Dag iedereen Ik zou me ook bij dit forum willen voegen. Als alles loopt zoals gepland ,starten wij in september met onze eerst poging icsi. Wij hebben nog geen enkele ervaring hiermee. We hebben nog geen iui en ivf enzo meegemaakt. Mijn man is 40 en wij hebben nog geen kindjes. Door iets tijdens zijn jeugd zijn zijn zaadcellen van zeer slechte kwaliteit en moeten we meteen let icsi beginnen. Heb totaal geen idee wat ik ervan moet denken.... Morgen op gesprek... We weten dan of ze een operatie ofzo zullen moeten doen om aan zaadcellen te komen of of het zo zal lukken.
succes morgen!! wil je me in een pb vertellen wat dat is wat hij heeft gehad?? ik denk dat het misschien hetzelfde is als bij die van mij...
ook welkom bloem! jee wat een heftig verhaal! enne "hier kunnen we ons ei kwijt..." ... ik heb geeneens een ei om kwijt te kunnen bleh! had ik maar een ei dan kon ik hem misschien nog benutten. maar ja, dan zwemmen ze er waarschijnlijk nieteens naartoe.. sorry, ff beetje zelfspot.. toedels!
Zonnestraal: heerlijk vakantie gehad!! Waar zaten jullie ongeveer? Wij zijn in mei naar zuid frankrijk geweest 2 weken Cap D agde, en gaan in sept 2 weken naar Bella Italia (camping aan het Gardameer). Rij voorzichtig!! Goeie reis... Zo en dan vandaag bellen Bloem4
Sorry, moet lachen om je zelfspot! Hier ook van het zelfspot om ermee om te kunnen gaan. Nu kan zelfs m'n man grapjes maken over zijn onvruchtbaarheid. Maar wat is het klote allemaal hè Pippeke
Helaas welkom Nelieve. Twoboys, we hebben 2wk genoten op camping albatros aan de Toscaanse kust. Echt genieten! We zijn nu terug aan het rijden. Ben heel benieuwd naar wat je van jullie vakantie gaat vinden aan het Gardameer, let me know please! Wij willen volgend jaar naar het Gardameer, scheelt 3u rijden.
Bedankt voor jullie advies! Ik heb vanochtend de stoute schoenen aangetrokken en gebeld. Ik kreeg te horen dat het niet de bedoeling was en gewoon het protocol gevolgd moest worden. Dus pech voor mij. Net voordat ik wou ophangen zei de verpleegkundige: Oke, we maken voor 1 keer een uitzondering. Helemaal happy dus Meteen het receptje opgehaald en de 1e pil achter de kiezen. (Nog steeds gek als je zwanger wilt worden) En nu maar afwachten of ik 1 of 2 maanden de pil moet gebruiken. Spannend! Lekker hoor al die vakanties! Goede terugreis zonnestraal! Ook helaas welkom Neileve..
Hoi Neileve, Helaas mag jij je hier ook voegen.... Spannende tijden zijn dit, zeker als alles nog zo nieuw is en onbekend he? Mijn man is pas op 11 jarige leeftijd geopereerd aan niet ingedaalde ballen...en heeft dus weinig zaad, misvormt, traag...terwijl ze toen zeiden dat dit niets van doen zou hebben op zijn vruchtbaarheid Gelukkig hier geen operatie nodig (gehad). Hoe is je gesprek verlopen?
En veilig thuisgekomen? Hoe is de reis verlopen met de kleine? Hihi wij gaan juist verder weg en vonden de 12uur rijden al een vreselijk eind. Nu plannen we dan ook een overnachting in. Gardameer zijn we 3 jaar terug ook geweest voordat we kids hadden en dan vier je toch anders vakantie zeg maar. Ik vond het schitterend. Vroeger, toen ik een jaar was, tot aan mijn 16e gingen mijn ouders met mij en mijn broer 2 keer per jaar naar het LAgo Maggiore. Dat is ook een soort 2e huis van mij. Daar wil ik ook zo graag weer heen. Is nog dichter bij dan het Gardameer prachtig en super voor kids. Zelf ben ik dol op de bergen, dus Gardameer of Lago Maggiore passen beter bij mij dan de zuidfranse kust
Hier nog een nieuwtje, wij vrezen dat onze rietjes van de donor niet bewaart zijn gebleven....wij hebben namelijk nooit betaald voor opslag zeg maar..... ...nu we weer 3 icsi pogingen vergoedt krijgen, zullen we, als de rietjes idd niet bewaard zijn gebleven weer op icsi overgaan Eerst maar uitzoeken of ze er nog zijn..
Ja best even spannend. Maar ik heb gezegd dat ik ook gewoon weer open sta voor icsi. Hoop dat het in GEnt soepeler verloopt dan mocht het nodig zijn. Heb jij betaald voor het bewaren van de rietjes>? Neem aan dat dat neit vergoedt wordt, en wij kunnen ons niet herinneren dat we dat gedaan hebben. Dan kan je dus gaan voor een nieuw setje rietjes, of voor icsi. Icsi in ned verliep nooit lekker....(eierstok om zijn as gedraaid, alle drie de keren moest ik een week een catheter omdat ik niet meer kon plassen, overstimulatie...best pijnlijk allemaal en lastig)...Dat plasgedoe is ws psygisch omdat er nooit iets lichamelijks gevonden is, zou kunnen.. Zie er niet tegen op, heb zelfs het gevoel van ' kom maar op' . Het zijn afwegingen he.. Het zaad is bar slecht. We hadden we 1 keer eskimootjes, en alle keren wel bevruchting en 1 keer zwanger van een tweeling. Het kan wel dus. Maar ja...donorzaad wat goed is heb je alleen iui voor nodig..in mijn geval heel makkelijk omdat ik alleen pregnyl dan nodig heb. Ik voel me even niet goed, ben van de week bloed gaan prikken voor mijn schildklier. Heb Hashimoto en dan werkt je schildklier niet of te traag. Ik slik Euthyrox 137,5mg. Voel me al een poosje gejaagd, snelle hartslag, veel hoofdpijn en intens moe zonder reden. Ben na mijn zw heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel afgevallen, 35kg, (was ik ook aangekomen tijdens mijn zw) dus kan best zijn dat ik nu teveel medicatie slik tov mijn gewicht. Ik heb dat nooit meer afgebwoud. Med was opgehoogd tijdens zw. Ben begonnen met foliumzuur en wil mijn schildklier en alles op een rijtje hebben voor dat het september is. Vraag me af he, als je een start gesprek hebt, en we zouden weer aangewezen zijn op icsi, zou er dan nog een wachtlijst zijn? We zijn natuurlijk patient al een paar jaar bij hen.
Twoboys, Het kan ook zijn dat de betaling van de opslag van de zaadjes via de verzekering gaat. Bij mijn man wordt het namelijk vergoed door zijn verzekering. We krijgen wel jaarlijks een brief waar in staat of we het willen vernietigen. Maar dat willen we natuurlijk niet Wat betreft de wachtrijen is moeilijk te zeggen.. Wat ik wel regelmatig lees is dat je een verkort protocol mag volgen als je er al bekend bent. Laten we hopen dat dit het geval is voor jou! Of helemaal geen wachtrij, zou helemaal mooi zijn Succes met je schildklier! Ontzettend vervelend al die symptomen
Bloem4, haha goedzo!!! Het werkt gewoon echt als je mondig bent . Twoboys, pffffff hoop dat de rietjes er nog zijn. Wij hebben de ICSI in Dusseldorf gedaan en moesten elk half jaar betalen voor de opslag van de rietjes. Ik duim voor je dat de rietjes er nog zijn!!! En 35kg afgevallen , OMG!!! Goed dat je ff je schildklier laat checken. Hier terug van het mooie Italie. I love Italie!! En wat ben ik trots op mijn zoontje, heeft het zooooooooo goed gedaan in de auto!!!!! Wat is het toch een heerlijk kindje!!
Dan zou het kunnen dat we de rietjes dus nog gewoon hebben..ben heel benieuwd. Ik hoop het wel dat scheelt een hoop 'gedoe', en afwegingen. Denk dat iui makkelijker in te plannen is dan icsi behandelingen. Hiervoor heb je geen puncties en bewerkingen in het lab, of minder bewerkelijk denk ik?
Zonnestraal: Ik las namelijk op de site van Gent bij het donorzaad dat je 100 euro moet betalen voor opslag. Alleen weet ik niet of dat nieuw is of allang zo is. Weet wel dat er de eerste rietjes ook een jaar overheen ging hoor eer ik die gebruikt had. En toen waren ze er nog gewoon. ALleen las ik dus nu dat je ervoor dient te betalen....maar ik weet niet of wij dat moeten doen of de verzekering. Bloem4 jij bent de eerste dan nu van ons die gaat starten whieeehoooeeeh spannend meis!!!!