Wie start er ook met ivf, IUI of icsi in Sept/ Okt/Nov 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Mijn verzekering betaalde de opslag zeker niet!
    Was overgestapt naar Menzis pakket 4 voor de ICSI.
    Bijna alles vergoed gekregen. Behalve het donorzaad en de opslag hiervan.

Wij hebben besloten om in oktober voor een TP te gaan :D.

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Whieeehh spannend Zonnestraal!

Deden jullie icsi met d zaad? Waarom icsi als ik zo vrij mag zijn *bloos*..

Denk ook niet dat de verz dat vergoedt die opslag. Geloof ik nooit. Ms wel als het eigen zaad zou zijn?

Wij zitten bij de CZ en ik ben topverzekerd.

3. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Misschien dat het met donorzaad inderdaad anders ligt..
    En wij dus blijkbaar mooi mazzel hebben :)

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mag ook wel toch, een beetje mazzel na alle tegenslagen Bloem4 ;)

5. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ja kan wel anders zijn hoor met donorzaad.

Ik heb eerst 7x IUI met donorzaad gehad, met en zonder hormonen. In nederland, Medisch centrum kinderwens in Leiderdorp.
    Maar geen zwangerschap, en ik mankeer niks....raar hè :(.
    Misschien toch omdat het zaad bevroren is geweest en daarom minder van kwaliteit is?!?!

En de ICSI (omdat de IUI's dus niet lukte) in Dusseldorf gedaan, daar waren we al bekend omdat mijn man daar een Tese heeft gehad....dus destijds geen wachtlijst voor ons en mochten zo door voor de ICSI.

6. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Pff.. ik ben zo vreselijk ongeduldig! Het lijkt wel hoe dichterbij het komt hoe langer de dagen duren haha

Wanneer hebben jullie nou precies de eerste gesprekken? :)

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Aha, dat had jij ook toch One of a kind?

Ben daar ook een beetje huiverig voor, dat nu (als we nog rietjes hebben) de iui niet aanslaat en je dan aangewezen bent op icsi. Dan wordt het sowieso icsi eigen zaad denk ik? Of niet want ons zaad is niet zo goed.....aaahhhhgg...afwegingen afwegingen ;)

Bloem4 ja heb het ook hoor, ik wil NU gewoon maar gaan beginnen mijn geduld is niet zo goed op dit vlak ;)

Vind het ook zo bijzonder hier, we komen allemaal van een andere richting, met een andere achtergrond nog zonder kindjes en met kindjes, en we gaan allemaal een tijd tegemoet waarin we dezelfde dingen gaan meemaken omdat we dezelfde wens (weer) hebben! Vind deze club dan oo kheel fijn hier! Denk dat we elkaar heel goed kunnen steunen hierin hier..........Dames we gaan er voor!

Wij hebben op 3 september weer het startgesprek, zal apart gesprek worden: hallo hier zijn wij weer, papa en mama van een chineesje en van ons donorkindje en nu willen we icsi van ons eigen zaad als de rietjes weg zijn hahaha....

...vind het ook echt wel iets voor ons dat we die rietjes niet meer hebben en over moeten op icsi eigen zaad. Echt, wij hebben altijd van die rare fratsen ;)

Dan zouden we ms wel als het zo mag zijn, een chineesje, een deentje en een nederlandertje in onze armen hebben ;)

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Overigens is het bij ons in het dorp en mijn schoonfam niet bekend dat de jongste van een donor is, dus lieve meelezers, das geheim ;)

9. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Hahahahaha twoboys, lekker mens ben je ook!!

Hier hebben wij een halve Duitser, ghe ghe ghe...

Bloem4, hier ook totaal geen geduld op dit vlak.
    Maar wil toch pas in okt een TP, dan ben ik bijna een jaar ontzwangerd ;).

10. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Inderdaad genoeg steun op dit forum, maar allemaal zeer aparte levensverhalen!

11. pippeke

pippeke Niet meer actief

whaha een deen en een duitse!
    is dat altijd via het buitenland dan? waarom niet van nl donoren?

ik snap het verhaal van de rietjes niet hoor. ik dacht eerst dat het van een donor was omdat het eigen zaad niet goed was maar nu lees ik wel eigen zaad??

ik heb nog niet echt zin om te beginnen eigenlijk. maar meer ook door mn angst en ben nog steeds niet aan het idee gewend. heb het in mn koppie ook nog niet geaccepteerd dat dit ons ook nog moet overkomen na alles wat ik al mn bord heb gekregen.
    heb via iemand een mailadres gekregen van een hulpcoatch ofzoiets. hopelijk kan zei me helpen om alles op een rijtje te krijgen en om me te leren hoe met mn angsten om te gaan. de laatste keer dat ik geopereerd werd ging ik huilend de narcose in en kwam er huilend uit. das toch niet normaal. en na 8 operaties zou ik moeten weten dat het niet eng is.

maargoed, ik herken mn minpunten en ik ga proberen er iets aan te doen, das wel goed van mezelf vind ik!

xxx

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Leuk he Zonnestraal waar we allemaal vandaan komen, we hebben allemaal hetzelfde doel :)

Hihi halve duitser ....leuk he we zijn zo multicultureel :D

Dat plan hadden we hier ook eerst een jaar ontzwangeren, was ook wel hard nodig ook ;)

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Pipeke:

Dat is al heel erg goed van je! Je weet waar je tegenaan loopt en je wil er wat mee gaan doen. Meeste ziekenhuizen hebben ook psygologen in dienst die je kunnen begeleiden tijdens een behandeling.

Wat erg dat je zo ontzettend bang bent, dat is wel heel erg zwaar voor je, zeker als je dan de mmm in moet nu :(

Kunnen jullie er samen een beetje over praten? Dat scheelt al een berg als je samen je angsten en onzekerheden kan benoemen. Benoemen alleen al kan opluchten.

Zelf heb ik ook een poosje bij een psychologe gelopen, maar niet die van het ziekenhuis, ik had er een dicht bij huis opgezocht. Hielp mij heel erg dingen relativeren en inzicht krijgen in mezelf en mijn emoties.

Kan echt heel goed helpen! Gewoon doen hoor, is echt fijn om met een buitenstaander je gevoelens angsten verwachtingen en emoties kan doornemen en analyseren.

We zijn begonnen met icsi eigen zaad in nederland, azm. Met het beginnen van de eerste icsi hebben we de adoptieprocedure opgestart (uiteindelijk 4,5 jaar geduurd eer we via adoptie onze oudste in onze armen mochten sluiten)

Hierbij kregen we embryos en een keer hadden we ook 4 cryos (zoiets), bij de derde icsi poging hadden we een zwangerschap van een tweeling, er waren ook 2 emmys teruggeplaatst, dat ging mis met 11, 12 weken ongeveer.

De drie pogingen waren op en vonden het zo belastend voor mij gezien wat er allemaal mis ging met de icsi, of mis ging, noem het bijwerkingen ;) dat we zijn overgaan naar Gent voor donorzaad.

Dat was a. goedkoper, b. meer kans van slagen ivm zeer slecht en weinig zaad van mijn man, c. ik heb een normale cyclus en hoef geen hormonen te gebruiken ze volgen alleen mijn eisprong op en om de eisprong te ondersteunen spuit ik maar 1 keer pregnyl, dus helemaal niet belastend voor me in vergelijking met icsi.

Nadat onze oudste in ned was zeiden we hij moet niet alleen blijven, dat als wij er straks niet meer zijn, hij niet alleen over blijft want dan is voor hem echt alleen alleen...gezien zijn afkomst niets bekent is.

Ik heb alleen hashimoto en ws hierdoor al 5 missed abortions gehad, we zijn dus begonnen met de donorrietjes vlak nadat we uit china kwamen. OMdat we dachten dat het nog wel ene hele poos kon duren eer ik goed zwanger zou raken.

Blijk ik dus op dat moment goed ingesteld te zijn op de medicatie en de jongste is erbij gekomen.

Nu ligt er dus in de vriezer een stapeltje rietjes van onze donor nog uit denemarken. DIe bestel je per set van zoveel rietjes.

Wij hebben alleen nooit betaald voor het bewaren voor de opslag van de rietjes, de vraag is dus of ze er nog zijn.

Nu ben ik inmiddels bevallen van een gezonde zoon en ik heb contact gehad met de cz en dan heb je dus gewoon weer opnieuw recht op drie nieuwe icsi pogingen.

ALs de rietjes er nog zijn, gaan we door met de rietjes. Mochten de rietjes vernietigd zijn, moeten we kiezen, nieuwe rietjes van andere donor of gaan we nogmaals icsi proberen. Dat dat kan hebben we al eens meegemaakt, en nu is ook mijn probleem boven water gekomen. We zijn dus al heel veel verder in de medische toestand van ons beiden.

Mijn man zou het wel heel fijn vinden als we nog een keer icsi zouden proberen. En mij maakt het echt niets uit.

Hij zei al, jij bent ook een rare moeder, heb je straks 3 kinderen van drie verschillende mannen ;) :b

We weten dus even niet hoe we verder gaan, maar dat we volledig 100% voor een derde gaan staat vast. Behalve adoptie, hoe graag ik dat nou zou willen, is gewoon veeeeeeeeel te duur nogmaals.

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Waarom geen nederlandse donor, 2 redenen:

1. In nederland mag je geen anonieme donors meer hebben. De kinderen kunnen dus altijd in contact komen met de donor.
    2. Hierdoor weinig donoren want die zien dat meerendeels niet zitten om later allemaal kinderen aan hun deur te zien komen, dus ellenlange wachtlijsten.

15. pippeke

pippeke Niet meer actief

ooooowh! Nou het is me helemaal super duidelijk!

Hihi de laatste reden is wel grappig!

En gelukkig kunnen mn man en ik er goed over praten. Hij is nu ook extra lief tegen mij hihi!

Wat is trouwens een m.a.? Lees ik vaker. Want das anders dan vmk toch?

Zo, ik heb me weer wakker geforumd, hup schup onder mn kont en mn bed uit!

Xxx

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Aaaaaahhh wat schattig van je man dat hij extra lief voor je is!!

Heel fijn dat jullie samen goed kunnen praten hoor, lukt niet bij iedereen. Hier kunnen we dat ook gelukkig goed.

Een MA staat voor missed abortions . Dat houdt in een miskraam maar eentje die niet vanzelf op gang komt. Waarvan je dus vaak denkt dat t nog goed gaat maar je kindje al niet meer leeft. Wij hebben er 5 gehad tussen de 11 en 17 weken zwangerschap.

Ik duik m'n bed in, kom uit de nachtdienst , kids met oma mee en ik moet slapen!

Nou maak er er. Mooie dag van meiden!!

17. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een levensverhaal twoboys! Genoeg gebeurd zeg.. En wat vreselijk om hashimoto te hebben. Iedere keer die onzekerheid lijkt me vreselijk!! Wel knap dat jullie er nog zo positief in staan en alsnog opnieuw voor icsi gaan, echt het bewijs dat je een kanjer bent! Alles voor nog een wondertje :)

Ik moet ook wel lachen als ik lees wat voor een 'zelfspot' jullie gebruiken. Werkt ook lekker ontnuchterend en haalt de belading van het hele onderwerp af.

@Pippeke, Fijn dat je er goed over kunt praten samen! En wat knap van je dat je de stap hebt gezet naar een hulpcoach. Vaak kunnen die mensen je goed helpen met het aanreiken van handvaten om er in het dagelijks leven 'mee om te gaan'. (in hoevere het mogelijk is natuurlijk) Ook om alleen je verhaal kwijt te kunnen is al heerlijk.

Ik kom eigenlijk net kijken vergeleken met jullie levensverhalen. Ik ben 22 jaar en heb altijd geweten dat ik vroeg moeder wilde worden. Helaas werd alles ruw verstoord door het ongeluk. Zodra mijn man (Nu 2,5 maand getrouwd dus ik geniet nog lekker van het woordje 'man' haha) weer in nederland was hebben we direct gevraagd wat de mogelijkheden waren om bij hem zaadjes te kunnen verkrijgen. De kwaliteit word namelijk alleen maar slechter wanneer iemand in een rolstoel zit. Hier keken ze ons in de revalidatiekliniek al raar op aan omdat we er tot slot al zo vroeg mee bezig waren. Nu we eenmaal het huisje, boompje, beestje voor elkaar hebben zijn we helemaal klaar voor de volgende stap.

Ik heb alleen altijd heel erg het idee dat ik mezelf moet verdedigen tegen de buitenwereld. Bijvoorbeeld tijdens mijn vrijgezellenfeest tijdens het stappen, of bij me nieuwe werkgever: Ga je nu al trouwen? Hoe oud ben je dan? Terwijl ik dan denk waar bemoei je je mee.. We hebben al genoeg mee gemaakt en dat is ook juist de reden waarom we nu staan waar we nu zijn :) Stom is dat he..

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Bloem4 lieverd, mensen kunnen zo lomp doen en zijn he...

Mensen hebben altijd hun mening klaar en wat je ook doet ze kletsen toch wel over je ;)

Jullie zijn zeker van elkaar en elkaars liefde, nou iet mooiers is er toch niet. En ik snap jullie kinderwens als geen ander.

Wij wilden ook graag voor ons 25e jaar ons gezin compleet hebben. Dat was onze droom. Dat liep wat anders ;) maar ben dankbaar voor de weg die we afgelegd hebben. Anders hadden we onze 2 heerlijke mannekes niet gekregen.

Niet eens meer proberen jezelf te verdedigen hoor, gewoon je verteld wat en dan gewoon klaar. Je hoeft niet iedereen uit te leggen waarom jullie iets willen.

Ik vind het fantastisch dat jullie zoveel van elkaar houden en al zoveel ellende hebben doorstaan samen.

Jullie zijn hartstikke sterk samen en dat is zo mooi.

Ja tuurlijk het zaad wordt warm en gaat dan achteruit zeker?

Ik snap jullie keuzes heel goed, en vind het juist heel erg goed dat jullie er NU mee aan de slag gaan, juist nu je nog mogelijkheden hebt.

Wacht je nog een paar jaar dan worden jullie kansen minder. Hartstikke verstandig dat jullie nu ermee aan de slag gaan!

Spannend :)

19. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    #119 Bloem4, 8 jul 2013
    Laatst bewerkt: 8 jul 2013
    Bedankt voor je lieve reactie twoboys! Doet me erg goed!

Ja klopt de zaadjes worden dan inderdaad te warm.. Alhoewel de kwaliteit nu helaas alsnog niet goed was vandaar icsi. Hij is 5x onder narcose geweest en dmv elektrische schokken is er een soort kunstmatige zaadlozing opgewekt. Hier zat iedere keer veel bloed blij. Maar we gaan van het positieve uit, we hebben in ieder geval iets! :)

Morgen heb ik mijn gezamelijke afspraak met 5 andere stellen.. eindelijk duidelijkheid!!

20. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Heftig voor je man bloem4 ! Je moet opeens zoveel gênante dingen ondergaan met de mmm.

Wat spannend morgen hoe laat heb je de afspraak?

Deel Deze Pagina