Wie start er ook met ivf, IUI of icsi in Sept/ Okt/Nov 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkige verjaardag Flo ! geniet van je dagje !

2. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    @zonnestraal gefeliciteerd meissie

3. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enne Zonnestraal wil ook graag weten hoe je je voelt!

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Jullie zijn lief!

Hoe ik me voel: ene kant hyperrrrrrrr!!! Andere kant ongeloof.
    En zooooooooo dankbaar! En verder ongi-krampen, zware boobs en moe! Oh en steekjes in rug ----> dit herkende ik van m'n zoontje :D.
    Maar moeheid kan ook door de utro.

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Flo, happy B-day!!! Een jaartje ouder, een jaartje waarin je zwanger gaat worden!!!

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Onwerkelijk he, zonnestraal?! Het is je gegunt hoor!

flo, gefeliciflapstaart! Fijne dag gewenst :D

Klein vraagje nog; gisteren heb ik een uitgangsecho gehad voor komende vrijdag en toen ging ze follikels tellen. Ze zei dat ze de follikels telden die er afgelopen maand waren die niet doorgegroeid zijn. Aan een kant zag ze er 10, aan de andere kant 14.
    Is dit veel? Zijn dit follikels die allemaal kunnen gaan groeien deze maand? Hoeveel werden er bij jullie geteld bij de eerste echo?
    Toch wel een grote vraag, haha ;)

7. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    JJ top! in mijn beleving is dat veel!!!

Zonnestraal das lief dat je zegt het jaar dat ik zwanger ga worden, krijg tranen! ;)

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dag dames,

Graag wil ik met jullie meepraten. Ik ga naar verwachting deze week beginnen met 1e IUI in gestimuleerde cyclus via Nij Barrahus. Heb 3x IUI in eigen cyclus in lokale zkh gehad, en vlak voor we echt van start gingen bleken we spontaan zwanger te zijn. Helaas is het op een missed abortion uitgedraaid en nu na menige discussie en afwijzing (ivm leeftijd en lage AMH) in zkh gaan we ondanks mijn leeftijd in een kliniek verder met behandelen. Eerst IUI om de juiste dosering en hormoon te bepalen en dan alsnog IVF, de arts wil ons ook daarmee een kostbare IVF behandeling besparen, erg lief want we moeten helaas dus alles zelf betalen.
    Ook ik ga aan de Gonal F maar met 100 eh. Arts wil graag 2 mooie follikels volgende ronde en als ze allebei bevrucht worden ben ik helemaal happy :p

We hebben afgelopen maanden een pauze ingelast ivm zware Chinese kruiden en accupunctuur en ik wilde de DHEA z'n werk laten doen maar ik sta te popelen om weer een echte kans te maken!
    Ook heb ik afspraken staan in Gent en Düsseldorf maar hebben besloten om eerst met Nij Barrahus verder te gaan. Zij werken al als transportkliniek samen met Düsseldorf en om voor fm's die kant op te moeten zie ik nog even niet zitten. Gent eveneens niet meer nodig.
    Ik wilde dat graag achter de hand hebben maar het klikte direct bij Barrahus en als we hier ook IVF mogen doen is dit wel handiger.

@Zonnestraal,
    Van harte gefeliciteerd!

@flo
    Jij ook van harte! Ik was afgelopen vrijdag jarig en ik beschouw het ook maar als het jaar waarin ik blijvend zwanger ga worden :)

@JJ,
    Dat is best veel, ze zullen niet allemaal doorgroeien en misschien zit er niet overal ook daadwerkelijk een eitje in de follikels maar absoluut een goed begin! Daarnaast kan het beeld met een paar dagen weer anders zijn. Ik had afgelopen ronde 4 rechts en 2 links en een paar dagen later zaten er toch maar mooi 4 links (terwijl zkh dacht dat mijn linker eistok misschien ophield met produceren..!!) en had ik rechts opeens 2 dominante terwijl ik er meestal maar 1 heb. Nu ben ik een stuk ouder en een lage AMH dus niet helemaal te vergelijken bovendien verschilt het ook per ronde. Maar volgens mij heb jij een goede start!

Sorry voor de lange lap tekst!

9. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Zonnestraal, Whoehoe ik ben zo blij voor je meid!! Hoe gaat dat precies bij jou in het ziekenhuis? Moet je ook de uitslag doorbellen en de eerste echo daar laten maken?

Flo gefeliciteerd!! Heb je een fijne dag gehad vandaag?

Alle nieuwe meiden welkom!

Ik heb even opgenomen gelegen in het ziekenhuis vanwege verergering van me astma. Helaas kunnen ze daar niet veel voor me betekenen. Er is geen andere medicatie die ze me kunnen geven ivm de zwangerschap. Ook het kokhalzen bij inname van de pufjes moet ik maar voor lief nemen en hopen dat het een keer weg gaat. Nu iedere maand op controle bij longarts. En vooral RUST! Dat wordt nog moeilijk voor mij Haha

10. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Whaaaaaaa Zonnestraal!!! Gefeliciteerd! Wat goed!! En nu maar lekker blijven zitten bij mama dat kleintje!

Bloem, hoe is het met jou? Al bijna die 12 weken grens voorbij, heerlijk!

Flo, gefeliciteerd met je verjaardag!

Zoetje welkom!

Ik ben afgelopen 2 dagen heel druk geweest, maar wel met leuke dingen dus fijne afleiding!
    De teleurstelling van 'maar' 4 follikels is wel iets gezakt... het is niet anders dus we doen het er maar mee..
    Vanmorgen weer terug voor FM2, de 4 waren mooi groter geworden nu allemaal tussen de 14-16 mm. Ze zag nog wel 2 kleinere van 10 en 11 mm maar denkt niet dat die groot genoeg worden voor de punctie.
    Vrijdag moet ik terug voor FM3 en dan hoor ik ook wanneer ik de punctie heb, ze gaan uit van zondag of maandag...dus dat schiet al op!!

JJ, bij mij zagen ze er vorige maand totaal 7 en deze maand nog minder dus JA! dat lijkt me best veel!

Butterfly, nog steeds geen last van bijwerkingen?? Dat is wel fijn hoor! Ik word nog steeds elke ochtend wakker met het gevoel alsof ik een zware kater heb! En elke middag rond 4 uur komt dat gevoel weer opzetten.... Nog maar een paar daagjes!

11. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    @anne, wat goed dat ze mooi gegroeid zijn.. Nu duimen voor vrijdag en de punctie.

Hier idd nog steeds niets van bijwerkingen..
    Begin me nu wel af te vragen of dat een goed of slecht teken is :)
    Voel wel onderin men buik soms steekjes.. Maar dat is het dan ook.

Benieuwd voor vrijdag voor de eerste FM.

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Het is het mooiste en het beste voor de embryo om tussen de 7mm en 13mm te zitten. Dan kunnen ze goed innestellen. Zit je daar onder of boven is het gewoon wat minder gewenst maar niet onmogelijk.
    Dat zeiden ze in Gent.

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

En dan nu hup hup je banner veranderen:D:D

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Jij krijgt ook een super uitslag na je punctie hoor!!!!

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Houden zo, geen bijwerkingen! Heerlijk lijkt me dat!

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik heb gisteren de punctie gehad. In totaal is dit punctie nummero 4. Ik kan jullie allemaal aanraden om naar Gent te gaan.....waar ik in Maastricht elke keer vette ellende had tijdens en na de puncties, heb ik deze keer TOTAAL NIKS gevoeld!! Wat een zaligheid.

Er zijn bij mij 10 of 11 follikels aangeprikt en er kwamen 7 goede eitjes uit.

Vandaag zullen we horen of de bevruchting heeft plaatsgevonden, zoja hoeveel er bevrucht zijn dan. Daarbij horen we gelijk de dag van tp. Ws zaterdag.

Heeeeeeeeeeeeeeeel spannend dus.

Heb nu wel last vna buikpijn dus lekker rustig aan doen vandaag..

Nieuwe meiden, welkom hier!!

17. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twoboys, moet idd heerlijk zijn een punctie waar je niets van voelt.
    Was het een lichte vorm van sedatie?

En 7 goede is best mooie score!!

18. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Twoboys, fijn dat de punctie zo goed verliep! Hopelijk ook een goed resultaat vanmiddag. Doe maar lekker rustig aan.
    Over mijn bmslijmvlies; ik heb asherman (waarschijnlijk omdat ik altijd al dun baarmoederslijmvlies heb gehad ben ik er vatbaar door) en daardoor zal mijn baarmoederslijmvlies niet supergoed gaan opbouwen. Hopelijk wordt het door de medicatie wel dikker. Ik was al blij dat het iig 5 mm was :)

Owww meiden, ik wist niet dat het zo veel was die follikels.....maar als ik jullie dan zo hoor, denk ik dat jullie wel gelijk hebben. Maar eerst maar eens zien hoeveel er goed gaan groeien ;)

Vandaag al wat rozeverlies, dus morgen zal het wel doorbreken denk ik zo. Last van mijn buik ook al......
    Gek eigenlijk, vandaag de laatste dag zonder medicijnen, laatste dag me eigen zelf zijn haha :D
    Spannend maar ook een fijn vooruitzicht tegelijkertijd.

In de familie weet nog niemand iets, ik heb het alleen een goede vriendin verteld dat we dit willen gaan doen.
    Aan de ene kant wil ik dat zo laten, maar als ik me bedenk wat er mis kan gaan, overstimulatie bijvoorbeeld, dan vraag ik me af of ik er wel goed aan doe.
    Wie weten het bij jullie allemaal?

19. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weten enkel mijn ouders en broer het..
    Dut komt omdat ik in april een mk heb gehad.. Toen heb ik het wel moeten vertellen en dit weten ze ook.
    Verder niemand en wil dit voorlopig zo houden ;)

20. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie doet welke behandeling?

- Zonnestraal 36jr, 2e kindje: Cryo terugplaatsing
    - Twoboys 34 jr, 3e kindje: ICSI D
    - Swimming 27jr, 1ste kindje: IUI D
    - Flo 40 jaar, 1e kindje: ICSI D
    - Pippeke 30 jaar, 1e kindje: clomid,pregnyl + IUI
    - One of kind 31 jaar,2e kindje IUI D
    - Anne 36 jaar, 3e kindje, (1e met nieuwe partner), IVF
    - Butterfly2405 , 1e kindje, IVF 1
    - Mieksel 29 jr, 1e kindje, IVF ivm voorstadium POF

Wanneer begint de behandeling?

- Zonnestraal77, September 2013, begonnen met de Progynova
    - Twoboys, sept 2013 microgynon, 3 okt deca, 5 okt gonal f
    - Swimming, okt 2013 clomid + pregnyl 5000eh
    - Pippeke, 8 okt start 5 dagen clomid
    - One of kind eind December 1e IUI
    - Anne, 1 okt begonnen met Deca, lang protocol
    - Butterfly2405, 19 okt suprefact, 20 okt gonal f
    - Flo 6 december provera, 12/12 deca
    - Mieksel, eind oktober start pil drie week

Afspraken

- Zonnestraal77, 7 oktober echo in DD: Is het baarmoederslijmvlies > 8mm?
    - Twoboys 23 okt punctie
    - Swimming 22 okt (FM2) cd 12
    - Pippeke, 15 okt dag 10 v/d cyclus echo
    -Anne 23 okt echo (FM2)
    - Butterfly2405, 25 okt echo (FM1)
    - Mieksel, 7 nov 1e intake IV
    - Flo 24 december 1e echo

Wanneer (verse) terugplaatsing?

- Zonnestraal77: 14 oktober om 10.30u

Wanneer testen?

- Zonnestraal77: 24 Oktober

Zwanger!!!