Wie start er ook met ivf, IUI of icsi in Sept/ Okt/Nov 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    @JJ,

Ik denk eerder dat ik iets gegeten heb dat me niet bevallen is..
    Zooo misselijk plots, de dagen ervoor niets..

Ivm de utrogestan voor de TP.. Je moet smorgens ook ene gebruiken.
    Ik had daarvoor naar het zkh gebeld...

Succes morgen !

2. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    @ JJ1980: Ik had 's middags m'n tp en ik nam van tevoren gewoon de Utrogestan nog ja. Dat is geen probleem met de tp. Moet jij er ook 3x per dag 2 nemen? Ik loop @ AZM in Maastricht en daar moest ik een uur voor de tp plassen. Dan binnen 15 min 1 liter water drinken en daarna niet meer plassen tot na de tp. Dat was echt nog zwaar, ik kon het bijna niet meer ophouden..haha..ik zei zelfs tegen de gyneacoloog dat hij snel moest zijn, omdat hem anders in z'n gezicht zou plassen! :D:p Whaha, ja ik word altijd melig en grappig als ik iets spannend vind! ;) Succes alvast voor morgen!! Bellen ze jou morgenvroeg eerst nog om door te geven of de tp doorgaat of dat niet?

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Bedankt meiden, dan neem ik ze gewoon morgenochtend. Ja, hier ook 3 x daags 2 bollen.

Er is niets gezegd over bellen of het door gaat morgen, maar ik ben wel telkens op mijn telefoon aan het kijken of het ziekenhuis toch niet toevallig heeft gebeld met slecht nieuws. Haha, je zou er nog een hoge bloeddruk aan overhouden :p
    Ik moet morgen sowieso in het ziekenhuis zijn morgen, dus de rit is niet voor niets. Het gips van mijn oma wordt verwijderd en ik breng haar gelijk even.

4. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Mieksel,

Ik weet niet wat jij gaat spuiten maar ik had Gonal F, die haalde ik voor het eerste gebruik een uur van te voren uit de koelkast, klein naaldje en makkelijk in gebruik, ik pakte telkens een ander plekje in mijn huidplooi, links, rechts, iets boven, iets onder etc.
    Wel ongeveer 6 cm van je navel af omdat er daar kleine spiertjes zitten die je zou kunnen aanprikken... De pen vond ik heel makkelijk in te stellen en gewoon de naald er rustig en recht erin zetten, niet gaan raggen :)
    Als je heel lang moet spuiten of erg heftig reageert zou je de plek ook met een ijsblokje lichtjes kunnen verdoven..
    De pregnyl is een ander, wat lastiger verhaal ivm mengen en wisselen van de naalden.

@hier,
    Ik heb een paar dagen wat flinke steekjes in de onderbuik en lies gehad en nu wordt dat wat minder, verder geen kwaaltjes o.i.d. M'n borsten beginnen wel een beetje gevoelig en zwaar te worden maar dat wijt ik nog maar aan de pregnyl. Ik heb verder nog geen testdrang of iets dergelijks, zit nog veeeeel te vroeg en ik heb geen behoefte te testen of de pregnyl al uit mijn lijf is. Ik heb meer last van de bijwerkingen van de apothekers DHEA, die ik sinds een week slik. Ik heb veel puistjes en zelfs een koortslip :(
    Maar volgens mijn acu waar ik donderdag nog werd geprikt om een evt.innesteling te bevorderen was mijn energie niveau bijna helemaal goed en mag ik terug naar een onderhoudsdosis kruiden. De zware kruiden hebben me dus idd de energie boost gegeven die ik nodig had en door het afvallen en weer lekker sporten zit ik weer goed in mijn vel. Daarnaast heb ik dankzij de kundigheid en vriendelijkheid van de kliniek er weer volle vertrouwen in en in dit soort trajecten is dat wel erg belangrijk heb ik gemerkt!

@jufbibi,
    Ik zit dus in de wachtweken na mijn 1e IUI met hormonen, bij Nij Barrahus kliniek. Hiervoor 3x IUI in eigen cyclus gehad in lokale zkh maar ivm mijn leeftijd werd IVF geweigerd dus ben ik na veel discussies en 2nd opinion gesprekken weggegaan. Er is geen reden (behalve mijn leeftijd) waarom we niet zwanger zouden kunnen worden en begin dit jaar waren we spontaan zwanger, helaas is dat een missed abortion geworden. Ben daarna op zoek gegaan naar manieren en mensen die me kunnen helpen weer zwanger te worden en hopelijk een voldragen zwangerschap te hebben. Dus mijn lichaam op orde brengen, waarden opkrikken etc.etc. Zelfs ivm zware Chinese kruiden een verplichte pauze ingelast die me uiteindelijk veel goed heeft gedaan en daarna vol frisse moed bij nieuwe kliniek gestart. Arts wilde eerst IUI doen om te kijken hoe ik reageer op hormonen en m'n cyclus en mijn lichaam beter te leren kennen zodat een evt. IVF poging direct meer slagingskans heeft. Wij moeten immers alles zelf betalen omdat op mijn leeftijd de verzekeraar niets meer vergoedt..:(

Jammer dat jij er geen goed gevoel bij hebt! Ik hoop dat je het mis hebt en dinsdag positief test :)

5. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Butterfly,

Ik vind dit wel erg hoopgevend hoor!! :D

Hoe was je weekend verder? Wel genoten, lekker uitgewaaid?

6. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Zoetje,

Vrijdag en zaterdag waren wel heel leuk, veel gewandeld, lekker gegeten.. Etc heeft ons goed gedaan..
    Vandaag voel ik me een wrak.. Omdat het uit het niets zo erg is denk ik eerder dat ik wat fouts gegeten heb...

7. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Ohh Zoetje, wat een verhaal..vervelend lijkt me zeg. Wat stom dat ze zo moeilijk doen over je leeftijd. Hoe jong ben jij als ik vragen mag? Je zit nu momenteel dus in de wachtweken? Ja, ik heb zelf geen ervaring met IUI, dus hoe gaat dat dan? Heb jij ook een tp gehad of word je dan gewoon in je eigen cyclus geholpen om zwanger te worden? :) Sorry..hihi ik weet er te weinig vanaf. ;)

Ja ik hoop natuurlijk ook dat ik het mis heb en dat ik dinsdagochtend verrast word. Maar we gaan er maar vanuit dat het niet zo is, dan valt het misschien "mee". Mijn gevoel wisselt per uur..haha..evenals mijn hormonen en klachten. De ene keer vlieg ik in de gordijnen zo hyper als ik dan ben en een ander moment ben ik super moe en duizelig. Herkent iemand van jullie dat? Ik gooi alles op de bijwerkingen van de medicatie. ;)

8. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Hee meiden,

Hoe gaat het hier? En met de meiden in de wachtweken? Als ik het me goed herinner anne en butterfly? Hopelijk goed nieuws!

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Butterfly,

Klinkt als een heel goed en leuk weekendje weg! Fijn dat 't jullie goed heeft gedaan!
    Dan zou het morgen over moeten zijn..of je houdt er de komende maanden last van :p
    Morgenochtend testen?

10. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Jufbibi,

Ik ben een paar weken geleden 44 geworden :$
    De nieuwe regels vergoeden tot 43 jaar de IVF behandelingen dus ik was best pissig dat we in het zkh niet goed zijn geholpen middels verwijzing naar een zkh die ons wel al vorig jaar een IVF had willen geven.. :x
    Anyway, dat is gebeurd kan ik nu niets meer aan doen en boos blijven heeft niet veel zin.:(

In een IUI wordt vlak na of vlak voor je eisprong de opgewerkte zaadjes zo hoog mogelijk in de baarmoeder gebracht en dan is het hopen dat er een natuurlijke bevruchting plaatsvindt, gevolgd door een innesteling..
    Met hormonen kunnen meerdere follikels groeien waardoor je iets meer kans op bevruchting hebt. Je eisprong wordt opgespoord middels ovu testen en fm om de groei van de follikels te volgen. Soms krijg je pregnyl om een eisprong en dus de IUI beter te timen. Je zult begrijpen dat dit hele proces best nauw luistert naar timing en je dan nog maar moet afwachten of de natuur zijn gang gaat. Vandaar dat ik liever op zeker wil spelen dmv IVF of ICSI waarbij je zeker weet dat er een bevruchting plaatsvindt..
    Omdat het de eerste keer bij deze kliniek is en ook de eerste keer met hormonen wilde de arts IUI doen om te kijken wat er straks nodig is qua hormonen en kennis van mijn lichaam en cyclus voor een evt. IVF.

Ik had 2 follikels met lage dosering Gonal, ongeveer een week geprikt, ovu test posi op dinsdagochtend, ondanks dat ik di ochtend pregnyl had gezet waren mijn follikels al gesprongen voor de IUI plaatsvond op woensdag ochtend. Volgens de arts was dat net gebeurd..dat zou eigenlijk niet mogen met pregnyl..ik hoop maar dat m'n follikels niet di middag al zijn gesprongen..helaas kunnen we niet bij ons zelf naar binnen kijken :D

Spannend dinsdag! Ik heb bijna geen bijwerkingen van de pregnyl of ik trek me er niets meer van aan :p

11. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zoetje,

Weet nog niet of ik morgen of dinsdag ga testen'. Ik maak traag HCG aan, dus wil niet teleurgesteld zijn door te vroeg te testen.

Heb totaal geen idee of het gelukt is of niet.. Blijft dus best spannend.

Hebben jullie ook puistjes vd utrogestan ?

12. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dat is heel verstandig!! Ben je dan 11 DPO na punctie? Zelfs dat kan nog te vroeg zijn..

Ik heb geen utro gebruikt nu, ik bewaar ze voor een evt. punctie of als ik weer zwanger ben en last krijg van bruinverlies.
    Maar ik heb ook last van puistjes :p:D

13. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik 12 dpo.. Heb woensdag bloedtest... Voor die tijd doe ik alleszins een thuistest om voorbereid te zijn :)

Heb jij al kwaaltjes?

14. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Oohh, dan is het niet te vroeg! Wel als je laat HCG aanmaakt of de innesteling laat was maar ik begrijp heel goed dat je voorbereid wilt zijn op woensdag! Ik heb al een paar dagen wat steekjes in onderbuik en lies en "down there" maar dat kan ook door de pregnyl komen. De krampjes in de buik kunnen ook door de lactose komen, heb natuurlijk het nodige buiten de deur gegeten tijdens het shoppen vrijdag en zaterdag :) Ook wat gevoeligere boobs maar dat is mijn standaard PMS/mastopathie dus daar lig ik ook niet wakker van..ik zit natuurlijk ook nog maar op 4 DPO..dus echt veel te vroeg om me gek te laten maken alhoewel ik wel op wc papier loer om een veegje roze te vinden..al weet ik ook dat het dit keer niet perse weer zo hoeft te gaan..
    Als ik weer geen zout proef, veel sterker geurtjes waarneem, weer innestelingsbloeding krijg en weer extreem moe word ga ik twijfelen (wijntje smaakte me toen ook niet maar daar blijf ik nu vanaf!) :D

15. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige keer had ik 13dpo maar heeeel licht streepje.. Vandaar..
    Had vorige week ook pijnlijke borsten maar nu eigenlijk niet meer..

Bovendien had ik vorige keer innestelingsbloeding.. Nu niets van gezien

Ja 4dpo is idd erg vroeg.. Vanaf wanneer ga jij testen?

16. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Pijnlijke boobs kan natuurlijk ook door de pregnyl versterkt zijn geweest, mijne werden zwaar, niet eens veel pijnlijker dan normaal maar naarmate de zw vorderde (of omdat ik het wist :D) wel zwaarder en gevoeliger. Innestelingsbloeding hoeft natuurlijk niet (al zou ik er ook erg blij mee zijn want dat is toch wel een onmiskenbaar symptoom, alhoewel ik vorige x dacht "huh? Nu al ongi, nog kortere cyclus? en we gaan uit eten en ik heb een rok aan, heb geen tijd om om te kleden, aarrgghhh, waarom nu, op vrijdagavond en nu moet ik dus wachten tot maandag om contact op te nemen met de fert.poli, wat een rot timing, flauwe grap van mijn lichaam"
    En tijdens dat etentje smaakte de wijn dus echt niet lekker...:)

Schijnt dat innestelingsbloeding juist heel bijzonder is, dus grote kans dat we dat niet nog eens gaan meemaken, maar ik hoop het wel ;)

Ik ga vanaf DPO 11 of 12 testen als ik dan al niet ongi ben of duidelijke symptomen heb. Laatste paar ronden voor de pauze ook niet getest, had er totaal geen geloof in of gevoel bij..de komende dagen maar eens aankijken wat mijn gevoel zegt dat ik mag gaan geloven :D

17. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0

Jeetje Mieksel, wat een verhaal. Ahhh bedankt voor de uitleg. Nu snap ik het toch al een beetje beter. Wel erg vervelend dat ze zo moeilijk doen over je leeftijd. Het is ook een super lang traject, dus de mensen kunnen wel wat ouder zijn dan normaal toch. Balen zeg dat je alles nu zelf moet betalen...net of je daar zelf voor kiest...die stomme mmm overkomt je gewoon en dan heb je toch geen keuze. Dus jij zit nu in je wachtweken? Wanneer mag jij testen dan??

18. jufbibi

jufbibi Actief lid

22 okt 2006
    105
    0
    0
    Butterfly, spannend dat jij ook vandaag of morgen moet testen. Krijgen jullie altijd een bloedtest eigenlijk? Wij moeten altijd met een zelftest..er volgt niet eens een bloedtest...is ook raar dat al die dingen per zkh zo verschillen.

Succes met testen...hopelijk testen we allebei positief...maaaaar ik ben er bang voor (bij mij dan:()!!

19. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Had mijn temp nog eens genomen en aangezien die goed gestegen was dacht ik, ik doe toch maar een test.. Helaas negatief :( :(
    Had er wel rekening mee gehouden maar toch pfffff k*t
    Game over deze ronde :((

Hopelijk kunnen we snel aan poging 2 beginnen.

Succes voor alle andere dames die in de WW zitten!!

20. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Butterfly,

Wat zwaar k**** maar kun je niet te vroeg zijn of beter gezegd traag met aanmaken HCG? Je zit nog niet eens op NOD...geef het nog niet op! :)

Deel Deze Pagina