ;) heeeuuul druk :)..

Bij jullie nog geen vakantie? Hier J. vrijdag vakantie gekregen, lekker hoor, even geen gejaag smorgens vroeg. Ik geniet er van!

Owja das waar ook bij poging 3 mogen er 2 teruggeplaatst wordne, het was bij ons ook poging 3.

Spannend he......hihi....

Hoe doe jij dat met je kleintje als je naar het zhuis gaat? Goeie oppas? Ik heb mijn ouders alweer ingeschakeld :)

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Even, heb ik gelezen dat je ex niet kon leven met het feit dat S van een donor was? Heeft hij dan ook geen contact met hem?

20. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Verjaardagen met zwangeren, afschuwelijk!
    Man man man wat heb ik me doodongelukkig gevoeld toen het niet lukte zwanger te worden. En toen de oorzaak, 0,0 zaadjes. Wat een vreselijke tijd was dat!!

Twoboys, ik snap wat je bedoelt met dat nog een kindje willen ondankbaar overkomt. Toen ik nog in de iui fase zat dacht ik dat zelf namelijk ook!! Als ik 1 kindje mag krijgen dan ben ik de gelukkigste vrouw van de wereld!
    Maar ben ik ook! :D
    Ik wens voor m'n zoontje een brusje.
    En ik heb een zware zwangerschap gehad, niet kunnen genieten.
    En hoop mocht ik zwanger raken wat meer van de zwangerschap te kunnen genieten.

Mijn 1e ICSI. Ik mocht er 2 terug laten plaatsen. Was een uitzondering. Ik was 35jr en bevruchtingen van goede kwaliteit.
    We vroegen het aan dr. S en hij gaf toestemming!! :D
    En was een voorgevoel. Klinkt vreselijk zweverig :).
    Was al bezig met de behandeling en de planning was gewoon om 1 terug te plaatsen....kreeg ineens een voorgevoel bij het lezen over een onderzoek over het terug plaatsen van 2, dat de ene bevruchting de andere helpt

Deel Deze Pagina